De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Tegen 100 op het middenvak en toch het linkervak inhalen want dat is de kerstboomlaan waar de lichten constant opflikkeren omdat ze in elkaars koffer zitten te duwen en daardoor hard moeten freinen als die voor hen ineens wat snelheid vermindert. Accordeoneffect in volle werking.
Deze ochtend nog gezien. Letterlijk geen meter tussen tussen 4 wagens die in elkaars gat plakken.

Het zijn deze idioten die dan verpletterd worden als ze zich tussen vrachtwagens wringen en dan niet op tijd kunnen stoppen.

Dankzij die geweldige heraanleg van de ring in Mechelen is de inrichting op dit kruispunt echt compleet achterlijk geworden. Vooral voor die daar van links komen, die van de overkant komen en van waar je op die foto uitkijkt op het kruispunt. Gecombineerd met slechte regeling van verkeerslichten, eigenlijk te weinig ruimte voor wat men wil doen en heel veel chauffeurs die de borden niet deftig kunnen lezen gaan er daar nog eens accidenten gebeuren.
Over het algemeen zijn ze er in Mechelen een soep van aan het maken. Als ge écht wil dat alle bedrijven weg willen uit uw stad, goed bezig.

Over het algemeen zijn ze er in Mechelen een soep van aan het maken. Als ge écht wil dat alle bedrijven weg willen uit uw stad, goed bezig.
Ja, op die ene baan (op die streetview als je van links komt) ineens weer een baan afgesloten voor de wegmarkering op te kuisen (de werken zouden nochtans zondag gedaan moeten geweest zijn) met lange file tot gevolg :crazy:. De lichten als je van rechts komt krijg je 5 seconden groen licht. In combinatie met slapende chauffeurs kunnen er dan maximum 2 door. Daarstraks 3 keer die lichten gehad.

Voor fietsers heb ik echt 0 respect, zeker dit soort wielertoeristjes die denken dat de straat hun koersbaan is. Zij kunnen perfect stoppen, 2 sec wachten en aanzetten achter de wagen.
Je mag je terecht ergeren aan fietsers met kamikaze neigingen maar daar mag het ook bij stoppen. Rij je die nadien met je stalen gevaarte van de baan dan ben je gewoon een eikel.

Verlichte oversteekplaats, één volwassene en een kind van 10 met fluovesten én een hond. Dit lijkt me vooral een onvoorzichtige chauffeur, niet?
"De voetgangers hadden mogelijk zelf al aangevoeld dat ze niet werden gezien en ze zouden bewust wat hebben ingehouden om een voertuig te laten passeren. Hierdoor zouden ze geraakt zijn door een andere auto, en ook die zou hen niet tijdig hebben opgemerkt midden op de weg."

2 onvoorzichtige chauffeurs op hetzelfde punt op hetzelfde moment dan?

Verlichte oversteekplaats, één volwassene en een kind van 10 met fluovesten én een hond. Dit lijkt me vooral een onvoorzichtige chauffeur, niet?
Dat weet je dus niet zonder alle feiten te kennen. Had een auto zijn lichten niet aan? Reed er een auto 100 km/h? Was iemand op zijn GSM aan het kijken? Is 1 van de voetgangers uitgegleden? Begon de hond in het midden van de weg te aarzelen?

Er kunnen nog 1000 dingen gebeurd zijn die je niet in het artikel kan terugvinden, en misschien wel nooit ontdekt gaan worden. Je kan hier momenteel onmogelijk zeggen wie hier schuld aan heeft, en het is maar te hopen dat de verkeerskundigen er wijzer uit worden en dit punt (en vergelijkbare punten) veiliger kunnen maken in de toekomst.

"De voetgangers hadden mogelijk zelf al aangevoeld dat ze niet werden gezien en ze zouden bewust wat hebben ingehouden om een voertuig te laten passeren. Hierdoor zouden ze geraakt zijn door een andere auto, en ook die zou hen niet tijdig hebben opgemerkt midden op de weg."

