De grote snooker/biljart/pool thread

Je zal als amateur maar moeten openen tegen Brecel :D .
Geen idee wie het was, maar die mens mocht snel in zijn stoel zitten om Luca een 119 break te zien potten. :tongue:
Maar ik denk dat als amateur zijnde je het wel leuk vind dat je 'plots' tegen de wereldkampioen moet spelen.

Voor het prijzengeld moet je het niet doen (de winnaar krijgt 2500€). Zo'n toernooike dient vooral als training voor de amateurs en de profs bezien dit als een leuk tussendoortje.

En voor het publiek is het wel leuk om zich daar te bezatten en dan half gedrogeerd te roepen: Heeeeeyyy llllllluuuuccccaaaa ... hhhuuuuu gaaaaatttt heeeeet ?? :rofl:
 
Je zal als amateur maar moeten openen tegen Brecel :D .
Misschien dat Florian Nüßle (De beste snookerspeler van Oostenrijk en de wereldkampioen bij de min 21 jarigen van vorig jaar) - Luca eens moet aanspreken op dit toernooi, vragen om wat tips en misschien ook eens samen wat trainen? :support:

Dat is toch ook een talent dat het potentieel heeft om in de top-100 te geraken van het profcircuit.
 
Luca speelde enkele jaren geleden ook nog af en toe een tornooi in België. De winnaar was toen ook al bekend op voorhand :)
 
Oververmoeid en forfait gegeven. Nu lange break neem ik aan?
Dit lijkt mij een bewuste en geplande opgave. :tongue: (Maar hij heeft groot gelijk)

Een citytrip naar Wenen. Even wat plezier maken met de lokale snookerspelers en het publiek. Nog even wat shoppen in de stad en wat pintelieren en daarna terug naar huis om inderdaad daarna even goed uit te rusten.
 
Die Lambo dat is ook weer zo'n typisch HLN artikel.

Inderdaad, want het is een Ferrari geworden :p .

Mja, ik weet niet hoor. De voorbije weken moeten we vaak lezen hoe het leven als snooker-pro ook niet zo rooskleurig is en hij zonder sponsoring van CKS niet eens meer zou kunnen snookeren. Hij wint een vette prijzenpot met het WK en de helft ervan steekt hij al in een wagen. Ik kan me nochtans niet inbeelden dat hij met huidige en short-term sponsor deals al direct voor ettelijke jaren gebeiteld zit. Heeft in zijn carriere tot nu toe €2M verdiend, maar gaat ook al meer dan 10 jaar mee.
 
200k per jaar of zelfs met 50% belastingen 100k per jaar. Kunde toch al is iets mee veroorloven. Volg Luca al lang op socials en buiten een deftig huis en een paar jaar terug die i8 laat die het toch ni echt superbreed hangen :)
 
Inderdaad, want het is een Ferrari geworden :p .

Mja, ik weet niet hoor. De voorbije weken moeten we vaak lezen hoe het leven als snooker-pro ook niet zo rooskleurig is en hij zonder sponsoring van CKS niet eens meer zou kunnen snookeren. Hij wint een vette prijzenpot met het WK en de helft ervan steekt hij al in een wagen. Ik kan me nochtans niet inbeelden dat hij met huidige en short-term sponsor deals al direct voor ettelijke jaren gebeiteld zit. Heeft in zijn carriere tot nu toe €2M verdiend, maar gaat ook al meer dan 10 jaar mee.
Dat is 166k per jaar. Voor iemand die veel moet reizen en hotels boeken. Menig zelfstandige lacht daar toch wel mee, financieel gezien dan.
 
200k per jaar of zelfs met 50% belastingen 100k per jaar. Kunde toch al is iets mee veroorloven. Volg Luca al lang op socials en buiten een deftig huis en een paar jaar terug die i8 laat die het toch ni echt superbreed hangen :)
Je kan ieder weekend €1000 spenderen met jouw vriendin, zonder het op social media te zetten.

