De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Jij moest ook links afslaan dan?

Anyway, ook zo'n ambetant druk punt daar. Om daar naar links af te slaan al regelmatig in een lange rij staan wachten.
Ja ik reed naar de McDonalds, ik stond te wachten op het juiste rijvak. En zoals gezegd: Fair enough dat hij fout stond en er zich nog wilde tussen wringen, maar je moet wel je pinker opzetten en niet u zomaar roekeloos er tussen kwakken he.

Ik kan namelijk niet ruiken dat hij fout staat, mits hij zijn pinker had opgezet dan wist ik tenminste dat hij naar links wilde (ik kon dan natuurlijk ne eikel zijn en hem er niet tussen laten :tongue: maar dat was wel het minste dat hij kon doen)

Is id klote punt. Het blijft eeuwig rood om links af te slaan én als het groen is, dan is dat heel erg kort.

Laatst bewerkt:
Ja ik reed naar de McDonalds, ik stond te wachten op het juiste rijvak. En zoals gezegd: Fair enough dat hij fout stond en er zich nog wilde tussen wringen, maar je moet wel je pinker opzetten en niet u zomaar roekeloos er tussen kwakken he.

Ik kan namelijk niet ruiken dat hij fout staat, mits hij zijn pinker had opgezet dan wist ik tenminste dat hij naar links wilde (ik kon dan natuurlijk ne eikel zijn en hem er niet tussen laten :tongue: maar dat was wel het minste dat hij kon doen)

Is id klote punt. Het blijft eeuwig rood om links af te slaan én als het groen is, dan is dat heel erg kort.
Mja, ik heb het er al voorgehad dat ik in een rijtje sta te wachten en er zo'n grapjas de rijd voorbijrijdt en rechts van mij komt staan en zijn pinker naar links opzet om er nog tussen te mogen. Al genoeg zulke gevallen gehad die zich zogezegd hadden vergist dus die kon toen wel wachten.

Rijvakken worden precies steeds meer iets optioneel?
- Gisteren voor mij een auto die omwille van wat oneffen wegdek dan maar beslist om te gaan spookrijden, volledig op het vak van de tegenrichting (voor wat putten ~30 cm rechts)
- Vanmorgen een zijstraat: op beide vakken van die straat staat een auto te wachten aan de lichten. De auto erachter beslist dan maar om een 3e rijvak links te maken, volledig op de helft van de tegenrichting. En dan nog dwaas kijken als een vrachtwagen in de andere richting claxonneert. Blijkt dat hij dan nog naar rechts moest ook, geen idee hoe hij dacht van dat te doen met rechts van hem 2 auto's waarvan er één naar links zou afslaan. Misschien toch beter dat geld voor die gepersonaliseerde plak besteden aan een rijbewijs? :p

Achja , heb gisteren ook al gezien dat mensen die van een schoolparking komen gewoon effe tegen de richting in over het fietspad rijden tot 2 straten verder zodat ze die kunnen nemen omdat ze anders achteraan l moeten aansluiten en evengoed een paar keer moeten wachten voor het rode licht .

Hoe zit het eigenlijk met die werken op de Kennedylaan (R4) ?
Worden daar snelheidscontroles gehouden ?
Als ge u daar houdt aan de snelheidsbeperking van max 50 kpu zijt ge een gevaar op de weg.

Het verkeersinfarct dat de Kennedytunnel is. Zaterdagmiddag: file. Zondagnamiddag: file.
Het feit dat de Liefkenshoektunnel de laatste jaren in snel tempo duurder geworden is, zal daar ook niet bij helpen denk ik?

Een schoolbus blokkeert de rijbaan om kinderen er uit te laten (en ja dat duurt best wel lang). De wagen voor mij kan er nipt langs maar hij twijfelt en blijft staan. Daardoor kan ik er niet langs of ik moest over het voetpad rijden (langs links) + de voorganger én de bus voorbij steken.

De chauffeur achter mij toetert zonder ophouden en hij maakt van zijne tak dat ik niet verder rijd.

Ik ben blijven staan tot de bus opnieuw vertrok, maar ik werd best wel zenuwachtig en ik was geirriteerd door die mens zijn getoeter.

Laatst bewerkt:
Net terug van Eindhoven: het was precies spitsuur op de snelweg. Nog nooit zoveel auto's geweten rond middernacht.

