De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Alsof die 5 meter veel verschil maken als der enen volle snelheid in uw gat vlamt..
Idd. Met de camion neem ik 50m minstens als ik de laatste ben. En ik heb nog meegemaakt dat er een stopte achter mij, maar diegene daarachter met 80kmh er op zat. Ik stond zelfs met mijn +-50m afstand op nog geen meter van mijn voorligger, met nog een camion er tussen he. Met 5m zijt ge gewoon plat, neem dan gewoon niets.

Ik heb hem dat al honderd keer uitgelegd, ik vind dat zelf rete-irritant. Of dan blokkeer je onbewust een afslagstrook omdat de hele rij een paar meter achteruit gezet wordt. 'k Vind dat asociaal gedrag maar 'k kan moeilijk zelf die auto vooruit duwen hé.
Misschien helpt het als je zegt dat zoiets heel inefficiënt is voor je verbruik?
Je zit namelijk op het hoogst mogelijke verbruik op dat moment.
Ik reageer daar zelfs niet meer op, ik sta stil achter zo'n auto en ik blijf stilstaan. Ook al rijdt die nog 20 meter verder.

Leg hem eens uit dat de andere weggebruikers daar ook ADHD van krijgen. Ongelooflijk irritant.
Vooral met een stop-start systeemen icm een automaat.
Bij een auto voor u kan je nog de file zien maar als er een camionette staat, vertrek je iedere keer mee omdat je denkt dat iedereen vertrekt.

5 meter kan effectief wel het verschil zijn tussen 1 auto die aangereden word door een onoplettende achtetligger en een kettingbotsing waar meerdere auto's betrokken zijn.
Ik heb het zelf voorgehad, dus weet waarover ik spreek.

Ja mijn voorbeeld was ook gewoon een rood licht in een zone 50 he.

Als jullie dan zeggen: "aanrijding vermijden", dan bedoel je dat je zelf niet tegen je voorligger zit als er iemand anders langs achter tegen je rijdt?
Want je kan toch nooit snel genoeg reageren om zelf nog snel aan de kant te rijden als je ziet dat degene achter je niet stopt?

Maar bon, ik blijf ook gewoon staan dan. Idd omwille van verbruik (en ik heb een start-stop systeem).

Gisteren mij ferm opgejaagd.

Zat al een tijdje achter een auto die 35-40 rijdt waar het maximum 50 is. Ook lichtjes zwalpend over de middenlijn, die was dus duidelijk niet aan het opletten. Weg gaat daarna naar maximum 70 en we trekken op tot 50 per uur. Opnieuw in een flauwe binnenbocht zwalpen (dit keer zwaar) over de volle middenlijn. Op die moment ben ik mij dus al zwaar aan het ergeren. Vermoedelijk gsm achter het stuur, of nog erger, gewoon ladder zat.

In ieder geval, ik wil daar niet achter blijven en vanaf het kan, haal ik die in. Ik ging letterlijk van 50 naar 100 per uur tijdens mijn inhaalmanoeuvre en ik geraakte er nog niet eens volledig langs. Die debiel trok dus op hetzelfde moment ook ineens op. Kon zelfs nog niet zien wie er in de auto zat. Dan komt er in de verte een tegenligger aan, ik blijf nog even proberen (de hele tijd volle planché btw), maar ik kom gewoon niet dichter. Geen idee wat mijn max. snelheid uiteindelijk was. Maar goed, ik moet dus op de remmen en zet mij er weer achter.

Ik ben ondertussen zwaar aan het ragen. Was echt een schreeuwen en op mijn stuur aan het kloppen. Ik heb niet geflikkerd of getoet trouwens. Auto gaat daarna weer doodleuk 60 rijden. Ik kijk achter mij en zie mijn dochter met open mond naar mij kijken en op dat moment besluit ik van mij kalm te houden. Eerst volgende straat draai ik af en ik rij met een ruime omweg verder naar huis.

1.gif

Gisteren mij ferm opgejaagd.

Zat al een tijdje achter een auto die 35-40 rijdt waar het maximum 50 is. Ook lichtjes zwalpend over de middenlijn, die was dus duidelijk niet aan het opletten. Weg gaat daarna naar maximum 70 en we trekken op tot 50 per uur. Opnieuw in een flauwe binnenbocht zwalpen (dit keer zwaar) over de volle middenlijn. Op die moment ben ik mij dus al zwaar aan het ergeren. Vermoedelijk gsm achter het stuur, of nog erger, gewoon ladder zat.

