De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Een rechter mag nochtans in theorie weigeren dat uw dashcam aanvaard wordt als bewijsmateriaal.
In praktijk wordt dit echter inderdaad quasi altijd toegelaten bij verkeersconflicten.

Dit klopt niet.

In uw geval mag die kerel zoveel filmen als hij wil. Hij mag alleen die beelden niet publiekelijk bekend maken, maar hij mag die wel gebruiken om aan de politie te geven.
Deels correct. Dit artikel vat het zo'n beetje samen.
Belgische politie waarschuwt voor privacyregels bij gebruik van dashcams

Laatst bewerkt:
En dikke lol aan al die dashcam warriors hier weer...

Veel succes ermee naar de rechter te stappen met, kijk meneer de judge trump reed 50 in zone 30. 🙈
Als jij de andere bestuurder X niet gehinderd hebt, maar die mens stapt doodleuk naar de rechter met de melding: Hey dieë Trump reed 'een beetje' te snel hier zijn de bewijzen! Dat zal natuurlijk niet lukken. :tongue:

Maar als jij iemand van de weg knalt en je pleegt vluchtmisdrijf? Dan worden de dashcambeelden weldegelijk gebruikt om u te veroordelen hoor. Daar ga je dan niet mee wegkomen.

Allebei in fout hé. Maar laat u zo ni opfokken @TRUMP, hier niet en liefst vooral in het verkeer niet.
Goeie advies.

maar ik werk er alvast aan: al die irritante jenners hier, die steevast op elke zin die ik post, moeten quoten en uitdagen, en erger nog de boel verdraaien om mij er toch maar in het slechtst mogelijke daglicht te plaatsen (fake news creeëren uhu );

die vliegen van nu af aan op de ignore lijst. Kheb lang genoeg compassie gehad. in 2022 gaan we ons daar niet meer aan storen :)

3:26

Ik ken de regels in NL nu niet. Maar is het niet zo dat een groep wielertoeristen vanaf een bepaalde grootte als 1 voertuig gezien wordt?

Dwz dat als ze beginnen oversteken zoals op de video en er niemand is, ze voorrang hebben tot iedereen over is?

Zelfs los daarvan een absolute dick move en gevaarlijk vind ik om daar dan zo op af te rijden om uw punt te maken.
Diegene die hij bijna meeheeft, rijdt zelfs al op die oversteekplek nog voor de auto de rotonde af is, dan kan die auto nooit voorrang claimen op die bepaalde fiets natuurlijk.

Goeie advies.

maar ik werk er alvast aan: al die irritante jenners hier, die steevast op elke zin die ik post, moeten quoten en uitdagen, en erger nog de boel verdraaien om mij er toch maar in het slechtst mogelijke daglicht te plaatsen (fake news creeëren uhu );

die vliegen van nu af aan op de ignore lijst. Kheb lang genoeg compassie gehad. in 2022 gaan we ons daar niet meer aan storen :)
Maar kom, geef anders ook eens een beetje toe dat gij ook wel altijd enorm provocerende posts maakt. Er moet nét dat tikkeltje extra in of nét dat ene zinnetje, expres om mensen hier uit te dagen.

Ge zoekt het conflict ook en lacht het allemaal weg alsof het u niet deert. Maar praktisch keer op keer zijt ge in uw ongelijk. En dan, in plaats van argumenten aan te halen, gaat het vaak ad hominem of zegt ge dat ge het gesprek stopt.

Fahren of toeteren doe je om de aandacht op je te vestigen, aka dat jij zelf in de gevaarlijke situatie bevindt. Bijvoorbeeld een auto die achteruit rijdt en tegen je dreigt te boksen, dan mag je zeker je toeter gebruiken zodat de chauffeur je kant opkijkt en stopt.

Als je fahrt/toetert om te klagen, trek je de aandacht van de chauffeur(s) weg terwijl ze horen voor zich te kijken, m.a.w. door je ergernis te uiten via fahren/toeteren, creëer je zo een gevaarlijke situatie.

In het verkeer is de eerste regel: rij defensief en vermijd gevaarlijke situaties. Die toeter is beetje zoals het brandalarm: je hoopt dat je het nooit zal moeten gebruiken.