2 onvoorzichtige chauffeurs op hetzelfde punt op hetzelfde moment dan?
Het kan zijn. Of bijvoorbeeld de ene auto remt af op een dubbel baanvak om over te laten, de auto op het linkerbaanvak merkt dit niet op, mensen steken over en veerschijnen achter de stilstaande wagen en pats.

In Maasmechelen op de rijksweg is dit blijkbaar een groot gevaar en de locals zeggen daarom... Nooit te remmen voor voetgangers om ze te beschermen. :unsure:

Ik bedoel maar : het klinkt wel alsof de chauffeur niet goed heeft opgelet. En dat is ook hééél snel gebeurd. Een gebied dat je niet kent, je zet een andere radiopost op, je klikt een melding van Waze weg, ... Maar uiteindelijk weten we het niet inderdaad. Sowieso een tragedie voor alle partijen.

De gemiddelde automobilist houdt ook gewoon geen rekening met zebrapaden, dat heeft niets te maken met verminderde aandacht. Vanaf de baan een beetje druk is kan je soms echt minutenlang staan wachten tot iemand je eindelijk de VOORRANG verleent die je volgens de verkeerscode MOET krijgen.

Cruise control 50 of 70 tuffen en liefst zo min mogelijk vertragen onderweg. Rest telt allemaal niet mee.

Dat weet je dus niet zonder alle feiten te kennen. Had een auto zijn lichten niet aan? Reed er een auto 100 km/h? Was iemand op zijn GSM aan het kijken? Is 1 van de voetgangers uitgegleden? Begon de hond in het midden van de weg te aarzelen?

Er kunnen nog 1000 dingen gebeurd zijn die je niet in het artikel kan terugvinden, en misschien wel nooit ontdekt gaan worden. Je kan hier momenteel onmogelijk zeggen wie hier schuld aan heeft, en het is maar te hopen dat de verkeerskundigen er wijzer uit worden en dit punt (en vergelijkbare punten) veiliger kunnen maken in de toekomst.
Ik heb een goed zicht en gisterenavond zag ik bij momenten ook weinig. Combinatie van sommige tegenliggers waarvan hun koplampen vrij hoog zitten, erg fel zijn (LED) en dus al een beetje verblindend zijn. Met daarbij regen, het licht van de tegenliggers dat weerkaatst in de plassen op straat. En dan 'breed' proberen te kijken om oplettend te rijden omdat je met straatmeubilair zit, rotondes, oversteekplaatsen, etc. waardoor je nog al eens vaker verblind wordt door een auto. Gewoon door de omstandigheden merk je dat je veel minder oppikt van de omgeving dan anders.

Het kan zijn. Of bijvoorbeeld de ene auto remt af op een dubbel baanvak om over te laten, de auto op het linkerbaanvak merkt dit niet op, mensen steken over en veerschijnen achter de stilstaande wagen en pats.

In Maasmechelen op de rijksweg is dit blijkbaar een groot gevaar en de locals zeggen daarom... Nooit te remmen voor voetgangers om ze te beschermen. :unsure:

Ik bedoel maar : het klinkt wel alsof de chauffeur niet goed heeft opgelet. En dat is ook hééél snel gebeurd. Een gebied dat je niet kent, je zet een andere radiopost op, je klikt een melding van Waze weg, ... Maar uiteindelijk weten we het niet inderdaad. Sowieso een tragedie voor alle partijen.
Feit. Rijksweg is een verschrikking op dat vlak.
Kleine ring in Hasselt is soms niet beter, rechtse rijvak stopt, linkse rijvak knalt door

Maar dit is een 1+1 baan dus bovenstaande kan het niet zijn.
Kan inderdaad ook zijn, of fout snelheid ingeschat door de voetgangers of de afstand of remafstand.

