De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ja, awel, dat zeg ik toch?

Geen idee waarom je mij aanspreekt, ik zeg letterlijk dat dit niet te verantwoorden is, enkel dat ik de aanleiding wil zien.
Mia, als ge zegt "die doet dat niet zo maar", komt dat (ongewild) over als een excuus voor hem.

Sommige mensen hebben amper aanleiding nodig. 't kan goed zijn dat er niks gebeurd is maar dat die lan voor één of andere reden zich toch gekloot voelt. Heb het maar eens voor.

De aanleiding is niet gefilmd, maar als de woorden van het slachtoffer kloppen, dan is die mercedes zwaar in fout. De Porsche wilde een manoeuvre doen naar het linkervak om iemand op het middenvak in te halen. Hij zag links blijkbaar niemand afkomen (dit is belangrijk of dit klopt). Dan begeeft hij zich links en plots komt op hoge snelheid die Mercedes in zijn koffer gereden.

Als die Mercedes inderdaad redelijk ver zat en het niet kon verkroppen dat die Porsche naar links ging en dan maar wat extra gas gaf om de schijn te geven dat de Porsche niet naar links kon omdat er geen plek is, dan is de Mercedes zwaar in fout.

Indien de Porsche naar links gaat, waar er eigenlijk geen ruimte is, omdat die Mercedes aan een inhaalactie bezig is. Dan is de Porsche in fout.

Maar voor alles wat er na die inhaalactie gebeurt, is die Mercedes sowieso zwaar in fout. Zo'n mensen moet je hun rijbewijs levenslang intrekken. De aanleiding maakt dan totaal niet meer uit.

Ze hebben de aanleiding niet gefilmd.

Alé, zo'n gedrag is voor mij levenslang rijverbod, enorm grote boete en zelfs een gevangenisstraf waard. Maar ik zou graag de aanleiding weten. Die doet dat niet zomaar he. Er zijn altijd gedrogeerde zotten die om het minste doorslaan, maar ik zou dat ook wel graag zien.
Als rechter zonder die extra info zou ik die kerel wel serieus straffen, daar niet van, want niets praat dit goed.
Ik had eens zo een biker, ik reed cruise 70 hij in snakken en zwalpen. Die kerel trekt daar zijn stuur over dwars over de baan. Direct uitstappen op donkere baan in een bocht. Beginnen schelden dat ik in zijn gat plak, wat totaal niet waar was, hij was gewoon dronken. Was zo een redneck met een jeansvest zonder mouwen met bikerstuff opgenaaid. Rap uitgeluld, situatie proberen bedaren en weg.

Er zijn echt gekken op de weg die jou en je gezin gewoon willen doden en geen gram empathie hebben. Je moet maar pech hebben om zo iemand tegen te komen. Iemand doodrijden is overigens iets wat totaal niet zwaar bestraft wordt. Uiteindelijk rijdt die kerel uit de video nog altijd rond, hopelijk knalt hij tegen een boom.

Gisteren van Gent naar Mechelen (rond 19u30) en terug (rond 3u).

- raar pick-up busje met Nederlandse nummerplaat dat enorm in de weg rijdt, 100/u op 't middenste rijvak en irritant vertraagt en versnelt en iedereen die er ook wat rond zit te sukkelen omdat niemand eigenlijk goed weet wat hij nu gaat doen. Ik steek die voorbij en 2 minuten later schiet hij ineens wakker (legt zijn GSM weg probably) om mij dan aan 130 voorbij te steken :rolleyes: Gelukkig was hij toen ook weg want ik had geen zin om de hele tijd haasje over te spelen als hij zijn GSM had terug gevonden.

- halve zotten die allemaal per se links moeten rijden op drie meter van elkaar en daardoor maar maximum 110/u halen met hysterische rembeurten om de 500 meter. Want ja, ze moeten allemaal zo links mogelijk rijden en zo dicht mogelijk op elkaar wat dan zijn ze zeker rapper! Ondertussen moet het midden- en rechtervak zich inhouden om ze niet voorbij te steken.

- GSM'ende zwalpende bestuurders everywhere. Zeker om 3u30 op 't middenste rijvak, die dan helemaal naar rechts uitwijken zodat je schrik hebt om ze voorbij te steken want straks kijken ze op net als jij passeert en geven een ruk aan hun stuur naar links, waar jij rijdt?