En de eerstvolgende die zegt dat NL beter is qua 'groene golf' door goede afstelling van lichten geef ik een lap rond z'n oren. Ik heb daar elk opeenvolgend kruispunt aan het rood licht gestaan zowel om Eindhoven binnen te rijden als toen we vertrokken (om 23u 's avonds)
En ik denk dat fietsers ook niet akkoord gaan met de stelling dat het een fietsparadijs is.

Die fatbikeplaag breidt zich nu ook al uit naar volwassenen. De Chinezen zijn tevreden en geslaagd in hun opzet: de koopzieke Westerse bevolking verder dom, traag en lui maken.

Net terug van Eindhoven: het was precies spitsuur op de snelweg. Nog nooit zoveel auto's geweten rond middernacht.

En de eerstvolgende die zegt dat NL beter is qua 'groene golf' door goede afstelling van lichten geef ik een lap rond z'n oren. Ik heb daar elk opeenvolgend kruispunt aan het rood licht gestaan zowel om Eindhoven binnen te rijden als toen we vertrokken (om 23u 's avonds)
En ik denk dat fietsers ook niet akkoord gaan met de stelling dat het een fietsparadijs is.

In Eindhoven ken ik nog wel zo'n paar kruispunten waar je inderdaad altijd minutenlang staat te wachten, of er nu verkeer is of niet. Vooral omdat verschillende richtingen / stromen afwisselend groen krijgen, duurt dat dan lang als er eigenlijk toch niemand anders is.

Moet ook veel in Nederland zijn, probeer de spits uren te vermijden, maar ze kennen evenveel van files als hier hoor.
Enkel hun ronde punten stroppen minder dan hier.

Daar zijn op ronde punten met 2 rijsttroken deze vaak afgescheiden, dat helpt. Hier rijdt 90% het hele punt af op de buitenband en de rest kan staan schilderen.
Mja, hangt ook af van de locatie en situatie. Hier worden ook rotondes met 2 vakken aangelegd op plekken waar 90% van het verkeer de eerste of tweede afrit moet nemen. Daar heeft dat weinig nut. Ook bij turborotondes zit je daarvoor meestal op de buitenste band...
Of men legt rotondes met 2 vakken aan weer elke afrit maar een enkel vak is, ook dat werkt niet zo vlot.

Mja, hangt ook af van de locatie en situatie. Hier worden ook rotondes met 2 vakken aangelegd op plekken waar 90% van het verkeer de eerste of tweede afrit moet nemen. Daar heeft dat weinig nut. Ook bij turborotondes zit je daarvoor meestal op de buitenste band...
Of men legt rotondes met 2 vakken aan weer elke afrit maar een enkel vak is, ook dat werkt niet zo vlot.
Het zijn die rotondes op waar alle wegen 2-vaksbanen zijn en wanneer je de buitenband neemt, je er de eerste afrit wel af moet (verhoogd bermpje).
Als je bijvoorbeeld "rechtdoor" wilt, ben je verplicht van de binnenband te nemen.
Hier in België neemt gewoon iedereen de buitenband, omdat wanneer je de binnenband neemt je kans hebt dat je aan je afrit er niet af kan omdat er iemand is die op de buiitenband zijn afrit gewoon voorbijrijdt.

Het zijn die rotondes op waar alle wegen 2-vaksbanen zijn en wanneer je de buitenband neemt, je er de eerste afrit wel af moet (verhoogd bermpje).
Als je bijvoorbeeld "rechtdoor" wilt, ben je verplicht van de binnenband te nemen.
Hier in België neemt gewoon iedereen de buitenband, omdat wanneer je de binnenband neemt je kans hebt dat je aan je afrit er niet af kan omdat er iemand is die op de buiitenband zijn afrit gewoon voorbijrijdt.
Hier in België zijn er tegenwoordig toch ook al heel wat turbo rotondes.

Hier in België zijn er tegenwoordig toch ook al heel wat turbo rotondes.

Hangt dan wel erg van de regio af denk ik, in Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Brussel ken ik alleen rotondes met 2 vakken die niet gescheiden zijn door zo'n verhoogde berm, waardoor je inderdaad de gekste bewegingen ziet tussen die 2 vakken.

Hangt dan wel erg van de regio af denk ik, in Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Brussel ken ik alleen rotondes met 2 vakken die niet gescheiden zijn door zo'n verhoogde berm, waardoor je inderdaad de gekste bewegingen ziet tussen die 2 vakken.
Ale, dan doet de Limburg toch iets goed.
En dan zeggen ze altijd dat alles hier net minder goed is.

In Gent hebt ge er ook een paar.
Schermafbeelding 2026-05-20 210816.png

Terug
Bovenaan