De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ja maar ik wil het liever niet proberen, want als ik dat dan te bruusk doe dan ram ik hem misschien wel echt tegen de straat :D
Ja, ik vind het ook wel tricky want hij doet want je moet echt doorduwen om door te rijden, maar de moment dat hij geen obstakel meer ziet, schiet hij dus wel gewoon door.

Niet perse op de baan, maar laatst een hele configuratie voor een nieuwe wagen in de online tool gemaakt. Best lang met bezig geweest, op het einde is er dan een grote "klik-hier-voor-een-offerte-van-uw-configuratie" knop.

Resultaat? Een mailtje van de dealer met daarin "Hoe kan ik u helpen?". Geen idee, misschien door een offerte door te sturen van de configuratie die ik net gemaakt heb?

Soit, mens was in het echt enorm vriendelijk en meedenkend, daar niet van. Maar in 2022 nog altijd een configurator hebben die eigenlijk niet strookt met wat er effectief besteld kan worden vind ik een beetje zwak. Zeker omdat andere merken (BMW dacht ik) al bijna op het punt stonden om mensen rechtstreeks te laten bestellen via hun configurator.

Geen persoonlijke ervaring maar dit maakt me toch diep triest: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221222_92859396

Puur door onze achterhaalde verkeersinfrastructuur en het gebrek aan beleidsvisie en daadkracht om een veilige omgeving te creëren.
Dit is toch gewoon de bestuurder die in fout is? Verlichte oversteekplaats en dan nog twee mensen die in fluo oversteken... Tsja, hoe je dat niet kan zien is mij een raadsel. En laten we het niet op de weersomstandigheden steken, want dan moet je je rijstijl aanpassen.

Als 2 auto's die mensen niet gezien hebben op hetzelfde moment zou wel heel sterk toeval zijn. In Nederland had zo'n ongeval niet gebeurd.

Gisterenochtend toch ook effe een paniekmomentje.
Op de hoofdbaan is een nieuw zebrapad bijgemaakt. Goeie verandering, want het ligt vlak bij een parkje een paar drukbezochte bakkers en slagers. Er zijn iets verder door wel verkeerslichten maar die lagen net te ver, waardoor veel mensen gewoon at random de straat overstaken.

Soit, ik kom van die lichten en rij richting zebrapad. In de andere richting reed een file achter de vuilniskar. Ik nader het zebrapad en in de andere richting staat er in de file een Dodge Ram met felle neons. Komt er achter die Ram ineens ne voetganger op dat zebrapad opduiken.
Gelukkig had ik m'n gas gelost want anders had ik nooit op tijd kunnen remmen.

Combo van grote wagen + felle lichten: ik had die jongen nooit kunnen spotten aan de overkant van de baan vooraleer hij het zebrapad op stapte. Die jongen verschoot ook nogal. Die was gewoon door de file het zebrapad op gestapt en dacht totaal niet aan het verkeer dat van de andere richting kwam. Hopelijk heeft hij wat bijgeleerd.

Knoert veel regen op de snelweg vandaag, enkel de auto's met hun mistlicht achteraan aan kon je deftig zien. Eerste ergernis is dat er zijn die hun mistlicht niet aan doen, maar nog erger dat er verschillende waren gewoon zonder lichten...

Sinds kort gemerkt dat je op deze plaats op de R6 in Mechelen nu 90 mag waar het zoals je op street view kan zien tot voort kort 70 was. En op het stuk weg in aanloop daarnaar is het nu 70 waar je vroeger 50 mocht.

Onder die brug staan ze regelmatig met een flitser in een vuilbak die dan achter een van hun wagens geparkeerd staat. Ik weet nog goed met de flitsmarathon in oktober (toen het dus nog 70 was) dat ze daar een interview deden. De politie had het toen over de gevaarlijke plaatsen die ze uitkozen om te flitsen. Nu is er daar imo weinig gevaarlijk aan die plek en is het nogal zuur als er een dikke 2 maand later 90 mag worden gereden.
Dan moeten ze in Mechelen niet meer afkomen dat het niet voor het geld te doen is.

Sinds kort gemerkt dat je op deze plaats op de R6 in Mechelen nu 90 mag waar het zoals je op street view kan zien tot voort kort 70 was. En op het stuk weg in aanloop daarnaar is het nu 70 waar je vroeger 50 mocht.

Onder die brug staan ze regelmatig met een flitser in een vuilbak die dan achter een van hun wagens geparkeerd staat. Ik weet nog goed met de flitsmarathon in oktober (toen het dus nog 70 was) dat ze daar een interview deden. De politie had het toen over de gevaarlijke plaatsen die ze uitkozen om te flitsen. Nu is er daar imo weinig gevaarlijk aan die plek en is het nogal zuur als er een dikke 2 maand later 90 mag worden gereden.
Dan moeten ze in Mechelen niet meer afkomen dat het niet voor het geld te doen is.
Afgelopen weekend ook gepasseerd en dat is me ook opgevallen. Verrassend veel chauffeurs die daar nog de oude snelheden aanhielden.

Andere gerelateerde verkeer in Mechelen ergernis. Als je van Malinas komt, kan je niet naar de R6. Ofwel richting E19 ofwel richting stad. Je kan dan wel tot aan de elektriciteitsstraat of oscar van kesbeeckstraat rijden en dan naar de R6. Why?
Terwijl dat perfect mogelijk was, je ziet dat ze daar zelfs een stuk weg hebben voor aangelegd. Ben daar in de laatste fase van de werken geweest en toen stond er een barak waar je je moest aanmelden als je op de bouwwerf wilde komen. Nu is die keet weg en staan er verderop wat betonblokken in de plek.

