De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het begon als een ergernis, maar toch eens goed kunnen lachen.

Hier is het wat veranderd: het stuk verderop achter de uitrit van Delhaize wordt eenrichting, met dus twee vakken. Ik stond op deze plaats, waar het nog tweerichtingsverkeer is aan te schuiven richting het licht. Ne slimme kwam links voorbij gestoven, maar werd geblokkeerd door mensen die van de parking afkwamen en rechts afdraaiden. Die kon die geen kant op en moest braaf pinken en proberen invoegen in de file.

Stel dat je wagen "terecht" getakeld wordt.
Maar dan gebeurt er dit:

De kosten voor het takelen zijn zowiezo voor jou (indien dit terecht gebeurde), maar wie is verantwoordelijk voor eventuele schade aan je getakelde wagen? (in België)

Imo zou er om die reden een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens moeten gelden.
Door vrachtwagens die inhalen wordt een drievaksbaan gereduceerd tot eigenlijk 1 vak waar je als non vrachtwagen nog op deftige snelheid kan rijden. Maar dan is het probleem dat de mensen die trager dan 120 rijden maar iets sneller dan de vrachtwagens dan naar het linkervak gaan waardoor het al helemaal erg wordt. Dat creëert heel veel gevaarlijke situaties.

Bij een een tweevaksbaan wordt het al helemaal een plezier: alle twee vakken worden dan effectief ingepalmd door de vrachtwagens en je moet er als non vrachtwagen gewoon maar achter rijden.

Er zouden heel veel gevaarlijke situaties en fileproblemen vermeden worden als men een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens invoert.
De makkelijkste en mileuvriendelijkste oplossing is gewoon een maximum snelheid van 90km/u voor iedereen. Dan heb je daar geen last meer van. Maar ik denk niet dat dat de oplossing is die jij wil.

Hier is het wat veranderd: het stuk verderop achter de uitrit van Delhaize wordt eenrichting, met dus twee vakken. Ik stond op deze plaats, waar het nog tweerichtingsverkeer is aan te schuiven richting het licht. Ne slimme kwam links voorbij gestoven, maar werd geblokkeerd door mensen die van de parking afkwamen en rechts afdraaiden. Die kon die geen kant op en moest braaf pinken en proberen invoegen in de file.
Proberen invoegen? Bij mij zou die er niet tussen komen, die zou volledig achteruit terug kunnen rijden om dan achteraan opnieuw aan te sluiten.

De makkelijkste en mileuvriendelijkste oplossing is gewoon een maximum snelheid van 90km/u voor iedereen. Dan heb je daar geen last meer van. Maar ik denk niet dat dat de oplossing is die jij wil.
Onlangs op een vrijdagmiddag in Nederland gereden waar max snelheid 100 is en eigenlijk was dat wel aangenaam, ondanks het wel druk was. Veel minder van vak wisselen, mensen schieten zich niet voor u als je afstand houdt.

Nee, ik zou daar ook wel voor te vinden zijn. Maar maar maak er 100 van, mooi afgerond.

Onlangs op een vrijdagmiddag in Nederland gereden waar max snelheid 100 is en eigenlijk was dat wel aangenaam, ondanks het wel druk was. Veel minder van vak wisselen, mensen schieten zich niet voor u als je afstand houdt.
Ligt eerder aan de Nederlandse mentaliteit dan aan de snelheid, denk ik.
Neem hier nu in het vlaams gewest alle 90 banen die 70 geworden zijn,
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar het agressieve rijgedrag op die wegen lijkt me eens zo erg geworden.
Inhalen (zelfs in bochten), bumperkleven, soms de gevaarlijkste manoeuvres om toch maar wat sneller dan toegelaten te rijden.

Anderzijds moeten diegene die de parking afrijden hem wel voorrang verlenen.
Losstaande van het feit dat dat een lul is natuurlijk.

Gisteren toevallig ook een paar 100km's door Nederland gereden. Op een rustig moment is die 100 toch vrij saai, maar bon, CC op 105 en gewoon wat wachten tot je er bent. Enige probleem dat ik ondervond waren diegene die toch 120 bleven rijden waardoor je niet altijd vlot naar links kan om een vrachtwagen in te halen bijvoorbeeld.
Wel opvallend weinig bumperklevers als je met 100 een camion inhaalt terwijl er een snellere achter u komt. Toen je er nog 120-130 mocht, was dat toch anders.

Ga hier naar 100 tijdens de spitsuren en 130 er buiten en ik stem voor. (nooit gedacht dat ik ooit zoiets zou zeggen :unsure: )

Dat denk ik ook wel.

Gisterenmiddag was het tamelijk druk op de expresweg (N49) richting kust, ongeveer waar de snelheid van 120 naar 90 wijzigt.

Linkervak was druk, hoewel je daar nog de laatste meters 120 mocht reden ze amper 90 met remgolven en co omdat ze daar toch nog die enkele kilometers rappen willen rijden.
Ik heb mij gewoon rechts aan 85-90 gezet voor het stukje dat ik nog moest, aan de lichten was ik telkens 1-2 auto’s voor op bepaalde van die linksrijders.

