Dat is weer zo'n uitspraak die in het rijtje valt "Sep Vanmarcke is de reden dat Boonen geen 5de kassei heeft"... dat zijn geen feiten maar (een foute) perceptie.
Net die fase nog eens terug bekeken:
1. Je vergeet al dat Mauro Schmid daar ook nog zit... alles behalve een strijkijzer dus dat podium was alles behalve zeker. Je kan niet zomaar even de namen die in die groep zaten uit die top 15 filteren en op basis daarvan zeggen "ah, dat zijn dan 2 en 3". Zo werkt het niet.
2. Tijdsaanduiding of niet, ze staan al van vóór de laatste kilometer bijna stil. Was die tijdsaanduiding uberhaupt wel verkeerd vraag ik mij af als ik die beelden terug zie... ik denk niet dat ze nog 20kph rijden, als je ziet hoe dat peloton (of wat er van over blijft) daar komt aangestoven... das los 60kph. Op die manier is het niet moeilijk om op 500m een minuut dicht te rijden natuurlijk.
3. Zelfs als ze Eenkhoorn van achteruit zien terug komen wordt er weinig aanstalten gemaakt om die op zen minst op te vangen. De enige die daar half reageert is Mauro Schmid maar het verschil in snelheid is zo hoog dat als Eenkhoorn daar niet DE brain-freeze van 2023 doet die 'hoogstwaarschijnlijk' gewoon zilver pakt. Hallucinant die fase... hoe vaker ik daar naar kijk hoe verder mijn mond open zakt. Die gast pakt gewoon 20-30m en zou verder weg rijden want zijn snelheid ligt veel hoger + Schmid gaat daar nooit tot op het wiel rijden met de rest in zijn wiel. Wat doet Eenkhoorn? Toch maar de benen stilhouden