De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Wist ik dus niet, ik dacht dat die enkel op max. 50km wegen mochten. Zoals Speedpedelecs.
Als er geen fietspad is, mogen speedpedelecs ook op de weg buiten een 50-zone. Zo'n brommobiel kan je natuurlijk niet op het fietspad laten rijden, dus rijden ze gewoon in de weg op de rijbaan.

deze morgen, afrit Zwijnaarde: bijna in een kettingbotsing beland, gelukkig iedereen goeie reacties.

2 bestelwagens voor mij, de eerste had blijkbaar niet gezien dat er al een file stond. dus alles toe gesmeten. dus de 2de ook alles moeten toesmijten, en ik en minsten 2 wagens achter mij ook (verder kon ik niet zien).

in het passeren achteraf gezien dat de eerste volop bezig was zijn GPS in te stellen.... we zullen er maar niet van uitgaan dat het daaraan lag, zeker?

Bijna de volledige ergernissen bingo kaart vol met 1 chauffeur waar ik 5 minuten achter reed :crazy:
- 2-richtings baan op een industrieterrein die niet in 2 verdeeld is, dan rijden we toch gewoon knal in het midden van de volledige 6m brede baan (dus half spookrijden)
- komt aan een kruispunt, staat nog altijd over beide vakken zodat de auto in de tegenrichting wel moet wachten, die past niet op een half vak
- auto voor mij rijdt het kruispunt over, met zijn linkerbanden vol over de vluchtheuvel tussen beide rijvakken (helaas was het een afgeronde vluchtheuvel of de rit stopte daar), beseft dan pas dat er 2 richtingen zijn - de auto uit de andere richting was precies niet genoeg als hint, ook niet wanneer die met zijn lichten flitste
- zet zich aan het volgende kruispunt op het linkse afslagvak. Ik vertrouw het niet en zet me niet op het rechtervak - chance, want zonder kijken zet hij zijn pinker naar rechts op en slaat af, vanop het linker vak
- dan een paar kilometer aan 40 rijden waar je 70 mag
- uiteindelijk stopt hij om te parkeren, na tientallen meters parkeerstrook vindt hij de ideale plaats en zet zich midden op een bushalte - het is niet dat er daar in metersgrote letters "BUS" op staat

deze morgen, afrit Zwijnaarde: bijna in een kettingbotsing beland, gelukkig iedereen goeie reacties.

2 bestelwagens voor mij, de eerste had blijkbaar niet gezien dat er al een file stond. dus alles toe gesmeten. dus de 2de ook alles moeten toesmijten, en ik en minsten 2 wagens achter mij ook (verder kon ik niet zien).

in het passeren achteraf gezien dat de eerste volop bezig was zijn GPS in te stellen.... we zullen er maar niet van uitgaan dat het daaraan lag, zeker?
Daarmee dat afstand houden belangrijk is. Dat word zo vaak onderschat. Mensen rijden veel te dicht op elkaar, waardoor er kettingbotsingen gebeuren, zeker op autosnelwegen. En nu zeker in het donker en regen/sneeuw..

Daarmee dat afstand houden belangrijk is. Dat word zo vaak onderschat. Mensen rijden veel te dicht op elkaar, waardoor er kettingbotsingen gebeuren, zeker op autosnelwegen. En nu zeker in het donker en regen/sneeuw..
Deze morgen zat er bijna 1 in mijn gat. Ik moet afslaan op het werk en steek al ver op voorhand de linker aan. Maar aan de oprit kwamen er 2 fietsers aan die eigenlijk aan de verkeerde kant rijden. 1 rijdt de parkeerstrook op en zag je duidelijk dat deze ook ging oprijden op het werk maar de andere leek door te rijden dus ik stop natuurlijk.
Gelukkig kwam er geen tegenligger af of hij ging moeten kiezen op welke wagen hij ging inrijden :angry:

Daarmee dat afstand houden belangrijk is
Met dat probleem dat men dan “een gat laat”, en van een naburige rijstrook erin schiet. Afstand houden heb je grotendeels niet zelf in de hand helaas.

