De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

4 auto's los door het rood zien rijden (en 't was niet net oranje/rood). De 5e ging er waarschijnlijk ook door gegaan zijn, maar die heeft met veel moeite de stopstreep nog gehaald voor een overstekende voetganger die zelf niets doorhad (oortjes + gsm). In een 1-richtingstraat in een zone 30 😐
Dat is iets wat ik geregeld zie, verschillende auto's die nog doorrijden wanneer het al lag rood is.

Wel, de politie had hier besloten om vandaag een boodschap te sturen door de gemiddelde werkmens nodeloos stil te laten staan voor een halfuur-drietal kwartier in de ochtendspits. En van zodra er weer beweging kwam in het verkeer was iedereen geweldig opgefokt of gewoon sufgemaakt van het stilzitten. Gevolg: overal kamikazepiloten. Eentje bij mij was wel heel frappant. Ik laat zo eentje tussen die twijfelend het rijtje afging, anders zou die zijn afslag missen. Maar in zijn reet zat een Mercedes die zich er ook nog tussen smeet op ongeveer 5 cm van mijn wagen, terwijl die achter mij ook al superdicht op mij zat. Dus toch eventjes met een snel kloppend hartje alles moeten dichtgooien want het licht was reeds oranje geworden en alles kwam tot stilstand. Gelukig dat die achter mij een beetje anticipeerde.

Ik was inmiddels ook te laat op mijn meeting, maar ik zie er echt geen graten in om mijn auto zo ergens vol risico in te smijten. Zeker als ge gewoon kan rondrijden. Indien mijn remschijven wat minder vers zijn zit ik er gewoon op en dan staan we beiden nog verder van kant. Bij het daadwerkelijke afslaan zelf besloot er dan ook nog eentje om slim te zijn en vanaf de strook om rechtdoor te rijden gewoon in te draaien op onze rijstroken. Eerst indraaien op die Mercedes, daarna op mij en daarna op de wagen achter mij om dan uiteindelijk toch stil te blijven staan op het kruispunt met de laatste overblijvende zwaantjes 30 meter verder, compleet ongeïnteresseerd in de chaos die ze hebben gecreëerd.

Wel een beetje gek als quasi elke flik die ik privé tegenkom ongevraagd zit te stoefen over hoeveel geld ze verdienen met premies x en y en prestaties zus en zo. :unsure: Volgende keer toch eens vragen of ze daar ook baanvakken stonden te blokkeren met hun CEO-lonen!
Het is echt schandalig waar ze nu mee bezig zijn, de gewone man pesten, terwijl wij er helemaal niks aan kunnen doen.
Dat ze die ministers eens aanpakken, maar dat durven ze blijkbaar niet he?
Op deze manier zorgen ze er enkel voor dat het laatste beetje respect dat de mensen nog hadden voor de politie helemaal weg gaat zijn.
En dan binnenkort weer beginnen klagen dat er totaal geen respect is voor de politie. Wel dat hebben ze dan enkel en alleen maar aan zichzelf te danken, en er gaat heel veel nodig zijn om dat respect nog terug te verdienen!!!

Ze zouden is volledig moeten stoppen dan voor een halfjaarke, t respect zou rap terug zijn :) .

Hier gisteren toch weer belachelijk veel volk gezien op de fiets, step, ... dat nul verlichting had rond een uur of zes (aka donker)... . Waarom zelfs, vroeger toen ge nen dynamo had waar ge uw benen moest kapottrappen om meer dan 6 km/u te halen ok maar nu? Ik snap echt niet waarom je geen verlichting gebruikt... .

Ergernis vandaag: een Dodge ram pickup (GTFIH @mac-bc) met rode pinkers ipv oranje.
Valt heel slecht op die rode pinkers tussen al die rode achterlichten. Ik dacht dat de kleur van de pinkers wettelijk bepaald was?
Maar ik heb het nog gezien bij andere auto's zoals Range Rover.
Ge beseft dat alle Amerikaanse auto's rode pinkers hebben?

Ze zouden is volledig moeten stoppen dan voor een halfjaarke, t respect zou rap terug zijn :) .

Hier gisteren toch weer belachelijk veel volk gezien op de fiets, step, ... dat nul verlichting had rond een uur of zes (aka donker)... . Waarom zelfs, vroeger toen ge nen dynamo had waar ge uw benen moest kapottrappen om meer dan 6 km/u te halen ok maar nu? Ik snap echt niet waarom je geen verlichting gebruikt... .
Gisteren ook nog een fietser gezien zonder enige vorm van verlichting. Hij was gelukkig wel zo galant genoeg om mij voor te laten. Als het niet zo donker was zou ik het schaamrood op zijn wangen hebben gezien toen ik ergerlijk keek naar zijn niet-verlichte toestand. Nu goed, ik ben zelf ook jong geweest en was vroeger daar ook nonchalant in. Als mijn fietslicht kapot was kon het ook wel even duren voor ik het liet maken. Daar zijn geen excuses voor en je bent in de fout, maar er kan niet genoeg op gehamerd worden. Wél een goede zaak dat dingen zoals fluohesjes vandaag meer ingeburgerd zijn. Toen ik jong was zag je dat amper. Fietshelmen voor kinderen idem dito. Toen ik jong was droeg amper iemand dat, ook al deed de school daar een campagne voor. Niemand wou die mottige pot op zijn hoofd zetten.

