De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Zopas stak ik iemand voorbij aan 50 per uur, in de zone 30.

Ok ik ben in fout ik weet het, dat is te snel, maar ik redeneerde dat er toch geen school is nu , en zone 30 is vooral voor school omgevingen.
(ok moraalridders hierop hoef je niet te quoten, ik weet dat IN PRINCIPE dit dag en nacht is). ik ben in fout.

Maar goed, ik stak die dus voorbij, begint die gast opeens 3 keer na elkaar te klaxoneren. ik kijk rond me, dacht eerst voor iets anders maar nee niets te zien. Ik ga zachtjes op mijn rem gaan staan, stap uit, en klop op zijn raam en vraag wat het probleem was.

Tot mn verbazing zie ik hem met zijn gsm aan zijn oor, en legt die aan de kant, begint hij te zeggen dat ik hem niet moet voorbij steken.

Heb hem heel kordaat gezegd dat hij niet de heilige moet uithangen, terwijl hij zelf in fout is, en dat hij geluk heeft dat ik al mijn goede voornemens heb opgezegd tijdens de middernachtmis. Maar dat ik hem de volgende keer wel uit zn auto sleur. Hij was opeens muis stil.
Sommige mensen zijn soms zo stoer... Tot je ze zelf confronteert met hun eigen tekortkomingen.
Allemaal tof en wel tot ze met de dashcambeelden naar de politie stappen (als die er zijn), stoere jongen.

Ergernis de laatste dagen: slakken op de baan, bij droog weer en perfecte zichtbaarheid. Zo het type dat overal 55 à 60 km/u rijdt, of je nu 70 mag of 50. En 55 op de teller voelt traag op een kaarsrechte baan waar je 70 mag :p

Allemaal tof en wel tot ze met de dashcambeelden naar de politie stappen (als die er zijn), stoere jongen.
en wat deed ik dan verkeerd? inhalen mag, op dashcam beelden kan je niet zien hoe snel ik rijd
en bovendien geen geluid vastgelegd, (als er al geluid word vast gelegd, dan zou ik gewoon zeggen dat hij slechts 20 reed, en ik 30; en dat hij dus claxxoneerde voor niets, wat strafbaar is ;) :D )

brrr wat maak je me toch bang, stoere jongen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou maar oppassen met zeggen dat je niets verkeerd deed.
Als die persoon klacht tegen jou zou indienen voor verkeersagressie, wat stoppen, uitstappen en verhaal gaan halen wel degelijk is, kan je het wel eens aan je rekker hebben. Ik ben ook niet zeker hoe het hier in België zit maar in Nederland hoeft men niet noodzakelijk je snelheid weten om je een boete te geven. Dan geeft men je er gewoon één voor onaangepast rijgedrag. Indien de tegenpartij een dashcam zou hebben is de kans dat die de eigen snelheid meet en opslaat reëel (ik heb persoonlijk nog nooit een dashcam gezien zonder snelheidsregistratie). In hoevere dit als bewijsmateriaal gebruikt kan worden weet ik niet. Bij mijn weten is dit in België nog steeds afhankelijk van de willekeur van de rechter.

Zou toch ook maar oppassen met uitstappen. Los van het feit dat er altijd de kans bestaat dat er een iets grotere patser dan jezelf in die wagen zit, kan dat even goed een agent zijn. Als die een pv voor verkeersagressie schrijft ga jij altijd aan het kortste eind trekken in de rechtbank.

Zou toch ook maar oppassen met uitstappen. Los van het feit dat er altijd de kans bestaat dat er een iets grotere patser dan jezelf in die wagen zit, kan dat even goed een agent zijn. Als die een pv voor verkeersagressie schrijft ga jij altijd aan het kortste eind trekken in de rechtbank.
een agent die niet handsfree belt.... nou dat is mooi :D

en @Sylverscythe typisch weer dat jij mijn feiten weer uitvergroot, maar wat de ander misdoet rep je weer met geen woord over.
dus je keurt zijn gedrag goed, dus ik ga er van uit dat ik dan ook maar terug moet claxxoneren naar hem dan, omdat hij ook een overtreding maakt (niet handsfree bellen). dus allemaal aan de claxxon als het van u afhangt. jeezes man , blij dat jij hier niet woont, zou nogal een luidruchtige buurt kunnen worden zo

