De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Volledig akkoord hoor. Maar zo'n dingen vallen meestal toch niet uit de lucht?
Soms wel. Ik geloof echt dat er iemand onder drugs of alcohol dit mogelijk gewoon DOET zonder enige reden.
Maar meestal zal er inderdaad wel iets vooraf gegaan zijn hé ..

Een kennis van mij is zo ooit aangevallen geweest met een kettingzaag door een voorganger. :confused:
Gelukkig toen alleen blikschade .. maar dan nog ..

En voor diegenen die meteen willen antwoorden: Zoiets gebeurt niet Makila
Think again -->

Sommige mensen horen echt niet thuis op de baan.

Zou me niet verbazen. Hollandse truckers vinden zichzelf echt superieur aan de rest, maar zijn zowat de asociaalste die er rondrijden. Continue 80 rijden bij inhaalverbod en een wall of trucks creëren, om dan te snel te rijden in werken is een classic onder de Hollanders.
Feit
Er zijn uitzonderingen , maar de meesten voelen zich beter dan de rest.

Een container (ik vermoed voor bouwafval) die hier al een week of 2 in een lichte bocht staat waardoor het verkeer in 1 richting eigenlijk maar moet gokken of er tegenliggers komen.
En moesten ze die 1 containerlengte verder gezet hebben, stond hij veilig in een recht stuk.

Hier hebben ze aan het einde van de straat (kruispunt), anderhalve week terug de helft van de weg open gebroken en dat ligt daar nu al anderhalve week zo zonder dat ze daar nog iets aan gedaan hebben.
Ook gevaarlijk, want je moet de straat uitrijden aan de verkeerde kant van de weg waardoor het overzicht naar de weg waar je op rijd slecht is.

Toen ik mijn rijexamen deed, was dat nog NIET zo sé. Maar dat klopt, de wegcode is aangepast. Je moet nu inderdaad helemaal op het einde invoegen. Niets is ergerlijk als mensen zich niet up to date houden ivm de wijzigingen in de wegcode over de jaren heen

Ik ben niet zeker maar ik dacht dat 'ritsen' (de huidige definitie ervan) in de wegcode is opgenomen zo rond 2015? Maar schiet me niet dood als ik een jaartje fout ben of zo ;).

Update: Ik heb het even opgezocht, ik zie 2014 staan ... OK dan ... :tongue:

OK, maar zelfs volgens de oude niet-gewijzigde wet deed ik niets verkeerd, en deed die vrachtwagenchauffeur WEL iets verkeerd want vrachtwagens mogen sowieso niet op het linkse van 3 rijvakken op de snelweg.

De wetswijziging legde alleen maar wettelijk vast wat voorheen al een advies was, namelijk om rustig door te rijden tot aan punt waar het vak wegvalt en daar in te voegen.

Dan stoor ik mij een pak meer aan motards of fietsers die precies een werflamp op hun stuur gemonteerd hebben.
Ik snap het wel, maar in hun verdediging is het waarschijnlijk net om gezien te worden en ongelukken te vermijden, waar zij meestal in het nadeel zijn, omdat ze vaak niet gezien worden of de kant ingereden worden.

Eigen ergenis; speedpedelecs die op de baan blijven rijden i.p.v. het fietspad. Ook als je er met de auto achter rijdt.

Ik snap het wel, maar in hun verdediging is het waarschijnlijk net om gezien te worden en ongelukken te vermijden, waar zij meestal in het nadeel zijn, omdat ze vaak niet gezien worden of de kant ingereden worden.
Dat ze gezien willen worden is begrijpelijk, maar dat doe je niet door andere bestuurders te verblinden, want op die manier creëer je juist gevaarlijke situaties.
Eigen ergenis; speedpedelecs die op de baan blijven rijden i.p.v. het fietspad. Ook als je er met de auto achter rijdt.
Hangt wel af van de plaats, in bepaalde situaties mag een speed pedelec niet op het fietspad rijden.

Had het ook gezien en volgens mij wordt er weer handig informatie achterwege gelaten en wordt de Mercedes rijder onterecht geframed.

Het slachtoffer is een rij-instructeur. Maar hij rijdt met een Porsche en is op weg naar zijn tweede verblijf aan de kust. Klinkt allemaal nog al fishy en is nu niet direct het profiel van een rij-instructeur. Dus wellicht heeft hij nog een inkomstenstroom "on the side" en was dit gewoon een afrekening in het milieu.
Ahja, de klassieke combinatie van een 60-jarige die én rij-instructeur én drugsbaas is...

Ahja, de klassieke combinatie van een 60-jarige die én rij-instructeur én drugsbaas is...
Geen gewoon mannen, die bende van Mercator.
De Erasmus-gang gaat mogen oppassen.
Op ne keer gaan al hun pedallen aan de pasagierskant eruit gevezen zijn.

Dat ze gezien willen worden is begrijpelijk, maar dat doe je niet door andere bestuurders te verblinden, want op die manier creëer je juist gevaarlijke situaties.
True, ik probeer als ik fiets mijn lamp ook naar beneden te richten.
Op sommige punten de felste knipperstand om gewoon gezien te worden want hoe vaak bestuurders je niet zien ... (en zeker nu het sneller donker is/later licht) maar nadien zet ik het ook wel minder.

Ik erger me soms als ik met de wagen rijd aan die mensen die geen verlichting of zo van die dat je amper ziet hebben.

