De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Als tweede auto achter een tractor aan het tuffen. Vrouw voor mij in een C220d, wat heeft dat tegenwoordig, toch ook 163pk ofzo zeker? Op rechte stuk begint ze in te halen, ze hield deftig afstand en netjes de pinker enal, geen opmerkingen op, maar volgens mij zat die nog in 6e. Tergend langzaam versnellen om die tractor in te halen. In normale omstandigheden konden ik en mijn achterligger nog mee, maar nu mochten we beiden wachten want er kwam weer een bocht. Echt, doe eens vlot. :angry:

Iedereen uit de buurt van Antwerpen kent wel de Ronde in Wijnegem waar je de autosnelweg richting Antwerpen kan oprijden, de autosnelweg richting Luik/Hasselt, maar ook richting Lier / Borstbeek en richting Wijnegem shopping Center / Makro

Ik kwam van richting de Makro en ik rijd de rotonde op. Ik rijd voorbij de oprit richting Antwerpen en ik rijd dan exact op de locatie waar de witte wagen hier rijdt -->

www.google.be

Google Maps

Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.be
www.google.be

Nu willen minstens twee wagens links van mij afslaan richting Lier / Borstbeek. Ik moet vol in de remmen voor de eerste wagen, anders knalde ik daar dus recht op! De wagen daar net achter was een politiewagen maar die snij ik dus de pas af. Begint die agent te toeteren (hij moest vol in de remmen) en van zijn oren te maken zeker? Maar ik ben dan gewoon doorgereden sé.

Wie is hier in fout? De politieagent toch? Want hij verlaat dus de rotonde en hij verandert dus van rijvak.

Bovendien is er dus duidelijk een volle witte lijn. Volgens mij was de agent alreeds te laat en mocht hij helemaal niet meer naar rechts.
Terwijl ik wel naar links de baan mag blijven volgen, want daar staan stippellijnen.

---

De frustratie is niet voor de agent maar gewoon tov van die rotonde. Ik vind die rotonde gewoon levensgevaarlijk.

Laatst bewerkt:
Over heel dat pick-up truck gedoe hier.
Ik ken heel wat mensen die met zo een pick-up rijden, maar dat zijn allemaal landbouwers, fruittelers, tuinaanleggers, loonwerkers, ...
Die mogen er van mijn part allemaal mee rijden maar ik begrijp niet waarom die minder wegentaks zouden moeten betalen dan ik voor mijn zuinige wagen. Of die nu professioneel of particulier wordt gebruikt, een pick up blijft even vervuilend.

Die mogen er van mijn part allemaal mee rijden maar ik begrijp niet waarom die minder wegentaks zouden moeten betalen dan ik voor mijn zuinige wagen. Of die nu professioneel of particulier wordt gebruikt, een pick up blijft even vervuilend.
Je kan dan toch net hetzelfde zeggen over bestelwagens?

Ik zou voorstander zijn van lichte vracht zoals het nu is te behouden voor bedrijven, maar particulier al die zaken als gewone wagen te gaan belasten.

Waarom moeten bedrijven korting krijgen? De externe kosten (vervuiling) zijn groter dan al die taxen, waarom die dan niet aanrekenen aan de vervuiler? Zo gaan we nooit tot een efficiëntere inzet van voertuigen komen. En ja zelfstandigen zullen hun prijzen moeten optrekken maar dat lijkt me onvermijdelijk.

Waarom moeten bedrijven korting krijgen? De externe kosten (vervuiling) zijn groter dan al die taxen, waarom die dan niet aanrekenen aan de vervuiler? Zo gaan we nooit tot een efficiëntere inzet van voertuigen komen. En ja zelfstandigen zullen hun prijzen moeten optrekken maar dat lijkt me onvermijdelijk.
Voor de salariswagen uiteraard niet, maar voor voertuigen die onmisbaar zijn voor de gang van zaken, mogen ze van mij gerust voordeel krijgen. Als ze dat niet krijgen, wie denk je dat er uiteindelijk de eindfactuur betaalt? Niet enkel zelfstandigen gaan doorrekenen hoor, elk product stijgt in prijs.

Ja en misschien moet dat ook maar gewoon eens gebeuren he. Minder kopen en werken laten uitvoeren. Ik zie niet in hoe we anders die klimaatdoelstellingen gaan halen.

Ja en misschien moet dat ook maar gewoon eens gebeuren he. Minder kopen en werken laten uitvoeren. Ik zie niet in hoe we anders die klimaatdoelstellingen gaan halen.
Alsof die werken zoveel zouden schelen. Transport is trouwens al extreem belast, maar dat blijkt niet te helpen.
Hoe zie jij ons het klimaat verbeteren door de taks op lichte vracht te verhogen?

Voor de salariswagen uiteraard niet, maar voor voertuigen die onmisbaar zijn voor de gang van zaken, mogen ze van mij gerust voordeel krijgen. Als ze dat niet krijgen, wie denk je dat er uiteindelijk de eindfactuur betaalt? Niet enkel zelfstandigen gaan doorrekenen hoor, elk product stijgt in prijs.
Is dat geen vestzak-broekzak operatie bij de zelfstandigen. Wat ze meer betalen aan verkeersbelasting kan toch 100% ingebracht worden.

