De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Was weer eens heerlijk om aan 230 km/u te kunnen vlammen op de autobahn. In Polen een relaxe en vlotte 140 km/u. Om dan in Litouwen de grens naar Wit-Rusland proberen over te steken, maar 't mocht alsnog niet, dus dan maar 's avonds laat aan 140~180 km/u doorgereden naar Letland via binnenwegen midden in de bossen. Zalig, geen kat te bespeuren.
Dan eindelijk de grens over en daar toch ook weer goed kunnen doorrijden, je vraagt je dan af waar de politie is in die landen...
… of de ambulance wanneer ge uzelf te pletter hebt gereden tegen een boom! 😈

Ik ken de buurt daar in Merksem wel een beetje. Ik passeerde daar vroeger wekelijks om een voormalige collega op te pikken. Die woonde daar in de wijk achter de McDonald's, in een straat die quasi parallel liep met de Antwerpse ring. De Bypass moet nu vlak voor haar deur liggen. Veel open ruimte was er daar toen al niet. Een grasveld met wat bomen en een geluidsmuur scheidde hen van de snelweg.

Ik volg u trouwens wel over het ontbreken van een pechstrook op het volledige tracé, dat gaat op een gegeven moment voor een shitshow zorgen. Maar bij het begin van de Bypass (net voorbij het Sportpaleis) is er ook weinig plaats. Daar zit je met het Albertkanaal.

Je had in België toch geen mooi gladde wegen verwacht zeker?
Goh, met nieuwe infrastructuur verwacht je toch iets beters dan dit (vanaf 3:15 begint de Bypass).

Ik ken de buurt daar in Merksem wel een beetje. Ik passeerde daar vroeger wekelijks om een voormalige collega op te pikken. Die woonde daar in de wijk achter de McDonald's, in een straat die quasi parallel liep met de Antwerpse ring. De Bypass moet nu vlak voor haar deur liggen. Veel open ruimte was er daar toen al niet. Een grasveld met wat bomen en een geluidsmuur scheidde hen van de snelweg.
Eenmaal alles daar klaar is zal de waarde van die buurt maal twee of drie gaan.

Wegenwerken en omleidingen die blijkbaar in geen enkel GPS systeem of Waze zijn doorgegeven waardoor ik vanochtend 45 minuten verloren ben doordat hele rijen auto's uit de ochtendspits zich vastreden in wat nu een onderbroken straat is, en elke zijstraat die Google Maps of Waze voorstelde, was ofwel ook onderbroken, of éénrichting gemaakt in de verkeerde richting om daar weg te geraken.

Autobestuurders die uitgerekend in hun eigen woonwijk fietsers van hun sokken rijden, ik zal het nooit snappen.

Wanneer je je buur van de weg rijdt, dan weet hij je waarschijnlijk wel wonen.
Bestuurders-Zonder-Scrupules-Bond

Autobestuurders die uitgerekend in hun eigen woonwijk fietsers van hun sokken rijden, ik zal het nooit snappen.

Wanneer je je buur van de weg rijdt, dan weet hij je waarschijnlijk wel wonen.
Bestuurders-Zonder-Scrupules-Bond
Wel consequent, want de meeste andere bestuurders willen traag en veilig verkeer in hun eigen straat om dan zelf het varken uit te hangen in andere straten.

Wel consequent, want de meeste andere bestuurders willen traag en veilig verkeer in hun eigen straat om dan zelf het varken uit te hangen in andere straten.
Misschien ligt het aan mij en denk ik te kosmopolitisch door het op wijkniveau te bekijken. Straathoekje om en vlammen maar. :unsure:

Laatst bewerkt:
Wegenwerken en omleidingen die blijkbaar in geen enkel GPS systeem of Waze zijn doorgegeven waardoor ik vanochtend 45 minuten verloren ben doordat hele rijen auto's uit de ochtendspits zich vastreden in wat nu een onderbroken straat is, en elke zijstraat die Google Maps of Waze voorstelde, was ofwel ook onderbroken, of éénrichting gemaakt in de verkeerde richting om daar weg te geraken.
stonden er geen omleidingsborden dan?

stonden er geen omleidingsborden dan?

Pas te laat, verkeer stond al voorgesorteerd of was al ingedraaid uit de andere richting voor ze iets van borden tegen kwamen.
En ik volg daar eerlijk gezegd ook Waze (wat vandaag duidelijk niet de goeie keuze was) omdat er daar het afgelopen jaar wel vaker omleidingsborden stonden die er een week te vroeg of een paar weken te laat nog stonden en dus verkeerd waren.

Doet me denken een zo'n mooie post op de lokale "ge zijt van" Facebook groep.
Vrouw klaagt dat ze een boete heeft ontvangen voor het negeren van een verbodsbord; alleen plaatstelijk verkeer toegelaten ze is der gewoon door gereden. Vond dat verspilling van tijd en inzet van de politie en pestgedrag.