Trump: tegen hem gaan zeggen dat je hem uit de wagen gaat sleuren = verkeersagressie. Ga anders langs bij het politiekantoor en beschrijf de situatie, ik weet zeker dat ze hetzelfde gaan zeggen.

Hoe is dat na "de feiten" nog waarschuwen? Dat is ook gewoon kleinzerig gedrag van ene die niets kan verkroppen hoor.
Trump even niet meegerekend maar voor hetzelfde geld word je voorbijgestoken door iemand die de lokale snelheidslimiet niet kent en wil die andere je daarop wijzen.

Ik vind kleinzerig gedrag verwijten aan iemand die anderen wijst op gevaarlijk gedrag geen goede evolutie. Snelheidslimieten en andere regels zijn er om te volgen.

(En daarna nog gaan uitstappen is helemaal ridicuul).

Een paar jaar geleden was er zo iemand die achter mij zat te fahren en dan teken deze, bleek dat mijn achterlicht half uit de wagen hing. Blij dat die mij daarop wees.

Trump even niet meegerekend maar voor hetzelfde geld word je voorbijgestoken door iemand die de lokale snelheidslimiet niet kent en wil die andere je daarop wijzen.

Ik vind kleinzerig gedrag verwijten aan iemand die anderen wijst op gevaarlijk gedrag geen goede evolutie. Snelheidslimieten en andere regels zijn er om te volgen.
Alsof dat ooit de reden zou zijn dat iemand begint faren of claxonneren als hij ingehaald wordt. "De andere kent mss de toegelaten snelheid niet". Nee, het is er gewoon ongepast agentje willen spelen.

(En daarna nog gaan uitstappen is helemaal ridicuul).
Klopt.

Een paar jaar geleden was er zo iemand die achter mij zat te fahren en dan teken deze, bleek dat mijn achterlicht half uit de wagen hing. Blij dat die mij daarop wees.
Dat is ook wel een heel andere situatie he.

Mijn gevoel heeft claxonneren zelden het gewenst resultaat. Is het om een andere chauffeur op gevaar te duiden of om een bepaalde ergenis kenbaar te maken. In de meeste geval lokt het claxonneren zelfs nog meer aggressie uit, ik spreek hier wel over mijn ervaring é!

De laatste keer dat ik claxonneerde was toen persoon x mij de pas afsneed met resultaat dat die fors op de rem ging en ik bijna tegen persoon x zat. Kortom ik denk dat we allemaal op de weg wat rustiger moeten rijden en niet als opgefokte konijnen achter het stuur zitten om dan 1 minuut tijdwinst te halen.

Pasop, ik heb ooit perongeluk iemand de pas afgesneden (zeer slecht weer, moest thuis zijn want mijn huis kwam onder water te staan door de overstromingen, gevaarlijk punt, alle bon al wa nodig was) ik probeerde toen mijn hand op te steken om mijn excuses aan te bieden ... dat kwam ook niet goed over. 😂

Gisteren naar de kust gereden.
Valt me toch echt op hoe opgejaagd veel mensen in hun wagen zitten.

En mijn grootste ergernis: de middenvakduwers die het derde vak niet willen gebruiken. Mensen die kort achter me aan komen rijden (op het middenvak), om me naar het rechtervak te duwen, terwijl ik gewoon andere wagens aan 't inhalen ben. En het linkervak gewoon vrij is. Ik rijd 120 km/h, de maximaal toegelaten snelheid, ik ga écht niet vertragen en rechts invoegen. Haal me gewoon in op 't linkervak, of hou afstand.

En mijn grootste ergernis: de middenvakduwers die het derde vak niet willen gebruiken. Mensen die kort achter me aan komen rijden (op het middenvak), om me naar het rechtervak te duwen, terwijl ik gewoon andere wagens aan 't inhalen ben. En het linkervak gewoon vrij is. Ik rijd 120 km/h, de maximaal toegelaten snelheid, ik ga écht niet vertragen en rechts invoegen. Haal me gewoon in op 't linkervak, of hou afstand.

Soortgelijk: je bent dat soort mannen links aan het inhalen, hun voorligger gaat naar rechts en zij versnellen waardoor je terug achter hen mag invoegen.

