Wielersport De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik zat eens op de Zwift app te snuisteren en je kan de club tegenwoordig ook delen. Iemand die eens kan testen of hij kan joinen?
Misschien kan @MrKend54l de link ook in de openingspost plaatsen (als het werkt)?

Bij mij is het inderdaad gelukt.
 
Top 👍.
Ik zal de club gewoon open laten staan. Hopelijk joinen er op deze manier niet teveel mensen die niks met het forum te maken hebben. (zoals op strava vaak het geval is).
Valt eigenlijk zeer goed mee sinds mensen toestemming moeten vragen om de Strava club te joinen.
 
Valt eigenlijk zeer goed mee sinds mensen toestemming moeten vragen om de Strava club te joinen.
Ja, dan valt het mee. Ik ben ook de beheerder bij BG running, toen de club daar nog gewoon open stond kwamen ze overal ter wereld.

Ik had er over gekeken maar er is ook een 'ask to join' optie. Ik zal deze opzetten.
 
Gisteren mijn indoor installatie eindelijk terug in orde gekregen en meteen een Ramp Test gedaan om te zien waar ik uit kwam.

279W FTP... niet schitterend voor mijn 89kg maar eigenlijk ben ik maar een week of 2 terug een beetje deftig aan het trainen na 2 jaar aanmodderen met links & rechts wel eens weken waar ik redelijk veel fietste maar vooral ook veel weken waar ik nauwelijks of helemaal niet op de fiets geraakte. Ik had eerlijk gezegd 240-250W verwacht of iets dergelijks :unsure:
 
Laatst bewerkt:
De jetblack volt is al langer op de markt en kon je altijd al voor deze prijs kopen.
Het schijnt een goeie trainer te zijn, maar het heeft ook een reden waarom hij niet zo vaak opgenomen wordt in trainers die aangeraden worden.
Nu met een zwift branding erop kan dit veranderen, kan het een meer gekend product worden. Maar ik snap wel nog altijd waarom je voor een elite justo of een kickr core zou gaan.
 
De jetblack volt is al langer op de markt en kon je altijd al voor deze prijs kopen.
Het schijnt een goeie trainer te zijn, maar het heeft ook een reden waarom hij niet zo vaak opgenomen wordt in trainers die aangeraden worden.
Nu met een zwift branding erop kan dit veranderen, kan het een meer gekend product worden. Maar ik snap wel nog altijd waarom je voor een elite justo of een kickr core zou gaan.
Zwift branding gaat een enorme boost geven en wat je zegt dat hij altijd al aan deze prijs beschikbaar was strookt niet met wat velen beweren. Het zou toch om een 100-150dollar price drop gaan wat significant is.

De enige reden die DCrainmaker geeft om toch voor de Kickr Core te gaan is Climb compatibility... dat zegt eigenlijk genoeg.
 
Zwift branding gaat een enorme boost geven en wat je zegt dat hij altijd al aan deze prijs beschikbaar was strookt niet met wat velen beweren. Het zou toch om een 100-150dollar price drop gaan wat significant is.

De enige reden die DCrainmaker geeft om toch voor de Kickr Core te gaan is Climb compatibility... dat zegt eigenlijk genoeg.
Origineel was hij inderdaad 750€ list prijs. Maar ik denk dat niemand hem ooit voor zoveel gekocht heeft.
Bij de meeste shops zat hij bij launch op 650€ en vrij snel ging daar nog eens 100€ af met aanbiedingen.

De kickr core heeft een zwaarder vliegwiel en is accurater natuurlijk. Dus het is niet dat het een exact toestel is maar dan veel goedkoper. Pas op voor 500€ is dat zeker een heel interessante. Maar we komen uit bij dezelfde discussie kickr core vs tacx neo en kickr v5, is het de meerprijs waard?
 
Origineel was hij inderdaad 750€ list prijs. Maar ik denk dat niemand hem ooit voor zoveel gekocht heeft.
Bij de meeste shops zat hij bij launch op 650€ en vrij snel ging daar nog eens 100€ af met aanbiedingen.

