De grote snooker/biljart/pool thread

4) en mentaal de *klik* maken. ;) Als je ziet hoe hard hij nog heeft mogen zweten op het einde - dan moet je weerbaar zijn. (En daarvoor met zijn absurde comebacks)

In die zin is het voor de kenners maar een 'halve' verrassing, dat hij WK geworden is.
Natuurlijk was hij niet de grote favoriet, maar een 'schaduw'favoriet was hij wel.

Vorig jaar had hij die klik ook al gemaakt, en was zijn R1 verlies op het WK niet meer te wijten aan het 'mentale', maar gewoon de vermoeidheid na een lang seizoen. Hij speelt eigenlijk al 2 jaar vrij goed. Daarvoor werd wel eens gezegd dat Luca mentaal niet de sterkste was, maar sinds het seizoen 2021 / 2022 is die mentale klik / ommekeer er gekomen en is hij eigenlijk net sterk geworden daarin.

Ja OK hij wint belange na niet alles, maar wie doet dat wel? 3 rankingtoernooien in de laatste 2 jaar waarbij ook de wereldtitel, en 2 finales. Er zijn er niet veel die hem dat na doen.
Tgoh, op dat niveau zoals gisteren zijn het de kleine details die erop aankomen denk ik. Hoe de ballen liggen oa. En dat is niet iets waar ze 100 % de controle over hebben.
 
Tgoh, op dat niveau zoals gisteren zijn het de kleine details die erop aankomen denk ik. Hoe de ballen liggen oa. En dat is niet iets waar ze 100 % de controle over hebben.
Ja dat klopt. Als alle ballen telkens juist zouden vallen dan win je 2x zoveel toernooien.
Een beetje geluk is er altijd wel bij. Het verschil tussen de wereldtop is bijzonder klein. 1% meer geluk voor Selby en Selby had de trofee naar huis genomen.

Maar we kunnen de laatste 2 jaar wel concluderen dat Brecel mentaal de stap gemaakt heeft om een wereldtopper te zijn.
Daarvoor had ik (persoonlijk) helemaal niet dat gevoel.
 
Tgoh, op dat niveau zoals gisteren zijn het de kleine details die erop aankomen denk ik. Hoe de ballen liggen oa. En dat is niet iets waar ze 100 % de controle over hebben.
Anders zou het ook maar saai/voorspelbaar zijn moesten de ballen altijd juist komen te liggen :)
 
En het wordt (ook door mezelf) al wel eens vergeten maar in het snooker is hij nog altijd jong als hij zin heeft kan hij nog vlot vijftien jaar mee.
 
vergeet niet dat Luca de eerste ronde won met 10-9

Voor hetzelfde geld ligt hij er dus uit in de eerste ronde en was het alweer een zoveelste ontgoocheling
 
vergeet niet dat Luca de eerste ronde won met 10-9

Voor hetzelfde geld ligt hij er dus uit in de eerste ronde en was het alweer een zoveelste ontgoocheling
Mee eens maar anderzijds ..

Eigenlijk heeft hij het geen enkele match gemakkelijk gehad. :tongue:

9-6 voor gestaan tegen Walden maar plots stond het 9-9
11-8 voor gestaan tegen Williams maar plots stond het 11-11
6-10 achter gestaan tegen Ronnie maar alsnog gewonnen
5-14 achter gestaan tegen Si maar alsnog gewonnen
16-10 voor gestaan tegen Selby maar plots stond het 16-15 en dan toch nog kunnen winnen.

Je kan dan zeggen dat hij 5x extreem veel geluk gehad heeft om telkens te winnen.
Maar anderzijds noem ik dit geen toeval. Dit is natuurlijk deels geluk maar het toont ook deels de mentale weerbaarheid aan van een speler die een wereldtopper geworden is en zichzelf kan bijeenrapen als de nood het hoogste is.
TIL dat Mark Williams kleurenblind is
Hij ziet het verschil niet tussen rood en bruin. En ja hij heeft zo eens een bruine gepot terwijl hij een rode moest potten. :tongue:

Hij vraagt regelmatig of de kleur die hij wil spelen rood of bruin is. En omdat hij op dat vlak kleurenblind is heeft hij ook gewoon dat recht gekregen om dit te vragen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je voor 2000€ een 9' tafel hebt maar een 12' professionele tafel kan 10000 euro en meer kosten. En dan nog plaatsing en transportkosten. Die tafels zijn in massief hout en wegen >1000kg.

https://www.belomax.be/be/buffalo-snookertafel-12-ft-mahonie => 5500 euro hier en dat is dan nog goedkoop , want er zijn er die 17K kosten ook. Ik heb er ook niet genoeg verstand van om te weten wat een goede tafel is. Maar met 1300kg, moet ge nog opletten dat de tafel door uw vloer niet zakt :laugh:
Ik denk dat je het wat overschat.
Ik heb in 2014 mijn snookertafel overgenomen van een zieke snookerspeler die zijn hebben en houden verkocht voor € 1000.
Dat was een total package met competitiemateriaal. Een Karnehm & Hillman uit de jaren '80 die in de UK op menig tornooi heeft gestaan. Het is een feit dat de tafels niet voor het rapen liggen bij ons, maar er zijn zeker nog deftige tafels te koop aan (voor snooker) 'democratische' prijzen.

Foto:
342339289-7029146840447137-70569208940599400-n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het wat overschat.
Ik heb in 2014 mijn snookertafel overgenomen van een zieke snookerspeler die zijn hebben en houden verkocht voor € 1000.
Dat was een total package met competitiemateriaal. Een Karnehm & Hillman uit de jaren '80 die in de UK op menig tornooi heeft gestaan. Het is een feit dat de tafels niet voor het rapen liggen bij ons, maar er zijn zeker nog deftige tafels te koop aan (voor snooker) 'democratische' prijzen.

Foto:
342339289-7029146840447137-70569208940599400-n.jpg

Ik mis wel een kicker 😥
 
Quote uit "de morgen"
"En wie als volstrekte beginner al ooit in een snookerhal is beland, weet dat die zichzelf aan een fikse dosis masochisme blootstelt - probeer maar eens één rode bal te potten. Dan maar een pijltje, of een kleinere pooltafel."

Is dat niet een beetje overdreven? Persoonlijk kan ik veel gemakkelijker één rode bal potten dan de tripple of dubbel 20 (darts) gooien .. of wat bedoelt die journalist hiermee? In de single 20 gooien? Bleh ..

En pool? Snooker is uitdagender en leuker, pool is te gemakkelijk se.

Maar ja, misschien is de jeugd lui geworden en willen ze het te gemakkelijk hebben?
Beetje bier saufen en een vogeltje pik gooien, want ze zien toch alles "tripple" :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het wat overschat.
Ik heb in 2014 mijn snookertafel overgenomen van een zieke snookerspeler die zijn hebben en houden verkocht voor € 1000.
Dat was een total package met competitiemateriaal. Een Karnehm & Hillman uit de jaren '80 die in de UK op menig tornooi heeft gestaan. Het is een feit dat de tafels niet voor het rapen liggen bij ons, maar er zijn zeker nog deftige tafels te koop aan (voor snooker) 'democratische' prijzen.

Foto:
342339289-7029146840447137-70569208940599400-n.jpg

Wie is de aanleggende kerel op uw muur?
 
Terug
Bovenaan