De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

[emeritus professor mobiliteitswetenschappen Willy Miermans (UHasselt)] ziet daarmee het oerwoud aan verkeersborden langs onze straten ‘een klein beetje ordelijker worden’. Maar het Nederlandse systeem, vindt hij nog beter. ‘Daar worden parkeerregelingen op wijkniveau bepaald en zijn enkel aan de wijkgrenzen verkeersborden nodig die dat aankondigen. Bij ons moet datzelfde verkeersbord op elk kruispunt in die wijk staan.’
Dat kan-ie toch niet serieus menen? Hoeveel toegangswegen heeft een typische Nederlandse wijk tegenover de doorsnee Belgische?

Deze morgen vertrokken naar de garage voor de eerder vermelde problemen aan te pakken. Halverwege moeten stoppen omdat olie en watertemperatuur veel te hoog waren. Aan de kant gegaan om te laten afkoelen, maar na 15 minuten wou de wagen niet starten. Garagist gecontacteerd en die is naar mij afgekomen met koelvloeistof. Auto startte weer maar na 4 km ofzo alweer veel te heet. Hij zal de auto laten takelen en voerde me naar mn werk.

Hij vreest dat een cilinder kapot is en om dat te herstellen zou de hele motor gereviseerd moeten worden, wat peperduur kan worden. Goed mogelijk komt er na 10.5 jaar een einde an mn Impreza en ik voel me niet goed bij dat idee...

Ik tegen ong. 100 op middenvak, links van mij een auto die me inhaalt, komt daar mooi een motard tegen +120 doorgeknald. Echt, ik snap niet wat zo'n mensen bezield. Dat is uw leven riskeren voor 5 seconde tijdwinst.

In Merksem ene die gewoon stopt (aka tot stilstand) vlak voor / aan het aller begin van het oprijden van de oprit voor de autostrade :lol: . Mens zal de verkeerde gepakt hebben neem ik aan maar dan nog rij er dan de volgende terug af he :sop: .

Deze morgen vertrokken naar de garage voor de eerder vermelde problemen aan te pakken. Halverwege moeten stoppen omdat olie en watertemperatuur veel te hoog waren. Aan de kant gegaan om te laten afkoelen, maar na 15 minuten wou de wagen niet starten. Garagist gecontacteerd en die is naar mij afgekomen met koelvloeistof. Auto startte weer maar na 4 km ofzo alweer veel te heet. Hij zal de auto laten takelen en voerde me naar mn werk.

Hij vreest dat een cilinder kapot is en om dat te herstellen zou de hele motor gereviseerd moeten worden, wat peperduur kan worden. Goed mogelijk komt er na 10.5 jaar een einde an mn Impreza en ik voel me niet goed bij dat idee...

Mail gekregen van de garagist...

Motor moet gereviseerd worden en de radiator moet vernieuwd worden. Ook carosserie moet behandeld worden.

Kostprijs: 6500 EUR. (en vervangwagen 30/dag)

Tis gedaan.

Kheb mijn tafel bijna kapotgeslagen van verslagenheid en frustratie.

Motor moet gereviseerd worden en de radiator moet vernieuwd worden. Ook carosserie moet behandeld worden.

Tis gedaan.

Zwaar klote, helaas ook eens meegemaakt dat mijn wagen mijn portefeuille leegroofde. Kosten komen nooit gelegen, maar met een auto kan ge plots een paar duizend euro zien wegsmelten als sneeuw voor de zon...

Gisteren ene gezien die voorbij het kruispunt (met lichten) stopt en achteruit reed om toch een straat in te slaan. :confused2:

Tis gedaan.

Dat is een enorme smak geld inderdaad.
Welk Merk/model is het?

Is een andere occasie kopen misschien een optie want bvb. een Ford Fiesta daar zou ik geen 6,5k euro aan willen spenderen eerlijk gezegd.

Waarom ook niet he.

p.jpg

Dat is een enorme smak geld inderdaad.
Welk Merk/model is het?

Is een andere occasie kopen misschien een optie want bvb. een Ford Fiesta daar zou ik geen 6,5k euro aan willen spenderen eerlijk gezegd.

Subaru Impreza GTT, bouwjaar 199, 218pk. Klinkt zalig, reed zalig.

Andere occasie zal wel moeten, 6.5k voor een herstelling is te duur, beter af om dan een nieuw wagen te kopen. Nog geen idee wat... mss een minder oude Impreza, ik zie die wagen te graag. Ik wacht nog wat reacties af, nonkel en 2 neven die al elk 100 euro wouden bijleggen, made my day a bit.

Veel regen vandaag, en dan nog altijd pipo's op de snelweg die zonder licht rijden. Allez, je ziet toch dat al de rest wél zijn lichten aan heeft ?! Niet dus. Allez, je ziet toch dat er achter jou een met zijn phares zit te knipperen om je erop te wijzen ?! Niet dus. Een stom wijf gaf me zelfs de middenvinger toen ze de afrit nam en ik haar daardoor voorbij reed. Echt he...

Ik snap overigens niet waarom fabrikanten niet inbouwen dat de lichten automatisch aangaan wanneer de ruitenwissers gebruikt worden, zoals Mercedes al meer dan 10 jaar heeft.

