De grote snooker/biljart/pool thread

Murphy en Robertson staan al jaren aan de top maar werden beiden tot op heden MAAR 1x wereldkampioen.

Misschien krijgt hij nog kansen maar misschien ook niet. Alles moet echt 300% goed lopen en het totaalplaatje moet kloppen.

Dus ALS je de kans krijgt op de titel dan moet je die grijpen. Dit nemen ze hem nooit meer af.
Naar mijn gevoel denk ik echt in Engeland dat ze dit hem van harte gunnen, als het iemand moest zijn van buiten de UK, laat het dan Luca zijn. Een van de grootste natuurtalenten die op het circuit rondloopt.

@makila, tijd om de openingspost wat op te fleuren...
 
Dat is een énorm moeilijk parcours.

Dat is nog een understatement, hij klopt maar liefst 14 voormalige wereldkampioenen ( Williams 3 keer, Ronnie 7 keer en Selby 4 keer).
En Davis was laaiend enthousiast over Siu dus daar hebben we allicht het laatste niet van gezien.

Ik zie het de Rode Duivels nog niet doen om Brazilië, Duitsland en Frankrijk in één tornooi te kloppen :D
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af waarom jij telkens Siu typt. Precies alsof je het helemaal niet gevolgd hebt :p. Zo moeilijk is de spelling van zijn naam nochtans niet :p.

Geen idee :p, nochtans genoeg frames tussen Brecel en Si Jiahui (nog snel even gegoogled :unsure: ) gezien hoor.
 

"Dartsprof Dimitri Van den Bergh stuurde me dagelijks lange berichten met mentale tips." :oops:

Ik moest eigenlijk ook de voorbije week soms aan Dimi denken, en dan vooral hoe Dimi van Luca kan leren. Als de tegenstander even een zwakker moment had, strafte Luca het genadeloos af. Bij Dimi is het altijd andersom, als de tegenstander een zwak moment heeft, doet Dimi er nog een schep bovenop...
 
Nu wel nog hopen dat hij weg van de snookertafel het ook niet al te bont maakt. Ik lees dat hij nu eindelijk zijn Lambo kan kopen. Met een totaal aan prijzengeld van €1.5M tot nu toe, vind ik het toch niet zo slim om al direct de helft van je WK-winnings aan een wagen te spenderen (en de andere helft aan de belastingen ?). Ook, combineer een snelle wagen met een fuifbeest, en iets zegt me dat hij ook met minder fraaie dingen in het nieuws zal komen.
Hope I'm wrong.
 

Samen een pot pakken met uw grootste rivalen, het is mooi om te zien hoe vriendschappelijk het er aan toegaat in het snookerwereldje.
 
Nu wel nog hopen dat hij weg van de snookertafel het ook niet al te bont maakt. Ik lees dat hij nu eindelijk zijn Lambo kan kopen. Met een totaal aan prijzengeld van €1.5M tot nu toe, vind ik het toch niet zo slim om al direct de helft van je WK-winnings aan een wagen te spenderen (en de andere helft aan de belastingen ?). Ook, combineer een snelle wagen met een fuifbeest, en iets zegt me dat hij ook met minder fraaie dingen in het nieuws zal komen.
Hope I'm wrong.
Die Lambo dat is ook weer zo'n typisch HLN artikel. Net zoals het artikel: de doping van Brecel: verliefd tot over zijn oren op Laura. Dat is toch ook weer het toppunt van al he. Er is een topprestatie geleverd maar toch moet (ook al is het totaal zo niet bedoeld) weer dat woord doping er ergens bij gehaald worden.
 
Ook jammer dat Selby zoveel hate krijgt voor zijn spel. Safety play maakt van Snooker net een heel veelzijdige en leuke sport om naar te kijken. En als hij kansen krijgt gaat hij er evenzeer voluit voor, getuige zijn 147 zondag.
 
Mogen we de eerste supergenomineerde voor sportman van het jaar opschrijven?
Serieuze vraag, ondanks dit geen officiële sport is in België.
Een Belgische wereldkampioen in een sport, waarin mannen van het VK domineren, mag toch de nodige 'hoera'-stemming krijgen?
 
Nu wel nog hopen dat hij weg van de snookertafel het ook niet al te bont maakt. Ik lees dat hij nu eindelijk zijn Lambo kan kopen. Met een totaal aan prijzengeld van €1.5M tot nu toe, vind ik het toch niet zo slim om al direct de helft van je WK-winnings aan een wagen te spenderen (en de andere helft aan de belastingen ?). Ook, combineer een snelle wagen met een fuifbeest, en iets zegt me dat hij ook met minder fraaie dingen in het nieuws zal komen.
Hope I'm wrong.
Ik denk dat je je talent en de jarenlange trainingen niet kwijt bent na een paar nachtjes doorzakken. Het wordt wel een probleem als je dat blijft doen op termijn. Voor uw lichamelijke en geestelijke gezondheid gaat dat toch niet ideaal zijn. (al kan je daar allemaal nog beter tegen zolang je jong bent). Er bestaat ook het gevaar dat je gaat afhankelijk worden van alcohol om te ontstressen.
 
Ook jammer dat Selby zoveel hate krijgt voor zijn spel. Safety play maakt van Snooker net een heel veelzijdige en leuke sport om naar te kijken. En als hij kansen krijgt gaat hij er evenzeer voluit voor, getuige zijn 147 zondag.
Ik vond in tegenstelling tot die saaie halve finale tussen Selby en Allen, de finale best wel een leuke pot snooker.
Verdedigend / tactisch spel vs aanvallend.

Selby heeft ook al gezegd: "Ik kan gewoon dat soort spel van Luca NIET spelen, want dan verlies ik mijn matchen.
Ik ben niet het grootste snookertalent. Ik moet het hebben van héél hard te werken, van mijn safetyspel en mijn tactisch vernuft. En dat werkt hé, want ik pak veel titels."

Ik geef Selby gelijk. Je moet spelen naar je eigen mogelijkheden en uit gaan van je eigen sterkte. Het heeft voor Selby geen zin een andere speelstijl aan te nemen, want dan verliest hij van "jan en poppemieke". Neen laat hem maar gewoon die 'vervelend' tacticus blijven aan de tafel.
 
Terug
Bovenaan