De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Fransen hebben toch ook een eigen rijstijl, nog los van het feit dat ze zo'n grote concentratie aan middenvaksplakkers hebben, weer een mooi voorbeeld tegengekomen:
- chauffeur vertrekt in ondergrondse parking, besluit in tegenrichting te rijden omdat dat 50 meter korter is
- neemt dan nog eens zijn voorrang van links in die parking
- buiten aan dubbele snelheid t.o.v. wat toegelaten is
- op de openbare weg ook vlot 70 waar je 50 mag (industrieterrein met redelijk wat zijstraten)
- rijdt daarna nog eens door het rood ook

500 meter verder zit hij achter een camion - met al die toeren heeft hij uiteindelijk 2 autolengtes gewonnen = 2 à 3 seconden :crazy:

Fransen hebben toch ook een eigen rijstijl, nog los van het feit dat ze zo'n grote concentratie aan middenvaksplakkers hebben, weer een mooi voorbeeld tegengekomen:
Gisterenavond rond 21u vanaf Roeselare richting Moeskroen ook weer zo'n parel, continu in het middenvak blijven plakken. Niks, maar dan letterlijk niks midden en rechts. Ik kom aan 124 aan, begint die wel niet te accelereren om te speed matchen... Dan eens goed het pedaal ingedrukt, ingehaald en naar rechts. Bleef die zo ver ik die nog kon zien in 't midden verder rijden aan 110.

T.h.v. afrit Loppem richting Brussel, weer zo'n stoere Engelsman die denkt dat snel rijden voor hem mag vanaf 'm van de boot of trein is, bleef die maar links gatplakken en sukkelen om het ene na het andere links rijdende slachtoffer naar 't midden te forceren.

10 dagen in Portugal rondgereden met warm weer -> geen probleem

Amsterdam -> België tijdens die hittegolf van 40° -> geen probleem

3e straat in België -> weg afgesloten, weg is omhoog gekomen met die hitte

Hoe kan het 🙄
Intussen straat ook al +- 12 dagen afgesloten

Gisteren ne slimmen met reclame op zijn camionette aan 't vlammen in de bebouwde kom, gevolgd door een oude Ford Focus. Ik dacht dat het vrienden waren.

Camionette gaat aan de kant en stapt meteen uit. Begint te roepen en doen terwijl de Focus hem voorbij vlamt. Kerel terug in zijn camionette om de achtervolging in te zetten. Focus gaat aan de kant en stapt uit, kerel in camionette rijdt door :laugh:

Geen idee wat er toen gebeurd is want ik moest de andere kant uit. Tsjoolders.

Nummerplaat doorgeven aan de politie? Als ik mij niet vergis zijn ze wel streng op zo'n toestanden.
Ben zo'n sujet eens tegengekomen op de E313. 2 armzielige blauwe lampjes in de grille vooraan en achteraan niets. Had al een vermoeden dat het geen echte was, nog geen 5 minuten later kom ik die terug tegen terwijl die op de pechstrook staat, met de wegpolitie er vlak achter :biglaugh:

Ben zo'n sujet eens tegengekomen op de E313. 2 armzielige blauwe lampjes in de grille vooraan en achteraan niets. Had al een vermoeden dat het geen echte was, nog geen 5 minuten later kom ik die terug tegen terwijl die op de pechstrook staat, met de wegpolitie er vlak achter :biglaugh:
Dat zal zijne beste keer niet zijn. Als ik mij niet vergis zijn dat geen gewone verkeersboetes meer en wordt dat aanzien als ernstig misdrijf.

https://www.hln.be/bilzen-hoeselt/k...t-wagen-botst-met-fietser-in-bilzen~ac9668d4/

Het stond in de sterren geschreven dat op dat stuk baan ooit mis zou lopen met fietsers en auto's. Geen apart fietspad en geen uitwijkmogelijkheden.

De baan is in beide verlengen een fietsstraat, maar omdat er daar op dat stuk bedrijven liggen, heeft men dat niet doorgetrokken.

