Ja die was het inderdaad.KM Car care (duffel)![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja die was het inderdaad.KM Car care (duffel)![]()
Als ik km car care lees, dan zal daar wel een ppf op zitten.Al die krassen op dat dak zeg![]()
Meestal heb ik toch de omgekeerde ervaring in Wallonië waar ik als toerist altijd te traag ben voor de locals op hun bochtig parcoursNet over de taalgrens: ik rij mooi 50 in de bebouwde kom. Een motard achter mij vond dat blijkbaar niet snel genoeg, dus die steekt mij voorbij. Eenmaal uit de bebouwde kom hang ik een kwartier achter diezelfde motard omdat die maar 70 rijdt (waar ge dus 90 moogt). Ik geraakte er niet voorbij (baan met veel bochten, weinig zicht op tegenliggers). Heerlijk ergerlijk.
Misschien zijn al die snelheidsborden in Wallonië eerder een suggestie dan een gebod?

Meestal heb ik toch de omgekeerde ervaring in Wallonië waar ik als toerist altijd te traag ben voor de locals op hun bochtig parcours![]()
.Heb ik iets gemist? Waarom zou je dan enkel 3e of later mogen nemen?sneed het rond punt naar binnen wat betekend dat je enkel de 3de of 4de afslag mag nemen.
Heb ik iets gemist? Waarom zou je dan enkel 3e of later mogen nemen?
Het was bij een turbo rotonde dan?Volle lijnen mag je niet overschrijden… dus moet je doorrijden.
Ga ik ook vanuit dan, want bij een normale 2vaks rotonde mag je gewoon de tweede afrit nemen als je het middelste vak van de rotonde neemt. Ik gebruik het buitenste vak enkel voor de eerste afslag. Zo is het ook bedoeld bij mijn weten, maar ook dat is niet verplicht.Het was bij een turbo rotonde dan?
Maar je mag niet vanaf het binnenvak direct de afslag nemen.Ga ik ook vanuit dan, want bij een normale 2vaks rotonde mag je gewoon de tweede afrit nemen als je het middelste vak van de rotonde neemt. Ik gebruik het buitenste vak enkel voor de eerste afslag. Zo is het ook bedoeld bij mijn weten, maar ook dat is niet verplicht.
Maar je mag niet vanaf het binnenvak direct de afslag nemen.
Van politie GentDenk dat wel, maar de buitenste heeft wel voorrang. Die zit sowieso ook rechts van je
De rotonde verlaten
- Gebruik je rechterrichtingaanwijzer.
- Juist voor je de rotonde verlaat, moet je je op het rechterrijvak bevinden. Als je je naar rechts begeeft, oefen je een manoeuvre uit en moet je dus voorrang verlenen aan de andere bestuurders.
- Als je slecht geplaatst bent op het moment dat je de rotonde wil verlaten, is het beter nog een toertje te rijden dan de doorgang te forceren.
- Op het moment dat je de rotonde verlaat, moet je voorrang verlenen aan de voetgangers die oversteken.
Maar je mag niet vanaf het binnenvak direct de afslag nemen.
"Art. 19. RichtingveranderingDenk dat wel, maar de buitenste heeft wel voorrang. Die zit sowieso ook rechts van je
Ik zie bij artikel 19.2.2° niets staan ivm 'hoeveel rijstroken de afslag' heeft.Het hang er ook vanaf hoeveel rijstroken de afslag heeft he. Een rotonde op een een grote baan met twee rijstroken (zowel de baan als de rotonde) en waar 80-90% rechtdoor (tweede afslag) moet, dan is het toch absurd om allemaal naar de rechterrijstrook te proberen gaan??
Kan best zijn, maar als in de situatie die ik beschrijf, iedereen de letter van de wet volgt, dan hadden ze evengoed de binnenste rijstrook kunnen afschaffen op de rotonde. Om nog maar te zwijgen van de gigantische files die dit zou veroorzaken. Ja, je zal wellicht in fout gesteld worden als je van de binnenste rijstrook de afslag neemt en zo een botsing veroorzaakt, maar geen enkele verkeersagent met minstens drie hersencellen zal je hiervoor toch een boete geven als je dat op een "normale" manier doet (i.e. voorrang geven aan de rechterrijstrook indien nodig).Ik zie bij artikel 19.2.2° niets staan ivm 'hoeveel rijstroken de afslag' heeft.
De politie van Gent volgt ook die zienswijze (zie bericht van Landtlord)
Kan best zijn, maar als in de situatie die ik beschrijf, iedereen de letter van de wet volgt, dan hadden ze evengoed de binnenste rijstrook kunnen afschaffen op de rotonde. Om nog maar te zwijgen van de gigantische files die dit zou veroorzaken. Ja, je zal wellicht in fout gesteld worden als je van de binnenste rijstrook de afslag neemt en zo een botsing veroorzaakt, maar geen enkele verkeersagent met minstens drie hersencellen zal je hiervoor toch een boete geven als je dat op een "normale" manier doet (i.e. voorrang geven aan de rechterrijstrook indien nodig).
Op dergelijke rotondes als hieronder kan je vaak ofwel kiezen om op het rechtervak in de file te gaan staan, of het vak links te nemen (de binnenbocht), en dan af te slaan naar de 2e rijstrook (linker dus). Meeste volk moet ook gewoon rechtdoor dus als je een beetje oog voor elkaar hebt, dan gaat dat best vlot.Bij kleine ronde punten hebben 2 rijstroken weinig of geen zin. Bij grotere ronde punten moet je eigenlijk tijdig opschuiven naar het rechtervak voor je afslaat, een beetje zoals turborotondes aangelegd worden. Alleen doen te weinig mensen dat, of gebruiken ze het linker vak om de 1e/2e afslag te nemen...
Dat snap ik, en dat werkt goed als je ongeveer "gelijk" verkeer hebt op alle in/afslagen. Maar als je een drukke tweevaksbaan hebt waarop een rotonde ligt, en 90% van het verkeer gewoon rechtdoor moet (tweede afslag), en de eerste en derde afslag hebben slechts één rijstrook, dan blijf je toch echt beter op de binnenste rijstrook hoor. Als je een beetje oog hebt voor elkaar zorgt dat voor veel vlotter verkeer.Bij kleine ronde punten hebben 2 rijstroken weinig of geen zin. Bij grotere ronde punten moet je eigenlijk tijdig opschuiven naar het rechtervak voor je afslaat, een beetje zoals turborotondes aangelegd worden. Alleen doen te weinig mensen dat, of gebruiken ze het linker vak om de 1e/2e afslag te nemen...