Toen ik mijn rijbewijs haalde (iets meer dan 20 jaar geleden), stond blijkbaar in de wegcode dat je nooit een weg mag oprijden op een ander vak dan het meest rechtse. Ik had een instructeur die vlak voor het rijexamen één keer mee reed om de moeilijke punten te tonen, en die vertelde dat er redelijk wat mensen daarop buizen: aan een rood licht met 2 voorsorteerstroken links gaan staan, en dus ook links opdraaien op de weg met 2 baanvakken (logisch, want anders knal je tegen die van het rechtse voorsorteervak). Hij zei dus van altijd rechts te sorteren bij het examen, en vanaf de dag na het examen die regel te negeren, want die slaat eigenlijk nergens op.
@eniac mocht dus daar niet links opdraaien strict genomen, maar die andere chauffeur is een pipo als die echt er van uit gaat dat niemand dat doet. Hij was mogelijk ook nog in fout, want ondanks dat daar volgens de regels niemand mocht rijden (al hangt dat van de afstanden af) moet hij nog altijd kijken vooraleer hij van strook wisselt.