De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Er gaat niets boven aan lupine Alpha.
De 7200 lumen lichtbundel rijkt 460m ver.
En 't lampje kost maar iets meer dan 1000 EUR.
lupine-front-light-alpha-r-7200-lumen-69-ah~14.jpg
Moesten ze gevangenisstraffen voor geven.

Daarstraks weer iemand die nog voor mij invoegde terwijl ik 120 reed terwijl de auto's rechts veel trager reden. En dan gaat die nog eens alles dicht smijten omdat ik te dicht achter haar zat, hoe zou dat nu komen?
Ik reed daar al 120 (de max toegelaten snelheid) met een andere auto in mijn gat die vond dat het niet snel genoeg ging. Het was nipt of dat was een serieus ongeval geweest.

Wat later op een rotonde iemand die zijn pinker aan heeft om af te slaan, dus ik vetrek om erop te rijden, rijd die pipo toch niet door waardoor die bijna in mijn flank zit.

Ik vraag mij toch echt af hoe sommige mensen hun rijbewijs halen.

Moesten ze gevangenisstraffen voor geven.
dat doen ze in Duitsland. Die lamp is specifiek gemaakt voor mountainbikers, maar dan nog.
Zelfde merk heeft ook zeer goede, stvzo lampen, ik overweeg er eentje te kopen. Daar verblind je dus niemand mee... (tenzij je de grootlichtfunctie aanzet)

slax_abblendlicht_2-1.jpg

dat doen ze in Duitsland. Die lamp is specifiek gemaakt voor mountainbikers, maar dan nog.
Zelfde merk heeft ook zeer goede, stvzo lampen, ik overweeg er eentje te kopen. Daar verblind je dus niemand mee... (tenzij je de grootlichtfunctie aanzet)

slax_abblendlicht_2-1.jpg
Ja als je dat correct gebruikt heb ik daar allemaal geen problemen mee, maar de helft van de tijd schijnen die mijn ogen uit.

En ik kan het niet terugdoen met de wagen want die grootlichten zijn te intelligent :(

Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit het gevoel heb gehad dat ik te weinig licht heb 's nachts op de fiets. Geen idee wat er op m'n flyer zit, maar lijkt me maar een zeer basic led lampje.

Ja als je dat correct gebruikt heb ik daar allemaal geen problemen mee, maar de helft van de tijd schijnen die mijn ogen uit.
Neen dat zijn klojo(s die gewoon goedkope brol kopen, zonder specifieke lens die het licht naar beneden richt zonder te verblinden (zoals deze)
En ik kan het niet terugdoen met de wagen want die grootlichten zijn te intelligent
Dat is nochtans één van de redenen waarom ik een grootlicht wil, om terug te kunnen flashen naar wagens die hun grootlicht NIET afzetten wanneer ze me kruisen
Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit het gevoel heb gehad dat ik te weinig licht heb 's nachts op de fiets. Geen idee wat er op m'n flyer zit, maar lijkt me maar een zeer basic led lampje.
Wanneer je goed doorfiets (zoals ik met mijn speedpedelec), heb je echt wel een krachtig voorlicht nodig.

das bij mij wel de ergernis aan mijn motor. ik had al gemerkt dat zijn verlichting niet de strafste is, maar als ik nu het verschil zie met mijn renault clio, wtf Kawasaki? Welke lampen gebruiken jullie, die van een nachtlampje?

Er was wat mist vanmorgen hier. Verre van dichte mist, maar bon. Onnodige en storende mistlampen overal. Daarnaast ook een paar extreme schijtluizen die alles ophielden met hun te lage snelheid + remmen voor het minste. Om 7u30 in het donker en dus wat mist ook nog ene me zijn Berlingo gekruist die geen lichten had (hoe zat moet je dan al zijn?), en om het af te maken een opa met een 5-plaat (zeldzaamheid geworden) die de sans unique in tegengestelde richting nam en faarde op alle tegenliggers. Op 12km woon-werk ben ik vanmorgen minstens 10 voertuigen tegengekomen waarvan de bestuurder rijbewijsloos zou moeten zijn.

