De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vanaf het mooi weer is heb je de auto-hufters weer op baan. Normale mensen nemen dan hun fiets,maken een wandeling of gaan met de kano varen. Wat doen die snobs, een beetje met veel lawaai gaan rondracen met hun Porsche, allemaal achter elkaar in de kleinste straatjes van de Westhoek. Ze zijn dan nog boos op de fietsers omdat ze niet hard genoeg voorbij kunnen. Hoe kan je uw zondag zo leeg en lui doorbrengen? Het is duidelijk dat we daar het geld voor de begroting moeten halen, niet bij de normale werkende mensen.

Een wegversmalling met zo'n chicane. Ik heb de rode pijl, geen voorrang dus. Ik laat een rij van 3 wagen passeren. Clear. Ik neem de chicane. In tegenrichting, in de verte komt er ondertussen nog ene af. Ik ben vlot voorbij de chicane terwijl die kerel nog steeds niet nabij is.

Om één of andere reden was die mens enorm gefrustreerd of verzuurd of verbitterd of ongelukkig in 't leven en begint die recht op mij af te rijden om een statement te maken dat hij voorrang heeft. Echter heb ik hem op geen enkel moment gehinderd of wat dan ook.

Begon dan te fahren en tekens te doen. Maar als ik tot stilstand kwam en m'n deur openzwaaide reed hij snel door.

Back your shit up of laat mij gerust, onnozelen pipo.

Een wegversmalling met zo'n chicane. Ik heb de rode pijl, geen voorrang dus. Ik laat een rij van 3 wagen passeren. Clear. Ik neem de chicane. In tegenrichting, in de verte komt er ondertussen nog ene af. Ik ben vlot voorbij de chicane terwijl die kerel nog steeds niet nabij is.

Om één of andere reden was die mens enorm gefrustreerd of verzuurd of verbitterd of ongelukkig in 't leven en begint die recht op mij af te rijden om een statement te maken dat hij voorrang heeft. Echter heb ik hem op geen enkel moment gehinderd of wat dan ook.

Begon dan te fahren en tekens te doen. Maar als ik tot stilstand kwam en m'n deur openzwaaide reed hij snel door.

Ik had beetje het omgekeerde vanochtend. Ik rij mijn straat uit en moet voorrang van rechts geven aan een T-kruispunt, wat ik doe. Links van mij is iemand 50 meter verder en die moet mij voorrang verlenen. Ik draai de baan op, rustig want het is een woonwijkje en fietsers komen uit beide richtingen maar er is nog ruim plaats voor hem en... Ik heb voorrang. Maar dan toetert die tot aan het kruispunt... Ik heb echt heel stresserende tijden momenteel, dus ik zet de auto stil nog half voor zijn neus (er is letterlijk niemand anders, stille woonwijk). Hij gebaart nog vanalles terwijl ik gebaar dat ik voorrang heb, tot ik mijn deur open doe en dan vloog hij weg. :')

Ugh zo zo zo beu dat gezever op de baan. Ik zou gewoon moeten doorrijden en het me niet aantrekken zoals ik quasi steeds doe, maar het begint sterker dan mezelf te worden.

Afgelopen weekend ook zo één tegengekomen, ik was al voorbij de wegversmalling en volledig op mijn vak, >20 meter voordat hij aan die wegversmalling kwam (in een zone 30 is dat een zee van ruimte) en toch eens met zijn lichten flitsen.
70-jarige verzuurde vent, misschien dezelfde? :p

Flitscamera aan de tangent in Mechelen, vlak aan de ingang van de NMBS parking... ze doen het ervoor, toch?
Daar wordt idd zeer regelmatig geflitst. Zowel met anonieme wagen als met zo’n onbemande megaflitser. De weergalming in de tunnel nodigt ook wel uit om hoog in toeren te gaan (eens je de flitser voorbij bent 🤓)

De hitte stijgt de mensen serieus naar het hoofd, dat merk ik op in het verkeer.

Ik vraag me altijd af wat je te winnen hebt met je deur open te zwaaien en de confrontatie te willen aangaan.

Ge weet nooit wie er uit die auto stapt en in welke toestand. Gelukkig rijdt hij door, maar evengoed stapt hij uit en wordt het in het beste geval wat spierballengerol in het slechtste geval lig je in het ziekenhuis of erger.

Ik vraag me altijd af wat je te winnen hebt met je deur open te zwaaien en de confrontatie te willen aangaan.