Vanavond nog ander ergerlijk geval voor mij in de file op de R0. Iedereen houdt vrij goed links op het linkervak, zodat ook motorrijders vlot doorkunnen. Maar neen, die idioot voor mij echt minstens een halve meter meer naar rechts. Zelfs nadat al 2x een motorrijder teken deed wanneer ze voorbij reden, bleef die pipo gewoon nog altijd volharden. Ook hier weer: je ziet toch ook dat alle wagens vóór én achter je een halve meter meer links rijden dan jij ?! Niet dus.

Ik snap overigens niet waarom fabrikanten niet inbouwen dat de lichten automatisch aangaan wanneer de ruitenwissers gebruikt worden, zoals Mercedes al meer dan 10 jaar heeft.
Zelfs mijn vorige auto, een Citroën C4 uit 2007, had dat, dat de lichten automatisch aan gingen bij gebruik van de ruitenwissers.

Mijn huidige auto, een Renault Megane van 2017, heeft dat niet. Maar de de achterlichten branden wel altijd, ook overdag samen met de dagrijlichten vooraan.

Wat moet hij anders doen? Er recht in rijden en de volledige doorgang blokkeren?
Van de plaats waar de foto is genomen, zijn ook nog parkeerplaatsen he. Diepere dan waar die nu staat. En zo smal is de doorgang daar ook niet hoor dat die alles zou blokkeren.

Ah, hoe één asociaal mens een hoop problemen kan veroorzaken.

Kruispunt een 200 meter verder een bushalte. Bushalte ligt aan een bakker en uiteraard zijn er mensen te tam om deftig te parkeren en zetten ze zich op de bushalte. Vanochtend ook.
Gevolg: bus moet stoppen op de baan. Achterliggers hebben het niet door en sluiten aan, kruispunt staat dicht. Toegegeven, het is onverwacht dat ge daar opeens moet stoppen dus ik snap dat de eerste reflex niet was om te wachten of ze over konden steken. Kan gebeuren.

Daarna groen licht voor de zijstraten en jawel: in plaats van te wachten, beginnen die allemaal het kruispunt op te bollen. Waar ze niet over of op konden. Bus kan eindelijk weg maar het verkeer op het kruispunt nog altijd in de knoop.

Nen hoop gedoe en "chaos" omdat er ene persé vlak voor de bakker moest staan voor zijn brood. Asociale lul.

Wat moet hij anders doen? Er recht in rijden en de volledige doorgang blokkeren?
Hij had overigens met het absolute minimum aan moeite een halve meter vooruit of achteruit kunnen rijden, om maar 3 in plaats van 4 plaatsen in te nemen.

Al is het correcte antwoord eigenlijk inderdaad om een parkeerplaats te zoeken waar de auto in past, of een auto die in de parkeerplaatsen past.

Van de andere kant is context ook belangrijk: als daar zelden iemand staat, en hij moet er maar een even staan om iets in te laden of vlug ergens te zijn is er ook geen probleem eh.

Baan 70 km/u. Rechts volle witte lijn en dan de streeplijnen om het fietspad aan te duiden.
Fietser met daarachter op 10-15 meter een andere fietser.
Net als ik die fietser wil passeren schiet de achterste fietser zich de baan op (over de volle witte lijn), om fietser voor hem in te halen.
Ik gooi alles dicht, ik kan niet uitwijken naar links want tegenliggers.
Fietser merkt dat op en begint van z'n tak te maken.
Fietser reed met speedpedelec, helm met vizier, handschoenen, zijspiegel, enz.
Er even achter gereden, reed 45-50 km/u.

Fietser had waarschijnlijk geen remmen of geen zin om te vertragen en dan pas z'n voorganger in te halen.
Linkerzijspiegel aan z'n speedpedelec hangt er voor de fun.

Onlangs ook een mevrouw op zo'n toestel die schrok omdat ik aanstalten maakte om over te steken op een zebrapad. Die kwam zo snel af, waar ze eigenlijk maar 30 km/u mocht, en had die fiets totaal niet onder controle. Precies of die fiets reed met haar en niet andersom.

Ik haat speedpedelecs. Meer dan de helft kan er gewoon niet mee overweg. Volgens mij namen de meesten vroeger nooit de fiets. Om dan nu van den eerste keer een spel te kopen die 50 km/u kan rijden.

Hij had overigens met het absolute minimum aan moeite een halve meter vooruit of achteruit kunnen rijden, om maar 3 in plaats van 4 plaatsen in te nemen.

Al is het correcte antwoord eigenlijk inderdaad om een parkeerplaats te zoeken waar de auto in past, of een auto die in de parkeerplaatsen past.

Van de andere kant is context ook belangrijk: als daar zelden iemand staat, en hij moet er maar een even staan om iets in te laden of vlug ergens te zijn is er ook geen probleem eh.
Hangt er ook van af hoe er geparkeerd stond toen hij er in reed he. Gezien het feit dat er nu duidelijk nog plekken rond zijn, zie ik het grote probleem eigenlijk niet.
Sure, die auto's horen hier niet thuis, maar ze worden hier verkocht dusja... Moest dat gewoon een camionette geweest zijn, dan had hij exact hetzelfde gedaan en vond iedereen het oké dat hij zich niet op straat had geparkeerd.

Terug
Bovenaan