TheBelgianStone
Active member
Als ze dan op de gentse steenweg ook nog liggen taffelen is het helemaal erover. Ge kunt moeilijk inhalen over die busstroken

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ze dan op de gentse steenweg ook nog liggen taffelen is het helemaal erover. Ge kunt moeilijk inhalen over die busstroken

Jij moet op uw beurt zien dat je voldoende afstand houdt tot je voorligger(s).Zeker als er verkeer achter u zit
Ik volg niet helemaal. Het is tot hier toch max. 50?
15 R41
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Het te traag rijden was op een andere baan, waar je 70 mocht.
Hier gewoon nodeloos links plakken, want geen kat voor hem. Is enkele km links blijven rijden tot daar verder aan de splitsing, aan de lichten stond ik dan rechts van hem en ik was (veel) sneller weg.
Dat is daar trouwens dagelijke kost op die baan, dat er idioten al veel te vroeg links voorsorteren met een volledig vrije baan rechts. Ik weet dat het niet mag, maar dan ga ik er toch rechts voorbij hoor.
Jij, jij maakt een manoeuvre en binnenbaan verleent voorrang aan buitenbaan. Als je er niet veilig af kan, moet je een extra rondje rijden. Eigenlijk moet je zien dat je al rechts rijdt vlak voor je eraf wil (in de praktijk is dat vaak lastig).Bijna prijs daarstraks. Geen idee wie in fout zou geweest zijn ?
In Maastricht, dubbele rotonde en ik moet de 3e afslag dus ik pak het binnenste rijvak.
Voorbij de 2e afslag zet ik mijn richtingaanwijzer aan en wil naar de buitenbaan opschuiven.
Op dat moment rijdt er daar een oudere vrouw in een fiat 500 de rotonde op die ook mijn afslag moet.
Als we elkaar raken, wie is in fout.
Ik zit al op de rotonde dus in principe heb ik voorrang, maar ik maak zelf ook een manouvre dus ik twijfel

Ja ik ben nog steeds aan twijfelen.Jij, jij maakt een manoeuvre en binnenbaan verleent voorrang aan buitenbaan. Als je er niet veilig af kan, moet je een extra rondje rijden. Eigenlijk moet je zien dat je al rechts rijdt vlak voor je eraf wil (in de praktijk is dat vaak lastig).

Aha, ok, begrepen. Rechts inhalen doe ik nu meer dan vroeger. Het aantal mensen dat gewoon links blijft kleven lijkt verergerd de laatste jaren?Het te traag rijden was op een andere baan, waar je 70 mocht.
Hier gewoon nodeloos links plakken, want geen kat voor hem. Is enkele km links blijven rijden tot daar verder aan de splitsing, aan de lichten stond ik dan rechts van hem en ik was (veel) sneller weg.
Dat is daar trouwens dagelijke[sic] kost op die baan, dat er idioten al veel te vroeg links voorsorteren met een volledig vrije baan rechts. Ik weet dat het niet mag, maar dan ga ik er toch rechts voorbij hoor.
Haha doe ik ook soms. Is enorm irritant dat iedereen links blijft al vanaf het ziekenhuis tot aan den E40 of Albatros. Al vaak dat ik dan rechts sta en dan iedereen passeer langs rechts. Het mag eigenlijk niet maar soms is het rechtse vak veel leger dan links.Is toch handig dat al die taffelaars links gaan plakken? Gewoon rechts blijven en eenmaal voorbij de 2e lichten de laatste 3 rechts inhalen, naar links gaan, en lekker meezingen met Spotify terwijl al die mongolen steeds kleiner worden in de achteruitkijkspiegel.
Haha doe ik ook soms. Is enorm irritant dat iedereen links blijft al vanaf het ziekenhuis tot aan den E40 of Albatros. Al vaak dat ik dan rechts sta en dan iedereen passeer langs rechts. Het mag eigenlijk niet maar soms is het rechtse vak veel leger dan links.
Wat ik er dan weer over vind is dat er zotten zijn die hier:
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
sorteren en dan plankgas terug links gaan i.p.v. rechts af te slaan. Nog maar twee maal gezien, maar dan denk ik ook: "da's er wel over en nog gevaarlijker.".
Ja zij rijdt toch ook op de rotonde?Ja ik ben nog steeds aan twijfelen.
Heeft verkeer op de rotonde niet altijd voorrang ? Ik had op tijd mijn richtingaanwijzer aan dus ze had het moeten zien eigenlijk.
Veel vroeger rechts zetten is moeilijk want dan denken die van de voorgaande oprit al dat je daar gaat afrijden.
Het blijft toch echt een merde die dubbele rotondes als je het goed wil doen![]()
En het is niet omdat je je richtingaanwijzer aan hebt, dat je voorrang hebt natuurlijk.Nee zij komt de rotonde opgereden op het moment dat ik van buitenste naar binnenste baan ga.Ja zij rijdt toch ook op de rotonde?En het is niet omdat je je richtingaanwijzer aan hebt, dat je voorrang hebt natuurlijk.
Maar ik snap het probleem hoor, hier in de buurt is er ook zo'n dubbele rotonde die eigenlijk te kort is om je voor je afslag rechts te zetten (want dan hinder je idd de mensen van de voorgaande oprit, terwijl je ze net de ruimte wil geven om op te rijden door op de binnenbaan te rijden).
Aah ja, die situatie. Die heb ik onlangs voor gehad. Auto rijdt op binnenste baan dus ik denk 'ik kan oprijden', maar net op 't moment dat ik oprij, verandert hij van baanvak en is boos op mijNee zij komt de rotonde opgereden op het moment dat ik van buitenste naar binnenste baan ga.
Vaak staan in NL zo blokken dat je niet kan missen of problemen kunnen ontstaan, maar nog niet overal
Ik had niet opgereden als ik dat geweten had (want ik wil niet doodgereden worden door een busje
) maar die had z'n richtingaanwijzer dus niet aan op 't moment dat ik opreed.
IdemIk zet me daar aan h rond punt v d albatros komende v de e40 of asz altijd links om het rond punt op te rijden.
Maar ik moet dan ook altijd de afslag v h industriepark hebben en niet op de expressweg richting ninove.