Ik rij op adaptive CC aan 125 met de correcte afstand tot voorligger , op de E19 tussen Antwerpen en Brussel om 19h ‘s avonds staat mijn record op 47 (!) die er zich gewoon tussen duwen.

Met dat probleem dat men dan “een gat laat”, en van een naburige rijstrook erin schiet. Afstand houden heb je grotendeels niet zelf in de hand helaas.

Ik rij op adaptive CC aan 125 met de correcte afstand tot voorligger , op de E19 tussen Antwerpen en Brussel om 19h ‘s avonds staat mijn record op 47 (!) die er zich gewoon tussen duwen.
Ik heb al van mensen gehoord hoe ze met ACC rustig rijden op een autostrade, maar dat is dan toch als het heel rustig is lijkt me. Ik doe meestal de R0, en vaak is dat tijdens de spits, en ACC wil dan gewoon zeggen dat mijn wagen geregeld halve noodstops doet omdat iemand (kort) voor mij invoegt en de afstand (veel) te klein wordt.

Er is een verschil tussen de heksenketel van de Ring, en een snelweg. Op den R0 rij ik ook met ACC, met voldoende afstand te houden. En zolang het <30kph is gaat dat. Eens erboven is het een zottenkot.

Als ik telkens de wettelijke afstand moet laten rij ik op een bepaald moment gewoon achteruit denk ik

Ik heb al van mensen gehoord hoe ze met ACC rustig rijden op een autostrade, maar dat is dan toch als het heel rustig is lijkt me. Ik doe meestal de R0, en vaak is dat tijdens de spits, en ACC wil dan gewoon zeggen dat mijn wagen geregeld halve noodstops doet omdat iemand (kort) voor mij invoegt en de afstand (veel) te klein wordt.

R0 tijdens de spits is inderdaad wel een uitzonderlijk geval. Op een autostrade met gemiddelde drukte (zelfs tijdens de ochtend of avond"spits") rij ik regelmatig met ACC; als het verkeer wat te nerveus wordt, teveel die van rijvak wisselen als er geen ruimte is, dan doseer ik zelf wat "gas" bij om zo'n noodstop te vermijden.

true, helaas waar. Heb het ook nog helaas gedaan vroeger.

Maar ik betrapt mij er ook op, om te dicht op een voorligger te rijden.

2 weekends geleden in Middelkerke geweest.
Betalend parkeren, 4411 app gebruikt.

Volgens de app stond ik op scheiding van 2 zones.
Zone gekozen 50/50 odds en moest er max 10 minuten staan.

Nu natuurlijk een boete in de bus.
Situatie uitgelegd op de betreffende website, met screenshot van mijn betaling....
9 minuten later al het antwoord dat ik toch nog zal moeten betalen.

Snel zijn ze wel:rolleyes:

De Brusselse ring

50 km/h
100
70
90
50 (misschien want het bord hangt maar half recht?)
120
90
70
... you get the point

Wat een kut weg.

De Brusselse ring

50 km/h
100
70
90
50 (misschien want het bord hangt maar half recht?)
120
90
70
... you get the point

Wat een kut weg.

Zelfde op de Antwerpse Ring afgelopen weekend, waarbij de laatste 2 borden aan 50 km/u volgens mij grotendeels de file veroorzaakten waardoor er in het begin tot bijna stilstand afgeremd werd.
Vooral zo voor een paar 100 meter de snelheid van 50 naar 90 optrekken en daarna naar 70, daar kan ik de logica niet van snappen.

Zelfde op de Antwerpse Ring afgelopen weekend, waarbij de laatste 2 borden aan 50 km/u volgens mij grotendeels de file veroorzaakten waardoor er in het begin tot bijna stilstand afgeremd werd.
Vooral zo voor een paar 100 meter de snelheid van 50 naar 90 optrekken en daarna naar 70, daar kan ik de logica niet van snappen.

In Antwerpen is het nog duidelijk (niet logisch) met de dynamische borden.
In Brussel moet je 4 rijstroken verder zoeken naar een klein bord langs de weg.

Terug
Bovenaan