Je mag de economie ook niet vergeten hé. Als we enkel maar aan klimaat hoeven te denken is het makkelijk, maar dan is het ook meteen gedaan met onze economie.

Als tweede auto achter een tractor aan het tuffen. Vrouw voor mij in een C220d, wat heeft dat tegenwoordig, toch ook 163pk ofzo zeker? Op rechte stuk begint ze in te halen, ze hield deftig afstand en netjes de pinker enal, geen opmerkingen op, maar volgens mij zat die nog in 6e. Tergend langzaam versnellen om die tractor in te halen. In normale omstandigheden konden ik en mijn achterligger nog mee, maar nu mochten we beiden wachten want er kwam weer een bocht. Echt, doe eens vlot. :angry:
Algemene en dagelijkse ergernis van mij.

Het complete gebrek aan vlotheid bij een overgroot deel van de chauffeurs.

Zaken zoals hierboven beschreven, soms zelfs niet inhalen waardoor ik 5 auto's + tractor moet/kan inhalen met mijn 110 ezels.

Ook enorm traag vertrekken aan de lichten, bij lichte bochten remmen, tergend traag afslaan aan kruispunten, 10 a 20km/h onder de toegelaten limiet rijden zonder reden,...
Hoeveel er op bvb de R4 Destelbergen-Merelbeke vrachtwagens inhalen (met een gewone auto) aan max 110km/h.

Zonet op de ring van Antwerpen richting NL om af te slaan naar E34/E313 richting Ranst.

Ik rij op het linkerrijvak van de afrit, rechts rijden verschillende vrachtwagens. Net op het punt dat de volle lijnen starten komt er een bestelwagen van Coolblue naast mij (niet voor, niet schuin voor, maar naast mij) rijden en begint die naar rechts te pinken.

Aangezien ik 1. niet over een volle lijn ga rijden daarvoor en 2. zelfs indien ik dat zou doen dat niet slim zou zijn wanneer een vrachtwagen rechts rijdt doe ik niets buiten de maximale snelheid aanhouden. Voegt de bestelwagen uiteindelijk in na mij met een hele hoop gebaren en met de lichten trekken...

Geen probleem mee dat je je kans waagt om op een veilige manier zo laat mogelijk in te voegen, maar wanneer je het foutief inschat moet je het niet op andere bestuurders beginnen steken. Ik heb zo ook al wel een aantal keer een afrit verder moeten nemen.
Da's klassiek daar. Op dat linkse vak hebt ge dikwijls de ene remgolf na de andere omdat er iemand zich tussen knalt. Ge kunt beter rechts zitten en dan, als die strook open is, in de bocht ook naar rechts opschuiven. Zit ge meestal meer op uw gemak.

Als ge links blijft, zit je iets verderop met die linkse oprit waar mensen ook de gekste zaken doen.

Iedereen uit de buurt van Antwerpen kent wel de Ronde in Wijnegem waar je de autosnelweg richting Antwerpen kan oprijden, de autosnelweg richting Luik/Hasselt, maar ook richting Lier / Borstbeek en richting Wijnegem shopping Center / Makro

Ik kwam van richting de Makro en ik rijd de rotonde op. Ik rijd voorbij de afrit richting Antwerpen en ik rijd dan exact op de locatie waar de witte wagen hier rijdt -->

www.google.be

Google Maps

www.google.be
www.google.be

Nu willen minstens twee wagens links van mij afslaan richting Lier / Borstbeek. Ik moet vol in de remmen voor de eerste wagen, anders knalde ik daar dus recht op! De wagen daar net achter was een politiewagen maar die snij ik dus de pas af. Begint die agent te toeteren (hij moest vol in de remmen) en van zijn oren te maken zeker? Maar ik ben dan gewoon doorgereden sé.

Wie is hier in fout? De politieagent toch? Want hij verlaat dus de rotonde en hij verandert dus van rijvak.

Bovendien is er dus duidelijk een volle witte lijn. Volgens mij was de agent alreeds te laat en mocht hij helemaal niet meer naar rechts.
Terwijl ik wel naar links de baan mag blijven volgen, want daar staan stippellijnen.

---

De frustratie is niet voor de agent maar gewoon tov van die rotonde. Ik vind die rotonde gewoon levensgevaarlijk.
En dan zeggen dat het al een pak verbeterd is sinds ze daar verkeerslichten hebben gezet. :unsure:

Nee, ik snap ook niet waarom ze daar destijds niet hebben gekozen voor een tunnel voor doorgaand verkeer. Waarschijnlijk omdat er vroeger plannen waren om het punt waar de A12 (Havenweg) op de R1 komt door te trekken naar het Rond Punt. en van daaruit de R11 door te trekken als autostrade naar de Craeybeckxtunnel.