Ge weet nooit wie er uit die auto stapt en in welke toestand. Gelukkig rijdt hij door, maar evengoed stapt hij uit en wordt het in het beste geval wat spierballengerol in het slechtste geval lig je in het ziekenhuis of erger.
Ge hebt helemaal gelijk, absoluut. Maar het verkeer zit wel vol mensen die misschien wat bedaren (nu en in de toekomst) als Mr.Anderson eens een keertje uitstapt. :unsure:

Doet me ook denken aan vorige week toen een 420i cabrio in mijn gat zat te boren (één baanvak op dat moment, iemand voor mijn eigen neus dus nowhere to go) mij voorbij zoefde wanneer we afdraaiden naar een baan met twee baanvakken, vlak buiten Antwerpen centrum. En vervolgens zag ik hem twee auto's verder zigzaggen van baanvak naar baanvak. Ik veranderde kort erna van baan van rechts naar links omdat ik moest voorsorteren. Op dat moment zag ik die persoon hetzelfde doen maar hij sneed iemand écht brutaal de pas af daardoor. Bijna botsing en half noodstopje nodig. Maarja, daarna stonden we voor het rood licht. Dus die kerel ging even verhaal halen waarom dat allemaal moest. :')

Ik kan je vertellen, dat cabriootje reed vervolgens heel rustig tot aan de parking waar we beide moesten zijn.

Ge hebt helemaal gelijk, absoluut. Maar het verkeer zit wel vol mensen die misschien wat bedaren (nu en in de toekomst) als Mr.Anderson eens een keertje uitstapt. :unsure:

Doet me ook denken aan vorige week toen een 420i cabrio in mijn gat zat te boren (één baanvak op dat moment, iemand voor mijn eigen neus dus nowhere to go) mij voorbij zoefde wanneer we afdraaiden naar een baan met twee baanvakken, vlak buiten Antwerpen centrum. En vervolgens zag ik hem twee auto's verder zigzaggen van baanvak naar baanvak. Ik veranderde kort erna van baan van rechts naar links omdat ik moest voorsorteren. Op dat moment zag ik die persoon hetzelfde doen maar hij sneed iemand écht brutaal de pas af daardoor. Bijna botsing en half noodstopje nodig. Maarja, daarna stonden we voor het rood licht. Dus die kerel ging even verhaal halen waarom dat allemaal moest. :')

Ik kan je vertellen, dat cabriootje reed vervolgens heel rustig tot aan de parking waar we beide moesten zijn.
Het hangt er ook natuurlijk vanaf op welke manier je verhaal gaat halen. Als je al kwaad uit de auto stapt en je hebt je postuur mee is het imo anders als je uit bezorgdheid uit je auto stopt op te vragen of alles ok is.

Maar ik ben dan ook redelijk naïef als het op menselijk gedrag aankomt en dat ze wel hun redenen hebben gehad om zo te handelen.

Het hangt er ook natuurlijk vanaf op welke manier je verhaal gaat halen. Als je al kwaad uit de auto stapt en je hebt je postuur mee is het imo anders als je uit bezorgdheid uit je auto stopt op te vragen of alles ok is.

Maar ik ben dan ook redelijk naïef als het op menselijk gedrag aankomt en dat ze wel hun redenen hebben gehad om zo te handelen.

Heb je dat nog niet afgeleerd? ;)

Gisteren rijd ik in een zone 50 achter iemand die daar vlot 70 doet. Bij een wegversmalling rijdt ze gewoon door ipv te stoppen, de tegenligger die voorrang had, zat er bijna op.
Een kilometer verder zitten we op een baan waar je 90 mag (en veilig kan) rijden, rijdt ze daar maar 65. Nog wat zwalpen (op een kaarsrecht stuk). Ik steek die voorbij: dan zie ik dat de chauffeur onderuit ligt, hoofd halverwege de chauffeurs- en de passagierszetel, 1 hand op het stuur, 1 hand om haar GSM aan haar oor te houden. Typisch... Zet er een blonde pruik op en het was Snelle Eddy.

Afgelopen weekend ook zo één tegengekomen, ik was al voorbij de wegversmalling en volledig op mijn vak, >20 meter voordat hij aan die wegversmalling kwam (in een zone 30 is dat een zee van ruimte) en toch eens met zijn lichten flitsen.
70-jarige verzuurde vent, misschien dezelfde? :p
't Was geen oud ventje van mij. Wél ne verzuurden aap.

