Gisteren van Gent naar Mechelen (rond 19u30) en terug (rond 3u).
- raar pick-up busje met Nederlandse nummerplaat dat enorm in de weg rijdt, 100/u op 't middenste rijvak en irritant vertraagt en versnelt en iedereen die er ook wat rond zit te sukkelen omdat niemand eigenlijk goed weet wat hij nu gaat doen. Ik steek die voorbij en 2 minuten later schiet hij ineens wakker (legt zijn GSM weg probably) om mij dan aan 130 voorbij te steken

Gelukkig was hij toen ook weg want ik had geen zin om de hele tijd haasje over te spelen als hij zijn GSM had terug gevonden.
- halve zotten die allemaal per se links moeten rijden op drie meter van elkaar en daardoor maar maximum 110/u halen met hysterische rembeurten om de 500 meter. Want ja, ze moeten allemaal zo links mogelijk rijden en zo dicht mogelijk op elkaar wat dan zijn ze zeker rapper! Ondertussen moet het midden- en rechtervak zich inhouden om ze niet voorbij te steken.
- GSM'ende zwalpende bestuurders everywhere. Zeker om 3u30 op 't middenste rijvak, die dan helemaal naar rechts uitwijken zodat je schrik hebt om ze voorbij te steken want straks kijken ze op net als jij passeert en geven een ruk aan hun stuur naar links, waar jij rijdt?
- mensen die lopen duwen bij wegenwerken als je maar 50 of 70 mag (en ik rij op GPS, niet op teller).
Nog toffer als je al die zaken tegelijk hebt op de snelweg.
Op de kleinere baantjes viel het mee, behalve die ene bestuurder die bij een wegversmalling waarbij hij moet voorrang moest verlenen gewoon doorreed en dacht dat het wel OK was als hij maar genoeg zijn hand opstak. Dat was
hier dus maar best dat ik geen al te grote auto heb

En voor de rest camionetten en vrachtwagens op de N16. Da's niet erg hé, die mogen daar rijden, maar heel irritant in combinatie met al die verkeerslichten, kunt nooit zien of het rood of groen is.