De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hou er wel rekening mee dat mensen die van rijstrook willen veranderen je niet altijd zien aankomen. Het is niet zonder reden dat het op 20km/u gezet is.
Ja, vandaar dat ik zeg dat mijn snelheid veranderlijk is in functie van de situatie. Een auto die naast een camion zit zal bv niet van strook kunnen veranderen. Wanneer er een een klein gat valt dan weer wel enz.
Ervaring leert me dat je zo’n situaties beter en beter kan lezen, met in het achterhoofd dat je niet in de mensen hun hoofden kan lezen.

Je kan me regelmatig tegenkomen op de E17 richting antwerpen rond 8u. Ik bedank de auto’s die mooi plaats maken. Jullie mogen altijd eens terugzwaaien 😎

Ik hou me toch altijd mooi aan die max +20km/h bij file, maar ik heb deze week in een file toch ook even ingevoegd om een andere motard voor te laten. Die was rap uit zicht :p
Zeker in een file in beweging waar soms grote gaten vallen rij ik zo voorzichtig mogelijk en ga ik soms gewoon ook weer mee in rij.

Onze jongsten volgt Karatelessen in de sporthal van een school. Normaal parkeer ik me op de koer terwijl ik wacht. Dan hou ik me in stilte bezig in de auto.
Maar ze zijn daar aan het werken, dus stond ik op een parkeerplaats aan 't straat.

Op een uur tijd constant AMG, M, Golf GTI/R, Lambo Urus, i30n,... Die half driftend uit de bocht achter mij komen, en vollen bak gas geven (in een zone 30).

Die passeerden allemaal ook meerder keren. Die Lambo 10x weten passeren.

Allemaal, zonder uitzondering met hetzelfde type achter het stuur.

Onze jongsten volgt Karatelessen in de sporthal van een school. Normaal parkeer ik me op de koer terwijl ik wacht. Dan hou ik me in stilte bezig in de auto.
Maar ze zijn daar aan het werken, dus stond ik op een parkeerplaats aan 't straat.

Op een uur tijd constant AMG, M, Golf GTI/R, Lambo Urus, i30n,... Die half driftend uit de bocht achter mij komen, en vollen bak gas geven (in een zone 30).

Die passeerden allemaal ook meerder keren. Die Lambo 10x weten passeren.

Allemaal, zonder uitzondering met hetzelfde type achter het stuur.
Toevallig voor Zoute GP?

Waarom steekt de kabel bij BMW elektrische wagens aan de bestuurderskant? Wagens staan geparkeerd in Oostende langs de straat, steekt er daar zo een tuut uit van 20cm over de rijbaan en een kabel die er slordig bij hangt.

Waarom steekt de kabel bij BMW elektrische wagens aan de bestuurderskant? Wagens staan geparkeerd in Oostende langs de straat, steekt er daar zo een tuut uit van 20cm over de rijbaan en een kabel die er slordig bij hangt.
Is bij tesla toch ook zo.

Lijkt me zelfs makkelijker als je in een smalle garage moet laden. Dan kan je de passagierskant dichter bij de muur parkeren.

Dat is toch enkel zo bij plug-in hybrides, bij de full electric laad je aan de passagierskant?

Op weg naar het werk gisterenochtend en deze ochtend (zelf ook met de fiets) telkens toch weer een 3-tal fietsers tegengekomen met geen enkele verlichting. Vandaag één met een koersfiets die volledig in het zwart was gekleed zonder iets van fluohesje aan, de tweede idem en had dan nog een koptelefoon op ook. De derde had wel een fluohesje aan maar reed dan tegen de richting in op het fietspad.

Op weg naar het werk gisterenochtend en deze ochtend (zelf ook met de fiets) telkens toch weer een 3-tal fietsers tegengekomen met geen enkele verlichting. Vandaag één met een koersfiets die volledig in het zwart was gekleed zonder iets van fluohesje aan, de tweede idem en had dan nog een koptelefoon op ook. De derde had wel een fluohesje aan maar reed dan tegen de richting in op het fietspad.

Dit snap ik anno 2022 toch ook echt niet meer zulle. In mijne tijd hadden we nog een excuus: een dynamo, wat natte banden... altijd miserie mee. Maar vandaag de dag. Je bestelt op bol.com en 's anderdaags heb je goede verlichting op je fiets die altijd werkt. Anderen denken dan weer dat de voorrangsregels niet gelden voor fietsers. Als automobilist kijk je toch best eens goed links als je naar rechts afslaat bij een voorrang van rechts. Al vaak voor gehad dat fietsers gewoon zonder pardon van links het kruispunt over gevlogen komen. En de snelheden vandaag door elektrische fietsen maken het allemaal nog een stuk gevaarlijker.

Handschoenen aanspannen. Helm vastklikken. Visor activeren. Zijspiegels bijstellen. Engine check. Knielappen, check. Ready for take off.

Vlamt die koe dus zonder kijken met haar elektrisch spel gewoon de baan op, vanaf het voetpad, bijna onder nen auto. Om dan de volgende straat aan 40 km/u 3x een voorrang van rechts te negeren.

Is er nu werkelijk niemand die normaal kan rijden met die dingen? Koopt dan ne gewone fiets hé. Afgaande op haar gewicht zou ze er deugd van hebben.

T kruispunt, fietser uit de tegenovergestelde richting. Ik moet rechtdoor. Zij ook... of dat dacht ik toch tot op't moment ze zich voor mijn wielen naar links gooide om af te slaan. Toch effe verschieten: niks van waarschuwing (geen uitgestoken hand) en ook gewoon de regels negeren (ik heb voorrang). Chance dat ik nog op tijd stil stond of ik was er los over gereden. Beste van al was dat ze niet door leek te hebben heo nipt het was.

De ring rond Brugge rond 17u is echt een merde, combineer dat dan nog eens met mensen die niet kunnen ritsen en weinig afstand houden. :sleep:

- Werken in Antwerpen, ik wil ritsen en de eerste 2 rijden bumper aan bumper om mij er niet tussen te laten. Bij de 3e smijt ik mij er gewoon tussen, begint die uteraard van zijn kloten te maken want de voorrangsregels tellen niet voor hem
- Gisterenavond als het al donker was een fietser in het zwart gekleed zonder lichten aan. Die had ik laat gezien.
- mensen die de maximum snelheid niet rijden zonder reden. Hele tijd achter iemand gehangen die 10 km/h te traag reed op de N9 en ik kon niet inhalen
- mensen die hun CC opzetten en u dan inhalen aan 0.1 km/h rapper dan gij rijdt, of nog beter, gewoon in uw spiegel of blinde vlek blijven rijden
- gisteren ene die zijn camionette naast de parkeerstrook zet (naast een leeg vak) zodat hij mij en 3 andere camionettes blokkeert. Gelukkig stond een nummer op de camionette en kwam hij nog vrij snel afgelopen toen we belden.

Laatst bewerkt:
- mensen die de maximum snelheid niet rijden zonder reden. Hele tijd achter iemand gehangen die 10 km/h te traag reed op de N9 en ik kon niet inhalen

Gisterenavond/daarnet achter enen gereden die hier 44km/h bleef waar je 70 mocht, tot aan "vijfhuizen". Ik reed als 4e in een treintje achter hem, en geen mogelijkheid om in te halen wegens constant tegenliggers.

Om dan uiteindelijk hier onmiddelijk naar het linkse vak te gaan 😡

Terug
Bovenaan