Bijkomend zit ge daar ook met blinde bochten en zout ge als auto stapvoets moeten rijden om toch geen risico te nemen.

Gisteren een Golf 7 met Nederlands kenteken zien scheuren over de weg. De drie rijvakken voor hem waren vol, vond er niet beter om via het pechstrook (tegen geschat 140-150) in te halen om kort daarna te schieten naar het linkerrijvak. Toch even gedacht om naar de politie te bellen en dit te melden, heb niet snel een issue met snelheidsduivels op een lege baan maar om op een drukke baan daar nog zulke manoeuvres aan te koppelen is toch wel overdreven.

Bon, khad zijn nummerplaat niet dus zou toch niet veel uithalen. Volgende afrit aan de rode lichten kom ik hem terug tegen. Nummerplaat genoteerd en toen weer even getwijfeld om te bellen, uiteindelijk toch niet gedaan want wellicht wordt er niks mee gedaan. Klopt dit?

Laatst bewerkt:
https://www.hln.be/bilzen-hoeselt/k...t-wagen-botst-met-fietser-in-bilzen~ac9668d4/

Het stond in de sterren geschreven dat op dat stuk baan ooit mis zou lopen met fietsers en auto's. Geen apart fietspad en geen uitwijkmogelijkheden.

De baan is in beide verlengen een fietsstraat, maar omdat er daar op dat stuk bedrijven liggen, heeft men dat niet doorgetrokken.

Bijkomend zit ge daar ook met blinde bochten en zout ge als auto stapvoets moeten rijden om toch geen risico te nemen.
Vind het wel serieus overdreven

Ja geen apart fietspad, en wat noem je uitwijkmogelijkheden?
Ik kan u hier 10-20 banen opsommen waar je die niet hebt (behalve tegen een boom of tegen en gevel)

Zoals ik de auto nu zag staan was het ter hoogte van de Electro. Dat is gewoon een recht stuk

Jammerlijk ongeval, ken de papa via via
Maar om nu zoals andere de stad al verantwoordelijk te laten staan

Vind het wel serieus overdreven

Ja geen apart fietspad, en wat noem je uitwijkmogelijkheden?
Ik kan u hier 10-20 banen opsommen waar je die niet hebt (behalve tegen een boom of tegen en gevel)

Zoals ik de auto nu zag staan was het ter hoogte van de Electro. Dat is gewoon een recht stuk

Jammerlijk ongeval, ken de papa via via
Maar om nu zoals andere de stad al verantwoordelijk te laten staan
Op het moment van de post had ik niet gezien waar het ongeval zou hebben plaatsgevonden. Achteraf stond de auto inderdaad bij de elekcro zaak op het rechtstuk. De automobilist zou de fietser altijd moeten gezien hebben imo.

Echter heeft de stad wel steken laten vallen met de ontwikkeling van die zone. Waar het vroeger een uithoek van Bilzen was, waar enkel het stinkfabriek was en het woonwagenpark, zijn er nu ook veel winkels bijgekomen.

Op die baan was er vroeger zo goed als geen verkeer, als je niet bij die bedrijven moest zijn, nam je die weg niet. Echter is dit door de aanwezigheid van de winkels het verkeer serieus toegenomen, alsook de zwakke weggebruikers. En de inrichting van die baan heeft helemaal geen plaats voorzien voor voetgangers, fietsers,... alles wordt gedeeld met de auto's.

Bijkomend heeft deze baan verschillende bochten met een witte doorlopende lijn (buiten het stukje van elektro) wat frustraties geeft aan auto's als ze achter een fiets zitten, want ze kunnen pas inhalen bij het recht stuk als er geen tegenliggers afkomen.

Dat gezegd zijnde als ze bij ons kunnen kappen op het gemeentebestuur, zullen ze het niet laten, zeker als er een kind bij betrokken is.

