De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Nieuwe ergernis nu ik weer meer op de baan ben: precies nog veel meer bumperklevers dan vroeger.
En dan heb ik het op:
- Autostrade waar ik op een druk 3e rijvak ruim 120 rijd in een constante stroom die duidelijk sneller gaat dan het 2e rijvak. Het moment dat je zo'n pipo dan voorlaat, kruipt hij aan 1 km/u verschil voorbij zodat je zelf in de remmen mag om achter hem te kunnen invoegen...
- Banen waar ik ruim de toegelaten snelheid rijd achter een rij auto's en camions zonder dat er veel kans is tot voorsteken. Denken ze nu dat auto / camion n° 1 in die rij 100 meter voor ons gaat versnellen omdat ze tegen mijn bumper komen hangen?

Ritsen bij wegenwerken is de laatste tijd goed ingeburgerd. Elke keer wordt er op het einde plaats gemaakt zodat je kunt meeritsen. Uitzondering was de Hollander in zijn Skoda Octavia deze ochtend.

Hij viel al op omdat hij tegen zijn voorligger kleefde. Jammer dat ik de persoon was die tussen zijn voorligger en hem moest invoegen. Het scheelde 2 cm tussen beide zijkanten, maar mijn spiegel lag voor op zijn spiegel dus hij moest buigen. Een middelvinger kreeg ik als cadeau, maar dat kon mijn pret niet bederven :ROFLMAO:

Inderdaad, de autobestuurders die steeds maar stoppen om de fietsers die eigenlijk geen voorrang hebben toch voor te laten zijn hier de grote schuldige. Hierdoor zijn er heel wat fietsers die het gedacht krijgen dat iedereen hen toch voor laat, dus waarop zouden ze dan nog moeten stoppen.

Er zijn maar twee situaties waarin ik een fietser over laat steken op zo een plaatsen.
Indien er een zebrapad is en ik moet stoppen om voetgangers over te laten en er komt net een fietser aangereden, dan laat ik die ook nog over, ik sta dan toch stil.
Indien er vertraagt verkeer is, een file achter een trager voertuig of zo, dan vertraag ik wat extra of stop ik even als er een fietsers aan het wachten is om over te steken.
Dat is bij mij ook een grote ergernis. Ik claxoneer elke keer als er iemand voor mij stopt om een fietser door te laten waar deze geen voorrang heeft, in de hoop dat deze mensen het ooit leren... Ik vrees er echter voor als ik de domme verbaasde blik op hun gezicht zie niet wetende wat ze verkeerd gedaan hebben. Je gaat toch ook niet op een voorrangsweg stoppen voor een auto uit een zijstraat. Dat levert gevaarlijk situaties op.

Gisteren aan een flauwe bocht: ik kom uit de bocht, komt er een ups-busje op me afgesneld al spookrijdend. Hij was een grijze dacia aan het voorbijsteken met een grijze bestuurder. Verstaanbaar.
Maar doe dat toch niet aan een bocht waarbij je ook nog eens duidelijk iets aan het grabbelen bent dat op de grond aan de passagierskant ligt 🙈🙈🙈
Heb dus effectief moeten toeteren want die had me niet gezien... In mijn felgekleurde wagen met mijn lichten aan 🙄

De laatste maand ook opvallend veel bestuurders die vlotjes een meter over de streep rijden (bezig met de gsm? Neen toch?!?) of de slakken die soms tot 40km/u trager rijden dan wat de borden als maximale snelheid aangeven... Zit je dus op een baan waar je 90 mag aan 50 vast achter een personenwagen (voor traktors ben ik toleranter) of vorige week een vrachtwagen die aan 35km/u reed waar je 70 mag... Gezien goed zicht en geen tegenliggers toch ook efkes foert gezegd en over de volle witte lijn gemaakt dat ik van die klojo af was. 😡

Dat is bij mij ook een grote ergernis. Ik claxoneer elke keer als er iemand voor mij stopt om een fietser door te laten waar deze geen voorrang heeft, in de hoop dat deze mensen het ooit leren... Ik vrees er echter voor als ik de domme verbaasde blik op hun gezicht zie niet wetende wat ze verkeerd gedaan hebben. Je gaat toch ook niet op een voorrangsweg stoppen voor een auto uit een zijstraat. Dat levert gevaarlijk situaties op.
Dat claxoneren heb ik ook een tijdje gedaan, maar heb ik ondertussen al opgegeven. Helpt toch niks.

Ritsen bij wegenwerken is de laatste tijd goed ingeburgerd. Elke keer wordt er op het einde plaats gemaakt zodat je kunt meeritsen. Uitzondering was de Hollander in zijn Skoda Octavia deze ochtend.

Hij viel al op omdat hij tegen zijn voorligger kleefde. Jammer dat ik de persoon was die tussen zijn voorligger en hem moest invoegen. Het scheelde 2 cm tussen beide zijkanten, maar mijn spiegel lag voor op zijn spiegel dus hij moest buigen. Een middelvinger kreeg ik als cadeau, maar dat kon mijn pret niet bederven :ROFLMAO:
Ik heb al eens, als voorligger van zo'n bumperklever, teken gedaan naar degene die zou moeten ritsen dat die nog voor mij mag.
Waardoor ik 2 auto's voor mij laat ipv het normale ritsen.
Daar was die bumperklever ook niet mee gediend :D

Mensen in een pick up zien er ook belachelijk uit maar da's toch geen reden om ze te verbieden.
Zou wel eens mogen, de pick-ups die hier rondrijden zien geen spatje modder, trekken geen remork, worden gewoon als personenwagen gebruikt.

Onze wegen en parkeerplaatsen zijn niet voorzien op dodge ram en raptors....

Zou wel eens mogen, de pick-ups die hier rondrijden zien geen spatje modder, trekken geen remork, worden gewoon als personenwagen gebruikt.

Das nu keer zo ne zever eh, qua afmetingen zijn die waarschijnlijk nog zo groot niet als een camionet en een stuk lager, en het rijdt toch ook vol camionettes?

Kopt idd, hier in de buurt is er ook zo ene die zich zonder blozen dwars over 3-4 parkeerplaatsen zet.
Als er maar 2 plaatsen vrij zijn, is het in de juiste richting in het midden van de 2 met de kont nog uitstekend.

Ik ben dan de eikel die zich er legaal naast zet, liefst zo dicht mogelijk :ROFLMAO:

Hoezo zijn onze wegens daar niet op voorzien? Vrachtwagens rijden hier toch ook rond?
Parkeerplaatsen heb je wel gelijk in. Zelfs met een Audi A6 is het soms enorm krap parkeren tegenwoordig met die steeds smaller wordende parkeerstroken.

Hoezo zijn onze wegens daar niet op voorzien? Vrachtwagens rijden hier toch ook rond?
Parkeerplaatsen heb je wel gelijk in. Zelfs met een Audi A6 is het soms enorm krap parkeren tegenwoordig met die steeds smaller wordende parkeerstroken.
Dat is niet voor dichtegebouwde gebieden, past ook totaal niet in het straatbeeld. Men had dat nooit mogen importeren....en zeker geen fiscale voordelen aan geven!

Laatst bewerkt:
Die camionettes worden wel gebruikt waarvoor ze dienen. Die pickups meestal niet.
Voila, en camionette kan ook groot zijn dat is waar, ik ging wel eens naar colruyt met camionette, maar parkeerde mij altijd ver weg om niet te hinderen. Overigens ga je ook niet met camionette op restaurant of op bezoek naar plopsaland. Tenzij je genre v-klasse rijdt....

Terug
Bovenaan