De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hm, dan is dat toch nooit vol gas? Ik ken geen enkele auto die geen 100 haalt op een standaard oprit.

De allertraagste C1 haalt de 100 op 13.7 seconden blijkbaar. Mijn eerste auto deed dat op 17.1 en ik kon nog steeds snel genoeg invoegen hoor.
Vol gas ja, ga daar niet liggen taffelen want ik wil ook wel veilig op de snelweg geraken 😅 Nu, ik rij meestal hier de oprit van De Pinte richting Gent en das wel met veel te veel onnozele bochten. En die C1 heeft zo'n stom zwaartepunt. Ik zal er eens op letten!

Vol gas ja, ga daar niet liggen taffelen. Nu, ik rij meestal hier de oprit van De Pinte richting Gent en das wel met veel te veel onnozele bochten. En die C1 heeft zo'n onnoze zwaartepunt. Ik zal er eens op letten!
Ik had al een vermoeden dat je die oprit nam (gezien ik hier al eens je woonplek las), maar ik haal die oprit met een trekker-oplegger aan 90 tbh. :unsure:
Neem je de bochten niet wat langzaam of in een te hoge versnelling?

Ik had al een vermoeden dat je die oprit nam (gezien ik hier al eens je woonplek las), maar ik haal die oprit met een trekker-oplegger aan 90 tbh. :unsure:
Neem je de bochten niet wat langzaam of in een te hoge versnelling?
'k Zal er seffes eens opletten, moet daar passeren, en zal verslag uitbrengen. IN die bochten toch geen 90, dan zit ik in 't decor 😂

'k Zal er seffes eens opletten, moet daar passeren, en zal verslag uitbrengen. IN die bochten toch geen 90, dan zit ik in 't decor 😂
Zegt gij da. Gewoon eens testen. :D
Mensen onderschatten meestal wel wat hun auto kan. Anderen overschatten het dan weer, maar ik denk niet dat jij in die laatste categorie valt. :)

Zegt gij da. Gewoon eens testen. :D
Mensen onderschatten meestal wel wat hun auto kan. Anderen overschatten het dan weer, maar ik denk niet dat jij in die laatste categorie valt. :)
'k Weet niet, mijn ex was testpiloot in Gent en kon goéd rijden en die schrok toch ook van mijn auto in de bochten. En ge moogt daar maar 70!

'k Weet niet, mijn ex was testpiloot in Gent en kon goéd rijden en die schrok toch ook van mijn auto in de bochten.
Nog nooit met een C1 gereden moet ik toegeven, maar mijn vriendin rijdt met een Fiat 500 en dat is toch dezelfde klasse. Dat ding rijdt als een gocart. Zou me verbazen dat het verschil zo groot is, maar zeg nooit nooit natuurlijk.
Anyway, de uitdaging voor u subiet: 100!

Was daarnet naar huis aan fietsen van het werken. Rij richting Centraal Station, staat daar een auto verkeerd geparkeerd en net als ik wil passeren rijdt die uit zonder te pinken. Ik tik op zijn venster om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Stapt die dude toch wel ni uit en begint in mijn richting te sprinten. :cautious: 😬

Ik doe judo maar ik heb toch maar op mijn snelle fietsbenen gegokt. En "ja fiets maar" klinkt best funny in het Mocro-lands weet ik nu. :crazy:

Nog nooit met een C1 gereden moet ik toegeven, maar mijn vriendin rijdt met een Fiat 500 en dat is toch dezelfde klasse. Dat ding rijdt als een gocart. Zou me verbazen dat het verschil zo groot is, maar zeg nooit nooit natuurlijk.
Anyway, de uitdaging voor u subiet: 100!
Woeps, is totaal niet gelukt! Er reden twee auto's voor mij dus sneller dan 60 in de bochten ging niet. Op de invoegstrook kunnen versnellen naar 84 (op de GPS), maar er hing een vrachtwagen links van me en de invoegstrook hield bijna op dus ik moest me nog inhouden ook.

Woeps, is totaal niet gelukt! Er reden twee auto's voor mij dus sneller dan 60 in de bochten ging niet. Op de invoegstrook kunnen versnellen naar 84 (op de GPS), maar er hing een vrachtwagen links van me en de invoegstrook hield bijna op dus ik moest me nog inhouden ook.
Volgende keer blijven gas geven en stukje pechstrook meepakken. Stukken veiliger! Werd me destijds ook zo aangeleerd op de rijschool. :unsure:

'k Weet niet, mijn ex was testpiloot in Gent en kon goéd rijden en die schrok toch ook van mijn auto in de bochten. En ge moogt daar maar 70!
Er hangt héél veel af van uw banden ook. Als die versleten zijn, of gewoon mindere kwaliteit, geeft dat echt een enorm verschil. Op een gegeven moment op mijn eerste auto eens goedkope banden gehad, en ik slipte gewoon letterlijk in elke bocht weg. Onafhankelijk van snelheid.