Hier reed ik op de linkerrijstrook, bezig met een camion in te halen, tot ik plots van links uit de kruisende baan een oude vrouw in een kleine auto zie afkomen, gewoon los door rood. 4 rijstroken die alles mogen dichtgooien, madam had niets door. :wtf:

Bon, khad zijn nummerplaat niet dus zou toch niet veel uithalen. Volgende afrit aan de rode lichten kom ik hem terug tegen. Nummerplaat genoteerd en toen weer even getwijfeld om te bellen, uiteindelijk toch niet gedaan want wellicht wordt er niks mee gedaan. Klopt dit?
Dat ligt eraan, als het enkel een melding is en ze geen heterdaad kunnen doen normaal niet. Om die reden heb ik ook een dashcam en daarvan stuur ik af en toe wel eens een filmpje door als het echt om iets degoutant gevaarlijk gaat.

Gisteren ne slimmen met reclame op zijn camionette aan 't vlammen in de bebouwde kom, gevolgd door een oude Ford Focus. Ik dacht dat het vrienden waren.

Camionette gaat aan de kant en stapt meteen uit. Begint te roepen en doen terwijl de Focus hem voorbij vlamt. Kerel terug in zijn camionette om de achtervolging in te zetten. Focus gaat aan de kant en stapt uit, kerel in camionette rijdt door :laugh:
Ja ik ken dat die mannen die u willen doen stoppen. Tot je effectief stopt en uitstapt en ze zien dat je bijna 2 meter bent. Dan willen ze u ineens niet meer zo dringend spreken 😆

Dat ligt eraan, als het enkel een melding is en ze geen heterdaad kunnen doen normaal niet. Om die reden heb ik ook een dashcam en daarvan stuur ik af en toe wel eens een filmpje door als het echt om iets degoutant gevaarlijk gaat.

Heb inderdaad geen dashcam, misschien toch eens overwegen te halen.

Op het moment van de post had ik niet gezien waar het ongeval zou hebben plaatsgevonden. Achteraf stond de auto inderdaad bij de elekcro zaak op het rechtstuk. De automobilist zou de fietser altijd moeten gezien hebben imo.

Echter heeft de stad wel steken laten vallen met de ontwikkeling van die zone. Waar het vroeger een uithoek van Bilzen was, waar enkel het stinkfabriek was en het woonwagenpark, zijn er nu ook veel winkels bijgekomen.

Op die baan was er vroeger zo goed als geen verkeer, als je niet bij die bedrijven moest zijn, nam je die weg niet. Echter is dit door de aanwezigheid van de winkels het verkeer serieus toegenomen, alsook de zwakke weggebruikers. En de inrichting van die baan heeft helemaal geen plaats voorzien voor voetgangers, fietsers,... alles wordt gedeeld met de auto's.

Bijkomend heeft deze baan verschillende bochten met een witte doorlopende lijn (buiten het stukje van elektro) wat frustraties geeft aan auto's als ze achter een fiets zitten, want ze kunnen pas inhalen bij het recht stuk als er geen tegenliggers afkomen.

Dat gezegd zijnde als ze bij ons kunnen kappen op het gemeentebestuur, zullen ze het niet laten, zeker als er een kind bij betrokken is.
70 jarige automobilist

Kan vanalles gebeurt zijn, maakt op zich ook niet zo heel veel uit en helpt ook niets bij die dramatische uitkomst

Goh in mijn ogen was dat vroeger al n baan voor sluipverkeer (of zatte mensen)
Ik gebruik die nu nog als sluipweg als de afrit dicht staat tot aan de autostrade..

Tja doorlopende witte strook en geen zicht, dan blijf je gewoon achter die fietser
Wilt ge u opjagen staat het vrij dat roze kaartje in te leveren en mee te fietsen zou ik denken

De rest van die baan is al fietsstraat

Ik kom dat precies allemaal nooit tegen. :unsure:
Ik durf al eens misbaar maken wanneer een bepaalde situatie in het verkeer mij niet bevalt. Dat is, toegegeven, inderdaad geen al te goede eigenschap, maar het mindert wel met de jaren 😇.
Bij sommigen werkt confronteren met hun stommiteiten nu eenmaal als een rode lap op een stier maar dat zijn toch uitzonderingen in >20j. rijbewijs (A+B)

Terug
Bovenaan