Hangt wel af van de plaats, in bepaalde situaties mag een speed pedelec niet op het fietspad rijden.
De voorlaatste keer was het een weg buiten de bebouwde kom waar de auto's 70 mogen en vaak harder gaan, met een oké fietspad en breed genoeg. Zelfs al als het daar niet zou moeten (wat wel het geval is) levensgevaarlijk voor hunzelf ook.

De voorlaatste keer was het een weg buiten de bebouwde kom waar de auto's 70 mogen en vaak harder gaan, met een oké fietspad en breed genoeg. Zelfs al als het daar niet zou moeten (wat wel het geval is) levensgevaarlijk voor hunzelf ook.

Ik ken toch enkele wegen buiten de bebouwde kom waar dan een bord D9 op het mooie brede fietspad staat waardoor een speedpedelec er zelfs niet op mag rijden.

D9.jpg

Veel bestuurders weten dat niet en gaan dan maar zelf politieagent spelen door te klaksoneren en/of heel dicht te passeren. Bormmers klasse b moeten daar ook op de weg maar die hebben daar dan minder last van.

Veel linksplakkers vandaag. Ook veel die zich links zetten aan de lichten om dan precies even in te dommelen en op te trekken zoals een slak met hun bv. Peugeot 207 van 10j oud. (3!!! lichten na elkaar hetzelfde)

Toen dacht ik achja studenten die met de auto naar school mogen voor de eerste keer en wat stoer willen doen
Maar het academiejaar is nog niet begonnen :headshake:

Had het ook gezien en volgens mij wordt er weer handig informatie achterwege gelaten en wordt de Mercedes rijder onterecht geframed.

Het slachtoffer is een rij-instructeur. Maar hij rijdt met een Porsche en is op weg naar zijn tweede verblijf aan de kust. Klinkt allemaal nog al fishy en is nu niet direct het profiel van een rij-instructeur. Dus wellicht heeft hij nog een inkomstenstroom "on the side" en was dit gewoon een afrekening in het milieu.
Je kan trouwens ook een rij-instructeur zijn op een circuit.
Met andere woorden andere mensen met hun exclusieve wagen leren omgaan. En dat kan je ook gewoon als bijberoep doen, omdat je het zelf goed kan en het tof vindt.
Allez ik geef het maar even mee ;)

Belgen kunnen echt geen gat zien he. Het moet direct dicht.
Deze morgen weer. Ik in een treintje (niet als 1ste of laatste) wat camions inhalen aan max. snelheid. Als goede chauffeur ga ik als enige weer naar rechts zodra er een redelijke afstand is tussen 2 camions. En ik ben er nog maar tussenuit of de volgende begint dat gat dicht te rijden. Me er maar rap weer terug tussen gesmeten, want anders moest ik zelf achter de camion hangen en tegen 90 wachten tot het treintje voorbij is.

En dat is hoe ge mensen het gedrag aankweekt om niet meer naar rechts te gaan ook al is er plaats.

Belgen kunnen echt geen gat zien he. Het moet direct dicht.
Deze morgen weer. Ik in een treintje (niet als 1ste of laatste) wat camions inhalen aan max. snelheid. Als goede chauffeur ga ik als enige weer naar rechts zodra er een redelijke afstand is tussen 2 camions. En ik ben er nog maar tussenuit of de volgende begint dat gat dicht te rijden. Me er maar rap weer terug tussen gesmeten, want anders moest ik zelf achter de camion hangen en tegen 90 wachten tot het treintje voorbij is.

En dat is hoe ge mensen het gedrag aankweekt om niet meer naar rechts te gaan ook al is er plaats.
Ik vind dat ook vrij typisch eigenlijk. Als je gewoon op CC rijdt, en die werkt adaptief, dan rij je natuurlijk op een redelijke afstand. Dat is echt een uitnodiging voor de hele snelweg om er tussen te komen rijden kennelijk.

Er zijn echt gekken op de weg die jou en je gezin gewoon willen doden en geen gram empathie hebben. Je moet maar pech hebben om zo iemand tegen te komen. Iemand doodrijden is overigens iets wat totaal niet zwaar bestraft wordt. Uiteindelijk rijdt die kerel uit de video nog altijd rond, hopelijk knalt hij tegen een boom.

Klopt als een bus en het is algemeen geweten: als je iemand wil vermoorden, pak dan geen mes of pistool. Pak een wagen. Dan kom je er quasi straffeloos vanaf en het einddoel is hetzelfde.

Ik vind dat ook vrij typisch eigenlijk. Als je gewoon op CC rijdt, en die werkt adaptief, dan rij je natuurlijk op een redelijke afstand. Dat is echt een uitnodiging voor de hele snelweg om er tussen te komen rijden kennelijk.

Dat is één van mijn grootste ergernissen aan het cruisen op Vlaamse snelwegen met ACC. Zelfs al stel je hem in op de kortst mogelijke afstand, de ruimte tussen jou en je voorligger blijft van dien aard dat er continu auto's tussenkruipen. Waarna uw ACC opnieuw afremt, enzovoort.

Vandaag bijna 2u verloren door dit mopke.

Er is al jaren een hap uit die brug omdat er daar eens ne sjarel tegen heeft gezeten. Nooit gerepareerd. En nu zit ge met de gebakken peren hé...

Terug
Bovenaan