De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het beeld is aan de pixelachtige kant, maar ik zie hem pas kijken als hij al bijna met 1 wiel op het spoor komt. Dan is het al te laat om te stoppen.
Net voor hij de grijze stenen op rijdt, zie je hem recht naar de trein kijken. Volgens mij is dit helemaal geen ongeluk, maar reed hij heel bewust over die spoorweg maar heeft hij misingeschat hoe snel die trein ging.

Net voor hij de grijze stenen op rijdt, zie je hem recht naar de trein kijken. Volgens mij is dit helemaal geen ongeluk, maar reed hij heel bewust over die spoorweg maar heeft hij misingeschat hoe snel die trein ging.
Ik zie hem toch echt enkel kijken pas als em op de grijze stenen is. :unsure:

Wel akkoord dat het geen ongeluk was, ik ben vrij zeker dat hij nog altijd doorgereden zou hebben en de snelheid verkeerd ingeschat heeft. De gemiddelde brommerrijder is een tikkeltje meer marginaler dan gewoonlijk (bron: zelf brommerrijder geweest en amai zeg...)

Ik heb dan 100x liever verkeersdrempels. Dan kan je niet anders dan vertragen, maar kan je tenminste blijven rijden.
Vind die dingen echt verschrikkelijk.

Ten eerste zijn die dingen zeer inconsistent — er zijn er waar je tegen 50kph over kan met een lichte 'bump'. En er zijn er waar je tegen 30kph je bumper kwijt geraakt.

Ten tweede: hoe achterlijk is het om verkeersdrempels te leggen waar je tegen 30kph over moet in een zone 50? Zeker als er om de 200m van die ondingen liggen. Maak er dan zone 30 van gezien dat toch het praktische gevolg is van die drempels... Dan heb ik nog liever (mobiele) flitsers — die bestraffen de weggebruikers die de wet volgen tenminste niet.

Het aantal mensen dat tegen 70 a 90 een snelweg komt opgeboemeld ook al is de oprit lang genoeg om een Boeing 747 te laten opstijgen

Ten eerste zijn die dingen zeer inconsistent — er zijn er waar je tegen 50kph over kan met een lichte 'bump'. En er zijn er waar je tegen 30kph je bumper kwijt geraakt.

Ten tweede: hoe achterlijk is het om verkeersdrempels te leggen waar je tegen 30kph over moet in een zone 50? Zeker als er om de 200m van die ondingen liggen. Maak er dan zone 30 van gezien dat toch het praktische gevolg is van die drempels... Dan heb ik nog liever (mobiele) flitsers — die bestraffen de weggebruikers die de wet volgen tenminste niet.
Je hebt het hoogstwaarschijnlijk over verhoogde kruispunten, dat zijn geen verkeersdrempels (die liggen er namelijk niet zo veel).
En die verhoogde kruispunten, zijn er zodat je zou afremmen voor het kruispunt ipv daar volgas voorbij te rijden, nogal logisch dus.

Op verkeersdrempels aangegeven met verkeersbord mag je ook effectief maar 30 km/h rijden.
Je hebt het hoogstwaarschijnlijk over verhoogde kruispunten, dat zijn geen verkeersdrempels (die liggen er namelijk niet zo veel).
En die verhoogde kruispunten, zijn er zodat je zou afremmen voor het kruispunt ipv daar volgas voorbij te rijden, nogal logisch dus.
Dat ligt er toch aan in welke regio's je komt, want ik ken verschillende plaatsen met verkeersdrempels.

Nee hoor. Van die bumpers op t straat.

Bv:
HYgD0NU.jpeg

Of zulke:
CStdXaI.jpeg

Dat is het klote aan die belachelijke wegversmallingen en obstakels e.

Ze willen daarmee het verkeer afremmen, maar ze bereiken het tegenovergestelde. Mensen gaan gas bijgeven om zeker niet te moeten wachten. En ik ben daar ook schuldig aan, maar niet zoals in uw situatie natuurlijk. Maar als ik in de verte iemand zie afkomen geef ik gas bij om voorbij dat obstakel te zijn voor die (evt) moet vertragen/remmen.