In het terugrijden van school in een vrij diep putteke gereden met de fiets. Gelukkig mijn banden niet naar de klote, maar toch blij dat mijn kleine meid niet in haar stoeltje zat. De wegenbelasting verdwijnt in elk geval al niet in een zwart gat.

Gisteren ook nog een fietser gezien zonder enige vorm van verlichting. Hij was gelukkig wel zo galant genoeg om mij voor te laten. Als het niet zo donker was zou ik het schaamrood op zijn wangen hebben gezien toen ik ergerlijk keek naar zijn niet-verlichte toestand. Nu goed, ik ben zelf ook jong geweest en was vroeger daar ook nonchalant in. Als mijn fietslicht kapot was kon het ook wel even duren voor ik het liet maken. Daar zijn geen excuses voor en je bent in de fout, maar er kan niet genoeg op gehamerd worden. Wél een goede zaak dat dingen zoals fluohesjes vandaag meer ingeburgerd zijn. Toen ik jong was zag je dat amper. Fietshelmen voor kinderen idem dito. Toen ik jong was droeg amper iemand dat, ook al deed de school daar een campagne voor. Niemand wou die mottige pot op zijn hoofd zetten.
Feit je ziet langs de andere kant ook wel meer fluo vestjes enzovoort, nu dat is voor mij zelfs niet per se nodig (tuurlijk als je het wil dragen doe gerust he) omdat een licht gewoon voldoende is... . Maar als je dat licht niet doet ja draag dan idd op zen minst maar iets fluo ofzo... .

Ik kan ook nog een beetje begrip opbrengen voor jeugd die zegt pffft lichten (alhoewel ik dat zelf zelden of nooit zal vergeten zijn als tiener). Maar t zijn evengoed volwassen mensen die met donkere kledij en zonder verlichting rondfietsen/steppen/... .

Feit je ziet langs de andere kant ook wel meer fluo vestjes enzovoort, nu dat is voor mij zelfs niet per se nodig (tuurlijk als je het wil dragen doe gerust he) omdat een licht gewoon voldoende is... . Maar als je dat licht niet doet ja draag dan idd op zen minst maar iets fluo ofzo... .

Ik kan ook nog een beetje begrip opbrengen voor jeugd die zegt pffft lichten (alhoewel ik dat zelf zelden of nooit zal vergeten zijn als tiener). Maar t zijn evengoed volwassen mensen die met donkere kledij en zonder verlichting rondfietsen/steppen/... .
De fietser die ik zag was een volwassene, geen nonchalante tiener. Hij reed niet roekeloos, maar ik had in principe voorrang en zag hem vrij laat omdat het donker was. Als ik zéér assertief was geweest en hij geen voorrang gaf had ik moeten hopen op goede reflexen.

Ging deze ochtend met de auto naar de bakker. Voor de bakker zijn er een aantal (openbare) parkeerplaatsen. Ik zette mij op de laatste die nog vrij was. Links naast mij was ook nog ruimte voor een auto te zetten, maar dat is voor een garagepoort, dus daar mag je niet parkeren.

Leg mijn contact af, en ben nog mijn masker aan het aandoen. Komt er plots een auto links van mij staan en die parkeert mij gewoon vast zodat ik niet meer uit de auto geraak (<10 cm). Ik open mijn deur en roep naar die kerel en vraag of hij dat normaal vindt. Die kerel gaat opt gemakske in de rij staan aan de bakker (buiten) en negeert mij compleet :unsure: Uiteindelijk over de zetel gekropen en langs rechts uitgestapt.

Ga ook mee in de rij staan (ondertussen zijn er al 2 anderen achter die kerel komen aanschuiven). Spreek hem nog eens aan, kerel staart apatisch verder in het niets :unsure: Toen ik dan binnenstond en die kerel terug vertrok, heb ik hem wel nauwgezet in het oog gehouden, zag hem nog in staat om tegen mijn auto te schuren bij het uitparkeren.

Heb nog eens een cambio genomen - was al even geleden dat ik nog met een auto gereden heb. Was weer vergeten dat half België zo graag op de middenstrook rijdt ook al is de rechterlaan volledig leeg. Verdomme man neem die VRIJE rechterstrook.

Niet dat ik er mij in opjaag ofzo, maar ik snap echt niet waarom al die bandenboeren die stickers niet gewoon van die banden halen bij nieuwe banden.
Met de winterbanden wissel zie je nu weer vaak auto's rondrijden met die stickers er nog aan. Dat komt dan uiteindelijk gewoon als afval op de straten te liggen.

