De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Je bent die fietser op het fietspad dan toch net voorbij gereden 9/10 keer. Die is daar niet opeens hè. Dus je weet toch al dat die daar zit. Maar nogmaals dan doe je een manouvre (afslaan) dus logisch dat je in je spiegels kijkt.

Maar op een Dorpsweg of gewestweg aan 50/70/90 (of zelfs de autostrade) bij gewoon doorgaand verkeer. Moet je je toch niet opjagen of je rijstijl aanpassen aan die achter je (daar ging het in eerste instantie over 🙂)
Dat is waar, je opjagen door degene achter u is idd nooit een goed idee. Als is dat niet altijd makkelijk natuurlijk. Ik vond dat gewoon een redelijk extreem initieel standpunt van u haha :D van dat je u niks moet aantrekken van het verkeer achter u. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. In elk geval, zelfs als er niks aan het gebeuren is, is het altijd een goed idee om regelmatig uw spiegels te checken! Er zijn genoeg zotten in het verkeer dat die oplettendheid zeker geen kwaad kan!

mensen die 40 op een baan van 70 rijden, waar je niet mag voorbijsteken. blijft dan thuis he...
Of mensen die 40 rijden als je 70 mag rijden en wanneer ze het bord van bebouwde kom passeren ineens tegen 90 (ruw geschat) er van door peren. :)
(Omdat ze aan het bellen waren met hun GSM en dan net hebben neergelegd en terug vol door kunnen rijden).

Of mensen die 40 rijden als je 70 mag rijden en wanneer ze het bord van bebouwde kom passeren ineens tegen 90 (ruw geschat) er van door peren. :)
(Omdat ze aan het bellen waren met hun GSM en dan net hebben neergelegd en terug vol door kunnen rijden).
Zeer ergerlijk inderdaad. Mits wat oefening kunnen ze bij een limiet van 70 vlot 120 rijden met de telefoon in de hand :unsure: .

En in dezelfde lijn: mensen die zich aan de lichten persé in het linker rijvak willen zetten om dan als een slak vooruit te kruipen als het groen wordt. Blijf dan gewoon rechts hé...

En in dezelfde lijn: mensen die zich aan de lichten persé in het linker rijvak willen zetten om dan als een slak vooruit te kruipen als het groen wordt. Blijf dan gewoon rechts hé...
Kan ook een glimlach van de dag zijn :D

Deze week zet er zich een Dacia Sandero links naast mij, niet dat mijn V60 D3 een racemachine is maar ik vind het toch ambitieus, wetende dat na een goeie 200-300m de 2 rijvakken samenvoegen naar 1.

De lichten springen op groen, de reactiesnelheid van de Dacia chauffeur was zeer goed, de coördinatie iets minder, hij valt stil :laugh:

Show-off gedrag en / of gebrek aan mentale capaciteit om hoffelijke verkeersgedragingen te accepteren als algemeen goed. Situaties zoals bij 'Iangun' zorgen voor een deuk in hun vertrouwen en dat ledigt hun hoofd nog meer van enige intelligentie, tot het punt dat ze tegen bomen knallen en eindelijk in het nieuws komen als verkeersdode nummer 745694.

Show-off gedrag en / of gebrek aan mentale capaciteit om hoffelijke verkeersgedragingen te accepteren als algemeen goed. Situaties zoals bij 'Iangun' zorgen voor een deuk in hun vertrouwen en dat ledigt hun hoofd nog meer van enige intelligentie, tot het punt dat ze tegen bomen knallen en eindelijk in het nieuws komen als verkeersdode nummer 745694.

Zo zijn er ook, vooral erg voor die bomen en hopen dat ze niemand van de weg maaien. Maar ik zie hier eigenlijk vooral 50- of 60 plussers die dat doen, zonder ook maar enige poging tot show-off, in zo'n gevallen begrijp ik het nog minder

Kan ook een glimlach van de dag zijn :D

Deze week zet er zich een Dacia Sandero links naast mij, niet dat mijn V60 D3 een racemachine is maar ik vind het toch ambitieus, wetende dat na een goeie 200-300m de 2 rijvakken samenvoegen naar 1.

De lichten springen op groen, de reactiesnelheid van de Dacia chauffeur was zeer goed, de coördinatie iets minder, hij valt stil :laugh:

Een ongelijke "strijd" :smile:

Even de zelfbeheersing verloren daarnet. Da's redelijk zeldzaam.

Ik ben op de R6 in Mechelen iemand aan 't inhalen en achter mij zie ik er ene sneller aankomen. SUV met aanhangwagen. Hij flasht al 1x met z'n lichten. Op dat moment ben ik al licht geïrriteerd ('t is weer ZO ene) maar ik blijf aan MIJN tempo inhalen tot hij bijna tegen m'n bumper zit. Wanneer ik amper voorbij de wagen ben ik die aan het inhalen was, en net half naar rechts wil invoeg, flasht hij opnieuw. Then I lost my shit. Ik zet me terug helemaal links om hem te kloten en steek mijn vinger omhoog. Hij blijft plakken. Ik ga uiteindelijk opzij en wil wel eens zien wat voor degenerate het is. 2 dudes, zwaar aan 't roepen en gebaren naar mij. ik bedien hen van 't zelfde. Dan doet hij alsof hij me gaat rammen. Ik vertraag en weg is hij.