Hoe zegt men dat weer bij de verzekering? Een fout van een ander geeft jou geen vrijgeleide om een ongeluk te veroorzaken?
Het is niet omdat die persoon de gsm gebruikt dat jij aan verkeersagressie moet gaan doen evengoed als dat die persoon het claxon niet moet gebruiken uit frustratie. Ik doe zelf redelijk wat kilometers op de Antwerpse ring en als ik elke keer verhaal moet gaan halen als er iemand anders blundert dan raak ik niet meer thuis.

Misschien dat één van de agenten op het forum kan bevestigen of ontkrachten maar mogelijks hebben agenten een ontheffing en mogen zij gewoon bellen in de wagen?

Hoe zegt men dat weer bij de verzekering? Een fout van een ander geeft jou geen vrijgeleide om een ongeluk te veroorzaken?
Het is niet omdat die persoon de gsm gebruikt dat jij aan verkeersagressie moet gaan doen evengoed als dat die persoon het claxon niet moet gebruiken uit frustratie. Ik doe zelf redelijk wat kilometers op de Antwerpse ring en als ik elke keer verhaal moet gaan halen als er iemand anders blundert dan raak ik niet meer thuis.

Misschien dat één van de agenten op het forum kan bevestigen of ontkrachten maar mogelijks hebben agenten een ontheffing en mogen zij gewoon bellen in de wagen?
ach man , let it slide,
kerel was geen agent, ging hij me al lang duidelijk gemaakt hebben.
was een snotneus die wellicht naar zijn moeke aan het bellen was dat hij viskes wou eten, had beter de telefoon gevraagd, ging dan eens zeggen welke stoere zoon ze had, zo claxoneren naar onbekenden omdat ze hem durven inhalen.

3:26

Ik ken de regels in NL nu niet. Maar is het niet zo dat een groep wielertoeristen vanaf een bepaalde grootte als 1 voertuig gezien wordt?

Dwz dat als ze beginnen oversteken zoals op de video en er niemand is, ze voorrang hebben tot iedereen over is?

Zelfs los daarvan een absolute dick move en gevaarlijk vind ik om daar dan zo op af te rijden om uw punt te maken.

ach man , let it slide,
kerel was geen agent, ging hij me al lang duidelijk gemaakt hebben.
was een snotneus die wellicht naar zijn moeke aan het bellen was dat hij viskes wou eten, had beter de telefoon gevraagd, ging dan eens zeggen welke stoere zoon ze had, zo claxoneren naar onbekenden omdat ze hem durven inhalen.
Ik heb toch nergens geclaimed dat het hier over een agent ging? Alleen dat het mogelijks zo kon zijn...

3:26

Ik ken de regels in NL nu niet. Maar is het niet zo dat een groep wielertoeristen vanaf een bepaalde grootte als 1 voertuig gezien wordt?

Dwz dat als ze beginnen oversteken zoals op de video en er niemand is, ze voorrang hebben tot iedereen over is?

Zelfs los daarvan een absolute dick move en gevaarlijk vind ik om daar dan zo op af te rijden om uw punt te maken.

Er wordt tegenwoordig wel enorm veel geclaxonneerd en geflasht door mensen. En meestal mensen die beter niet de verkeerde persoon tegenkomen.

en wat deed ik dan verkeerd? inhalen mag, op dashcam beelden kan je niet zien hoe snel ik rijd
en bovendien geen geluid vastgelegd, (als er al geluid word vast gelegd, dan zou ik gewoon zeggen dat hij slechts 20 reed, en ik 30; en dat hij dus claxxoneerde voor niets, wat strafbaar is ;) :D )

Uitstappen wordt beschouwd als een daad van verkeersagressie = ALTIJD rijbewijs kwijt.

