Ik ben niet goed mee, op zich zegt hij toch niets fout? Hoeveel "normale" mensen hebben op hun pensionering geen vermogen van 1 Mio. EUR door een huis + spaarrekening/groepsverzekering/pensioensparen/...? Moest dit 10%-15% van de bevolking zijn, zou me dat niets verbazen... Niet dat dit waanzinnig veel mensen zijn hé, maar zoals hij zegt is 10%-15% van de bevolking ook niet zo zeldzaam, dat is meer dan een miljoen mensen in België...
Niet dat de weg daar naartoe dan zo poepsimpel is, maar ook niet zo waanzinnig uniek. Ik weet nog de tijd dat je als Belg al ne stoefer waart als je in BEF 10 miljoen vermogen had, hoeveel van ons hebben nu op 30-40 jaar al geen vermogen van minstens dat (steeds onze bakstenen erbij rekenend)?
Ik ben volledig mee dat vaak de realiteitszin op BG weg is qua financiën en er geen enkele aanraking is met de "echte" wereld, deze uitspraak lijkt me daar wel niet in te kaderen. Hangt er natuurlijk vanaf wat je eigen interpretatie van rijk is en wat je zelf verstaat onder "niet voor iedereen". Voor mij lijkt 15% me te vallen onder "niet voor iedereen". Dat is nu eenmaal het probleem met de term "rijk", dat is hier zo vaak gepasseerd die discussie, na al die jaren is daar nog altijd geen uitsluitsel over, iedereen geeft daar zijn eigen interpretatie aan.