De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

't is gelukt, eenmalig kwijtgescholden :)
Mooi, da's wel goed om weten. Ik heb mij al eens afgevraagd of dat zou lukken. Van de ene kant heb je de nummerplaat fout ingevuld, maar van de andere kant heb je wel netjes betaald.

Wel goed dat ze er dan toch niet moeilijk over doen blijkbaar.

Mooi, da's wel goed om weten. Ik heb mij al eens afgevraagd of dat zou lukken. Van de ene kant heb je de nummerplaat fout ingevuld, maar van de andere kant heb je wel netjes betaald.

Wel goed dat ze er dan toch niet moeilijk over doen blijkbaar.
Er staat wel bij dat ze deze geste 1 maal per nummerplaat verlenen, volgende keer ist betalen :)

Ben er inderdaad ook wel content van, als die van slechte wil zijn heb je geen poot om op te staan.

Ik claxonneer niet graag voor kleinigheden, maar ik passeer hier (bijna) elke dag en 't is alle keren hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Ik claxonneer niet graag voor kleinigheden, maar ik passeer hier (bijna) elke dag en 't is alle keren hetzelfde.

Gij rijdt wel nerveus precies. En dat gas bijgeven om uw punt te maken is ook vrij nutteloos imo.
Neemt niet weg dat ik uw ergernis deel, maar je maakt het zelf wel erger.

Gij rijdt wel nerveus precies. En dat gas bijgeven om uw punt te maken is ook vrij nutteloos imo.
Neemt niet weg dat ik uw ergernis deel, maar je maakt het zelf wel erger.
Inderdaad wat nerveus, vooral geïrriteerd, omdat ik van ver al zie dat het weer van dat is. Dat gas geven is 90% van net te zijn afgeslaan, van pakweg 20km/u naar 40km/u (meer haal ik niet uit m'n 88pk), en dan deze keer net dat tikje langer ingeduwd gehouden omdat ik de drama queen wou zijn 😊

Geen grote ergernis maar vooral even schrikken

Oef, dat jongetje heeft van begin tot eind niets door (kijkt effe opzij maar niet naar de auto denk ik?). Heb je een (stille) elektrische auto ofzo waardoor hij je niet hoorde afkomen?

Oef, dat jongetje heeft van begin tot eind niets door (kijkt effe opzij maar niet naar de auto denk ik?). Heb je een (stille) elektrische auto ofzo waardoor hij je niet hoorde afkomen?
Gewoon een diesel. En door de dichte bebouwing hoor je het motorgeluid daar overdreven goed (ben die dag en erna ook nog te voet gepasseerd daar).
Ik zou het filmpje nog wat eerder moeten laten beginnen eigenlijk, want volgens mij liep hij eerst in het midden van de weg, en schuift hij op omdat hij een auto hoort aankomen. Maarja, een bal is belangrijk.

Als ik een kind met een bal zie (en dan nog spelend ook), dan zal ik altijd de reflex hebben om mij in te houden en ervan uit te gaan dat dat kind zomaar de weg kan oplopen.
Maar gelukkig was ik ook niet gehaast want in theorie mag je daar 50km/u rijden en ik zat in rustig in 2e versnelling aan 20 à 30 km/u omdat het zo'n smal straatje was en dat kind ook nog eens niet op het voetpad loopt.
Uiteindelijk reageer ik niet supersnel, maar er waren nog enkele kleine metertjes overschot, anders had ik hem los mee.

Gho, toch klein beetje overdreven of uitgelokt.
Zijn duidelijk allemaal al aan die inhaalbeweging bezig zonder dat ze u kunnen zien.
Ik snap u punt ook maar geven en nemen of hoffelijkheid kan ook soms.
Kan door de video zijn maar op de rechterkant staat zo'n blauw bord met twee witte pijlen.
Normaal zou ik verwachten dat die linkse pijl rood zou zijn, dit maakt het dus ook wel vreemd.

Gewoon een diesel. En door de dichte bebouwing hoor je het motorgeluid daar overdreven goed (ben die dag en erna ook nog te voet gepasseerd daar).
Ik zou het filmpje nog wat eerder moeten laten beginnen eigenlijk, want volgens mij liep hij eerst in het midden van de weg, en schuift hij op omdat hij een auto hoort aankomen. Maarja, een bal is belangrijk.

Als ik een kind met een bal zie (en dan nog spelend ook), dan zal ik altijd de reflex hebben om mij in te houden en ervan uit te gaan dat dat kind zomaar de weg kan oplopen.
Maar gelukkig was ik ook niet gehaast want in theorie mag je daar 50km/u rijden en ik zat in rustig in 2e versnelling aan 20 à 30 km/u omdat het zo'n smal straatje was en dat kind ook nog eens niet op het voetpad loopt.
Uiteindelijk reageer ik niet supersnel, maar er waren nog enkele kleine metertjes overschot, anders had ik hem los mee.
Als je op zo'n korte afstand stilstaat, reactietijd inbegrepen, denk ik niet dat je nu moet denken dat je nog sneller had kunnen reageren. Snelheid duidelijk aangepast aan het mogelijke gevaar, en vlot gereageerd.

