De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Maar het kriebelt om m'n sleutels te pakken en eens per ongeluk uit te glijden over hunne lak.
Dees dus , hoe zielig kan je zijn ? Als je dan toch persee iets wil doen , laat dan z'n banden af .
Maar zo'n 'definitieve' schade toebrengen aan iemands eigendom mag van mij met de zwaarste boetes en schadevergoedingen bestraft worden.

Dees dus , hoe zielig kan je zijn ? Als je dan toch persee iets wil doen , laat dan z'n banden af .
Maar zo'n 'definitieve' schade toebrengen aan iemands eigendom mag van mij met de zwaarste boetes en schadevergoedingen bestraft worden.

Beetje beleefd blijven hé. Een gevoel van frustratie uiten != daadwerkelijk overgaan tot actie.

Je noemt me zielig.
Das in't algemeen bedoeld op mensen die auto's bekrassen normaal vinden. Niet persoonlijk bedoeld.
En dat vind ik inderdaad zielig ja , als je dat onbeleefd vind is dat je goed recht.
Iets denken om te doen en iets effectief uitvoeren zijn idd 2 verschillende dingen.
Moest ik zo iemand betrappen met m'n wagen om welke reden dan ook , die gaat de eerste weken toch onverstaanbaar zijn.

Is het daar echt volledig enkele richting, voor iedereen? Want bij veel enkele richting straten mogen fietsen en bromfietsen klasse a wel tegen de richting in rijden.
Vandaag nog eens geweest en op gelet.
Staan inderdaad borden dat auto's en fietsen niet in die richting mogen rijden.

Dus geen licht in verboden richting.. Maja rij hem maar eens om, dan zit ge toch met de miserie

Vandaag nog eens geweest en op gelet.
Staan inderdaad borden dat auto's en fietsen niet in die richting mogen rijden.

Dus geen licht in verboden richting.. Maja rij hem maar eens om, dan zit ge toch met de miserie
Gohja, miserie. Die zijn familiale gaat uw auto moeten betalen en gij krijgt ondertussen op kosten van die verzekering een vervangwagen. Het is vooral hij die de miserie gaat hebben.

Gohja, miserie. Die zijn familiale gaat uw auto moeten betalen en gij krijgt ondertussen op kosten van die verzekering een vervangwagen. Het is vooral hij die de miserie gaat hebben.
Dat kan serieus tegenvallen in de praktijk weet ik uit ervaring. Ooit iemand in mijn gat gereden, auto total loss. Je hebt 6 dagen recht op een vervangwagen maar het kan makkelijk een maand duren voor je het volle bedrag krijgt (wrak komt eerst op een veiling voor een bepaalde tijd + hoogste bod heeft dan ook tijd om te betalen en ophalen e.d). Dan moet je ook nog een nieuwe wagen vinden die je aanstaat en geluk hebben dat de waardebepaling min of meer correct is.

Dat kan serieus tegenvallen in de praktijk weet ik uit ervaring. Ooit iemand in mijn gat gereden, auto total loss. Je hebt 6 dagen recht op een vervangwagen maar het kan makkelijk een maand duren voor je het volle bedrag krijgt (wrak komt eerst op een veiling voor een bepaalde tijd + hoogste bod heeft dan ook tijd om te betalen en ophalen e.d). Dan moet je ook nog een nieuwe wagen vinden die je aanstaat en geluk hebben dat de waardebepaling min of meer correct is.
Akkoord, niet elke situatie is gelijk.
Ik heb 2x geluk gehad. Een fietsster overreden die in fout was, alles op haar verzekering kunnen regelen, zowel herstelling als vervangwagen. Die 6 dagen is binnen je eigen BA volgens mij, ik heb in elk geval langer een gratis vervangwagen gehad toen, op haar familiale.
En bijna 2jr terug vriendin aangereden geweest met haar fiat, toen 3 weken gratis VW Golf gekregen van de garage tot haar autootje terug de weg op kon. Doet me er nu aan denken dat ik daar woensdag voor naar de rechtbank moet in Brugge. :unsure:

Akkoord, niet elke situatie is gelijk.
Ik heb 2x geluk gehad. Een fietsster overreden die in fout was, alles op haar verzekering kunnen regelen, zowel herstelling als vervangwagen. Die 6 dagen is binnen je eigen BA volgens mij, ik heb in elk geval langer een gratis vervangwagen gehad toen, op haar familiale.
En bijna 2jr terug vriendin aangereden geweest met haar fiat, toen 3 weken gratis VW Golf gekregen van de garage tot haar autootje terug de weg op kon. Doet me er nu aan denken dat ik daar woensdag voor naar de rechtbank moet in Brugge. :unsure:
Stoer :unsure:

Dan gaat ge er ook vanuit dat die een familiale heeft natuurlijk want dat is niet verplicht hè.
Ik heb wel een omnium dus op zich zullen zij het daar wel gaan halen dan? Maar ge zit toch met het geloop en geregel

Als die over uw motorkap vliegt kan die zich ook wel redelijk zwaar kwetsen, daar moet ge uiteindelijk toch ook mee leven dat ge iemand hebt omgereden, ook al kunt ge er niks aan doen

Dan gaat ge er ook vanuit dat die een familiale heeft natuurlijk want dat is niet verplicht hè.
Ik heb wel een omnium dus op zich zullen zij het daar wel gaan halen dan? Maar ge zit toch met het geloop en geregel
Omnium zal dat idd betalen en die zullen het geld dan vorderen van de fietser. In mijn geval was het dan de familiale van die dame die mijn verzekeraar moest betalen.

Als die over uw motorkap vliegt kan die zich ook wel redelijk zwaar kwetsen, daar moet ge uiteindelijk toch ook mee leven dat ge iemand hebt omgereden, ook al kunt ge er niks aan doen
De ene mens is natuurlijk anders dan de andere daarin. Ik ben destijds ook eerst gaan zien of die gewond was natuurlijk, maar een schuldgevoel heb ik nooit gehad, want ik kon er niets aan doen.

Frustratie: mensen die op een rondpunt niet pinken of pas pinken vlak als ze er af gaan. Waardoor ge dus als ge er op moet, tot stilstand komt omdat die mens niet pinkt en ge denkt dat die door gaat rijden op het rondpunt. Als die ietsje eerder zouden pinken, zou het verkeer daar veel vlotter gaan.

De overtreffend trap vind ik toch mensen die net omgekeerd doen: links pinken als ze op het rondpunt rijden en stoppen met pinken als ze afslaan. :eek:

Terug
Bovenaan