En als het rustig is kan je er perfect aan een te hoge snelheid door vlammen.

Ik heb dan 100x liever verkeersdrempels. Dan kan je niet anders dan vertragen, maar kan je tenminste blijven rijden.
En wordt je niet op het tegenliggende vak gedwongen. Hoe f*cking absurd is het dat ze auto's uit 2 verschillende rijrichtingen op hetzelfde rijvak dwingen om de verkeersveiligheid te verhogen.

Inderdaad nodeloos gevaarlijk. Af en toe passeer ik hier, daar hebben ze een aantal jaar terug zo'n versmallingen aangelegd, ook voor bochten in de weg.
Engelendalelaan

Resultaat is dat er een hoop mensen blindelings doorrijden omdat het te lastig is om door de bocht te kunnen zien of er verkeer uit de andere richting komt.

Intussen hebben ze die versmallingen zodanig aangepast dat fietsers kunnen blijven doorrijden maar dat is ook niet altijd veiliger, dan krijg je situaties waarbij fietsers (zeker speed pedelecs) auto's die voorbij zo'n versmalling rijden, langs rechts inhalen. Al meer dan 1 keer gezien dat zo'n chauffeur dat niet ziet of dat een fietser net in de dode hoek blijft hangen.

Anderhalf uur van mijn zondag kwijt daarstraks omdat ineens de afrit Leuven/Luik in Sint-Stevens-Woluwe afgesloten was. Ja, leuk hè. Daar sta je dan. Omrijden via de afrit Brussel maar daarvoor stond dus alles al dicht voor in totaal meer dan een uur of zo.

Kunnen ze zulke dingen niet ergens op voorhand duidelijk aangeven vooraleer je daaraan komt en dus geen kant meer uit kunt.

Geen ergernis maar eerder een bezorgdheid. Vorige week dinsdag zag ik het check engine lichtje afgaan voor een paar seconden. En vandaag nu weer opnieuw. En de voorbije 2-ish weken merk ik soms dat in stilstand (voor de rode lichten enzo) dat de toerenteller wat hoger is dan normaal. Normaal idlet hij rond de 900 toeren, af en toe is het 1500.

Al een afspraak gaan maken bij mijn garagist maar het kan pas ten vroegste 17 mei, nog een dikke 2 weken dat ik zo moet rondrijden zonder te weten hoe ernstig het probleem is...

1 van jullie zin om te liegen en te zeggen dat ik me niet teveel zorgen moet maken? :unsure:

Als er niemand achter u zit (en niemand mee in de auto), de oprit traag oprijden tot ~30, en dan pedaal door de vloer duwen. Oh heerlijk.
Of nog beter, als iemand in uw nek zit te hijgen op de oprit en ge kijkt in de achteruitkijkspiegel en het is een debiele john in een Seat Ibiza 1.0 of een gefrustreerde huisvader in een C-Max. :unsure:

Vorige week weer voor de zoveelste keer voorgehad. Dan rijdt iemand voor mij de snelweg op te taffelen tegen 50 om pas te versnellen op de snelweg zelf, ik houd afstand zodat ik wél tegen veilige snelheid kan invoegen en dan zit zo een onverlaat aan mijn gat te snuiven. Gek genoeg weer een C-max (geen idee waarom het zo vaak Ford-wagens zijn) en echt letterlijk op een halve meter van mij en ik rijd verre van sloom.

Dat is toch een kwestie van 1x iemand tegenkomen die even achterlijk is en een brake check doet? Waarom zou je dat risico zo gewillig opzoeken?

Ik heb hier mijn frustratie over het niet naleven van het inhaalverbod voor vrachtwagens op de autostrade (waar aangegeven), hier reeds geuit.
Ik ga er nu mijn frustratie aan het totale gebrek aan controle hierop nog bovenop gooien. Op een stuk van 14km, 7-8 minuten, zie ik 6 vrachtwagens een inhaalmaneuver uitvoeren. Lijkt me thans echt zo makkelijk te controleren met alle camera's die er nu hangen, ik erger me aan de nauwe focus van controles.