Volgende keer blijven gas geven en stukje pechstrook meepakken. Stukken veiliger! Werd me destijds ook zo aangeleerd op de rijschool. :unsure:
Ik zou eerder proberen ruimte tussen te laten zodat je langere aanloop kan nemen.
De pechstrook zou ik echt maar als absolute last resort gebruiken.

Dwaze kloten die dwaze dingen doen op de autostrade omdat ze op hunne gsm bezig zijn. Man toch dat is ergerlijk
Ik haatte dat al. Maar sinds er ene in m'n gat gevlamd is al tokkelen op zijne gsm, is dat mijn kryptonite.

Vorige zondagavond liet ik een koppel met een hond oversteken op het zebrapad. In tegenrichting kwam er een X5 af aan veel te hoge snelheid dan toegelaten. Die mensen waren halverwege en ik dacht echt: die heeft dat hier niet gezien hé. Dus ik knipper met m'n hoofdlichten omdat ik niet wist wat ik anders moest doen. Dat koppel stopt en die kerel trekt zijne hond in 1 ruk tegen hem. Gelukkig, want die X5 had het pas gezien een 3-tal meter voor het zebrapad en kwam tot stilstand na het zebrapad. Hadden die doorgestapt was 't prijs. Meneer z'n gezicht was verlicht van zijne smartphone.

Onlangs kwam een A6 recht op mij af, reed ook veel te snel dan toegelaten. 't Was geen close call want plots had meneer fits dat hij in tegengestelde richting reed. Snok aan het stuur en hij was weer goed op baan. Meneer was bezig op de smartphone. Was die man geschrokken? Nee hoor, reed met hoge snelheid verder en deed rustig verder op zijn toestel.

En dan klagen over verkeersagressie. Zo'n mensen verdienen een pak slaag godverdomme.

Er hangt héél veel af van uw banden ook. Als die versleten zijn, of gewoon mindere kwaliteit, geeft dat echt een enorm verschil. Op een gegeven moment op mijn eerste auto eens goedkope banden gehad, en ik slipte gewoon letterlijk in elke bocht weg. Onafhankelijk van snelheid.

You know what DK stands for?

You know what DK stands for?
Met zo ene
NISSAN-SUNNY-00.jpg

:D

Ik moest gisteren in Maastricht zijn. Blijf daar weg tijdens schooltijd! Hebben die een doodswens ofzo ?

Hier reed ik achter een fietser, geen idee of het een fietsstraat is of dergelijke. Maar opeens zonder achterom te kijken, zonder haar arm uit te steken zwierde ze vrolijk voor mij in die straat links in.

Ik heb nog geclaxoneerd, maar ze keek zelfs niet om. Volgens mij gewoon oortjes in de oren en geen enkel besef aan wat ze net is ontsnapt.
Iets korter, of iets sneller rijden/optrekken en ik had niet meer kunnen remmen/stilkomen.
Daar kan je niet op anticiperen want er is niks dat er op wijst dat ze gaan afslaan, maar heb het maar voor dat je ze raakt

Mijn ex was ook automechanieker van opleiding, deed een groot deel van het onderhoud van mijn auto zelf én ze had autisme dus dat was altijd tot op de datum of kilometer in orde (als in: vandaag is het exact 10.000 km verder dan vorig onderhoud dus ik ga mij daar vandaag mee bezig houden 😂). 'k Denk niet dat er ooit iemand zo'n perfect onderhouden auto heeft gehad, ooit 😂

't Is ook niet slippen dat er gebeurt in die bochten hé, je voelt gewoon dat het zwaartepunt niet goed ligt waardoor je zou kantelen.

Mijn ex was ook automechanieker van opleiding, deed een groot deel van het onderhoud van mijn auto zelf én ze had autisme dus dat was altijd tot op de datum of kilometer in orde (als in: vandaag is het exact 10.000 km verder dan vorig onderhoud dus ik ga mij daar vandaag mee bezig houden 😂). 'k Denk niet dat er ooit iemand zo'n perfect onderhouden auto heeft gehad, ooit 😂
Jawel, mijn vriendin en ik. Beiden staat er 30.000km of 2 jaar in het boekje. Mijne gaat om de 15.000 en die van haar om de 10.000. Dat is pas autisme. :cool:

Ik bedoel wel technisch onderhoud, want ik was hem bv bijna nooit. :unsure:

Jawel, mijn vriendin en ik. Beiden staat er 30.000km of 2 jaar in het boekje. Mijne gaat om de 15.000 en die van haar om de 10.000. Dat is pas autisme. :cool:
Ik vind het zo kut dat mijn ex in het verre Limburg woont 😂 Nu is het ineens van shit, ik moet dat zelf bijhouden of wat.

Terug
Bovenaan