De kickr core heeft een zwaarder vliegwiel en is accurater natuurlijk. Dus het is niet dat het een exact toestel is maar dan veel goedkoper. Pas op voor 500€ is dat zeker een heel interessante. Maar we komen uit bij dezelfde discussie kickr core vs tacx neo en kickr v5, is het de meerprijs waard?
Klopt en dan kom je uiteindelijk uit bij 2 vrij gepolariseerde opties:
1. Money no problem, je gaat vol voor kwaliteit en features: je kiest voor Neo of Kickr Power.
2. Je gaat voor prijs/kwaliteit en dan lijkt de nieuwe Zwift Trainer een beetje de nieuwe sweet spot. Het lijkt mij namelijk toch heel erg moeilijk om een €200 (€150 verschil retail + cassette op Zwift Hub vs geen cassette op Kickr Core) prijs gap te rechtvaardigen gezien de stats.

In theorie wordt de Kickr Core dus eigenlijk uit de markt geduwd door de prijs setting van Zwift... in praktijk zal de Kickr Core zeker nog goed blijven verkopen vermoed ik.
 
Het lijkt mij namelijk toch heel erg moeilijk om een €200 (€150 verschil retail + cassette op Zwift Hub vs geen cassette op Kickr Core) prijs gap te rechtvaardigen gezien de stats.
Was ik even uit het oog verloren dat de casette inderdaad niet meegeleverd wordt.
Persoonlijk zou ik wel nog wat longer term reviews afwachten. Maar als dit wahoo of elite aanzet om goedkopere trainers te maken dan is dat enkel maar positief!
 
Iemand die mee doet met de Zwift academy?
Vandaag mijn base line rit gedaan, morgen krijg ik dan per mail mijn "uitslag" 😛. Met het niet bepaald schitterend weer is het toch iets dat ons weer even bezig kan houden.
 
Gisteren ook de baseline gedaan.
Vrij tevreden van mijn resultaat. Maar niks nieuws ontdekt. Lang en middel gewoon zeer verdienstelijk en ook mijn sterk punt.
Pure kracht, punch en dus kort echt een ramp. Totaal geen sprint in de benen, laat staan iet of wat piekvermogen.

7w/kg op 30s, echt een vette is dat niet :p
 
Voor mijn verjaardag ook een Smarttrainer gekregen van vrouwlief! Wat is zo het beste/meest aangeraden Zwift programma om mee te starten als je weinig conditie hebt?
 
Ben overgeschakeld van Zwift naar Trainerroad dit jaar. Had ik eigenlijk eerder moeten doen, aangezien ik nu pas besef dat Zwift echt niets voor mij is. Dat avatar/virtuele wereld-gedoe spreekt mij niet voldoende aan.

Trainerroad is een stuk 'droger', maar ik krijg er veel meer voldoening van. Niet enkel als cijfergeek, maar ook dankzij het gevoel dat je na één uur op de rollen echt een training achter de rug hebt (en het gevoel dat je vooruitgang maakt). In combo met een serietje tikt de tijd ook goed vooruit (al is 1.5u interval voorlopig toch wel echt pittig, amai). Ik ben (voorlopig) fan.

Uiteraard wel Zwift abbo vergeten afzetten, dus nog een maand extra aan mijn been :angry:.
 
Ben overgeschakeld van Zwift naar Trainerroad dit jaar. Had ik eigenlijk eerder moeten doen, aangezien ik nu pas besef dat Zwift echt niets voor mij is. Dat avatar/virtuele wereld-gedoe spreekt mij niet voldoende aan.

Trainerroad is een stuk 'droger', maar ik krijg er veel meer voldoening van. Niet enkel als cijfergeek, maar ook dankzij het gevoel dat je na één uur op de rollen echt een training achter de rug hebt (en het gevoel dat je vooruitgang maakt). In combo met een serietje tikt de tijd ook goed vooruit (al is 1.5u interval voorlopig toch wel echt pittig, amai). Ik ben (voorlopig) fan.

Uiteraard wel Zwift abbo vergeten afzetten, dus nog een maand extra aan mijn been :angry:.
FYI: op zwift kan je ook gewoon een training doen hoor ;)
 
Als ge in Zwift de juiste trainingsprogramma's kiest hebt ge dat gevoel ook.
Ik wisselde meestal wat af. Paar maanden Zwift, paar maanden TR, paar maanden Zwift...

Maar toch meer Zwift
 
Terug
Bovenaan