De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Daarnet, ik zat in m'n auto op m'n kindjes te wachten in een zijstraat naast de straat van de school.
Passeert er iemand en die rijdt los tegen mijn spiegel, ik toeter direct, stap uit en begin te zwaaien. Geen reactie, mens rijdt gewoon verder, met ingeklapte spiegel.
Ik kijk op m'n dashcam en kan gelukkig perfect de nummerplaat lezen.

Na een grondige inspectie gelukkig 0,0 schade te zien, dus begon al te twijfelen of het de moeite is om m'n tijd erin te steken met aangifte te gaan doen.

Als de kindjes er waren vertrek ik, en ik zie die auto net om de hoek geparkeerd staan. Ik parkeer mij ervoor en wacht tot de bestuurder terugkomt.
Na een paar minuten was ze er, en ik sprak haar erop aan "Vindt jij dat grappig om tegen een geparkeerde auto te rijden en gewoon verder te rijden?", ze durfde me niet aankijken en mompelde "sorry, ik was gehaast". ik zeg "op die 5 seconden stoppen om te kijken of er geen schade is gaat het niet aankomen e". zegt ze "Ja, ik ging een briefje achtergelaten hebben". Kheb dan gezegd dat ze in het vervolg beter wel stopt om te kijken. Daarop excuseerde ze zich nogmaals en ben ik maar vertrokken. (Het was achteraf gezien iemand die ik via via ken :unsure: )

Daarnet, ik zat in m'n auto op m'n kindjes te wachten in een zijstraat naast de straat van de school.
Passeert er iemand en die rijdt los tegen mijn spiegel, ik toeter direct, stap uit en begin te zwaaien. Geen reactie, mens rijdt gewoon verder, met ingeklapte spiegel.
Ik kijk op m'n dashcam en kan gelukkig perfect de nummerplaat lezen.

Na een grondige inspectie gelukkig 0,0 schade te zien, dus begon al te twijfelen of het de moeite is om m'n tijd erin te steken met aangifte te gaan doen.

Als de kindjes er waren vertrek ik, en ik zie die auto net om de hoek geparkeerd staan. Ik parkeer mij ervoor en wacht tot de bestuurder terugkomt.
Na een paar minuten was ze er, en ik sprak haar erop aan "Vindt jij dat grappig om tegen een geparkeerde auto te rijden en gewoon verder te rijden?", ze durfde me niet aankijken en mompelde "sorry, ik was gehaast". ik zeg "op die 5 seconden stoppen om te kijken of er geen schade is gaat het niet aankomen e". zegt ze "Ja, ik ging een briefje achtergelaten hebben". Kheb dan gezegd dat ze in het vervolg beter wel stopt om te kijken. Daarop excuseerde ze zich nogmaals en ben ik maar vertrokken. (Het was achteraf gezien iemand die ik via via ken :unsure: )
Gewoon aangifte doen van vluchtmisdrijf. Gaat dat geen twee keer doen ;)

Hoe zit het eigenlijk met bestelwagens van koeriers die midden op de weg stoppen om een pakje te gaan leveren. Mag een voertuig (dat geen technische problemen kent) zich in tijdelijk op de rijbaan "parkeren" op die manier?
niet echt een koerier maar lever koffie en toebehoren. Ik probeer mij altijd we wat op kant te zetten zodat er op zijn minst nog een auto voorbij kan.
Ik heb ook wel iets meer tijd dan een koerier dus 5m wandelen is geen ramp. Soms is het door de hoeveelheid lastig als ge 5 keer op en af moet en ge ni vlak bij de deur staat.

lossen in een stad is gewoon een dikke ramp.
ik ben zeer blij dat ik meestal lever bij bedrijven en kantoren buiten het centrum of waar er wel parking is

Wanneer dan? De volgende keer als ze tegen je auto rijdt? Want nu had ze geen tijd.

Wat bezielt ne mens nu om zo'n extreem felle, flikkerende licht op zijne fiets te zetten? 't Is toch niet de bedoeling dat ik zin krijg om die omver te rijden hé.

Drie geparkeerde auto's op het andere rijvak, ik heb dus voorrang

Schoolbusje 1 komt nog door, nipt en ik moet al afremmen maar allè
Bus twee volgt gewoon blindelings, ik rij stapvoets vooruit en laat net voldoende ruimte waar hij tussen kan (bus achteruit is niet zo simpel en mag blijkbaar zelfs niet altijd?)

