Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sinds wanneer heerst er een allergie tegen voorbijsteken?
In de laatste week al meerdere keren grote lichten, toeter gebruiken, bestuurders die gesticuleren dat ze 'willen uitstappen' en 1x zelfs bijna de weg afgeduwd tijdens het passeren (linker wielen moesten wel op het verhoogde fietsvak aan de andere kant) wanneer ik iemand voorbijsteek die 20km/h onder de toegelaten snelheid rijdt. En zelfs al reed was die 20km/h niet t geval, wtf zeg!
Lijkt veel meer voor te komen op de trajecten die ik al jaren doe. Wel recent van Mercedes naar een soort BMW (zo ziet een Alpina er voor de meesten wel uit), zou dat uitmaken?
In alle geval, wat is het probleem zeg!
Wat heeft dat er nu mee te maken??Zijn het niet die electrische autorijders?
Valt me op dat die vaak rijden als vrachtwagens, batterij sparen zeker ?
Volgens mij mag die gewoon wisselen zo lang er geen volle lijn is, maar dan heeft hij natuurlijk geen voorrang gezien hij van vak verandert.Vraag:
Ik reed op een baan waar de maximum snelheid 90 km/u is. Tussen de auto voor mij en mijzelf zat er ongeveer 20 m afstand.
De auto voor mij pinkt naar rechts en gaat op het afslagvak gaan rijden. Net als ik via de hoofdbaan ter hoogte van zijn auto kom, pinkt hij opeens naar links en komt hij terug de hoofdbaan op, vlak voor mijn auto met nog amper 2 m afstand tussen ons.
Op zich een gevaarlijk manoeuvre, maar ik zag nadien op mijn dashcam beelden dat hij terug naar links ging net voor de stippellijn van het afslagvak een volle lijn werd.
Was zijn manoeuvre legaal (maar gewoon dom en gevaarlijk)?

Hier in Leuven zijn ook veel van die fietsstroken aangelegd. Op zich een goed idee in smalle straten, maar in de praktijk brengt dit heel vaak gevaarlijke situaties met zich mee waarbij je als automobilist langs alle kanten voorbij wordt gestoken door fietsers. Uiterst Belgische oplossing natuurlijk voor het gebrek aan degelijke fietsinfrastructuur.Ik weet dat ook, maar als ze op hun fiets 3kmp rijden dan rijd ik die wel voorbij hoor lol
Ik ben twee keer afgekeurd, eentje voor de banden en eentje voor een stoplicht dat niet werkte. Beide keren gewoon op de parking van de keuring gereden, stationchef gevraagd en het was in orde. Ik vermoed dat je voor de afstelling van uw lichten wel even in de rij gaat moeten staan want dat toestel kunnen ze niet naar buiten sleuren natuurlijk.r
Rode kaart op de keuring. Linker voorlicht verkeerd afgesteld.
Geen probleem met die rode kaart an sich. Maar 't is nen bedrijfswagen van 4 jaar oud, altijd mooi op onderhoud gegaan enz. Laatse keer 4 maand geleden. Ik zou verwachten dat dat allemaal wel in orde zou zijn.
Noob vraag aangezien het m'n eerste rode kaart is: als je voor herkeuring gaat, da's alleen hetgeen waarvoor hij is afgekeurd neem ik aan? Er staat op de site geen volledige keuring maar wat ze juist doen, dunno. 't is vooral praktisch om te weten of ik de kinderstoelen eruit moet halen, klapstoelen in de koffer naar boven moet zetten etc.
Hier binnenkort ook naar de keuring, mijn jaarlijks moment om een onderhoud te doen aan de wagen + eens deftig schoon te maken langs binnen. Vriendin van mij, wiens auto echt een stort is, is ooit afgekeurd omdat er te veel rommel in lag.Officieel moet je ze er uit halen, maar de meeste keurders gaan er niets van zeggen als ze vlot bij de gordel raken. Je koffer moet ook leeg zijn zogezegd, maar zolang daar niets in ligt dat veel weegt zeggen ze ook niets.
Ik haal persoonlijk wel alles er uit, omdat dat het moment is om het interieur weer tip-top te zetten. De keurder vindt het ook fijner in een nette auto te zitten en ik heb weer een onderhouden interieur voor een jaar.![]()
Ik moet toegeven. Mijne firmawagen is binnen voor herstelling. Dat is ne elektrische automaat met ook een automatische instelling voor snelheid (cc).De laatste weken zitten er, tijdens mijn woon-werkverplaatsing, echt veel mensen op de baan die traag rijden, een heel stuk trager dan de maximum toegelaten snelheid en inhalen is bijna niet mogelijk omdat er op die momenten zoveel verkeer op de baan is.
Iets meer dan 50 waar ze 70 mogen, 40 waar ze 50 mogen en dan nog stevig afremmen voor een flitspaal ook.
Ook waar 120 toegelaten is halen ze amper meer dan 90, maar ze gaan wel het andere verkeer ophouden door die vrachtwagen in te willen halen.
Terwijl, als ik 's avonds op de baan ben, dan ben ik de traagste op de baan, want dan word ik heel vaak ingehaald door mensen die sneller rijden dan ik. Sneller dan de toegelaten maximumsnelheid dus.

