De grote snooker/biljart/pool thread

Brecel vandaag gewonnen op de PC. Hij haalt de laatste tijd geen noemenswaardige resultaten, maar hij is wel erg consistent. Hij zit dikwijls bij de laatste 16, soms bij de laatste 8 en zo sprokkelt hij toch ook redelijk wat puntjes. Alleen die uitschieter ontbreekt de laatste paar toernooien.

Morgen tegen Joe O'Connor. Zeker niet te onderschatten maar toch een unieke kans om nog eens een HF te spelen.

Voor de liefhebbers, Mertens tegen de Ronny live op eurosport nu.
Jammer genoeg nog wat plattekes. Hij moet nog veel bokes eten. Maar goed, Brecel heeft er ruim 10 jaar over gedaan (met up en downs) om vrij consistent te spelen. Ervaring is tegenwoordig met het huidige niveau, in snooker echt wel belangrijk (of je moet Ronny noemen).
 
Laatst bewerkt:
amGsl8W.jpeg


Brecel zen kant tot de quarter. Heb verlof volgende week dus kan wel is kijken! Hopelijk overleeft hij dit jaar wel is de eerste ronde. Toch een beter seizoen achter de rug tov ander jaren lijkt me.
 
Ronny naar R2. 10-7 winst. Hij was ziekjes zei hij en hij wilde gewoon zijn bed in kruipen met de melding "Misschien ben ik een oude man en kan ik de stress niet meer aan"

Brecel gaf vrijdag forfait voor de gebruikelijke interviewsessies voor de match. Hij was ziek. Maar de dag erna speelde hij wel gewoon.
Walden heeft rugklachten en speelt met een inspuiting. Maar het valt wel mee, zegt hij. Tussenstand daar is 6-3 voor Brecel.

Het is het WK van de zieken! :tongue:

Hopelijk overleeft hij dit jaar wel is de eerste ronde. Toch een beter seizoen achter de rug tov ander jaren lijkt me.
Dit is wel een goeie kans voor hem om eindelijk van die WK vloek vanaf te geraken. Mentaal is het de laatste 2 seizoenen Brecel - versie 2 en deze versie van hem gaat dit volgens mij niet meer afgeven.

Hij is wat ziekjes geweest de laatste weken (en daardoor speelde hij wat minder goed), maar hij leek gisteren toch dik in orde.
Walden speelde niet slecht, maar Brecel was amper te betrappen op foutjes en op het einde sloeg hij toch een gat, in het aantal gewonnen frames.
Als Brecel ook vandaag, zijn betere vorm toont, dan zie ik Walden er niet meer over gaan, zuiver op talent is die eerste toch wel beter.
 
Laatst bewerkt:
Idd net 8-6. Flashscore geeft ook onduidelijk aan wnnr er na een interval terug gespeeld wordt. Ook moeten googlen om te zien dat t om 21u begon.

Ben wat aan’t meekijken via de stream van unibet
 
Urgh van 9-6 naar 9-8 en nu ook weer op achtervolgen aangewezen in’t 18e frame -_-

Decider nu… nu ben ik is curieus 😅
 
Laatst bewerkt:

De eerste ronde eh... :unsure:

Ik heb enkel het allerlaatste frame deels gezien, en hij speelde echt no nonsens snooker. Mooi kleine tikjes en perfect in positie blijven. Ben benieuwd, en ook eens benieuwd of eurosport eens een brecel match mag kiezen van de start...
 
Urgh van 9-6 naar 9-8 en nu ook weer op achtervolgen aangewezen in’t 18e frame -_-

Decider nu… nu ben ik is curieus 😅
Kudos aan Walden. Hij moest de wet van de sterkste ondergaan maar bleef zich vastbijten in de match.

Van 2-0 naar 2-2 .. van 6-3 naar 6-5 .. van 9-6 naar 9-9.

Brecel: ik heb maar een kwartier getraind de laatste weken. Ik heb vooral veel darts gespeeld. Zo ervaar ik minder stress. En dat werkt voor mij .. lol ..
 
Is toch een bijzondere uitspraak ja ik zie het Van Der Poel of Djokovic nu niet direct zeggen ik heb de laatste weken maar een kwartier op mijn fiets gezeten of getennist :D .

Nu goed eerste overwinning op een WK is er en de winnaar heeft altijd gelijk :thumb: .
 
Maja, kijk eens naar de Brecel van zijn debuut en de Brecel van nu. Verzorgt zichzelf totaal niet. Moest hij snooker even serieus nemen als sommige van zijn collega's, wie weet wat hij al bereikt zou kunnen hebben...

Overgewicht en een slechte conditie heeft wel degelijk een invloed op prestaties in het snooker, komt daar nog eens bij van het te weinige trainen...
 
Zijn uitspraken zijn ook wel wat ongelukkig. Maar hij was natuurlijk supercontent dat hij eindelijk eens de 2de ronde haalde en dan zeg je soms wel zaken waarover je beter zwijgt.

Het is bekend dat Luca graag eet en in het verleden te weinig gewerkt heeft aan zijn conditie.
Vorig jaar is hij dan toch serieus wat kilo's afgevallen en was het zijn beste seizoen ooit.

Hij is dit jaar erg goed gestart maar rond maart is hij dan (door stress denk ik?) ziek gevallen. Dat heeft hij toen ook gemeld.
Hij heeft zelfs een toernooi moeten skippen hierdoor.

Hij had blijkbaar 'slechte' bloedwaarden (hoge bloeddruk van stress?) en moest op advies van zijn arts, een rustpauze nemen.
Hij is dan ook weer wat dikker geworden.

In die zin vind ik het dan niet onlogisch om dan even het snooker te laten voor wat het is en zichzelf een beetje te ontstressen.

Maja, kijk eens naar de Brecel van zijn debuut en de Brecel van nu. Verzorgt zichzelf totaal niet. Moest hij snooker even serieus nemen als sommige van zijn collega's, wie weet wat hij al bereikt zou kunnen hebben...

Overgewicht en een slechte conditie heeft wel degelijk een invloed op prestaties in het snooker, komt daar nog eens bij van het te weinige trainen...
Op basis van zijn talent zou hij minimum elk jaar een toernooi moeten winnen. (Wat de laatste 2 seizoenen het geval is).
Dan staat hij continue in de top-10 en qua talent hoort hij daar ook thuis. Als hij de eerstvolgende 10 jaar alsnog uit de top-10 valt dan is het gewoon zijn eigen schuld. Amen.

In die zin was R2 halen op het WK heel erg belangrijk. De kans dat hij na het WK nu nog in de top-10 zal staan is 95+%.
Hopelijk kan hij zich na ziekte opnieuw herpakken en gaat hij ook weer wat (meer) trainen om de kilo's eraf te krijgen want dat is (alweer) nodig.

Om eerlijk te zijn zou Brecel minstens 1x in zijn carrière WK moeten worden. Qua talent zit hij bij de top-5 van de huidige snookerspelers, en dan moet je dat toernooi toch wel eens een keertje winnen. Gebeurt dat niet, dan vind ik dat hij er niet het maximale heeft uit gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Hoe getalenteerd hij ook moge weze, om WK te worden moeten alle sterren op 1 lijn staan. Er lopen daar op het kampioenschap ook serieus wat heerschappen rond die snooker ademen qua natuurtalent te hebben. Maar geraakt hij tot bij Ronnie wil ik het nog wel zien, hij moet dan een hele match 100% focus tonen, want we weten allemaal wie het grootste natuurtalent is dat daar momenteel rondloopt, zowel links als rechts met zijn ogen toe als het moet. En Ronnie moet een off day hebben, en Luca een topdag. En dan moet ie naar alle waarschijnlijkheid nog eerst voorbij Williams, dat op zich is al een halve mount everest. Om daarna tot aan de top te moeten gaan. En dan wachten er nog altijd een Trump, selby, en andere consoorten tot in de finale.

Hoe graag ik het ook zou willen zien gebeuren, maar om die trofee te liften zal hij 110% focus moeten tonen. Enja dan zulke uitspraken, is het al grappend of niet, heb je meteen de lastige vragen op uw dak, zoals gisteren...
 
Hoe graag ik het ook zou willen zien gebeuren, maar om die trofee te liften zal hij 110% focus moeten tonen. Enja dan zulke uitspraken, is het al grappend of niet, heb je meteen de lastige vragen op uw dak, zoals gisteren...
Als je continue in de top-10 staat, moet je tijdens elk WK maar 5x winnen om WK te worden. Hij heeft daarvoor nog 20+ jaar tijd. 1x WK worden is toch echt een must wil je met zijn talent kunnen spreken van een carrière waar je echt het max eruit hebt gehaald?

Ronny, Williams, Trump, Selby, Robertson, Murphy, Higgins --> Die mannen gaan niet elk WK winnen he.
Murphy en Robertson hebben tot op heden ook maar 1x het WK gewonnen.
En Ronny? Hij gaat ook niet top blijven tot zijn 67ste se. Idem voor Williams en Higgins.

En als we over 40 jaar terug erover praten en jij zegt tegen mij: "Zie je wel hij won het WK NUL keer! Ik had gelijk."
Mijn antwoord daarop is dan dezelfde als vandaag: "Dat klopt. Hij heeft niet het maximum uit zijn carrière uitgehaald. Et voila."

En als Brecel hier mee leest: Brengt dit stress te weeg? Ja zeker, maar dat hoort erbij .. en lukt het niet, dan lukt het niet he.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat het op termijn onmogelijk zou zijn, in het huidige tornooi spreek ik. Maar dat vraagt wel volledige toewijding, zou idd zonde zijn als je achteraf zou moeten zeggen: hij had het talent, maar het kwam er niet uit. Misschien heeft hij iemand nodig die hem aanspoort om het beste eruit te halen. Als ik kijk naar ronnie, die had zijn goede vriend, wijlen Paul Hunter die elkaar naar een hoger niveau tilden. Op en naast de snooker tafel. Of misschien moet hij toch ergens zijn aanpak wat aanpassen, maar zoals je al zei, qua niveau zit het zeker goed, misschien is het dat alombekende beestje van het niveau vast te kunnen houden op langere termijn. Naar een echte kampioen zijn te willen leven.
 
Terug
Bovenaan