Wielersport De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

net de review van DCRainmaker gelezen... hij beweert dat het werkt in elk geval.

Anderzijds, jouw uitleg en overtuiging doet me wel geloven dat je weet waarover je babbelt :)
Ofwel zit dat in die nieuwe pack dynamics.
Straks eens zoeken... Vorig jaar was dat 100% zeker hoe ik het uitleg.
 
Ofwel zit dat in die nieuwe pack dynamics.
Straks eens zoeken... Vorig jaar was dat 100% zeker hoe ik het uitleg.
Bekijk dit eens... Maar misschien ondertussen aangepast maar dat geloof ik niet :





  • https://forums.zwift.com/t/team-tt-strange-differences-in-experience-avatar-position/537691
  • reddit1
  • https://forums.zwift.com/t/dropping-places-while-cornering-poor-technique/115117/11
    En ik quote :

    "I seem to recall seeing something about this on another thread. What was said there was something along the lines of it being purely visual, as the road and other riders turn more with the road, but your avatar stays basically centered on the screen. This would seem to indicate that every rider sees their avatar ‘out of the draft’ in corners, but as far as the game itself is concerned you are still in the pack."

    "Its another example of avatar rendering is NOT consistent between clients . This is just a small but obvious case of this .

    Like all the other cases of this however it means ( as OP has stated) he upps his power to try and “stick with a group” he THINKS are up the road but they are not , they think HE is up the road . If everyone sees this , the chances are everyone does this and then its a self fulfilling issue when you have to up your output or face getting dropped on corners . Thats actually the complete opposite of real riding where cornering is about ride craft and not raw power ."
  • Reddit2

    Daaruit komt misschien nog de beste quote :

    There is no concept of cornering in terms of how Zwift calculates your position. It's all a single line on the servers. What you observe is that all riders will seemingly take the less efficient line through a corner, which is a client-only thing to make your avatar more visible. This causes some people to speed up because they think they'll lose the group if they don't which in turn causes people who didn't speed up to actually drop behind. It's a good idea to look at W/kg in corners and match the group.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch ook wel sterk mijn twijfels bij wat ik op dat scherm zie en dat sturen.
Je ziet soms ook zo een elastiek effect en dat je ineens veel sneller gaat terwijl uw w/kg constant blijft in een bocht.

Zwift kennende zit er weinig fancy achter en is het buiten draft echt gewoon een rechte lijn.
 
Hmm, ik heb wel al eens andere fietsers zien zigzaggen over de weg (met het steering symbool actief). Dat was enkele weken geleden, maar dat effect is dan puur visueel? Zolang die fietser x w/kg blijft trappen maakt zijn zigzag effect niks uit?
 
Dat is het enige wat ik me nu afvraag.
Of iemand, met sturen actief zijn positie dan misschien toch wordt verzonden.

Maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet.

Eenvoudigste is om eens te rijden samen met iemand met sturen. En kijken of ge ziet wat die doet.
 
Ik heb toch ook wel sterk mijn twijfels bij wat ik op dat scherm zie en dat sturen.
Je ziet soms ook zo een elastiek effect en dat je ineens veel sneller gaat terwijl uw w/kg constant blijft in een bocht.

Zwift kennende zit er weinig fancy achter en is het buiten draft echt gewoon een rechte lijn.
Draft wordt cliënt side berekent volgens mij.

En daar is het inderdaad wat ge op uw scherm ziet wat telt.
 
Laatst bewerkt:
Ofwel zit dat in die nieuwe pack dynamics.
Straks eens zoeken... Vorig jaar was dat 100% zeker hoe ik het uitleg.
Volgens GPLama zit dat inderdaad in de nieuwe pack dynamics. Vroeger was dat inderdaad niet.
GPLama heeft eens een test gedaan met die sterzo smart. 2 keer hetzelfde parcours, constante wattage, 1 keer altijd buitenbocht en 1 keer altijd binnenbocht genomen en er zat wel degelijk een tijdverrschil op.

Maar dan nog vind iik die Sterzo smart zijn geld. niet waard. Echt sturen kan je het niet noemen. Het is meer een lane choice of slot racing. En ook al is het echt sturen zoals op repack ridge, dan kan je het nog niet erg realistisch noemen.
 