Gho, toch klein beetje overdreven of uitgelokt.
Zijn duidelijk allemaal al aan die inhaalbeweging bezig zonder dat ze u kunnen zien.
Ik snap u punt ook maar geven en nemen of hoffelijkheid kan ook soms.
Kan door de video zijn maar op de rechterkant staat zo'n blauw bord met twee witte pijlen.
Normaal zou ik verwachten dat die linkse pijl rood zou zijn, dit maakt het dus ook wel vreemd.
Als je het niet ziet, rijd je te kort op uw voorligger. En die witte camionette zou het zeker moeten zien, die zit veel hoger. Nee, dit is gewoon typisch "ik rij snel nog mee, de tegenligger kan dan niet anders dan stoppen".
Dat blauw bord vermoed ik, is zijn kleur door de jaren verloren. Maar het is nog steeds het vierkant blauwe bord dat duidelijk maakt dat je voorrang hebt.

Ik zou wel eens geclaxonneerd hebben naar die kleine tbh, want veel heeft hij er precies niet van opgestoken, maar verder perfect gereageerd denk ik.

De linkse pijl is verkleurd in deze richting, in de andere richting is hun rechtse pijl duidelijk rood. Dat zie je natuurlijk niet op de video.

(Ik rij van uit de zuidelijke richting, vandaar dat deze kant verkleurd is geraakt en de andere kant niet)

Laatst bewerkt:
De linkse pijl is verkleurd in deze richting, in de andere richting is hun rechtse pijl duidelijk rood. Dat zie je natuurlijk niet op de video.

(Ik rij van uit de zuidelijke richting, vandaar dat deze kant verkleurd is geraakt en de andere kant niet)
Dat de kleuren verbleekt zijn maakt niet uit, de vorm zegt genoeg. En moest zelfs het bord verdwenen zijn moesten de tegenliggers nog wachten, want de wegversmalling is aan hun kant. Volgens mij kan je hier onmogelijk twijfelen aan wie hier voorrang heeft.

Die eerste camionet snap ik nog enigszins, die was bijna erdoor. Hoewel die eigenlijk ook al moest stoppen. Die man achter het stuur van de tweede camionet snap ik echt niet. Die moet daar gewoon stoppen en voorrang verlenen, zonder discussie. Maar uiteraard nog vlug meeglippen. En als kers op de taart als er dan getoeterd wordt nog teken doen van "doe eens rustig". Volgens mijn definitie zijt ge dan ne eikel (vooral door dat handgebaar dan).

Hoeveel mensen rijden er rond die vrijwel nergens hun pinker gebruiken en over de lijn zwalpen omdat ze op hun gsm bezig zijn? Belachelijk veel op mijn dagelijks traject. Jezus, om zot van te worden.

Dat de kleuren verbleekt zijn maakt niet uit, de vorm zegt genoeg. En moest zelfs het bord verdwenen zijn moesten de tegenliggers nog wachten, want de wegversmalling is aan hun kant. Volgens mij kan je hier onmogelijk twijfelen aan wie hier voorrang heeft.
Inderdaad, langs de andere kant (waar je geen voorrang hebt) heb je dan een rond bord met rode rand.

Ik heb mij op dat punt al 100en keren hoffelijk gedragen, gisteren was de eerste keer dat ik mij heb aangesteld. Als ik de beelden zo bekijk moet ik toegeven dat die 1e camionette maar een relatief kleine inschattingsfout heeft gemaakt waarop ik overdreven reageerde door te claxxoneren, maar die 2e rijdt gewoon blind een situatie in waar die geen voorrang heeft.

Inderdaad, langs de andere kant (waar je geen voorrang hebt) heb je dan een rond bord met rode rand.

Ik heb mij op dat punt al 100en keren hoffelijk gedragen, gisteren was de eerste keer dat ik mij heb aangesteld. Als ik de beelden zo bekijk moet ik toegeven dat die 1e camionette maar een relatief kleine inschattingsfout heeft gemaakt waarop ik overdreven reageerde door te claxxoneren, maar die 2e rijdt gewoon blind een situatie in waar die geen voorrang heeft.
Bwa, ik snap wel dat je op den duur zo gefrustreerd raakt dat je eens toetert. Ik vind dat niet aanstellen, het zou mij ook kunnen overkomen als ik dat elke dag meemaak. De tegenligger vond waarschijnlijk dat je wel een aansteller bent, maar ik heb zo de indruk dat die niet beschikt over een geweldig inlevingsvermogen (de tweede camionette dan).

Niet van wakker liggen.

Volgende keer (als ge niet gehaast zijt) gewoon een stukje doorrijden en stoppen. laat ze maar achteruit rijden. Wat gaat hm doen ? Uw auto rammen

Terug
Bovenaan