Uitstappen wordt beschouwd als een daad van verkeersagressie = ALTIJD rijbewijs kwijt.
geloof hier niets van.

stel dat iemand kijkt naar je en claxoneert, en je weet zelf niet waarom.
je zet je wagen aan de kant, stapt uit, en je vraagt vriendelijk "Hallo meneer, u claxoneerde, was dit naar mij? heb ik iets misdaan aub"? (niet dat ik het op die manier zei :D )

en volgens u: altijd rijbewijs kwijt :D

ja ok, dan gaan we met z'n allen morgen met onze dashcam aan naar iedereen gaan claxoneren in de nabijheid van de voetbalploeg die wij niet kunnen uitstaan, en de eerste die met z'n voetbal supporterswagen uitstapt en reageert, op de dashcam beelden naar de politie, en rijbewijs kwijt. :D

en @Sylverscythe typisch weer dat jij mijn feiten weer uitvergroot, maar wat de ander misdoet rep je weer met geen woord over.
dus je keurt zijn gedrag goed, dus ik ga er van uit dat ik dan ook maar terug moet claxxoneren naar hem dan, omdat hij ook een overtreding maakt (niet handsfree bellen). dus allemaal aan de claxxon als het van u afhangt. jeezes man , blij dat jij hier niet woont, zou nogal een luidruchtige buurt kunnen worden zo
Ik zeg gewoon dat voor zo'n pietluttigheid uitstappen en wat stoer doen idioot is. Ik rij geregeld in Brussel, als ik daar zoals jij zou doen wordt elke rit een dagtrip.

geloof hier niets van.
Correctie : je weet er niets van.

Ik heb ooit een geval van verkeersagressie meegemaakt. Dat was net ook een debiel die uit zijn auto stapte om verhaal te halen. Alleen die info was voldoende voor de politie om het dichtstbijzijnde team de richting uit te sturen (verkeersagressie = prioritair misdrijf voor de politie)
Toen ik nadien klacht heb ingediend is me dat uitgelegd

Correctie : je weet er niets van.

Ik heb ooit een geval van verkeersagressie meegemaakt. Dat was net ook een debiel die uit zijn auto stapte om verhaal te halen. Alleen die info was voldoende voor de politie om het dichtstbijzijnde team de richting uit te sturen (verkeersagressie = prioritair misdrijf voor de politie)
Toen ik nadien klacht heb ingediend is me dat uitgelegd
gij moet nu niet beginnen uit de hoogte doen hé manneke :)

dikke zever dat in mijn voorbeeld ik daarnet aanhaalde, je automatisch je rijbewijs kwijt speelt.
maar dat voorbeeld durf je zelfs niet ontleden, of je haalt er niet eens een bron bij !!
dus jij weet er zo veel van zeker, omdat jij een keer een klacht hebt ingediend. :sarcastic:

maar ja, het klinkt dat jij nogal zo'n typetje bent zoals ik vandaag ben tegen gekomen, die voor het minste begint te claxxoneren, zelf in fout durft te zijn, en dan verwonderd zijn als er iemand verhaal heeft komen halen bij u?
en natuurlijk zullen ze u wel wat gekalmeerd hebben bij je verhoor, toen je het slachtoffer uit ging hangen.

Je maakt jezelf belachelijk. Je hebt gewoon heel veel geluk dat je de verkeerde nog niet tegengekomen bent.
Dat uitstappen en stoer doen moet je bij mij eens proberen. Gegarandeerd dat je het u gaat beklagen.

Wees u ervan gewoon bewust dat er mensen zijn die het niet kan schelen of ze er levend uitkomen of niet, laat staan dat ze zich bekommeren om materiële schade.

Je maakt jezelf belachelijk. Je hebt gewoon heel veel geluk dat je de verkeerde nog niet tegengekomen bent.
Dat uitstappen en stoer doen moet je bij mij eens proberen. Gegarandeerd dat je het u gaat beklagen.

Wees u ervan gewoon bewust dat er mensen zijn die het niet kan schelen of ze er levend uitkomen of niet, laat staan dat ze zich bekommeren om materiële schade.
is maar hoe je het bekijkt. als jij je graag de les laat spellen door iemand die u niets te zeggen heeft, en die bovendien zelf in fout is, dan is dat u manier om door het leven gaan. ik zou mezelf niet in de spiegel durven kijken zo.

en bovendien, ik ken jan jambon.
(just kiddin :p )

Terug
Bovenaan