Schaf dan het inhaalverbod gewoon totaal af als er toch nooit op gehandhaaft word.

Ik heb hier mijn frustratie over het niet naleven van het inhaalverbod voor vrachtwagens op de autostrade (waar aangegeven), hier reeds geuit.
Ik ga er nu mijn frustratie aan het totale gebrek aan controle hierop nog bovenop gooien. Op een stuk van 14km, 7-8 minuten, zie ik 6 vrachtwagens een inhaalmaneuver uitvoeren. Lijkt me thans echt zo makkelijk te controleren met alle camera's die er nu hangen, ik erger me aan de nauwe focus van controles.

Schaf dan het inhaalverbod gewoon totaal af als er toch nooit op gehandhaaft word.
Op de E314 is dit bv. zeer hatelijk bij momenten. Daar mag dat nochtans niet tussen 5u 's morgens en 20u 's avonds. Echter wil je niet weten hoe vaak ik op het linkse vak vasthang achter een camion die een andere aan het inhalen is. :unsure:

Geen ergernis maar eerder een bezorgdheid. Vorige week dinsdag zag ik het check engine lichtje afgaan voor een paar seconden. En vandaag nu weer opnieuw. En de voorbije 2-ish weken merk ik soms dat in stilstand (voor de rode lichten enzo) dat de toerenteller wat hoger is dan normaal. Normaal idlet hij rond de 900 toeren, af en toe is het 1500.

Al een afspraak gaan maken bij mijn garagist maar het kan pas ten vroegste 17 mei, nog een dikke 2 weken dat ik zo moet rondrijden zonder te weten hoe ernstig het probleem is...

1 van jullie zin om te liegen en te zeggen dat ik me niet teveel zorgen moet maken? :unsure:
in principe zolang het niet blijft branden is er weinig mis. Maar uw idle toerental is wel hoger dan normaal. Geen vermogenverlies?

Andere frustratie is dat veel mensen deze regel niet lijken te kennen :

Op kruispunten waar een doorlopend fietspad is, moet je als bestuurder (ook als fietser!) voorrang verlenen aan de fietsers en andere weggebruikers (zoals bv. skaters of rolstoelgebruikers) die op het fietspad rijden , ook al kom je als bestuurder zelf van rechts ten opzichte van wie zich op het fietspad bevindt.

Dit is een belangrijke uitzondering op de algemene regel ‘voorrang van rechts'.

Daarjuist had ik chance dat ik nog ver genoeg verwijderd was van het kruispunt. Maar de twee auto's die aan volle snelheid hun "voorrang van rechts" pakten, hadden mij los in de flank geraakt/had ik los op in gereden als die iets later waren afgekomen.

in principe zolang het niet blijft branden is er weinig mis. Maar uw idle toerental is wel hoger dan normaal. Geen vermogenverlies?
Bleef maar 2-3 seconden branden beide keren. Van vermogensverlies geen idee, hij blijft goed optrekken. Maar ik denk dat ik de komende 2 weken als een oud manneke ga rijden om niks uit te lokken. :unsure:

Gisteren naar Drogenbos gereden voor een opleiding. Rond het Brusselse is het toch wel wat anders rijden dan rond Antwerpen. Een stuk ongeduldiger met mensen die te pas en te onpas snel van baanvak wisselen. Kan ook zijn dat ik de Antwerpse ring al gewoon ben.

Gisteren naar Drogenbos gereden voor een opleiding. Rond het Brusselse is het toch wel wat anders rijden dan rond Antwerpen. Een stuk ongeduldiger met mensen die te pas en te onpas snel van baanvak wisselen. Kan ook zijn dat ik de Antwerpse ring al gewoon ben.
Het zal wel deels gewenning zijn, ik rij vaak op de Brusselse ring of door Brussel en de ring rond Antwerpen vind ik dan ook stresserender.

Terug
Bovenaan