Vrij irritant.

Gisteren naar de kust gereden.
Valt me toch echt op hoe opgejaagd veel mensen in hun wagen zitten.

Ik doe heel veel kilometers op de snelwegen, maar dit ben ik nu nog nooit tegengekomen. Wat zou de logica van die persoon dan zijn?
Als ik zo'n situaties zie, is het bijna altijd omdat de middenplakker makkelijk naar rechts kan.
Of gewoon een typische belg die veel te kort op zijn voorligger rijdt, dat kan ook :p

Ik doe heel veel kilometers op de snelwegen, maar dit ben ik nu nog nooit tegengekomen. Wat zou de logica van die persoon dan zijn?
Als ik zo'n situaties zie, is het bijna altijd omdat de middenplakker makkelijk naar rechts kan.
Dat is dan zeer eigenaardig, ik merk dat zeer vaak op. En ik ben absoluut geen middenplakker. Tenzij dat volgens jou iemand is die vertikt om te vertragen en rechts in te voegen omdat jij niet op 't linkervak wil rijden.

Of gewoon een typische belg die veel te kort op zijn voorligger rijdt, dat kan ook :p
Zal wel het tweede zijn, die heb je soms zelfs helemaal rechts.

Misschien was hij naar de politie aan het bellen nadat gij hem (op de baan dan?) deed stoppen en ge om een of andere reden uit de wagen stapte om verhaal te halen, nadat hij u der waarschijnlijk gewoon op wou wijzen dat uw gedrag ongepast was. :unsure:

Dat ge niet altijd 30 rijdt in de voorziene zone, als de omstandigheden dat toelaten, kan ik nog wat inkomen. Maar om nu iemand die wel de toegelaten snelheid volgt dan te gaan voorbijsteken? Is toch ook wel een beetje belachelijk, niet? Wetende dat zo’n zones meestal niet veel langer duren dan een paar honderd meter.

Die ene minuut (als het dat al is) gaat het verschil niet maken hoor.
Dat hij die voorbijsteekt indien de omstandigheden het toelaten en aan max 50 km/u kan ik nog volgen. Echter, omdat die chauffeur claxonneert de wagen stilleggen om verhaal te gaan halen is er ver maar dan ook mega ver over.

Ik heb ook 's geclaxonneerd op iemand die me de pas afsneed op een voorsorteerstrook. Bij een volgend rood licht is die man toen ook uitgestapt om wat te intimideren. Dat komt heel beangstigend over en heb toen meteen het noodnummer gebeld. Politie stond daar onmiddellijk. Nadat ik mijn gegevens had achtergelaten aan die agenten mocht ik meteen door zonder verdere controle. Die andere kreeg onmiddellijk een pv voor verkeersagressie zonder dat die agenten de volledige toedracht hebben onderzocht. Gewoon het feit dat die gast zijn wagen had gebruikt om me op de rijbaan te doen stoppen en wat te brullen was voor die agenten voldoende vaststelling om hem te bekeuren. Ik mocht meteen door met de mededeling dat ik een klacht kon indienen.

Dus als zo'n Trump me klemrijdt zal ik altijd en onmiddellijk de politie bellen. En als de handsfree dan even niet werkt dan neem ik m'n telefoon voor zoiets wel in mijn handen. Zulke figuren zouden ze meteen uit het verkeer moeten halen. F*** macho's.

Laatst bewerkt:
en wat deed ik dan verkeerd? inhalen mag, op dashcam beelden kan je niet zien hoe snel ik rijd
en bovendien geen geluid vastgelegd, (als er al geluid word vast gelegd, dan zou ik gewoon zeggen dat hij slechts 20 reed, en ik 30; en dat hij dus claxxoneerde voor niets, wat strafbaar is ;) :D )

brrr wat maak je me toch bang, stoere jongen
Serieus? Je beseft niet wat je verkeerd deed? Je auto gebruiken om een andere auto te doen stoppen en dan iemand afdreigen? Volgende keer sleur ik u uit den otto!

Goh, wat deed ik nu toch verkeerd, mijnheer de rechter???

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan