ongelofelijk toch,
gisteren rij ik naar huis van mijn werk, op een fietsbaan amper een meter breed, met fietsers die er in beide richtingen op moeten rijden.
erg smal dus...
uitwijken is niet mogelijk, want de weg is gescheiden met een haag tussen fiets en rijbaan.
in tegenovergestelde richting komt een oude gepensioneerde man, en die is constant naast zich aant kijken, omdat er werken aan de gang zijn, en die man vond dat blijkbaar erg interessant. hij reed bovendien int midden.
Ik begin te roepen "kijk voor u, kijk voor u", want ik kom met mijn electrische fiets aan 25 per uur af, en hij wellicht ook aan 20 per uur ofzoiets....
kijkt die opeens voor hem, en verschiet, en begint te zigzaggen.
natuurlijk vlam tegen mij. hij duidelijk in fout, maar gelukkig geen schade.
voor het zelfde geld mijn voorwiel ietwat geplooid of valt er iemand....
klote om in zo'n gevallen te bewijzen wie in fout is natuurlijk, en wie de kosten moeten dragen.
Ik mag er niet aan denken dat die ouwe valt en zijn hoofd verkeerd stoot, en dood is, omdat hij afgeleid is.
en ik zonder familiale verzekering zou moeten opdraaien.... (je kan nu wel weer de schuld op mij gaan steken omdat ik geen familiale heb, maar ik moet die toch niet gaan afsluiten omdat zo'n ezels op de weg rijden?)
nuja, het was gelukkig van en naar het werk, dat wordt zowiezo gedekt door de verzekering opt werk, maar goed, kan ook altijd in privé gebeuren natuurlijk