Of verblind door de lichten van die tegenligger, zeker met zo'n regenweer zeer vervelend

Opzich doet ook de reden of schuld er niet toe, dramatische gebeurtenis (als er geen alcohol/drugs of overdreven snelheid bij is)

Om dat te verkomen bestaat er overigens een verkeersregel: het is verboden een auto in te halen die stopt aan een oversteekplaats voor voetgangers (of fietsers).

Om dat te verkomen bestaat er overigens een verkeersregel: het is verboden een auto in te halen die stopt aan een oversteekplaats voor voetgangers (of fietsers).
Het probleem is dat een verkeersregel niet een paal is die plots uit de grond omhoog komt... Dat is imo 1 van de situaties die in heel België in elk van die gevallen zou moeten opgelost worden (rode lichten aan elk zebrapad desnoods).

Amai kwas aan het babbelen tijdens het achteruitrijden. 360 camera en heel de rim ram, nog een camionette niet gezien die achter me stond. Thank god voor dat automatisch stoppen als je te dicht nadert want anders zat ik er gewoon tegen.

Amai kwas aan het babbelen tijdens het achteruitrijden. 360 camera en heel de rim ram, nog een camionette niet gezien die achter me stond. Thank god voor dat automatisch stoppen als je te dicht nadert want anders zat ik er gewoon tegen.
Maar zo vervelend als je achteruit wil parkeren en er staat wat onkruid waar je vlot over zou kunnen rijden.
En ik heb zo eens 5 min vastgestaan toen ik achteruit wou wegrijden vanuit een parking.
Was hier in 't dorp bij een bank. Parking ligt op een helling die bijna 90° haaks op de straat staat.
Bij het achteruitrijden zaten de sensors zo dicht tegen de straat dat de wagen telkens alles toesmeet omdat 'hij' een hindernis zag.
Ne keer of 20 al draaiend vooruit , achteruit , .... en toen kon ik pas vertrekken.
Ik kon het systeem zelfs niet overrulen door de assistentieknop af te zetten.

Maar zo vervelend als je achteruit wil parkeren en er staat wat onkruid waar je vlot over zou kunnen rijden.
En ik heb zo eens 5 min vastgestaan toen ik achteruit wou wegrijden vanuit een parking.
Was hier in 't dorp bij een bank. Parking ligt op een helling die bijna 90° haaks op de straat staat.
Bij het achteruitrijden zaten de sensors zo dicht tegen de straat dat de wagen telkens alles toesmeet omdat 'hij' een hindernis zag.
Ne keer of 20 al draaiend vooruit , achteruit , .... en toen kon ik pas vertrekken.
Ik kon het systeem zelfs niet overrulen door de assistentieknop af te zetten.
Ik heb ook zo een inrit hier helaas en moet hem ook schuin afrijden, anders hang ik ook vast :D

Ik heb ook zo een inrit hier helaas en moet hem ook schuin afrijden, anders hang ik ook vast :D
Maar bij BMW kunt ge daar toch "door" duwen? ge moet het hem héél duidelijk maken dat ge écht wil doorrijden, maar volgens mij gaat dat wel altijd?
Ofwel heb ik elke keer geluk gehad als ik dat voor had. Hier is het niet de helling van de oprit, maar de breedte van de garage. Hij denkt dan dat ik mijn spiegels er ga af rijden ofzo.

Maar bij BMW kunt ge daar toch "door" duwen? ge moet het hem héél duidelijk maken dat ge écht wil doorrijden, maar volgens mij gaat dat wel altijd?
Ofwel heb ik elke keer geluk gehad als ik dat voor had. Hier is het niet de helling van de oprit, maar de breedte van de garage. Hij denkt dan dat ik mijn spiegels er ga af rijden ofzo.
Ja maar ik wil het liever niet proberen, want als ik dat dan te bruusk doe dan ram ik hem misschien wel echt tegen de straat :D

Terug
Bovenaan