De grote snooker/biljart/pool thread

Als je zijn interview achteraf bekijkt zie je dat hij een topper is. Niet van WAW IK HEB VAN TRUMP GEWONNEN WAW

nee gewoon droogweg ‘dat is normaal in de vorm die ik nu heb, op naar de volgende’

Dat is echt de goei mentaliteit 💪
Dat zei Ronny ook tijdens zijn interview.

Brecel stond daar volgens hem te spelen met de mentaliteit van: Ik geef die man aan de overkant van het tafel een pak slaag want ik wil dit toernooi winnen. Terwijl hij vroeger te veel respect had voor Trump en hem eerder een handtekening zou vragen.

Was hij echt op zijn best? Neen, maar hij bekeek en speelde alsof het zijn werk was en deed wat moest.

Anderzijds is Trump mentaal (helaas) niet 100% in orde. :frown: Dat is geweten en hij heeft dit ook verklaard in een interview dat hij mentaal het moeilijk heeft de laatste tijd. En dan is het vechten om je matchen te winnen, zeker tegen een andere top-16 speler.
 
Laatst bewerkt:
Was echt heerlijk om naar te kijken ook, als die in zijn flow is en echt in vorm dan is die na Ronnie wat mij betreft zelfs de meest lekkere speler om naar te kijken qua natuurlijke flow en alle klosjes die juist vallen en ... . Hoe mooi zou het zijn moest hij dit is gedurende maanden kunnen he :) .
 
Hij zei al eerder dat hij in topvorm is en de Scottish Open wilde winnen om dan net na zijn interview er meteen in R1 uit te liggen. :rofl:
Maar zijn woorden waren dus duidelijk niet gelogen. ;)

Ik zie dat Brecel nog altijd maar 27 jaar is. Hij gaat precies al eeuwen mee.

Hij is wel heel erg constant geworden, wordt zelden eruit geknikkerd in de kwalificaties de laatste 2 snookerseizoenen, om dan hier en daar zijn piek te kiezen om echt top zijn. Heel anders dan bijvoorbeeld een ander talent 'Xintong' die soms geweldig kan spelen om dat maandenlang geen klote meer waard te zijn. Maar dat is misschien wel het gebrek aan ervaring om die constante erin te krijgen. Brecel had daar ook ruim 10 jaar voor nodig.

 
Wederom skieen en biathlon op eurosport

Nu wil ik toch eens weten wie daar zo in is geïnteresseerd? Veel skandinaviers in België en Nederland blijkbaar... Alpineskieen kan ik nog enigszins begrijpen, maar biathlon?

Edit, selby+1
 
Wederom skieen en biathlon op eurosport

Nu wil ik toch eens weten wie daar zo in is geïnteresseerd? Veel skandinaviers in België en Nederland blijkbaar... Alpineskieen kan ik nog enigszins begrijpen, maar biathlon?

Edit, selby+1
Selby leek vlotjes uit te lopen, maar na 4-1 liet hij Brecel die niet goed speelde maar mentaal wel bij de les was, toch terugkomen tot 4-4. Daar gaat hij nog spijt van krijgen.

Straks in de avondsessie gaat het zo naar een best of 9.

----

Jammer genoeg verloren, Selby was net iets te goed en Brecel was iets minder dan tijdens zijn vorige match.

Brecel: Ik was in vorm maar helaas ben ik vorige week ziek geworden en ik stond op het punt af te zeggen voor dit toernooi. Echter mijn papa overtuigde mij om het toch te proberen en ik heb dus geen spijt dat ik dit toernooi gespeeld heb. Helaas speelde ik deze finale nooit mijn beste snooker maar het was een goede week.

Kudos aan Selby dat hij publiekelijk gesproken heeft over zijn mentale problemen. We weten allemaal hoe moeilijk hij het gehad heeft de laatste tijd. Hij verdient deze overwinning.
 
Laatst bewerkt:
O'Sullivan de vloer aangeveegd met Brecel: 6-1.
Luca een paar keer heel veel pech gehad. Bij 1-0 het 2de frame verloren met 3 puntjes verschil, dus 2-0 terwijl het even goed 1-1 had kunnen zijn.

En dan dat 3de frame. Hij pot de blauwe bal en lijkt 100% zeker om het frame te winnen, gaat de witte bal er via een scherpe hoek gewoon doodleuk in, in de andere middenpocket. Wat is de kans ??? :laugh:

Zo staat het dan op een bepaald moment 3-1 ipv 1-3 en finaal 6-1 ipv mogelijks (best case) 4-3 .. Als Ronnie echt in topvorm is en hij heeft dan ook nog eens alle geluk van de wereld, ja dan wordt het dus 6-1. Zonder dat geluk had Ronnie ook wel gewonnen maar was het verschil wel veel kleiner geweest.

Dus ik denk niet dat Luca hier wakker moet van liggen. Op naar het volgende toernooi. ;)
 
Volledig mee akkoord maar ik ken echt geen enkele sportman die zo gelukkig is tijdens een interview na een nederlaag in de eerste ronde.

Heb je de voetballers gezien die de FINALE van het WK verloren? Die konden een mens vermoorden.

Doe het geluid weg en je zou denken dat hij juist 1/4 finale gewonnen heeft op het WK.
 
Trump wint de Masters terwijl die er tegen Ryan Day altijd had moeten uitliggen, typisch :laugh:

Geen idee wat Mark Williams trouwens aan het denken was? Als die gewoon normaal doet maakt die dit ook gewoon af...
 
Trump wint de Masters terwijl die er tegen Ryan Day altijd had moeten uitliggen, typisch :laugh:

Geen idee wat Mark Williams trouwens aan het denken was? Als die gewoon normaal doet maakt die dit ook gewoon af...
Hij zegt zelf in het interview dat hij eigenlijk elke wedstrijd op de masters had moeten verliezen. Maar hij gaat wel naar huis met de trofee en een mooie cheque.
 
Op Twitter

WGP Snooker
Belgium's number one Luca Brecel beats Joe Perry 4-1, to set up a last 16 tie with Judd Trump!

Reactie van een volger: The Belgian Balhead. :biglaugh:
 
Als hij spreekt… komt hij wel wat dom over… of waren dat de zenuwen?
Nog een beetje onervaren met interviews misschien?

Shoot-Out is zo'n atypisch toernooi, maar voor spelers zoals Leclercq is dit wel een kans om zichzelf op de kaart te zetten.

Toch al 2 Belgen in een finale gezien dit jaar. Brecel 2x (1x gewonnen, 1x verloren) en nu Leclercq ook een keertje (helaas verloren). Dat moet een Belgische Record zijn :D

Het snooker zit in België in de lift. Hopelijk kan straks Mertens ook een goed resultaat neerzetten.
 
Terug
Bovenaan