Kleine ergernis, een brommobiel (max45km) op een 70 baan.
Ik dacht dat die daar niet mogen rijden?
Ik dacht dat die daar niet mogen rijden?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Waarom niet? Dat zie je toch regelmatig?Kleine ergernis, een brommobiel (max45km) op een 70 baan.
Ik dacht dat die daar niet mogen rijden?![]()

Wist ik dus niet, ik dacht dat die enkel op max. 50km wegen mochten. Zoals Speedpedelecs.Waarom niet? Dat zie je toch regelmatig?
Mogen enkel niet op autowegen en autosnelwegen.
Als er geen fietspad is, mogen speedpedelecs ook op de weg buiten een 50-zone. Zo'n brommobiel kan je natuurlijk niet op het fietspad laten rijden, dus rijden ze gewoon in de weg op de rijbaan.Wist ik dus niet, ik dacht dat die enkel op max. 50km wegen mochten. Zoals Speedpedelecs.
Ge kunt er beter zelf mee rijden, dan moet je er niet op kijken é.Ook mee eens. Het heeft me wel niet tegengehouden om zelf met zo een wagen te gaan rijden.

Daarmee dat afstand houden belangrijk is. Dat word zo vaak onderschat. Mensen rijden veel te dicht op elkaar, waardoor er kettingbotsingen gebeuren, zeker op autosnelwegen. En nu zeker in het donker en regen/sneeuw..deze morgen, afrit Zwijnaarde: bijna in een kettingbotsing beland, gelukkig iedereen goeie reacties.
2 bestelwagens voor mij, de eerste had blijkbaar niet gezien dat er al een file stond. dus alles toe gesmeten. dus de 2de ook alles moeten toesmijten, en ik en minsten 2 wagens achter mij ook (verder kon ik niet zien).
in het passeren achteraf gezien dat de eerste volop bezig was zijn GPS in te stellen.... we zullen er maar niet van uitgaan dat het daaraan lag, zeker?
Deze morgen zat er bijna 1 in mijn gat. Ik moet afslaan op het werk en steek al ver op voorhand de linker aan. Maar aan de oprit kwamen er 2 fietsers aan die eigenlijk aan de verkeerde kant rijden. 1 rijdt de parkeerstrook op en zag je duidelijk dat deze ook ging oprijden op het werk maar de andere leek door te rijden dus ik stop natuurlijk.Daarmee dat afstand houden belangrijk is. Dat word zo vaak onderschat. Mensen rijden veel te dicht op elkaar, waardoor er kettingbotsingen gebeuren, zeker op autosnelwegen. En nu zeker in het donker en regen/sneeuw..

Met dat probleem dat men dan “een gat laat”, en van een naburige rijstrook erin schiet. Afstand houden heb je grotendeels niet zelf in de hand helaas.Daarmee dat afstand houden belangrijk is
Ik heb al van mensen gehoord hoe ze met ACC rustig rijden op een autostrade, maar dat is dan toch als het heel rustig is lijkt me. Ik doe meestal de R0, en vaak is dat tijdens de spits, en ACC wil dan gewoon zeggen dat mijn wagen geregeld halve noodstops doet omdat iemand (kort) voor mij invoegt en de afstand (veel) te klein wordt.Met dat probleem dat men dan “een gat laat”, en van een naburige rijstrook erin schiet. Afstand houden heb je grotendeels niet zelf in de hand helaas.
Ik rij op adaptive CC aan 125 met de correcte afstand tot voorligger , op de E19 tussen Antwerpen en Brussel om 19h ‘s avonds staat mijn record op 47 (!) die er zich gewoon tussen duwen.
Daarmee dat afstand houden belangrijk is. Dat word zo vaak onderschat. Mensen rijden veel te dicht op elkaar, waardoor er kettingbotsingen gebeuren, zeker op autosnelwegen. En nu zeker in het donker en regen/sneeuw..
Ik heb al van mensen gehoord hoe ze met ACC rustig rijden op een autostrade, maar dat is dan toch als het heel rustig is lijkt me. Ik doe meestal de R0, en vaak is dat tijdens de spits, en ACC wil dan gewoon zeggen dat mijn wagen geregeld halve noodstops doet omdat iemand (kort) voor mij invoegt en de afstand (veel) te klein wordt.
true, helaas waar. Heb het ook nog helaas gedaan vroeger.Met dat probleem dat men dan “een gat laat”, en van een naburige rijstrook erin schiet. Afstand houden heb je grotendeels niet zelf in de hand helaas.
Ik rij op adaptive CC aan 125 met de correcte afstand tot voorligger , op de E19 tussen Antwerpen en Brussel om 19h ‘s avonds staat mijn record op 47 (!) die er zich gewoon tussen duwen.

Je kan toch inzoomen op de kaart en je exacte locatie zien? Tenzij je natuurlijk al uitgestapt en elders was.Volgens de app stond ik op scheiding van 2 zones.
Zone gekozen 50/50 odds en moest er max 10 minuten staan.
De Brusselse ring
50 km/h
100
70
90
50 (misschien want het bord hangt maar half recht?)
120
90
70
... you get the point
Wat een kut weg.
Zelfde op de Antwerpse Ring afgelopen weekend, waarbij de laatste 2 borden aan 50 km/u volgens mij grotendeels de file veroorzaakten waardoor er in het begin tot bijna stilstand afgeremd werd.
Vooral zo voor een paar 100 meter de snelheid van 50 naar 90 optrekken en daarna naar 70, daar kan ik de logica niet van snappen.