De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Nie op de weg, maar ernaast

Collega heeft een Mercedes B klasse plug in gekocht en blijft bij hoog en bij laag beweren dat ze MOET benzine 98 tanken.
Dat is door de verkoper gezegd, dat is beter voor de auto op lange termijn, anders krijgt ze er problemen mee.
Ze mag, sporadisch, eens 95 tanken, maar dat is slecht voor de auto volgens de garage.

Volgens mij dikke bullshit en het is niet mijn rekening waar het van gaat, maar het blijft me wel irriteren als ik mensen zo'n zaken hoor verkondigen.

Collega heeft een Mercedes B klasse plug in gekocht en blijft bij hoog en bij laag beweren dat ze MOET benzine 98 tanken.
Dat is door de verkoper gezegd, dat is beter voor de auto op lange termijn, anders krijgt ze er problemen mee.
Ze mag, sporadisch, eens 95 tanken, maar dat is slecht voor de auto volgens de garage.

Volgens mij dikke bullshit en het is niet mijn rekening waar het van gaat, maar het blijft me wel irriteren als ik mensen zo'n zaken hoor verkondigen.
Ik hoor dat ook steeds vaker van mensen dat ze volgens hun garagisten er 98 in moet.
Of de premium diesel (bv Shell en Total hebben premium en gewone diesel in hun aanbod).
Ik snap ook niet waar die zever vandaan komt.

Ik hoor dat ook steeds vaker van mensen dat ze volgens hun garagisten er 98 in moet.
Of de premium diesel (bv Shell en Total hebben premium en gewone diesel in hun aanbod).
Afhankelijk van de auto natuurlijk. Een BMW M model of een Porsche of eender welk sportmodel begrijp ik de beslissing voor 98.
Maar dan zal dat ook in je documenten staan en heel waarschijnlijk in je tankdeksel.

Anders mag je gewoon 95 tanken volgens mij, komen er problemen aan ligt de fout toch bij de fabrikant en zal die het niet kunnen afschuiven op foutief brandstof gebruik

Dit stukje weg.
Einde bebouwde kom, zone 50 en dan 30m verder einde zone 50 terwijl er geen kruispunt ofzo meer tussen zit.
Wie woont er in godsnaam in die 2 huizen dat die een persoonlijke zone 50 moeten krijgen??

Dit stukje weg.
Einde bebouwde kom, zone 50 en dan 30m verder einde zone 50 terwijl er geen kruispunt ofzo meer tussen zit.
Wie woont er in godsnaam in die 2 huizen dat die een persoonlijke zone 50 moeten krijgen??
Zo speciaal is dat toch ook niet, ik ken gelijkaardige situaties op verschillende plaatsen.

De oorsprong daarvan is de houdbaarheid.
Mensen die zelden hun benzinemotor gebruiken in hun hybride, kunnen er idd beter 98 in doen, want die bewaart langer in de tank dan de 95 E10. Ik vermoed dat garagisten voor hun eigen gemak die lijn doortrekken naar elke klant, om geen gedoe te krijgen nadien.

Zo'n zever is het dus niet.

Dit stukje weg.
't Is wat.
Hadden ze het bord bebouwde kom wat verder gezet, had je je er toch niet aan gestoord?
Is gewoon om te verhinderen dat men niet versnelt net aan het voorlaatste huis. Dat zie je in zowat elke gemeente.

Mensen die zelden hun benzinemotor gebruiken in hun hybride, kunnen er idd beter 98 in doen, want die bewaart langer in de tank dan de 95 E10. Ik vermoed dat garagisten voor hun eigen gemak die lijn doortrekken naar elke klant, om geen gedoe te krijgen nadien.

2€ vs bijna 2.5€ per liter.
Als ze dan zeggen dat het verplicht is zonder veel verdere uitleg dan "dat is beter", dan vind ik het wel zever hoor

't Is wat.
Hadden ze het bord bebouwde kom wat verder gezet, had je je er toch niet aan gestoord?
Is gewoon om te verhinderen dat men niet versnelt net aan het voorlaatste huis. Dat zie je in zowat elke gemeente.
Dat klopt, maar waarom zetten ze dat bord dan niet gewoon 2 huizen verder? Dit is toch gewoon kafka?

Dat klopt, maar waarom zetten ze dat bord dan niet gewoon 2 huizen verder? Dit is toch gewoon kafka?
Dat is dus ook iedere keer mijn redenering, waarom zetten ze dat bord "einde bebouwde kom" niet gewoon een stukje verder.
(Het is trouwens ook niet overal een "zone" bord, soms ook een gewoon bord 50)

Hier waar ik woon staat aan het begin van het straatje ook zo een bord einde bebouwde kom, wat er op neer komt dat ze in het straatje hier dus 70 km/h mogen rijden, vroeger zelfs 90.
Een stukje straat dat vol staat met huizen en waar heel wat gezinnen met jonge kinderen wonen, ver van veilig dus.

Dat is dus ook iedere keer mijn redenering, waarom zetten ze dat bord "einde bebouwde kom" niet gewoon een stukje verder.
(Het is trouwens ook niet overal een "zone" bord, soms ook een gewoon bord 50)

Hier waar ik woon staat aan het begin van het straatje ook zo een bord einde bebouwde kom, wat er op neer komt dat ze in het straatje hier dus 70 km/h mogen rijden, vroeger zelfs 90.
Een stukje straat dat vol staat met huizen en waar heel wat gezinnen met jonge kinderen wonen, ver van veilig dus.
Was bij mijn ouders ook zo. Einde bebouwde kom bij begin van straat. Een doodlopende straat die uitkomt in een bos...

Was bij mijn ouders ook zo. Einde bebouwde kom bij begin van straat. Een doodlopende straat die uitkomt in een bos...
Bij een doodlopende is er dan waarschijnlijk niet zoveel verkeer.
Hier is het geen doodlopende straat, word een veldwegje, met nog een stukje kasseien. (Is altijd lachen als er hier fietsersoo gereden komen die terug draaien als ze die kasseien zien)

Ik vermoed dat er bepaalde regels zullen zijn aan bebouwde kommen en dat die 2 huizen daar net niet onder vielen oid.
Of het bedrijf dat de borden mag zetten is familie van iemand in de gemeente? Want dat scheelt toch al een 4tal borden (einde en begin zone 50 vallen weg langs beide kanten) en van wat ik begrepen heb is zo'n bord nogal kostelijk.

Met de fiets op weg en beetje voor mij rijdt er een meiske (ik schat 10 of 11 jaar) dat heel traag rijdt. Dus ik vermoedde dat ze naar links ging afslagen en hou wat in. Niks gebeurt, ze blijft traag voortrijden. Ik bel even en rij ze dan voorbij en zie dat ze heel geconcentreerd op haar smartphone bezig is. Kijkt even verschrikt op naar mij en heeft totaal geen besef van haar omgeving. Wtf?

Dit stukje weg.
Met wat film je dat je 4 camerastandpunten hebt?

Ah, wist niet dat dat bestond. Hoeveel materiaal kan je zo opnemen met de interne camera’s?
Als je op de knop drukt, neemt hij de laatste 20s en de volgende 20s op.
Maar bij een ongeval doet hij dat automatisch.

En zo kan je 10 filmpjes intern opnemen, maar je kan makkelijk exporteren naar USB.

Zal hoogstwaarschijnlijk zoiets zijn.
In de moto doe ik in de zomer gewoon e10, vanaf september/oktober dan e5 tot het weer betert

Terug
Bovenaan