- mensen die lopen duwen bij wegenwerken als je maar 50 of 70 mag (en ik rij op GPS, niet op teller).

Nog toffer als je al die zaken tegelijk hebt op de snelweg.

Op de kleinere baantjes viel het mee, behalve die ene bestuurder die bij een wegversmalling waarbij hij moet voorrang moest verlenen gewoon doorreed en dacht dat het wel OK was als hij maar genoeg zijn hand opstak. Dat was hier dus maar best dat ik geen al te grote auto heb :rolleyes: En voor de rest camionetten en vrachtwagens op de N16. Da's niet erg hé, die mogen daar rijden, maar heel irritant in combinatie met al die verkeerslichten, kunt nooit zien of het rood of groen is.

Lang geleden maar gisteren toch nog eens een goede. Ben van Gent terug naar huis aan het rijden 's avonds rond 21u30. E17 richting Kortrijk. Bij De Pinte zijn er werken: 3 rijvakken naar 1, met bijhorende file. De twee linkse vakken voegen in naar het rechtse vak.

Ik rij links en op de twee rechtse vakken begint de file. Ik pas m'n snelheid aan maar blijf links rijden, waar de file nog niet begon. Ik ga me daar niet voor excuseren, het ritspunt was anderhalve kilometer verder, dus ik kon en mocht rustig doorrijden, wat ook anderen deden. Ritsen doe je aan het ritspunt, klaar.

Zie ik ineens een vrachtwagen die een eindje voor mij vanaf het middenvak rustig naar het linkervak opstuurt. Traag, maar gestaag, met als duidelijk doel om mij en anderen te blokkeren.

Tja. Dan gaat er een switch over in mijn hoofd: no way dat ik me wat laat afdreigen. Gewoon doorgereden, was wat krapjes, maar fuck dat soort klojo's.

Mocht hij op dat moment verder ingestuurd hebben ben ik benieuwd wat hij zou gezegd hebben als antwoord op de simpele vaststelling dat een vrachtwagen een aanrijding veroorzaakt op een vak waar hij niet eens mag zijn in de eerste plaats tegen een wagen die daar wel mocht zijn.

De ergernis ivm auto's die stoppen voor fietsers waar die geen voorrang hebben is hier al vaker gepost.
Dit kunnen de gevolgen hiervan zijn:
Duidelijke reacties van verschillende mensen op facebook:

Mocht hij op dat moment verder ingestuurd hebben ben ik benieuwd wat hij zou gezegd hebben als antwoord op de simpele vaststelling dat een vrachtwagen een aanrijding veroorzaakt op een vak waar hij niet eens mag zijn in de eerste plaats tegen een wagen die daar wel mocht zijn.
Zeker een NL-trucker, dat zijn echt gefrustreerde gasten. Aan de werken in Gentbrugge/Destelbergen net hetzelfde meegemaakt. Trucker aan 90 voorbij iedereen die al 70 reed

. Ritsen doe je aan het ritspunt, klaar.
Hoeveel mensen dit niet doorhebben is hallucinant…
Binnen 1,5km invoegen want dan wordt het 1 rijstrook, mensen die dan gaan direct invoegen tussen een tweede baan die stilstaat. “Ja maar ik wil niet asociaal zijn, iedereen staat in de file”, ja maar nu blokkeer je wel het eerste rijstrook…

Zo een mensen, je zou ze tegen de asfalt plakken.

Zeker een NL-trucker, dat zijn echt gefrustreerde gasten. Aan de werken in Gentbrugge/Destelbergen net hetzelfde meegemaakt. Trucker aan 90 voorbij iedereen die al 70 reed
Zou me niet verbazen. Hollandse truckers vinden zichzelf echt superieur aan de rest, maar zijn zowat de asociaalste die er rondrijden. Continue 80 rijden bij inhaalverbod en een wall of trucks creëren, om dan te snel te rijden in werken is een classic onder de Hollanders.