Ik heb vanmorgen mijn rechterspiegel beschadigd door iemand die zijn deur opende vanuit een parallelle parkeerstrook naast de rijweg. Ik zag hem opendraaien en dacht dat ik kon ontwijken, maar helaas. Scheur en krassen aan spiegelkap en knipperlicht, de spiegel is intact en motoren voor de spiegel en inklappen werken. Van ver zie je het niet.

Hoe ik nergens elders schade heb is een wonder. Het moet nipt zijn geweest.

Hij wou eerst alles op mij steken dat zijn deur al lang open stond en ik het gevaar had moeten ontwijken. Daarop de politie gebeld. Toen ze er waren en de tegenpartij zijn verhaal had gedaan naar mijn dashcam gewezen. Het werd plots heel stil.

De verklaring is dan wel juist en door beide partijen ondertekend, maar ik stuur de beelden voor alle zekerheid naar de verzekeraar.

De jeugd doet dat tegenwoordig vrij goed vind ik, de volwassen daarentegen niet echt.

Ging deze ochtend met de auto naar de bakker. Voor de bakker zijn er een aantal (openbare) parkeerplaatsen. Ik zette mij op de laatste die nog vrij was. Links naast mij was ook nog ruimte voor een auto te zetten, maar dat is voor een garagepoort, dus daar mag je niet parkeren.

Leg mijn contact af, en ben nog mijn masker aan het aandoen. Komt er plots een auto links van mij staan en die parkeert mij gewoon vast zodat ik niet meer uit de auto geraak (<10 cm). Ik open mijn deur en roep naar die kerel en vraag of hij dat normaal vindt. Die kerel gaat opt gemakske in de rij staan aan de bakker (buiten) en negeert mij compleet :unsure: Uiteindelijk over de zetel gekropen en langs rechts uitgestapt.

Ga ook mee in de rij staan (ondertussen zijn er al 2 anderen achter die kerel komen aanschuiven). Spreek hem nog eens aan, kerel staart apatisch verder in het niets :unsure: Toen ik dan binnenstond en die kerel terug vertrok, heb ik hem wel nauwgezet in het oog gehouden, zag hem nog in staat om tegen mijn auto te schuren bij het uitparkeren.
Ge laat u doen. Als er mij dat een zou lappen en dan apathisch doet, zou ik er gewoon voor gaan staan in de rij. Veel kans dat hij dan plots wel kan praten.

Dat is iets wat ik geregeld zie, verschillende auto's die nog doorrijden wanneer het al lag rood is.
Of deze;
Aan een kruispunt met lichten, voorsorteervakken voor rechtdoor en rechts.
Rechtdoor wordt groen, rechts volgt pas 10 seconden later.
Toch al een stuk of 10 keer gezien dat de wagen rechts ook gewoon vlotjes meegaat :ROFLMAO:
Het gaat oa. over dit kruispunt: https://goo.gl/maps/Uez6tbRfNp1n2ce19

Heb nog eens een cambio genomen - was al even geleden dat ik nog met een auto gereden heb. Was weer vergeten dat half België zo graag op de middenstrook rijdt ook al is de rechterlaan volledig leeg. Verdomme man neem die VRIJE rechterstrook.
Ja, maar drie kilometer verder rijdt een camion. Die moet ik eerst voorbijsteken.

Wtf, khad mijn auto der gewoon achtergezet dat em niet wegkon...

En wa voor iet wast? Dikken bak zeker?

Op m'n werk heb ik dat ook al paar keer gehad. Langs 2 kanten gewoon slechts enkele cm vrij. Zijn meestal externen of privé wagen, dus ze kunnen niet opzoeken van wie die wagens zijn.

Ik laat sowieso een briefke achter met de melding da ze mij hebben vastgezet en om aub wat meer aandacht te hebben in de toekomst. Ge weet nooit da ze gehaast waren en het echt niet opzettelijk gedaan hebben. Maar het kriebelt om m'n sleutels te pakken en eens per ongeluk uit te glijden over hunne lak.

Kzou eens moeten stickers laten maken. "Nominated for asshole parking of the year" met zo een vakske waar ge iets kunt schrijven. Wel lijm die los komt natuurlijk.

Ge laat u doen. Als er mij dat een zou lappen en dan apathisch doet, zou ik er gewoon voor gaan staan in de rij. Veel kans dat hij dan plots wel kan praten.
Tja, we zitten hier in een echt boerengat. Had mijn stem al disproportioneel verheft (vond ik), en aangezien er nog wat ouw menskes aan het aanschuiven waren, wou ik er niet té veel spel van maken. Normaalgezien maak je hier zoiets nooit mee.
Wtf, khad mijn auto der gewoon achtergezet dat em niet wegkon...

En wa voor iet wast? Dikken bak zeker?
Nee, was zo een scuffed Peugeot Partnertje. En de mijne is nog nieuw van dit jaar. Ik had duidelijk meer te verliezen bij enige schermutseling met de auto's.

Terug
Bovenaan