Deze morgen achter ne bompa op de oprit vd E314 , Jef vond 45km/h blijkbaar snel genoeg om in te voegen.
Ik heb een stuk pechstrook meegenomen om er langst te geraken want de colonne vrachtwagens die er aan kwamen gereden konden de Jef maar nipt ontwijken.
En de Jef , hij reed gewoon op z'n gemakske verder in z'n Astra zonder ooit te weten hoe gevaarlijk de situatie was die hij veroorzaakte.

En dan namiddag op een grote rotonde , Irma de prille 80er vond het plezant om nog op te rijden toen ik er 2m vandaan was.
Ik kon geen kant meer uit en ben dan uit reflex beginnen claxoneren en uitgeweken zo ver ik kon. Passeerde ze rakelings en stopte 100m verder om verhaal te halen. Irma's uitleg was dat ze me niet had gezien en ik dus te snel reed. Op een rotonde die je tegen max 30km/h kan nemen.
Ik heb ns gezucht , heb ze een lompe geit genoemd , ben weer ingestapt en verder gereden want Irma was te druk bezig met haar vriendin (passsagier) te overtuigen dat ik ne zot was. Sigh.
Sommige mensen.
Btw , ik heb niets tegen oude(re) mensen zoals jullie mss zullen denken maar houdt ze a.u.b. van de weg.

Gisterenavond, enen die uit een parkeerplaats wou rijden net als ik afkwam.

Ik kon kiezen: er los op rijden, of uitwijken naar links en hem voorbijrijden.
Uiteraard uit reflex voor dat 2e gekozen.

Begint dienen achterlijken te fahren naar mij.

Klojo’s die plots van 85 naar 70 zakken terwijl ge 90 moogt, omdat ze aan het babbelen of sms’en zijn. Dan haal je ze in en beginnen ze als een zot op te trekken als je naast hen bent tot 100, zodat je er niet voorbij geraakt. Ziet ge toch af en toe wel eens, dat soort volk. Wa voor kleutermentaliteit is dat trouwens ‘er mag niemand mij inhalen mimimimimi’ oftewel ‘ik heb een klein pielemuisje en moet dat op alle andere manieren compenseren in de maatschappij’ :cry2:
Hier is dat ook constant op 2 wegen langs de velden bij mijn woon-werkverkeer. Enkel dat we geen 90 banen hebben, max 70 en dan rijden ze met moeite 40 a 50. Op de andere wegen zijn veel kruispunten en bochten, daar haal ik niet in omdat het simpelweg te gevaarlijk is en veel kans dat ze een andere weg inslaan.
Doordat ik ook maar met een 1.7d rij, heb ik al een soort "trukje" ontwikkeld.(waar ne mens zich moet mee bezig houden eh)
Geleidelijk dichter komen en zorgen dat je in uw 3e versnelling waar de motor het koppelrijkst is.
Dan gebruik je een soort verrassingseffect om in te halen doordat ze toch met andere zaken bezig zijn
Als je na het inhalen uw rijvak vervolgt zie je dan wel in uw binnenspiegel dat je niet uitloopt van uw achterligger.
Maarja, dat is al lang geen verrassing meer.

Idioten die perse met hun wagen als eerste op de parking van de winkel willen rijden terwijl er een fietspad loopt. Ne keer raar naar kijken en dan een hoop verwijten naar uwe kop krijgen geslingerd. Ge zou voor minder een zakmes meenemen om de klootzakjes hun wagen mee te markeren.

Hier al een paar keer zien passeren, maar vandaag toch ook een ergernis geweest.