Ik rij links en op de twee rechtse vakken begint de file. Ik pas m'n snelheid aan maar blijf links rijden, waar de file nog niet begon. Ik ga me daar niet voor excuseren, het ritspunt was anderhalve kilometer verder, dus ik kon en mocht rustig doorrijden, wat ook anderen deden. Ritsen doe je aan het ritspunt, klaar.
Toen ik mijn rijexamen deed, was dat nog NIET zo sé. Maar dat klopt, de wegcode is aangepast. Je moet nu inderdaad helemaal op het einde invoegen. Niets is ergerlijk als mensen zich niet up to date houden ivm de wijzigingen in de wegcode over de jaren heen

Ik ben niet zeker maar ik dacht dat 'ritsen' (de huidige definitie ervan) in de wegcode is opgenomen zo rond 2015? Maar schiet me niet dood als ik een jaartje fout ben of zo ;).

Update: Ik heb het even opgezocht, ik zie 2014 staan ... OK dan ... :tongue:

Zou me niet verbazen. Hollandse truckers vinden zichzelf echt superieur aan de rest, maar zijn zowat de asociaalste die er rondrijden. Continue 80 rijden bij inhaalverbod en een wall of trucks creëren, om dan te snel te rijden in werken is een classic onder de Hollanders.
Ironisch genoeg is ritsen in Nederland al véél langer default ingeburgerd dan in België. Maar als er iemand het ritsen aan zijn/laar laars lapt, is het inderdaad meestal ne Nederlander. Of misschien zie ik gewoon spoken en denk ik dit maar.

Laatst bewerkt:
Bij mij laatst was het een Belgische trucker op de ring in herentals. Dat is klassiek een punt waar niemand ritst. Op zich vind ik dat niet zo erg, want zo steek je een hele rij sukkelaars voorbij die de wegcode niet kennen.

Maar nu reed er op 500 meter voor het inritspunt een vrachtwagen in het midden van de 2 rijbanen. Ik was de eerste auto achter de vrachtwagen, maar ik geraakte er met geen mogelijkheid voorbij. De vrachtwagen bleef doodleuk tot het einde in het midden rijden om het ritsen onmogelijk te maken.

Bij mij laatst was het een Belgische trucker op de ring in herentals. Dat is klassiek een punt waar niemand ritst. Op zich vind ik dat niet zo erg, want zo steek je een hele rij sukkelaars voorbij die de wegcode niet kennen.

Maar nu reed er op 500 meter voor het inritspunt een vrachtwagen in het midden van de 2 rijbanen. Ik was de eerste auto achter de vrachtwagen, maar ik geraakte er met geen mogelijkheid voorbij. De vrachtwagen bleef doodleuk tot het einde in het midden rijden om het ritsen onmogelijk te maken.

Ik heb zo ooit eens een vrachtwagenchauffeur enorm kwaad gemaakt. Ik reed al op het 2e vak achter hem en toen hij naar links opschoof om de auto's op het 3e vak tegen te houden ben ik rechts naast hem gaan rijden zodat hij op het 3e vak "vast" zat.
Ik bleef schuin voor hem hangen zodat hij achter mij moest invoegen.
De volledige zone 50 aan de werken heeft hij op 10cm van m'n achterbumper gehangen met z'n fahren op.

I know, ik "speelde" politieman en het was kinderachtig, maar dat was toen een periode waarbij ik dikwijls vloekte op mensen die deden wat die vrachtwagenchauffeur deed.

Ook een kleine ergernis van vrijdag. Autostrades in Nederland.
Perfecte banen, maar ge moogt maar 100km/u rijden. Da is zo verschrikkelijk traag, en het snelheidsverschil met vrachtwagens is gewoon irritant.
Het is zoveel zenuwachtiger rijden, zelfs met cc aan.
Vanavond terug naar huis rijden, we gaan toch wachten tot na 19u zodat we 120km/h mogen rijden.

Had het ook gezien en volgens mij wordt er weer handig informatie achterwege gelaten en wordt de Mercedes rijder onterecht geframed.

Het slachtoffer is een rij-instructeur. Maar hij rijdt met een Porsche en is op weg naar zijn tweede verblijf aan de kust. Klinkt allemaal nog al fishy en is nu niet direct het profiel van een rij-instructeur. Dus wellicht heeft hij nog een inkomstenstroom "on the side" en was dit gewoon een afrekening in het milieu.