In ieder geval, ik wil daar niet achter blijven en vanaf het kan, haal ik die in. Ik ging letterlijk van 50 naar 100 per uur tijdens mijn inhaalmanoeuvre en ik geraakte er nog niet eens volledig langs. Die debiel trok dus op hetzelfde moment ook ineens op. Kon zelfs nog niet zien wie er in de auto zat. Dan komt er in de verte een tegenligger aan, ik blijf nog even proberen (de hele tijd volle planché btw), maar ik kom gewoon niet dichter. Geen idee wat mijn max. snelheid uiteindelijk was. Maar goed, ik moet dus op de remmen en zet mij er weer achter.

Ik ben ondertussen zwaar aan het ragen. Was echt een schreeuwen en op mijn stuur aan het kloppen. Ik heb niet geflikkerd of getoet trouwens. Auto gaat daarna weer doodleuk 60 rijden. Ik kijk achter mij en zie mijn dochter met open mond naar mij kijken en op dat moment besluit ik van mij kalm te houden. Eerst volgende straat draai ik af en ik rij met een ruime omweg verder naar huis.

1.gif
En nog veel kans dat het geen toeval is, maar gewoon een die taffelt, maar er toch niet mee kan leven dat iemand sneller zou rijden.

En nog veel kans dat het geen toeval is, maar gewoon een die taffelt, maar er toch niet mee kan leven dat iemand sneller zou rijden.

Nee, dat was inderdaad zeker geen toeval. Was een bewuste actie. 100% zeker. Ge gaat niet zomaar optrekken van 50 per uur naar wat was het, 120 misschien zelfs 130 per uur? Dat is puur uw inhaler een ferme kloot afdraaien. En snel eh, dus die zat sowieso al in lage vitesse te wachten tot ik mijn manoeuvre begon. Om dan gewoon even snel op te trekken als ik.

Mensen met hun te grote SUV’s die er niet mee kunnen rijden. Daarjuist op de autostrade rijd er daar ene op het middenvak met zijn GLE. Het is te zeggen, het was eerder deels op het midden en met een wiel op het 3de vak.

Gaat hij terug naar het middenvak dus ik er voorbij maar meneer vond het toch leuker om terug een wieltje op het 3de rijvak te gaan rijden. Ik volledig in de kant geduwd, naar rechts geslingerd, terug naar links en de wagen recht gekregen. Zat een typisch mind life crisis geval in de wagen die waarschijnlijk veel te compenseren had.

Daarnet een kleine wegversmalling (tijdens traag rijdend verkeer) omdat er wa borden 30cm rechts op mijn rijvak stonden, terwijl de tegenligger een compleet leeg rijvak én lege parkeerstrook beschikbaar had. Wou ik dus passeren, zou ik me mijn banden net over de middenstreep komen. Maar i.p.v. dat diene gast wa uitwijkt om mij de ruimte te geven zoda alles vlot kan blijven passeren, schuift die nog meer op richting de middenstreep, waardoor ik en mijn achterliggers dus mochten remmen.
En dan ook nog eens de middelvinger omhoog toen ik kwaad zijn richting uitkeek.

Oké, ik mag nie zomaar verwachten dat die plaats maakt voor zijn tegenliggers. Maar als er fileverkeer is, is hoffelijkheid toch 't minste wa ge kunt tonen?

Dat vind ik een moeilijke hoor. Jij behoort daar voorrang te geven (hindernis op jouw baanvak) en je geeft zelf aan dat je de middenstreep zou overschrijden… Je kan effectief niet verwachten dat een tegenligger uitwijkt op een parkeerstrook en dus hoogstwss een overtreding moet begaan (overschrijden van een volle lijn).

Ergernis: een bestuurder die laat invoegt op de juiste rijstrook van de Woluwelaan in Machelen om R0 buitenring op te rijden, en daarbij mijn voorligger bijna van de weg reed. Hier gebeurde het...

Glimlach: de sticker van z'n werkgever op de firmawagen van de agressor, en het mailtje dat ik zojuist naar de werkgever stuurde.

Glimlach: de sticker van z'n werkgever op de firmawagen van de agressor, en het mailtje dat ik zojuist naar de werkgever stuurde.
Goh, is dat niet gewoon een standaardmailtje terugkrijgen en intern wordt dat dan vierkant geklasseerd?
Wij krijgen ook soms mails/telefoons over chauffeurs van ons, maar in praktijk is dat meestal toch gewoon woord tegen woord en doen we daar vrij weinig mee.