Zo iemand met een deelauto (was een Cambio, is natuurlijk niet merkgebonden), god man, zo onzeker rijden...Tot het punt dat die echt onvoorspelbaar begon te worden, en je er een veilige afstand moest van houden, beetje zoals iemand van wie je ziet dat hij/zij straalbezopen achter het stuur zit!
Niet pinken, heel onregelmatig versnellen/vertragen, van helemaal links tegen de middellijn tot rechts tegen het fietspad zwalpen, in een dorpsstraat met wagens aan één zijde geparkeerd (maar ruim voldoende plaats om met twee grote wagens vlot te passeren) elke keer er een tegenligger kwam tot stilstand stoppen met meer dan een meter tussen zijn wagen en de geparkeerde auto's langs rechts, zetel zover naar voor dat het stuur bijna tegen de borstkas zat...

Je zag daar echt aan dat die persoon maar een paar keer in een wagen zat per maand, en vermoedelijk voor het starten van het autodelen zéér weinig rijervaring had. De gemiddelde "L chauffeur met een van zijn ouders als begeleider reed zelf zekerder dan die persoon!

Je hebt uiteraard ook mensen met een eigen wagen die slecht rijden, maar in regel gaan die zich toch op veel regelmatigere wijze in het verkeer begeven en bijgevolg veel minder als een tot de max gestresseerde chauffeur gedragen.

Hier al een paar keer zien passeren, maar vandaag toch ook een ergernis geweest.

Zo iemand met een deelauto (was een Cambio, is natuurlijk niet merkgebonden), god man, zo onzeker rijden...Tot het punt dat die echt onvoorspelbaar begon te worden, en je er een veilige afstand moest van houden, beetje zoals iemand van wie je ziet dat hij/zij straalbezopen achter het stuur zit! Niet pinken, heel onregelmatig versnellen/vertragen, van helemaal links tegen de middellijn tot rechts tegen het fietspad zwalpen...Zetel zover naar voor dat het stuur bijna tegen de borstkas zat...

Je zag daar echt aan dat die persoon maar een paar keer in een wagen zat per maand, en vermoedelijk voor het starten van het autodelen zéér weinig rijervaring had. De gemiddelde "L chauffeur met een van zijn ouders als begeleider reed zelf zekerder dan die persoon!

Je hebt uiteraard ook mensen met een eigen wagen die slecht rijden, maar in regel gaan die zich toch op veel regelmatigere wijze in het verkeer begeven en bijgevolg veel minder als een tot de max gestresseerde chauffeur gedragen.
Voor dat soort mensen zou een rijexamen om de 5 jaar niet slecht zijn of kunnen bewijzen dat je x-aantal kilometer hebt gereden dat jaar. Ik maak maar even de vergelijking met vlieguren.

Heb het nog al eens gepost maar toch. Fiets met verlichting: top, chapeau en goed bezig. Maar dat hoeft heus geen werflamp te zijn, een gewoon fietslicht is ook al voldoende. :unsure:
Langs de andere kant heb je van die fietslichten waarbij je de fietser eerst ziet en nadien pas het ene ledje dat nog net 1 foton verstuurt.

Sommige mensen en tweevaksrondpunten... Zucht. Zie onder: ik groen, oudere man rood. Alles mogen toegooien want het scheelde echt niet veel.

3UBXzUT.png

Deze morgen ene op zijne velo. Een mijnwerkerslamp op z'n voorhoofd die mij deed twijfelen of het al klaar was buiten. Voorlicht en achterlicht stonden op STROBO-modus. Precies een mobiele discotheek.

Ik heb hem alleszins gezien, dat wel.

Deze morgen ene op zijne velo. Een mijnwerkerslamp op z'n voorhoofd die mij deed twijfelen of het al klaar was buiten. Voorlicht en achterlicht stonden op STROBO-modus. Precies een mobiele discotheek.

De paarsgele vlekjes in uw gezichtsveld de komende 5 minuten krijg je er gratis bij!

Zo kom ik er ook ene dikwijls tegen als ik 's morgens is naar den buro moet rijden.

Vooraan een licht of 5 en achteraan een licht of 6. Van zijn helm tot op zijn onderrug vol geplakt.

Terug
Bovenaan