De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

In’t begin van mijn straat is het lokaal van de KSA, altijd plezant rond het begin- en einduur.

Parkeren in dubbele rij, achter mijn oprit parkeren,… alles om toch maar die 10cm dichter bij de ingang te staan.
Vlak om de hoek en net achter de hoek zeker 10 vrije parkeerplaatsen, maar ziet eens dat ze wat moeten stappen tot aan de auto…

Newsflash: er is nog geen van die klein mannen doodgevallen van eens 50m verder te wandelen
:wallbash:

Nog een geluk dat er voor mijn grond een gracht ligt, of ze reden mijn voortuin aan frut ook.

edit: beetje het geval zoals je aan scholen soms ook wel hebt dus.
Welke opvoeding geef je dan ook aan de kinderen/kleinkinderen als je zo’n stoten uithaalt.

Laatst bewerkt:
Doet mij er aan denken, bij de bakker aan de kerk. Grote parking, ruimte zat zou je denken.
Maar ondanks dat er genoeg open parkeerplaatsen zijn zetten velen hun auto gewoon op de weg aan de deur van de bakker ... 4 pinkertjes op en hoppa "snel" broodje halen. Hoe mottig moet je al niet zijn als 3 stappen extra zetten te moeilijk is. Het verkeer dat dan door wilt moet zich maar over het fietspad heen manouvreren om er rond te gaan.

'k Ging op tijd vertrekken deze ochtend want ik moest ook naar de tandarts... een kwartier vroeger vertrekken en toch even laat toekomen als anders :sop:

YEFP5HP.png

Cadeautje van onze blauwe vrienden, nota bene tijdens de eerste rit met mijn nieuwe wagen. Had misschien toch beter iets minder vermogen gepakt :unsure: Ge kunt hier trouwens in dit land fucking niets doen of er zit altijd wel iemand in uw nek te hijgen om te kijken of je geen regeltjes overtreedt.

Bijkomende ergernis. De allereerste keer dat ik zo'n brief kreeg, dacht ik trouwens dat het om een phishingpoging ging. Zo amateuristisch dat die brief (precies afgedrukt op een low budget inkjet) en website (waarom werkt vekeersboetes.be enkel als je er www. voorzet?) zijn :sop:

Laatst bewerkt:
YEFP5HP.png

Cadeautje van onze blauwe vrienden, nota bene tijdens de eerste rit met mijn nieuwe wagen. Had misschien toch beter iets minder vermogen gepakt :unsure: Ge kunt hier trouwens in dit land fucking niets doen of er zit altijd wel iemand in uw nek te hijgen om te kijken of je geen regeltjes overtreedt.

Bijkomende ergernis. De allereerste keer dat ik zo'n brief kreeg, dacht ik trouwens dat het om een phishingpoging ging. Zo amateuristisch dat die brief (precies afgedrukt op een low budget inkjet) en website (waarom werkt vekeersboetes.be enkel als je er www. voorzet?) zijn :sop:
Regels worden dan ook enkel opgevolgd als ze kunnen gecontroleerd worden zeker? Reed je te snel of niet?

Verder heb ik nooit gedacht dat die zaken phishingpogingen zijn hoor: correct Nederlands, aangehecht overschrijvingsformulier, geen vreemde links. Precies een beetje boos.

Regels worden dan ook enkel opgevolgd als ze kunnen gecontroleerd worden zeker? Reed je te snel of niet?
Heb toch niet gezegd dat het onterecht was? Gewoon zo fucking voos dat ge u eens even als een klein kind uitleeft (binnen de perken natuurlijk) en dan zo'n onnozel boete in uw nek gekletst krijgt. Gij kleurt altijd binnen de lijntjes veronderstel ik?

Heb toch niet gezegd dat het onterecht was? Gewoon zo fucking voos dat ge u eens even als een klein kind uitleeft (binnen de perken natuurlijk) en dan zo'n onnozel boete in uw nek gekletst krijgt. Gij kleurt altijd binnen de lijntjes veronderstel ik?
Neen, ik heb al een collectie (kleine) snelheidsboetes maar ik aanvaard die ook gewoon omdat ik te snel reed.
Ge kunt hier trouwens in dit land fucking niets doen of er zit altijd wel iemand in uw nek te hijgen om te kijken of je geen regeltjes overtreedt.
Ik zie dat toch omgekeerd hoor, ik zie elke dag dat ik naar mijn werk rij overtredingen en dat is allemaal ok want niemand ligt er wakker van. Ik rij rond sinds 2005, nog geen enkele keer moeten blazen zelfs.

Neen, ik heb al een collectie (kleine) snelheidsboetes maar ik aanvaard die ook gewoon omdat ik te snel reed.

Ik zie dat toch omgekeerd hoor, ik zie elke dag dat ik naar mijn werk rij overtredingen en dat is allemaal ok want niemand ligt er wakker van. Ik rij rond sinds 2005, nog geen enkele keer moeten blazen zelfs.
Inderdaad, ik rij rond sinds 2001 en heb vorig jaar in maart voor het eerst een boete gekregen voor de snel rijden (ik moet wel zeggen dat ik daar goed op let) en ook vorig jaar in de zomer voor de eerste keer moeten blazen (deelden ze fucking alcoholgellekes uit voor de handen te ontsmetten ipv een bob sleutelhanger).
Toen ik pas mijn rijbewijs had twee keer tegengehouden voor controle van de papieren van de auto.
Verder niks, meestal als ik een controle zie dan laten ze mij gewoon passeren.

maar waarom is het onnozel? Alé, ze staan daar niet om enkel u te pakken hé. Hier in de gebuurten hebben ze hun vaste plekjes en dat zijn echt wel de straten waar er veel gepakt kunnen worden en het bijgevolg gevaarlijk wordt. Ik vind van mezelf ook dat het niet gevaarlijker is als ik eens 70 rij ipv 50 op een plaats die ik goed ken, maar als iedereen dat daar begint te doen wordt het natuurlijk wel gevaarlijk voor de lokale mensen.

Ik vind ook dat de focus veel te veel op snelheid ligt hier in België, maar hier in de buurt controleren ze ook veel op alcohol en als je dan ziet hoeveel mensen er "gepakt" worden ben ik toch blij dat ze dat doen. Spijtig dat er veel te weinig gecontroleerd wordt op de overtredingen zoals middenvakplakkers en asociaal rijgedrag etc.

Vandaag ingehaald door een madammeke, wat al inhield dat ze te rap rijdt (maar goed, bijna iedereen rijdt te rap op de R4). Kijk ik naar links als ze me voorbij steekt, zie ik dat ze in haar linkerhand een dooske pringles houdt en haar stuur loslaat om gezellig een chipke te kunnen eten. Nice, tegen +90 uw stuur loslaten om uw hand in een koker te steken.

Vandaag ingehaald door een madammeke, wat al inhield dat ze te rap rijdt (maar goed, bijna iedereen rijdt te rap op de R4). Kijk ik naar links als ze me voorbij steekt, zie ik dat ze in haar linkerhand een dooske pringles houdt en haar stuur loslaat om gezellig een chipke te kunnen eten. Nice, tegen +90 uw stuur loslaten om uw hand in een koker te steken.

Why not... De auto's sturen vanzelf tegenwoordig. Heb mijn stuur meer niet vast dan wel op nationale wegen en autosnelwegen...
Ik heb wel geen ergenissen meer op e weg, wss omdat ik mij daar niet meer moet op begeven, die Covid mag voor dat deel nog heel lang duren.

Maar post corona zal het ook eerder minimaal zijn gelukkig.

Vrouw in een 318d die gas begint geven als ik ze inhaal (nice try), om daarna in mijn gat te komen plakken. Ze reed eerst 60, maar nadien was 100 niet genoeg meer. Classic.

Laatste dagen redelijk wat kilometers gedaan dus ook wat ergernissen...

Hoe weinig mensen de aangepaste snelheid bij werken volgen is gewoon frappant vind ik. Met op kop vrachtwagens die dan nog tot tegen je komen plakken en hun grootlicht opsteken, terwijl ik 74 op de teller ga waar je al 3-400m 70 mag. Om dan liefst nog zo dicht mogelijk tegen mij toch nog in te halen.

Dit ergert me ook enorm bij dynamische borden/snelheid. De ring van Antwerpen is daar vreselijk voor. Waarschijnlijk flitsen ze nooit op de snelheid aangegeven door die borden maar dan nog... precies of je wordt van de weg geduwd als je gewoon de correcte snelheid wil rijden.