Bij mijne Clio heb ik snelheidsbegrenzing die werkt op 30km/h en cc werkt vanaf 31km/h (wat op gps 29/h) is. Ik zou verwachten dat meeste nieuwere wagens dit dan wel hebben?Ik moet toegeven. Mijne firmawagen is binnen voor herstelling. Dat is ne elektrische automaat met een automatische instelling voor snelheid.
Maar nu rijd ik tijdelijk rond met ne vervangwagen. Dat is ne manuele benzine bak.
Vooral in zone 30 is het erg moeilijk om geen 28 of 32 te rijden. Dat instellen gaat niet.
Maar goed 20 ga ik ook weer niet rijden.![]()
Yup maar deze vervangwagen jammer genoeg echt niet.Bij mijne Clio heb ik snelheidsbegrenzing die werkt op 30km/h en cc werkt vanaf 31km/h (wat op gps 29/h) is. Ik zou verwachten dat meeste nieuwere wagens dit dan wel hebben?
Met de motor is 30km/h wel een merde want die heeft geen cc of snelheidsbegrenzer en aan die snelheid is hij ook gevoelig aan beetje gas erbij of eraf.
Het is een vervangwagen voor een reden zeker?
.Een Gold Wing met cruise control?Nog nooit gezien maar deze avond naar huis aan’t rijden en op de Antwerpse ongeveer net voor Sportpaleis tot bijna afrit Brasschaat een motorijden voor mij, linkse baanvak, 80 km/u zonder handen aan het rijden.
Af en toe is schakelen aan zijn stuur en gewoon armen gekruist of armen rustend op zijn benen…
Die bypass op de Ring door de werken heeft toch wel wat bochtenwerk.
Ken niks van moto’s maar is toch niet gemakkelijk?
Was een redelijk ouder model van moto met van die bakken aan de zijkant.

Een Gold Wing met cruise control?
Zonder cc verlies je direct snelheid als je gas los laat.
Moeilijk is het niet.
Bij flauwe bochten wat inleunen en die volgt wel.
Of het slim is, is natuurlijk iets heel anders![]()

die vindt ge dan ook gemakkelijker aan de boskantTop 2 van deze week:
-chauffeurs die geen snelheid maken op een korte autostrade oprit. Dan hang je erachter en mag je met 60 invoegen en de meeste camions hebben niet de intentie om op te schuiven (vaak kunnen ze gewoon niet). Rij toch eens door ffs, 't is een autostrade...
-wandelaars op het drukke fietspad (toeristische gemeente). Ik snap dat het plezanter is om langs de kant van het bos te wandelen met je kroost maar aan de overkant is er een voetpad en er is echt geen twijfel mogelijk dat dit een fietspad is want ter hoogte van elke doorgang naar het bos staan fietsen geschilderd. En als je er dan op wijst dat het voetpad aan de andere ligt hebben ze soms nog het lef om van hun tak te maken.

Top 2 van deze week:
-chauffeurs die geen snelheid maken op een korte autostrade oprit. Dan hang je erachter en mag je met 60 invoegen en de meeste camions hebben niet de intentie om op te schuiven (vaak kunnen ze gewoon niet). Rij toch eens door ffs, 't is een autostrade...