Het is wel een punt waar iedereen zich altijd afvroeg waarom je daar 70 mag en 100m verder 90. Dus dit is beter.

En die bocht zelf is wel gevaarlijk hoor. De reden dat het daar 50 was, is omdat vrachtwagens tegen 70 die bocht niet genomen krijgen. En ge moet maar 1 zot hebben die het probeert. Die 70 gaat dus imo maar duren tot er eens eentje door de vangrail gaat.

Het is wel een punt waar iedereen zich altijd afvroeg waarom je daar 70 mag en 100m verder 90. Dus dit is beter.

En die bocht zelf is wel gevaarlijk hoor. De reden dat het daar 50 was, is omdat vrachtwagens tegen 70 die bocht niet genomen krijgen. En ge moet maar 1 zot hebben die het probeert. Die 70 gaat dus imo maar duren tot er eens eentje door de vangrail gaat.
Het is inderdaad beter daar.

Van die bocht sja. Daar is het inderdaad gevaarlijker maar daar heb ik nooit politie weten staan flitsen voor controle. Altijd onder de brug dat ik geweten heb.

Heeft, imho, ook wel wat met betutteling te maken. In Duitsland heb je vaak scherpere bochten op straaten waar je 100 mag. Het enige wat daar dan staat zijn van die borden met van die rood-witte pijlen. Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Eigen verantwoordelijkheid.

Hier staan er zo vaak nodeloos van die borden waardoor die hun waarde verliezen.

Populair plekse voor alcoholtests ook daar, zondagochtend en dikwijls maandag nog zie je daar veel geparkeerde wagens.
Allemaal mogen achterlaten omdat ze wat diep in het glas hadden gekeken...

Eindelijk! Ik reed daar (net zoals zovelen) altijd al +70 op het 50 stuk en +90 op het 70 stuk. Waren belachelijk lage snelheden daar. Heb ze er zelf gelukkig nooit weten flitsen. Alcoholcontroles heb ik daar wel regelmatig gezien.

In Mechelen is het sowieso om het geld te doen. Sinds ze GAS-boetes kunnen geven voor lage snelheidsovertredingen (die de stadskas dus spekken) staan ze elke dag wel ergens te flitsen.

Gisterenavond ene op de e40 die ineens alles dichtsmeet voor een waterplas. Ik voegde net achter hem in op zijn vak en mocht ook onverwacht zwaar in de remmen (in het water!) en mij naar links gooien. Gelukkig niemand op het linkervak. Efkes flanellen benen daarna.

Eindelijk! Ik reed daar (net zoals zovelen) altijd al +70 op het 50 stuk en +90 op het 70 stuk. Waren belachelijk lage snelheden daar. Heb ze er zelf gelukkig nooit weten flitsen. Alcoholcontroles heb ik daar wel regelmatig gezien.

In Mechelen is het sowieso om het geld te doen. Sinds ze GAS-boetes kunnen geven voor lage snelheidsovertredingen (die de stadskas dus spekken) staan ze elke dag wel ergens te flitsen.
Ik heb er regelmatig al een zien staan daar. Meestal een VW Caddy en daarachter dan zo'n vuilbak met een flitstoestel in. Valt nogal redelijk op natuurlijk als daar maar 1 wagen onder die brug staat. Andere populaire plekken waar die vuilbak gebruikt wordt is hier achter het bord van 3,5 ton, of op de N15 ter hoogte van de Nekkerhal.

Of langs de Leuvense vaart, maar daar kieperen ze die dan in het water. :laugh:

Ik heb er regelmatig al een zien staan daar. Meestal een VW Caddy en daarachter dan zo'n vuilbak met een flitstoestel in. Valt nogal redelijk op natuurlijk als daar maar 1 wagen onder die brug staat. Andere populaire plekken waar die vuilbak gebruikt wordt is hier achter het bord van 3,5 ton, of op de N15 ter hoogte van de Nekkerhal.

Of langs de Leuvense vaart, maar daar kieperen ze die dan in het water. :laugh:
Ze staan ook regelmatig in de zone 30 van wijk Kauwendael, dikwijls op een andere plaats.

Ze hebben 3 flitsauto's:
Donkergrijze VW Caddy
Witte VW Caddy
Witte VW Transporter

Ze hebben in het verleden ook al een huurwagen van Dockx gebruikt trouwens.

Opnieuw de ergernis van mensen die remmen op een rustige snelweg. En neen, ze rijden niet allemaal met moderne wagens op adaptive cruise control. Wat inzicht in het rijden zou welgekomen zijn. Op rustige stukken snelweg raak ik mijn rem niet aan, zowat alles valt op te lossen met wat gas te lossen.
Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen?

Maar bij BMW kunt ge daar toch "door" duwen? ge moet het hem héél duidelijk maken dat ge écht wil doorrijden, maar volgens mij gaat dat wel altijd?
Ofwel heb ik elke keer geluk gehad als ik dat voor had. Hier is het niet de helling van de oprit, maar de breedte van de garage. Hij denkt dan dat ik mijn spiegels er ga af rijden ofzo.
Idem hier, af en toe gebeurt het eens dat ie denkt dat ik tegen de kolom van de poort ga rijden en slaat hij dicht, dan blijf ik gewoon op de gas drukken en rijd het wel door. Desnoods zet je de ring uit.

Over flitslocaties: Ondertussen heb ik ze hier al een paar keer zien staan:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan