De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik durf al eens misbaar maken wanneer een bepaalde situatie in het verkeer mij niet bevalt. Dat is, toegegeven, inderdaad geen al te goede eigenschap, maar het mindert wel met de jaren 😇.
Bij sommigen werkt confronteren met hun stommiteiten nu eenmaal als een rode lap op een stier maar dat zijn toch uitzonderingen in >20j. rijbewijs (A+B)
Nee, da's een feit, eens claxonneren omdat er iemand iets levensgevaarlijk doet, lijkt het idd alleen maar te verergeren. In zo'n geval maak ik er een sport van om zelf zo kalm mogelijk te blijven om het extra belachelijk te maken. :unsure:

70 jarige automobilist

Kan vanalles gebeurt zijn, maakt op zich ook niet zo heel veel uit en helpt ook niets bij die dramatische uitkomst

Goh in mijn ogen was dat vroeger al n baan voor sluipverkeer (of zatte mensen)
Ik gebruik die nu nog als sluipweg als de afrit dicht staat tot aan de autostrade..

Tja doorlopende witte strook en geen zicht, dan blijf je gewoon achter die fietser
Wilt ge u opjagen staat het vrij dat roze kaartje in te leveren en mee te fietsen zou ik denken

De rest van die baan is al fietsstraat
Oorzaak kan inderdaad nog alles zijn.

En het was inderdaad een baan voor sluipverkeer omdat het ook op de grens lag van de gemeente, maar door komst van de winkels en de fusie is het een veel gebruikte baan geworden.

En ze zouden die hele baan beter fietsstraat maken.

De nieuwe conflictvrije verkeerslichten die overal geplaatst worden.
Ik snap perfect dat ze dit doen op een groot kruispunt waar veel fietsers en voetgangers oversteken.
Maar op de N8(expresweg ninove-brussel) hebben ze nu een 2de kruispunt vernieuwd en doorgaand verkeerd kan niet meer tegelijk over het kruispunt.
Wanneer het groen is voor verkeer richting Ninove, dan staat het op rood voor verkeer richting Brussel en omgekeerd.
Dit veroorzaakt zoveel bijkomende file voor die 5 man en paardekop die per dag daar te voet of fiets oversteken.

Terug
Bovenaan