Ik heb zo ooit eens een vrachtwagenchauffeur enorm kwaad gemaakt. Ik reed al op het 2e vak achter hem en toen hij naar links opschoof om de auto's op het 3e vak tegen te houden ben ik rechts naast hem gaan rijden zodat hij op het 3e vak "vast" zat.
Ik bleef schuin voor hem hangen zodat hij achter mij moest invoegen.
De volledige zone 50 aan de werken heeft hij op 10cm van m'n achterbumper gehangen met z'n fahren op.
Vind het eerlijkgezegd superdom om te gaan powerplayen tegen een vrachtwagen:
- Gewoon al de massa van de vrachtwagen tov jouw auto geeft hem een onevenredig voordeel. Jij gaat altijd het slachtoffer zijn.
- De vrachtwagen is meestal niet de eigendom van de chauffeur maar van "de baas", dus het kan hem geen reet schelen als hij uw "toucheert". Verder kan hij zich altijd beroepen op de dode hoek en hij u zogezegd niet gezien heeft.
- Gewoon uw trots inslikken en zelf powerplayen tegen een velo of zo als ge persé uw rage kwijtmoet.

Had het ook gezien en volgens mij wordt er weer handig informatie achterwege gelaten en wordt de Mercedes rijder onterecht geframed.

Het slachtoffer is een rij-instructeur. Maar hij rijdt met een Porsche en is op weg naar zijn tweede verblijf aan de kust. Klinkt allemaal nog al fishy en is nu niet direct het profiel van een rij-instructeur. Dus wellicht heeft hij nog een inkomstenstroom "on the side" en was dit gewoon een afrekening in het milieu.
Wow. We hebben hier een kenner. Even snel gaan oordelen. Ken je ook het diploma van de vrouw van het slachtoffer? Want weet je, die kunnen ook goedbetaalde job hebben. Of misschien heeft hij veel geërfd?

Wat? Ik denk eerder iets zoals in mijn reactie:

Maar waarom heeft die mens een ijzeren staaf in zijn wagen? De meeste mensen hebben er géén op overschot in de koffer.
In Amerika zie ik dat al wel sneller gebeuren. Daar hebben ze soms zelfs een geweer in de wagen en wordt er soms wel eens iemand al rijdend beschoten. Maar Amerika <> België (Allé dat hoop ik toch).

Allé pas op, zonder het hele verhaal te kennen wil ik het slachtoffer ook niet meteen vrijpleiten sé. Maar ik zie tot op heden daarvoor géén bewijzen of aanleiding.

Maar zo zie je maar hoe een aantal zinnen tekst op zoveel manieren geïnterpreteerd kunnen worden. Artikel belicht duidelijk maar 1 zijde en het filmpje start handig op het moment dat de tegenpartij in een slecht daglicht zet. Waar zijn de beelden die hieraan voorafgingen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar zo zie je maar hoe een aantal zinnen tekst op zoveel manieren geïnterpreteerd kunnen worden. Artikel belicht duidelijk maar 1 zijde en het filmpje start handig op het moment dat de tegenpartij in een slecht daglicht zet. Waar zijn de beelden die hieraan voorafgingen?
Nogmaals de gebeurtenissen ervoor doen er niet toe. Iemand die zich gedraagt als de bestuurder van die Mercedes verdient, ongeacht wat er daarvoor gebeurde een levenslang rijverbod en een flinke gevangenisstraf. Hij heeft zijn wagen als wapen gebruikt. Niet meer niet minder
Die heeft duidelijk niet de mentale gezondheid om een wagen te besturen.

Nogmaals de gebeurtenissen ervoor doen er niet toe. Iemand die zich gedraagt als de bestuurder van die Mercedes verdient, ongeacht wat er daarvoor gebeurde een levenslang rijverbod en een flinke gevangenisstraf. Hij heeft zijn wagen als wapen gebruikt. Niet meer niet minder
Die heeft duidelijk niet de mentale gezondheid om een wagen te besturen.
Volledig akkoord hoor. Maar zo'n dingen vallen meestal toch niet uit de lucht? Er zal nog wel iets aan vooraf zijn gegaan dat dit gedoe in gang heeft gezet. Misschien was het iets onnozel en waren ze gewoon op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd. Maar mogelijk ook niet.

Terug
Bovenaan