Gewoon veel relaxter zo, zelfs lachwekkend als je ze links ziet kloten :p

Mensen die ‘s avonds op een onverlichte weg (zonder voetpad) hun hond uitlaten en daarbij nog eens donkere kledij dragen zonder fluo hesje of reflecterende strips.

En dan is men verwonderd dat er ongelukken gebeuren.

Gisteren een triestige plant met een i30n. Rijdt continue 15kmh onder de toegelaten snelheid waar je niet mag inhalen. We komen aan een rood licht waar er 2 vakken zijn, die na 100-150m terug naar 1 vak gaan.
Die johny geeft plankgas zodat hij iedereen voor is, om dan terug 15kmh onder de snelheid te gaan rijden. Begint dan ook nog op zijn rem te stampen omdat achterligger wat begint te duwen.
Nog eens een paar km verder moet ik rechtsaf aan de lichten en kom dus naast hem te staan, want hij moet rechtdoor. Hij en zijn vriendin (elk 18jr geschat) hadden toch dolle pret zeg. Echt man, als ge een pseudo-snelle auto koopt om vervelend te doen, dan moogt ge van mij gewoon een boom kussen ze.

Neem hier nu in het vlaams gewest alle 90 banen die 70 geworden zijn,
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar het agressieve rijgedrag op die wegen lijkt me eens zo erg geworden.
Inhalen (zelfs in bochten), bumperkleven, soms de gevaarlijkste manoeuvres om toch maar wat sneller dan toegelaten te rijden.
Wel spijtig dat die Nederlandse mentaliteit stopt wanneer ze de grens over rijden.
Want als je hier een Nederlander tegen komt op de baan, dan zijn dat toch wel de grootste rotzakken.

Gisteren een triestige plant met een i30n. Rijdt continue 15kmh onder de toegelaten snelheid waar je niet mag inhalen. We komen aan een rood licht waar er 2 vakken zijn, die na 100-150m terug naar 1 vak gaan.
Die johny geeft plankgas zodat hij iedereen voor is, om dan terug 15kmh onder de snelheid te gaan rijden. Begint dan ook nog op zijn rem te stampen omdat achterligger wat begint te duwen.
Nog eens een paar km verder moet ik rechtsaf aan de lichten en kom dus naast hem te staan, want hij moet rechtdoor. Hij en zijn vriendin (elk 18jr geschat) hadden toch dolle pret zeg. Echt man, als ge een pseudo-snelle auto koopt om vervelend te doen, dan moogt ge van mij gewoon een boom kussen ze.
Rij zelf me nen i30 (Fastback) N en 't verbaast mij ook wel hoeveel 18- tot 25-jarigen nen i30N gekocht hebben.
Toen ik zo jong was, deed mijn verzekering al ambetant wanneer ik nen auto wou kopen die meer dan 90pk had... 136pk moest zelfs door den hoofdzetel goedgekeurd worden. Precies of da's geen issue meer bij de verzekeringsmaatschappijen?

Rij zelf me nen i30 (Fastback) N en 't verbaast mij ook wel hoeveel 18- tot 25-jarigen nen i30N gekocht hebben.
Toen ik zo jong was, deed mijn verzekering al ambetant wanneer ik nen auto wou kopen die meer dan 90pk had... 136pk moest zelfs door den hoofdzetel goedgekeurd worden. Precies of da's geen issue meer bij de verzekeringsmaatschappijen?
Of de de verzekering van de auto staat eigenlijk op naam van papa of mama.

Nog eens een ergernis op dezelfde plek (begin van het filmpje):

Dat is dus een linkse oprit. De oprit zelf heeft 2 rijvakken zodat je nog kan inhalen, als je daar wat slim bent haal je de vrachtwagens in zodat je tegen 120 kan invoegen... Die pipo voor mij doet dat ook, en beslist dan om tegen 100 ipv 120 de 2 rijvakken te blokkeren zodat ik er toch niet meer voorbij kan. In dit geval viel het nog mee omdat er ruimte was op het rijvak, maar als het wat drukker is, is het echt verschrikkelijk irritant om daar te traag in te voegen.

In mijne jonge tijd had ne gewone golf 75pk en golf gti 140 pk. Nu heeft de gewone golf 140 pk en de gti 245 pk. Dat is het grote verschil.

In mijne jonge tijd had ne gewone golf 75pk en golf gti 140 pk. Nu heeft de gewone golf 140 pk en de gti 245 pk. Dat is het grote verschil.
Maar toen kon een 18-jarige ook niet zomaar een verzekering voor een GTI van 140PK vast krijgen. Ik zie dat inderdaad ook vaak dat er toch echt jonge mensen met best snelle wagens rondrijden. Op veel "auto-meetings" zie je de ene na de andere 25-jarige met een M2 of M3/4 rijden, voor mij geen probleem (het zijn zeker niet allemaal hooligans) maar ik heb me ook al afgevraagd hoe ze dat klaar spelen om te verzekeren.

Terug
Bovenaan