Andere serieuze ergernis was vandaag op de E40 in Wetteren. Er was duidelijk een serieus ongeval gebeurd en er stond een hevige file. Op een bepaald moment wordt één rijstrook afgekruist (rood kruis erboven), beetje verder de tweede. Gewoon hele treintjes die verder rijden (en dus ook lekker asociaal de stilstaande auto's inhalen die wel de regels volgen). Om zot van te worden als je al ~45min staat aan te schuiven en het bijna niet vooruit gaan omdat iedereen voorsteekt... Politie mocht toch ook wel wat meer moeite gedaan hebben om dit wat in te perken.

Daarstraks werd ik in Hasselt bijna van de weg gereden. Ik stond aan de lichten op links af te gaan (ik op het rechter rijvak, links van mij nog een andere auto), bij het links afslaan komt de auto links van mij gewoon naar hey rechter rijvak waar ik aan het rijden was.
Soms vraag ik mij echt af hoe sommige mensen hun rijbewijs gehaald hebben.

Ben overlaatst mijn eigen ergernis geweest. Rijd al jaar en dag via Lier op deze plaats. Linkerbaanvak om af te draaien, middenste enkel rechtdoor. (zoals ge kunt zien op oude streetview).

Maar blijkbaar is da recent aangepast geweest zodat beide baanvakken nu links af mogen. Stond dus op automatische piloot links en ben na het kruispunt gewoon naar rechts gegaan (2 baanvakken worden daar 1) zonder op te letten (ahja, zo lang ik al auto rij is daar gewoon niemand anders, dat was gewoon 1 rijtje om af te slaan). Dus heb daar wel iemand afgesneden denk ik.

Typische belgische situatie waar als ge het niet kent, niks van de signalering duidelijk is. 't is daar altijd heel druk, dus pijlen op de weg ziet ge gewoon niet door de auto's die staan aan te schuiven. Ge moet dat maar weten™

Ben overlaatst mijn eigen ergernis geweest. Rijd al jaar en dag via Lier op deze plaats. Linkerbaanvak om af te draaien, middenste enkel rechtdoor. (zoals ge kunt zien op oude streetview).

Maar blijkbaar is da recent aangepast geweest zodat beide baanvakken nu links af mogen. Stond dus op automatische piloot links en ben na het kruispunt gewoon naar rechts gegaan (2 baanvakken worden daar 1) zonder op te letten (ahja, zo lang ik al auto rij is daar gewoon niemand anders, dat was gewoon 1 rijtje om af te slaan). Dus heb daar wel iemand afgesneden denk ik.

Typische belgische situatie waar als ge het niet kent, niks van de signalering duidelijk is. 't is daar altijd heel druk, dus pijlen op de weg ziet ge gewoon niet door de auto's die staan aan te schuiven. Ge moet dat maar weten™
De datum van die foto staat er bij. Augustus 2020. Zo recent is dat dus niet.

Hier hebt ge ook zo'n toffe situatie. Net na een tweevaksbaan over een brug kan je aan de lichten ofwel naar links (staat mooi aangeduid), ofwel naar rechts (staat mooi aangeduid) ofwel rechtendoor. één vak duidelijk om rechtdoor te gaan en één vak om net na de lichten een kleine zijbaan te nemen. Maar daar staat dus niets aangeduid dus als je het daar niet kent (of denkt sneller te zijn dan het vak naast u) sta je daar dus om gewoon rechtdoor te rijden maar dat vak valt dus weg na 50 meter ofzo.

Ik moet spontaan denken aan het rondpunt van Wommelgem, dat is ook zo verwarrend qua rijvakken. Als je er regelmatig komt valt dat wel mee, maar echt aangegeven is het niet

Daarstraks op de E313 was ik rustig aan 't cruisen tegen 130 cc. Ik reed op het linkervak en was bezig met op het gemakje iemand in te halen. Opeens pinkt en komt zij naar links terwijl er geen enkele andere auto in de buurt was. Ik schrok natuurlijk vrij hard omdat het ook vrij hard aan het regenen was en ik rem af. Even later passeer ik haar alsnog en trekt ze een raar gezicht met een duckface.

Geen idee wat die had gepakt, wtf zeg.

Terug
Bovenaan