Ze wordt er op gewezen dat ze een overtreding begaat en of ze het fijn zou vinden als iemand de regels in haar straat zou negeren.
Haar antwoord was dat dat er bij hoorde wanneer je in de buurt van een drukkere baan woont en zij expres in een rustige buurt gaan wonen is waar dat gedrag abnormaal is.

Gisteren weer bijna ene over mijn motorkap bij het uitrijden van mijn garage.

Mijn garage is direct aan het voetpad, geen oprit ofzo.

Steek me er altijd achteruit in en uitrijden is heel traag tot ik zicht heb.
Bij voetgangers en kinderen die op voetpad fietsen geen enkel probleem.
Die zien mij uitrijden en wachten tot ik hen zie. Dan laat ik ze eerst door of zij doen teken dat ik door mag.

Laatste tijd veel oudere loebassen die voetpad als fietspad/rijbaan gebruiken.
Fiets/step/fatbike volle gas en zo dicht mogelijk tegen de garagekant natuurlijk.
1x ene met een speedpedelec, bij die had ik ergens wel spijt dat zijn noodrem werkte🤭

Denken waarschijnlijk (als ze al nadenken): zwakke weggebruiker, die auto moet maar stoppen.

Theoretisch gezien waarschijnlijk juist, maar in zo een situatie zie ik pas iets als mijn zijraam uit de garage is he.

+ ge moogt daar niet rijden

437,58 euro voor de wissel van zomer naar winterwielen + opslag in 't bandenhotel + nieuwe bougies + werkuren.
(Bougies wel speciaal want moeten tegen hogere temperaturen kunnen omwille van CNG)

Is dat niet wa veel?

En zopas ook verzekering betaald en ik kruip over de middag in mijnen auto en ik moet blijkbaar binnen 2 weken op klein onderhoud.

Dat wordt een maand zonder coke en hoeren.

437,58 euro voor de wissel van zomer naar winterwielen + opslag in 't bandenhotel + nieuwe bougies + werkuren.
(Bougies wel speciaal want moeten tegen hogere temperaturen kunnen omwille van CNG)

Is dat niet wa veel?

En zopas ook verzekering betaald en ik kruip over de middag in mijnen auto en ik moet blijkbaar binnen 2 weken op klein onderhoud.

Dat wordt een maand zonder coke en hoeren.
Let daarmee op.

Iemand had, onder kameraden, eens voor de lol "coke en hoeren" als vrije mededeling bij een betaling gezet (50€). Hij werd binnen het half uur gecontacteerd door Visa Worldline om te vragen wat dat te betekenen had...

Let daarmee op.

Iemand had, onder kameraden, eens voor de lol "coke en hoeren" als vrije mededeling bij een betaling gezet (50€). Hij werd binnen het half uur gecontacteerd door Visa Worldline om te vragen wat dat te betekenen had...
Die wilden weten waar ze zo goedkoop aan coke en hoeren konden geraken?

Let daarmee op.

Ow, ja ok. 🥲

Ik ben in oktober naar een boksgala geweest met vrienden. Ik had alles voorgeschoten. De avond zelf maakte ik een QR code zodat ze konden terugbetalen. De mededeling had ik om te lachen op 'Gaynight' gezet. 2 van hen kregen lastige vragen van hun vrouw.

Sinds wanneer denkt VW Audi Groep dat het fancy is om hun logo's vooraan/achteraan de wagen op die manier te verlichten?
:laugh:

Voelt toch echt aan als een tacky gimmick dat ik in eerste instantie van de Chinezen (en tjoeners) verwacht, niet van een gerenommeerd Duits automerk.

Is al even aan de gang maar valt mij met die donkere dagen echt op toen ik meerdere wagens tegelijk zo zag.

Sinds wanneer denkt VW Audi Groep dat het fancy is om hun logo's vooraan/achteraan de wagen op die manier te verlichten?
:laugh:

Voelt toch echt aan als een tacky gimmick dat ik in eerste instantie van de Chinezen (en tjoeners) verwacht, niet van een gerenommeerd Duits automerk.

Is al even aan de gang maar valt mij met die donkere dagen echt op toen ik meerdere wagens tegelijk zo zag.
Dit. En bij BMW met hun verlichte nieren idem. Is imo het tegenovergestelde van stijlvol.

100% akkoord met jullie allebei.

De nieuwe Mercedes CLA is trouwens ook een slecht voorbeeld op dat vlak: voor het eerst gisteren zien rijden en heel dat "rooster" licht op in het donker, dat is gelijk een lichtvlek van minstens een halve vierkante meter. Ziet er in een showroom misschien nog mooi uit, maar op de baan vind ik dat allesbehalve veilig.

Terug
Bovenaan