De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Neeje daarvoor dient die niet : dat is de strook voor de ongeleide projectielen. Dat weet toch het kleinste kind zeg !!!
Wel zeldzame projectielen. In mijn hele rij-carrière nog maar 3x via de pechstrook voorbij geknald geweest en een er van was een politieachtervolging.

Ergernis van de dag: na het werk is de slagboom aan de spoorweg altijd dicht, maar ik moet daar niet over. Ik kom zo'n 50m van die slagboom de hoofdweg op waar ik naar links moet en de slagboom is rechts. In zowat 99,9% van de gevallen laat iedereen dat kruispunt vrij, aangezien iedereen die daar op dat uur passeert, er ook effectief elke dag passeert en het daar kent.
Dat was vandaag buiten de dame in de BMW gerekend. Die stond dus pal op de kruising, 4m achter de wagen voor haar en vertikte om wat vooruit te rijden. Spoorweg is daar ook altijd 6 a 8 minuten dicht, dus je staat er wel even. Wel dank en respect voor de jonge dame met de rode clio met een L op die er achter stond, en wat achteruit ging, zodat ik via de berm er net tussen kon. Als iemand met een L het wint qua inzicht is het ver gekomen.

Wel zeldzame projectielen. In mijn hele rij-carrière nog maar 3x via de pechstrook voorbij geknald geweest en een er van was een politieachtervolging.
Dan heb je toch wel een goeie route. Op de oprit van de ring in Strombeek is dat dagelijkse kost (komende van A12 Antwerpen, om de ring op te rijden richting Luik/Leuven). 's ochtends wat file (in niet-corona tijden) en garantie dat er daar een paar pippo's via de pechstrook beginnen in te halen. Altijd veel goesting om me half op de pechstrook te zetten en die te blokkeren, maar dat is dan weer ambras zoeken zeker? :unsure:

Of vroeger op de e40 Gent -> Brussel, thv Groot-Bijgaarden. Hoeveel er daar niet via het tankstation een deel van de file afsneden...

Of vroeger op de e40 Gent -> Brussel, thv Groot-Bijgaarden. Hoeveel er daar niet via het tankstation een deel van de file afsneden...
Ook Gent richting Antwerpen. Daar zag je ze vroeger ook regelmatig langs het tankstation rijden om toch maar 300 meter sneller te zijn.
Of een afrit nemen, oversteken en dan terug de oprit nemen zag ik ook vaak gebeuren.

Dan heb je toch wel een goeie route. Op de oprit van de ring in Strombeek is dat dagelijkse kost (komende van A12 Antwerpen, om de ring op te rijden richting Luik/Leuven). 's ochtends wat file (in niet-corona tijden) en garantie dat er daar een paar pippo's via de pechstrook beginnen in te halen. Altijd veel goesting om me half op de pechstrook te zetten en die te blokkeren, maar dat is dan weer ambras zoeken zeker? :unsure:
Ik heb geen vaste route hoor. Op mijn 'vaste' kom ik vooral slenteraars tegen.

@Renegadexxripxx : Als motard zijnde kan u zeggen dat de rechter rijstrook helemaal kapot gereden is door vrachtwagens en soms levensgevaarlijk is om er op te rijden met een motor ( de wegen à la Belge), de lijnen tussen linker en middenvak mogen gebruikt worden door motors als er file/ of vertraagd verkeer is met een maximum snelheid van 50km/h ofwel 25km/h sneller dan het vertraagd verkeer. Moraliteit: moest België meer investeren in onderhoud en kwaliteit van hun wegen dan zou meer volk rechts rijden en wat de motards betreft: het is volkomen legaal. Natuurlijk heb je ook idiote motards die te pas en te onpas die lijnen gebruiken tegen hoge snelheid en die verneuken het voor alle motards.

Laatst bewerkt:
met een maximum snelheid van 50km/h ofwel 25km/h sneller dan het vertraagd verkeer.
FYI het is maximaal 20km/u sneller dat je mag rijden.

En op redelijk wat snelwegen is die rechter rijstrook in goede staat hoor. Dat was vroeger nog anders, maar ze maken er wel werk van tegenwoordig.

Ik kom op redelijk veel plaatsen in Vlaanderen en over het algemeen zijn dit wel mooie nieuwe stroken ja.
Wallonië is weer eventjes geleden, maar daar waren er recent ongelofelijk veel wegenwerken om al die autosnelwegen weer in nieuwstaat te brengen.

Die tijden van overal kapotte autostrades is nu toch ook al efkes geleden Zenne.

Dat vind ik dus niet hoor. Groeven van zware vrachtwagens beginnen weer overal te verschijnen. Zo goed is de kwaliteit in België.

Kan je dan concrete voorbeelden geven? Ik zie toch ook maar bitter weinig slechte stukken autosnelweg meer.

Ook Gent richting Antwerpen. Daar zag je ze vroeger ook regelmatig langs het tankstation rijden om toch maar 300 meter sneller te zijn.
Of een afrit nemen, oversteken en dan terug de oprit nemen zag ik ook vaak gebeuren.
Waze kan daar erg in zijn, met afritten te nemen en gelijk terug den oprit...
Tankstations (gelukkig) niet!

Waze kan daar erg in zijn, met afritten te nemen en gelijk terug den oprit...
Tankstations (gelukkig) niet!
Rechtstreeks van afrit richting oprit? Dat heb ik nog niet voorgehad.
Wel dat hij de afrit aanraadt en dan wat verderop een blokje rond te doen om zo dan weer de oprit te nemen.
Maar dat is ook wel al weer jaren geleden dat Waze dat deed, intussen weet de software al beter (in mijn geval dan toch).

ik heb dat toch ook al gehad met de gps: afrit en dan gewoon oversteken en weer de oprit op.
Dus bij dat kan ik wel inbeelden dat dit soms per ongeluk gebeurt. Via tankstations denk ik wel dat dit enkel gebeurt bij mensen die een stuk van een file willen passeren.

En slechte wegen zijn er genoeg. Niet echt een autosnelweg, maar op de e34 richting kust heb je een stuk waar ge uit elkaar rammelt. Ik heb die veertien dagen geleden moeten nemen en ik dacht dat ik platte band had met de motor. :p

Parkeerboete, had mijn nummerplaat geregistreerd maar typfout gemaakt. Een 6 ipv een 9 ingevuld. Heb ze betwist dat ze op het moment van de boete waarschijnlijk mijn nummerplaat zullen zien maar dan met een 6 ipv 9.. zal wel niks worden maar kan maar proberen.

Parkeerboete, had mijn nummerplaat geregistreerd maar typfout gemaakt. Een 6 ipv een 9 ingevuld. Heb ze betwist dat ze op het moment van de boete waarschijnlijk mijn nummerplaat zullen zien maar dan met een 6 ipv 9.. zal wel niks worden maar kan maar proberen.

Gecombineerd met het exacte bedrag dat van je rekening is gegaan zou dat toch moeten lukken denk ik dan?

Terug
Bovenaan