Ik geef toe dat mijn vinger en manoeuvre ongepast waren, maar het was een bijna onbewuste reflex. Ik ben dit soort kings of the road ZO beu.
Als dat die gast z'n gewoonte is om zo'n gedrag te vertonen zal ik wsl niet de eerste zijn die zo reageert.

Laatst bewerkt:
157105847_10224713549614886_7012345062205169964_o.jpg

Niet mijn foto, maar wel al eens hetzelfde meegemaakt (ook als achterligger). Koppige ezel die een punt wil maken door een vrachtwagen die het obstakel al bijna gepasseerd is vast te zetten, en daardoor in 2 richtingen een file creëert.

Die hulpstrook of hoe heet (?) in de file is toch totaal nog niet ingeburgerd. En ge zou denken als mensen u het voorbeeld zien geven dat ze het snappen he. Maar nee.

Hetzelfde met kruispunten blokkeren als het verkeer vertraagt. Ik snap dat ge dat al es niet kunt door hebben. Maar als ge mij voor uwe neus heel het kruispunt ziet vrijhouden om vervolgens dat direct te blokkeren het moment dat ik weg rijd zijt ge toch gatachterlijk se.

157105847_10224713549614886_7012345062205169964_o.jpg

Niet mijn foto, maar wel al eens hetzelfde meegemaakt (ook als achterligger). Koppige ezel die een punt wil maken door een vrachtwagen die het obstakel al bijna gepasseerd is vast te zetten, en daardoor in 2 richtingen een file creëert.
Op een foto zie je natuurlijk niet alles, je weet niet hoe ze tot die situatie gekomen zijn.
Voor hetzelfde geld heeft die autobestuurder op de laatste moment nog vol in de remmen moeten gaan omdat die vrachtwagen toch nog voorbij wilde gaan.

Die hulpstrook of hoe heet (?) in de file is toch totaal nog niet ingeburgerd. En ge zou denken als mensen u het voorbeeld zien geven dat ze het snappen he. Maar nee.

Hetzelfde met kruispunten blokkeren als het verkeer vertraagt. Ik snap dat ge dat al es niet kunt door hebben. Maar als ge mij voor uwe neus heel het kruispunt ziet vrijhouden om vervolgens dat direct te blokkeren het moment dat ik weg rijd zijt ge toch gatachterlijk se.
Ze gingen daar een hele campagne voor opzetten om de burger ervan op de hoogte te brengen, buiten wat fotootjes in de krant hen ik daar echter niet veel van gemerkt.

Op een foto zie je natuurlijk niet alles, je weet niet hoe ze tot die situatie gekomen zijn.
Voor hetzelfde geld heeft die autobestuurder op de laatste moment nog vol in de remmen moeten gaan omdat die vrachtwagen toch nog voorbij wilde gaan.
Dan zou die vrachtwagen echt nie zo ver staan he. Hij is er bijna voorbij en ze staan neus aan neus. Die camion gaat daar ook niet met 90 rond gereden zijn, dus ik zie geen enkele reden dat die BMW hem niet op tijd zag om normaal te vertragen.
Dat die auto voorrang heeft betwijfel ik ook niet he, maar dat kinderachtig gedoe om niet even een ander zijn fout te "vergeven" en daardoor tientallen anderen vast te zetten is echt zielig.

Ze gingen daar een hele campagne voor opzetten om de burger ervan op de hoogte te brengen, buiten wat fotootjes in de krant hen ik daar echter niet veel van gemerkt.

Och, dat is zoals ritsen. Daar zijn al jaren campagnes van en nog snapt een deel mensen het niet.

Of op een overweg stilstaan omdat het verkeer vertraagt. Nog zo'n mooi voorbeeld van inzicht.

Dan zou die vrachtwagen echt nie zo ver staan he. Hij is er bijna voorbij en ze staan neus aan neus. Die camion gaat daar ook niet met 90 rond gereden zijn, dus ik zie geen enkele reden dat die BMW hem niet op tijd zag om normaal te vertragen.
Dat die auto voorrang heeft betwijfel ik ook niet he, maar dat kinderachtig gedoe om niet even een ander zijn fout te "vergeven" en daardoor tientallen anderen vast te zetten is echt zielig.
Is niet perse een fout van die vrachtwagen, hij moet voorrang geven maar als hij aan zijn manoeuvre bezig is moet de andere wachten.

Och, dat is zoals ritsen. Daar zijn al jaren campagnes van en nog snapt een deel mensen het niet.
Ja, maar daar zijn tenminste fatsoenlijke campagnes rond
Dat kan je niet zeggen over die reddingsstrook, daar is tot nu toe amper iets van informatie naar de burger toe geweest.

Terug
Bovenaan