Absoluut niets. En zolang er niets gebeurd is, is het inderdaad gewoon best om verder te rijden en het u niet aan te trekken.

Maar als je mij op een pretentieuze manier in gevaar brengt door frontaal op mij af te rijden met uw grootlichten op voor zoiets onnozel, die overigens dan nog geheel onterecht is, dan wint mijn temperament van de rede. Er schuilt achter iedere confrontatie potentieel gevaar, en in sommige situatie laat ik ook niet op mijn kop kakken.

Daarstraks in het naar huis rijden ook een bizar geval.
Ik rijd op een steenweg en zie al iemand staan aan een zijweg om de hoofdbaan op te draaien.
Uiteraard draait die op zijn gemak de steenweg op (zijn we al gewoon ondertussen), maar wel op de moment dat ik er zo goed als ben :wtf:.
Kon net uitwijken en vol op mijn claxon geduwd.

Kon meneer niet hebben precies, direct in mijn gat hangen en fahren en doen.
Ik zal het maar op de warmte steken :sarcastic:.

Vandaag toch wel een fratsje begaan, stond in een rij van +/- 60m aan een rood licht, ik dacht snel even de schermhelderheid van m'n gsm terug helder te krijgen, dat lukte natuurlijk niet want ondanksde hele nacht (niet) te laden, was de batterij aan 5%, en plots was het groen en was er een zee aan ruimte voor mij, nul besef... De mensen achter mij claxoneerden niet eens, en nog snel door het begin van oranje geraakt. Straks kom ik nog in 't nieuws als voorbeeld van waarom ge niet aan uw gsm die in de houder zit, moet zitten prutsen, tijdens het rijden. Schaamtelijk.

Dan een hele pak toeristen die 40 rijden ipv 50, of 50 waar ge 70 moogt en op de 2 linker rijbanen blijven plakken. Dan maar uit wanhoop langs rechts ingehaald, want ja, m'n lontje was wat kort vandaag. Danku, lieve dochter...

3°C in de winter? Oh nee, traag rijden! Ziet dat ge slipt!

28°C toeristenmodus aan, en stjaffelen maar!

Thema van deze week is 'de beschikbare ruimte niet gebruiken'. Hoeveel keer ik dat al ben tegengekomen langs een steenweg waar ik fiets met inrichting: rijbaan - parkeerstrook - fietspad - huizen. Iemand die dan bijvoorbeeld van een tankstation komt, naar rechts moet (zelfde richting als ik fiets) maar dan half nog op het fietspad en parkeerstrook staat waardoor ik nodeloos moet stoppen. Er is ruimte genoeg dus waarom zet je u niet meteen op de parkeerstrook parallel met de rijbaan? Luiigheid.
Nog zo'n gevalletje vandaag maar dan een auto waar ik zelf ook met de auto achterhang. Op een baan met inrichting: rijbaan - parkeerstrook - huizen. Moet rechtsaf slaan om zijn oprit op te rijden. Poort wordt vanop afstand geopend. Maar meneer blijft half op de baan nog staan wachten tot de poort open is. Ik en de rest kan erachter staan wachten. Voorbijsteken ging niet want constant verkeer vanuit de andere richting. Ook hier weer: zet u op de parkeerstrook (desnoods ook parallel met de baan) dat de rest achter u door kan rijden. Nee, weeral luiigheid en een ander kan erop wachten.

Thema van deze week is 'de beschikbare ruimte niet gebruiken'. Hoeveel keer ik dat al ben tegengekomen langs een steenweg waar ik fiets met inrichting: rijbaan - parkeerstrook - fietspad - huizen. Iemand die dan bijvoorbeeld van een tankstation komt, naar rechts moet (zelfde richting als ik fiets) maar dan half nog op het fietspad en parkeerstrook staat waardoor ik nodeloos moet stoppen. Er is ruimte genoeg dus waarom zet je u niet meteen op de parkeerstrook parallel met de rijbaan? Luiigheid.
Nog zo'n gevalletje vandaag maar dan een auto waar ik zelf ook met de auto achterhang. Op een baan met inrichting: rijbaan - parkeerstrook - huizen. Moet rechtsaf slaan om zijn oprit op te rijden. Poort wordt vanop afstand geopend. Maar meneer blijft half op de baan nog staan wachten tot de poort open is. Ik en de rest kan erachter staan wachten. Voorbijsteken ging niet want constant verkeer vanuit de andere richting. Ook hier weer: zet u op de parkeerstrook (desnoods ook parallel met de baan) dat de rest achter u door kan rijden. Nee, weeral luiigheid en een ander kan erop wachten.
Hier in de laan met ruimte voor minstens 2 wagens op een T kruispunt, zonder enige drukte, ook van die 'beschikbare ruimte niet gebruiken'-mensen, maar vooral onvoldoende (durven?) hun stuur draaien om hun volledige draaihoek te kunnen benutten. En maar manoeuvreren in 10 x, zelfs een paaltje omver rijden in het proces, terwijl het in 3 x kan... En neen, het waren er niet altijd van de sjiklettebakrijbewijzen generatie of met een voorlopig rijbewijs...

