- Trajectcontroles zitten op dit moment enkel op banen waar dat duidelijk is.
- Als het niet duidelijk zou zijn, ga je het toch merken aan het andere verkeer?
- Ge zult beter leren opletten op termijn, wat mijn inziens enkel maar positief kan zijn, want hoeveel mensen kijken er eigenlijk nog naar borden?
Pas op, ik ben niet heiliger dan de paus, maar ik ga niet neuten als ik gepakt word. Ik neut wel over het feit dat de snelheidslimieten buiten bebouwde kom vaak te laag zijn, maar dat staat hier nu los van.
Het onderwerp was duidelijk wel trajectcontroles in elke straat, nogal gemakkelijk om dat zo snel onder de mat te vegen. Maar ok.
Als je ziet hoeveel het er nu al zijn, en nog in aanbouw:
https://wegenenverkeer.be/controles/snelheidscontroles/trajectcontroles Dat is al een serieus lappendeken in Vlaanderen. Let daarbij ook op volgende melding: "Politiezones kunnen ook zelf instaan voor de installatie van trajectcontroles, zij beslissen dat autonoom. Deze locaties zijn niet opgenomen in het kaartoverzicht."
Als elke gemeente zoals Bonheiden of Bilzen er meer dan 10 in eigen beheer plant, dat gaat nogal wat geven.
Kijk, als je op plekken komt waar je nog nooit geweest bent, eventueel in donkere/natte weersomstandigheden, bij focus op bepaalde verkeersomstandigheden die voorvallen, kan het altijd gebeuren dat je zo'n bord (aankondiging verkeerscontrole en/of snelheid) een keer mist.
Het mag niet de bedoeling zijn om mensen dan direct te straffen want je gaat mensen aanleren om constant naar dergelijke borden te kijken i.p.v. hen te laten focussen op de weg- en weersomstandigheden die ernaar vragen.
Persoonlijk heb ik vooral moeite met snelheidsborden die onmiddellijk na het kruispunt geplaatst zijn. Als ik rechts af sla, ben ik ten eerste bezig met zwakke weggebruikers die kunnen opduiken en al dan niet voorrang hebben, en ten tweede ben ik groot zodat dat verkeersbord dan altijd verstopt zit achter mijn achteruitkijkspiegel. Plaats dat bord aub 20m verder. Maar ok, dat is een persoonlijke ergernis die er ook redelijk los van staat.