Maar dan nog vind iik die Sterzo smart zijn geld. niet waard. Echt sturen kan je het niet noemen. Het is meer een lane choice of slot racing. En ook al is het echt sturen zoals op repack ridge, dan kan je het nog niet erg realistisch noemen.
En het is eigenlijk altijd uitgeschakeld behalve tijdens vrij rijden als ik het goed begrijp.
 
Hoe kuisen jullie een cassette van een direct drive trainer?
Het antwoord zal zijn om ze er af te halen maar dat kan ik niet.
Met ontvetter en afspoelen met water lijkt mij ook wel gevaarlijk, ale of toch om met veel water in de buurt van die trainer te komen?
 
Hoe kuisen jullie een cassette van een direct drive trainer?
Het antwoord zal zijn om ze er af te halen maar dat kan ik niet.
Met ontvetter en afspoelen met water lijkt mij ook wel gevaarlijk, ale of toch om met veel water in de buurt van die trainer te komen?

Waarom er niet gewoon afhalen :unsure:?
 
Hoe kuisen jullie een cassette van een direct drive trainer?
Het antwoord zal zijn om ze er af te halen maar dat kan ik niet.
Met ontvetter en afspoelen met water lijkt mij ook wel gevaarlijk, ale of toch om met veel water in de buurt van die trainer te komen?
Je kan een handdoek onder de casette leggen en met een borstel wat ontvetter aanbrengen en daarna met water een beetje naspoelen. Je moet gewoon niet met een tuinslang aan het werk gaan.
 
En het is eigenlijk altijd uitgeschakeld behalve tijdens vrij rijden als ik het goed begrijp.
Geen idee. In elk geval heb ik het filmpje van GPLama gevonden waarop je ziet dat sturen sneller is en hoe het er nu uit ziet op verschillende schermen sinds de nieuwe pack dynamics. (kijken vanaf 4.00)

Het gekke is dat jouw filmpje in post #1162 blijkbaar jonger is dan dat van gplama. Heel vreemd.
 
Hoe kuisen jullie een cassette van een direct drive trainer?
Het antwoord zal zijn om ze er af te halen maar dat kan ik niet.
Met ontvetter en afspoelen met water lijkt mij ook wel gevaarlijk, ale of toch om met veel water in de buurt van die trainer te komen?
Heb dat deze week nog gedaan
Zet hem buiten, wat ontvetter erop en dan met de borstel en daarna met water (lege bus ontvetter gevuld) er op sprayen en nog eens met borstel en dan nog eens sprayen en dan er eens goed aan draaien en even in de zon laten drogen
 
Iemand die hier een overzicht heeft of aan te raden info omtrent het starten met Zwift? Ik zou graag eens werk maken van een betere conditie en wat gewichtsverlies :). Enige wat ik momenteel reeds in bezit heb is een koersfiets onder het stof. Do en don'ts? Welke smarttrainer? Etc..
 
Filmpjes van GPLama bekijken op youtube. Die helpt je wel op weg met Zwift.
Volgens mij is trouwens elke smart trainer goed, zo lang je 'm maar gebruikt.
 
Iemand die hier een overzicht heeft of aan te raden info omtrent het starten met Zwift? Ik zou graag eens werk maken van een betere conditie en wat gewichtsverlies :). Enige wat ik momenteel reeds in bezit heb is een koersfiets onder het stof. Do en don'ts? Welke smarttrainer? Etc..
Wat is je budget? Dat is zeer belangrijk om te starten.
Eenmaal je een trainer hebt ben je in feite good to go.

Tips? Don’t get addicted :p
 
Wat is je budget? Dat is zeer belangrijk om te starten.
Eenmaal je een trainer hebt ben je in feite good to go.

Tips? Don’t get addicted :p
Goh, laten we zeggen dat ik er niet mee inzit om voor kwaliteit te betalen. Ik ben alvast iemand die op basis van cijfertjes graag voortgang zie.
 
Goh, laten we zeggen dat ik er niet mee inzit om voor kwaliteit te betalen. Ik ben alvast iemand die op basis van cijfertjes graag voortgang zie.



Bij de bovenste(de Kickr) zit reeds een cassette inbegrepen, maar dan moet je fiets natuurlijk ook 11 speed zijn.
 
Terug
Bovenaan