En als je dan toevallig de eer hebt om die mensen te kruisen op een rechte lijn in diezelfde laan, benutten ze plots wel de hele rijbaan waardoor je allebei vol in de remmen moet gaan elkaar te kruisen, aangezien ze geen besef hebben van de ruimte die ze innemen, terwijl men elkaar perfect kan kruisen door links en rechts te rijden langs de borduur, en niet 1m van de borduur

Vandaag toch wel een fratsje begaan, stond in een rij van +/- 60m aan een rood licht, ik dacht snel even de schermhelderheid van m'n gsm terug helder te krijgen, dat lukte natuurlijk niet want ondanksde hele nacht (niet) te laden, was de batterij aan 5%, en plots was het groen en was er een zee aan ruimte voor mij, nul besef... De mensen achter mij claxoneerden niet eens, en nog snel door het begin van oranje geraakt. Straks kom ik nog in 't nieuws als voorbeeld van waarom ge niet aan uw gsm die in de houder zit, moet zitten prutsen, tijdens het rijden. Schaamtelijk.
Hahaha. Fratsje. En ze dan nog eens kloten door nét door 't oranje te rijden en iedereen terug mag wachten. Machtig.

Ik reed rond 9 u op de snelweg richting Wijnegem (Antwerpen). De matrixborden gaven duidelijk 50 km/u aan.
Ik rijd netjes helemaal rechts. Teller op 54 km/u.

Ik kreeg meteen getoeter van meerdere vrachtwagens en ze staken mij één voor één voorbij aan een te hoge snelheid.
Ook ene die met zijn faren zat te flashen naar mij.

Laatst bewerkt:
Ik reed rond 9 u op de snelweg richting Wijnegem (Antwerpen). De matrixborden gaven duidelijk 50 km/u aan.
Ik rijd netjes helemaal rechts. Teller op 54 km/u.

Ik kreeg getoeter van meerdere vrachtwagens en ze staken mij één voor één voorbij aan een te hoge snelheid.
Ook ene die met zijn faren zat te flashen naar mij.
Ik ben niet bekend met dat stuk snelweg, maar op de E314 vanaf de aansluiting met de E40 tot voorbij Leuven heb je ook van die dynamische snelheidsborden. Die worden door iedereen straal genegeerd.
Daar is ook wel een reden voor: die werken niet goed. Die staan er om de snelheiden te minderen wanneer er file is (= altijd tijdens de spitsuren). Alleen is de file geen statisch gegeven daar, die "verplaatst" zich harmonika gewijs. En de logica van die borden kan dat niet volgen (want die zijn computergestuurd), waardoor de aangegeven snelheden dan ook bogus zijn meestal.
Toch zijn die borden ook weer niet zinloos: als je daar aangereden komt en je ziet een snelheidsbeperking op zo'n bord, dan weet je dat er verderop file zal zijn en ben je dus op je hoede. Ik denk wel dat er zo kop-staart aanrijdingen vermeden worden.
Maar verder rijdt iedereen gewoon de snelheid van de file. Als er Max 50km/h staat aangegeven en de file rijdt 80km/h, dan gaat er echt niemand daar 50 km/h rijden (of die gaat nogal wat getoeter krijgen van vrachtwagens en misschien nog wat flashen met faren ook).

Laatst bewerkt:
Ik vraag me toch af waarom heel veel chauffeurs op een afrit met dubbele rijstrook steevast links blijven plakken en daardoor anderen blokkeren. Op de E40 afrit Heverlee is dat daar dus dagelijks vaste kost. Normaliter vind ik in de meeste gevallen wel een opening, maar onlangs dus niet. Dan ben ik gewoon beginnen claxonneren, zonder resultaat natuurlijk, ja dan heb ik mij er ergens tussen gewrongen. :sarcastic:

Bende egoïstische onnozelaars.

Terug
Bovenaan