Hij zal moeilijker aan een deftige sponsor geraken op deze manier. Ik vind dit maar zielig, zoals ik het ook zielig zou vinden van een kameraad dakwerker met dezelfde cijfers. Moet hij iets compenseren? Teveel gepest geweest vroeger?
 
Nu ja het is zijn leven en zijn geld. Dus als hij over 10 jaar bankroet is, zal het zijn probleem zijn zeker?
 
Tgoh ja, iets compenseren… Ik zou mij sowieso ook een dik machine kopen als ik het kon betalen. Voorliefde voor auto’s zeker 😅 juist zoals in’t artikel vermeld sta dat hij al een Rolex had op zen 17e 😅

Maar zoals idd makila zegt, zijn geld zijn leven zeker. Tov voetballers houdt hij’t deftig vind ik maar ne deftige shotter uit de jupkes league verdient zoiets op +/- 2j tov hij op 10j. Nog een andere categorie van geld spenderen denk ik.
 
Ik moet ook wel zeggen dat ik verrast was dat er in snooker -relatief gezien- zo weinig te verdienen valt. Zeker dan in vgl met bvb darts. Ik dacht toch altijd dat snooker hoger aangeschreven stond. Maar ik denk dat juist het feit dat darts meer democratisch is, juist ervoor zorgt dat darts veel meer sponsorgeld aantrekt. En met democratisch bedoel ik dan: gemakkelijker om als fan zelf te beoefenen, gemakkelijker om events bij te wonen, enz...
 
Met darts kan je toch niet veel verdienen? Als je dit weekend halve finale speelde in Wieze, wat top is, had je amper een paar duizend euro.

Doe daar uw hotels en vlucht af (samen met bv vriendin en coach) en het is al op.
 
Besef ook wel dat hij als wereldkampioen nu ook wel wat extra geld krijgt om deel te nemen aan exhibitietoernooien. Op dat vlak is vice wereldkampioen zijn of wereldkampioen een groot verschil.

Geen haan die kraaide achter Luca had hij van Selby verloren, maar nu is het dus wel de wereldkampioen he die ze kunnen uitnodigen.
Zo gaat hij binnenkort tegen Jlmmy White spelen (ah ja WK vs WK senioren) en daarna een paar exhibitietoernooien in oa Canada en de VS.

Ronnie heeft dat ook al gedaan. Luca liet ooit vallen dat Ronnie om in China toernooien te spelen daar minstens 10k per toernooi voor vroeg. Kreeg hij dat geld niet? Dan stuurde hij blijkbaar gewoon zijn kat. (Want hij had of heeft dat geld dus niet nodig, hij is sowieso al van rijke afkomst).

Doe daar uw hotels en vlucht af (samen met bv vriendin en coach) en het is al op.
Luca rijdt met zijne rode Ferrari straks gewoon heen en weer van België naar the UK en vica versa he :)
(Dat is trouwens geen grap, hij rijdt echt zelf met de wagen heen en terug, dus op dat vlak bespaart hij wel tov een vlucht heen en terug, al zal hij natuurlijk af en toe ook blijven slapen op hotel).
 
Laatst bewerkt:
Trouwens als iemand interesse heeft, om tegen Selby te spelen, hier is je kans (voor een prijsje) :tongue:
De citytrip moet je er dan ook maar bijnemen he.

Exhibition Selby
 

Schoon speelgoed voor Luca, in bovenstaand filmpje kan je vanaf minuut 15 zien wat het geeft als je eens het gaspedaal indrukt van zo'n Ferrari 488...

Manman, wat is dat voor een crazy cool car. Ik denk dat ze hem wel zullen horen rondrijden in M'sMechelen. Moest de prijs geen issue zijn, ik zou ook voor zo een model gaan... Zotjes die engine, ge kunt er maar van genieten, alles wat ge kunt meepakken moede meepakken, 100% gelijk Luca!
 
Toch een aantal keer de vermelding van kicker in dit topic.. dus voor de geïnteresseerden:

Finale van het Limburgs kampioenschap 1ste dubbel van afgelopen vrijdag.

 
Terug
Bovenaan