Heeft die nog het lef om te gesticuleren en te grommelen.

En ja die laten doorrijden kost me amper tijd en het is puber/macho (mannen) gedrag.
Kan mij ook gebeuren, handje opsteken excuseer en verder. Maar nog fars durven doen ook dan :wallbash: verantwoordelijk voor de veiligheid van andere hun kinderen maar verkeersregels volgen? Noppes

Drie geparkeerde auto's op het andere rijvak, ik heb dus voorrang

Schoolbusje 1 komt nog door, nipt en ik moet al afremmen maar allè
Bus twee volgt gewoon blindelings, ik rij stapvoets vooruit en laat net voldoende ruimte waar hij tussen kan (bus achteruit is niet zo simpel en mag blijkbaar zelfs niet altijd?)

Heeft die nog het lef om te gesticuleren en te grommelen.

En ja die laten doorrijden kost me amper tijd en het is puber/macho (mannen) gedrag.
Kan mij ook gebeuren, handje opsteken excuseer en verder. Maar nog fars durven doen ook dan :wallbash: verantwoordelijk voor de veiligheid van andere hun kinderen maar verkeersregels volgen? Noppes
Dat is een van de dingen waar ik me ook kan in opwinden. Gewoon blind diegene er voor volgen en de tegenligger, die eigenlijk voorrang heeft, zal wel stoppen. Ik rem dan altijd erg laat en je krijgt dan idd zelden tot nooit een verontschuldiging, maar eerder nog wat vuile gebaren.

Die gratis P+R parkings op Linkeroever die ze ineens blijkbaar afgesloten hebben... :wtf:
In de buurt hebben ze nu een betalende P+R geopend, dus sluiten ze de gratis P+R parkings maar af?

Mensen en niet pinken, zal het nooit begrijpen. Het kost letterlijk meer inspanning om slecht sporadisch te pinken.

Normaal: rijden => wil maneuver uitvoeren => uit automatisme pinken => maneuver uitvoeren
Sommigen: rijden => wil maneuver uitvoeren => nadenken of het nodig is om al dan niet te pinken => (soms) pinken => maneuver uitvoeren

Hell, ik woon hier op de boeren buiten in the middle of nowhere. Zelfs als ik om 3AM thuiskom, pink ik wanneer ik aan mijn oprit kom.

voetgangers die staan te wachten aan een zebrapad zonder de intentie om effectief over te steken.
Staan ze dan zo dwaas te kijken als ge stopt.

Ga elders staan niksen !!! :angry:

voetgangers die staan te wachten aan een zebrapad zonder de intentie om effectief over te steken.
Staan ze dan zo dwaas te kijken als ge stopt.

Ga elders staan niksen !!! :angry:
Ik heb dat probleem hier ook dus vooral met Afrikanen. Verder niet bij stilgestaan tot mijn collega over net hetzelfde begon.
Doen die dat expres ofwa? Soms doen ze ook letterlijk dat ze oversteken tot ge bijna stilstaat en gaan dan terug. Hier nog mensen die hetzelfde meemaken?

De zoveelste fietser zonder licht of iets van deftige reflectoren in een donkere straat. Snappen die echt niet hoe gevaarlijk dat is?

De zoveelste fietser zonder licht of iets van deftige reflectoren in een donkere straat. Snappen die echt niet hoe gevaarlijk dat is?
Deze ochtend onze straat in gereden en daar kwam hij dan, de zoveelste auto die zijn lichten niet wou aan doen en/of gewoon niet werkten. Snappen die dan niet hoe gevaarlijk dat is? Potato Potato, elk individu dat ook maar met iets mag rijden, maakt duidelijk zijn eigen rekening :(

Verder weer een hoop camionetjes dat het fijn vinden om een bocht te nemen en daarbij het zebrapad flink af te snijden. Dagelijkse kost hier.

Ik heb dat probleem hier ook dus vooral met Afrikanen. Verder niet bij stilgestaan tot mijn collega over net hetzelfde begon.
Doen die dat expres ofwa? Soms doen ze ook letterlijk dat ze oversteken tot ge bijna stilstaat en gaan dan terug. Hier nog mensen die hetzelfde meemaken?
Ik denk dat het hiermee te maken heeft:

Terug
Bovenaan