Goh, is dat niet gewoon een standaardmailtje terugkrijgen en intern wordt dat dan vierkant geklasseerd?
Wij krijgen ook soms mails/telefoons over chauffeurs van ons, maar in praktijk is dat meestal toch gewoon woord tegen woord en doen we daar vrij weinig mee.

De vorige keer heb ik zo wel iemand van de firma aan de lijn gekregen en ook feedback gekregen over het gesprek met de chauffeur 😊

Dat vind ik een moeilijke hoor. Jij behoort daar voorrang te geven (hindernis op jouw baanvak) en je geeft zelf aan dat je de middenstreep zou overschrijden… Je kan effectief niet verwachten dat een tegenligger uitwijkt op een parkeerstrook en dus hoogstwss een overtreding moet begaan (overschrijden van een volle lijn).
1. Dat ik dat niet kan verwachten, wist ik. Maar er is ook zoiets als hoffelijkheid om het verkeer vlot te laten passeren op een plaats.
2. Een auto die vanop de rijbaan uitwijkt tot op een parkeerstrook, begaat daarbij geen overtreding. Hoe anders zou je willen gebruik maken van een parkeerstrook, zonder een manoeuvre uit te voeren?
3. Uitwijken richting de middenstreep zonder grondige reden betekent ook dat die persoon niet "zo rechts mogelijk" rijdt binnen zijn rijvak. Indien dat een gevaarlijke situatie oplevert, kan daar wel tegen opgetreden worden.

Aan de eiermarkt in Antwerpen. Ik moest rechts afslaan richting de parking. Echter is er net daarvoor ook nog een straat waar je rechts kan afslaan.

Ik sta gewoon in de rij aan te schuiven. Er waren 5 auto's voor mij.

Begint die mens achter mij te toeteren en teken te doen. Hij moest die 1ste straat rechts hebben en hij was kwaad dat ik niet opzij wilde gaan.

Maar dat gaat daar niet zomaar. Alle dat gaat wel als ik mij links zet, maar dat is het rijvak om links af te slaan, dan hinder ik mogelijk mensen die links willen afslaan.

Dus ik weet niet wat die pipo van mij dan eiste of wenste dat ik zou doen? Ik kon ook niet meer achteruit rijden want hij plakte tegen mijne bumper ..

Laatst bewerkt:
Daarnet een kleine wegversmalling (tijdens traag rijdend verkeer) omdat er wa borden 30cm rechts op mijn rijvak stonden, terwijl de tegenligger een compleet leeg rijvak én lege parkeerstrook beschikbaar had. Wou ik dus passeren, zou ik me mijn banden net over de middenstreep komen. Maar i.p.v. dat diene gast wa uitwijkt om mij de ruimte te geven zoda alles vlot kan blijven passeren, schuift die nog meer op richting de middenstreep, waardoor ik en mijn achterliggers dus mochten remmen.
En dan ook nog eens de middelvinger omhoog toen ik kwaad zijn richting uitkeek.

Oké, ik mag nie zomaar verwachten dat die plaats maakt voor zijn tegenliggers. Maar als er fileverkeer is, is hoffelijkheid toch 't minste wa ge kunt tonen?
Dat zijn echt asociale zakken. Ik zou nog durven deels op zijn rijvak gaan rijden om hem ook wat terug te pesten, maar dan moet je al ruim op tijd weten dat die persoon dat doet natuurlijk. Zo last minute kan je dat ook niet meer gaan doen.

Als ik zo'n situaties tegenkom, ga ik al heel duidelijk uitwijken richting de parkeerstrook zodat de tegenligger goed kan zien dat er ruimte gelaten wordt.

Dat zijn echt asociale zakken. Ik zou nog durven deels op zijn rijvak gaan rijden om hem ook wat terug te pesten, maar dan moet je al ruim op tijd weten dat die persoon dat doet natuurlijk. Zo last minute kan je dat ook niet meer gaan doen.

Als ik zo'n situaties tegenkom, ga ik al heel duidelijk uitwijken richting de parkeerstrook zodat de tegenligger goed kan zien dat er ruimte gelaten wordt.
Als je dan je spiegel afrijdt er tegen, zijt ge wel in fout natuurlijk. Ik ga als tegenligger ook altijd plaats genoeg maken zodat er niemand moet stoppen in zo'n situatie, maar als ik diegene ben die voorrang moet geven, ga ik het nu ook niet afdwingen met risico op schade.

Terug
Bovenaan