En dan zeggen dat het al een pak verbeterd is sinds ze daar verkeerslichten hebben gezet. :unsure:

Nee, ik snap ook niet waarom ze daar destijds niet hebben gekozen voor een tunnel voor doorgaand verkeer. Waarschijnlijk omdat er vroeger plannen waren om het punt waar de A12 (Havenweg) op de R1 komt door te trekken naar het Rond Punt. en van daaruit de R11 door te trekken als autostrade naar de Craeybeckxtunnel.
Dat "rond punt" is inderdaad een ramp.

Nu kan ik wel zeggen dat die verbinding tussen de A12 en de E34 met de werken aan Oosterweel weer concreter aan het worden zijn.
Wanneer en hoe is nog niet echt duidelijk en dit zal nog wel enkele jaren duren onze politiek kennende...

---

Misschien wouden de flikken verhaal halen bij de eerste auto die in overtreding was? Of er nog snel achter gaan om de nummerplaat te lezen en noteren?

Verkeerslichten op kruispunt waar ik links af moet slaan. File.
Na 7 keer groen gehad te hebben om links af te slaan, kom ik eindelijk in de buurt van de afslag en misschien haal ik de volgende wel.
Bij het naar voren schuiven, wurmt een rotte Dacia zich ineens voor mij in en skipt de hele file achter mij. Rot onnozel jongske, ik kon zijn ruit inslaan.
Volgende groene licht mis ik dan omdat die stumperd voor mij staat en hij stopt voor het oranje licht. Was ik het geweest, ik was nog mee geglipt.
Ik sta op ontploffen want ik ben al te laat op mijn afspraak.
Dan komt een goedkoop scooterke tussen die Dacia en mijzelf staan. Dat scoorterke vertrekt enorm traag bij het groen licht en kan precies maar 25 per uur halen.
Ipv dat dat scooterke opschuift naar het fietspad blijft die nog net op mijn rijstrook hangen om een fietser 100m verder in te halen. Gezien het tegenliggend verkeer kan ik die scooter niet voorbij.
150m rijdt dat scooterke nu al met de pinker op om nr rechts te gaan, hoewel hij nog steeds voor mij tuft aan 25 per uur. Om dan eindelijk rechts in te slaan.
Ik wil optrekken, maar uit diezelfde weg vlamt een johnny bak voor mij.
De johnny bak trekt niet op, maar wil zich 30m verder parallel parkeren en remt dus.
Op dat moment kon ik mijn stuur opeten, maar dan heb ik gekozen om die johnny bak dan toch maar voorbij te rijden over de doorlopende witte lijn....

Om dan 200m verder weer voor een rood licht te staan waar mensen precies niet kunnen normaal optrekken. RIJ TOCH EENS DOOR

20min eerder trouwens een idioot die op net naast een smalle rijstrook parkeerde, en dan zijn deur wagenwijd opengooit op uit te stappen. Ik rem af en ik toeter om hem ervan te vergewissen dat hij idiote toeren uithaalt. Begint die persoon van zo'n typisch calimero-volk zelf van zijne tak te maken en met zijn arm te zwaaien.

Misschien wouden de flikken verhaal halen bij de eerste auto die in overtreding was? Of er nog snel achter gaan om de nummerplaat te lezen en noteren?
Hehe ja daar had ik nog niet aan gedacht. In die zin heb ik die agent dan gekloot zonder zelf een fout te begaan :biglaugh:

Ik kwam van richting de Makro en ik rijd de rotonde op. Ik rijd voorbij de oprit richting Antwerpen en ik rijd dan exact op de locatie waar de witte wagen hier rijdt -->

www.google.be

Google Maps

www.google.be
www.google.be

---

Die rotonde wordt vooral gevaarlijk gemaakt door cowboys die denken dat iedereen in de remmen gaat voor hen. Zelfde type persoon dat zal gebaren om af te komen om het geschil op te lossen om dan een miskraam te krijgen wanneer er daadwerkelijk iemand eens uitstapt.

Ik zal daar ook eens later invoegen omdat een baanvak strop zit door andere (heel) trage of te vroege invoegers, maar enkel als ik een zee van ruimte heb. En anders zal ik mooi tijdig invoegen of eens rondrijden. Zeker om af te slaan richting Antwerpen heb je steevast enkele filistijnen die naast u komen rijden alsof ze het recht hebben om u uit de weg te rammen omdat zij geen zin hadden om letterlijk 20 seconden aan te schuiven. Ik herken die inmiddels van 69,420 kilometer afstand, dus ik zal dan vaak toevallig ongeveer even snel uit de startblokken schieten wanneer ik in een kleingeestige bui ben (altijd). En dan verontwaardigd zijn dat iemand hun durft te kloten! Een heel andere zaak is als iemand verkeerd is gereden en dan vriendelijk aan u vraagt of ge hen wilt doorlaten. Geen probleem, zeker als daardoor iemand anders minder wordt gehinderd.

Het circulatieplan in Aalst.

Ik begrijp dat je een stad veiliger wil maken en toegankelijker voor fietsers. Maar hou er ook rekening mee dat mensen van buiten de stad er soms ook moeten zijn. Werkelijk niets van signalisatie behalve borden gewijzigde verkeerssituatie en heel veel borden dat je er niet in mag.

Terug
Bovenaan