De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Uit ervaring sprekend: ik heb als tiener nooit geen brommer gehad. Op een bepaald moment een 125cc gekocht. Later voor een motor en tijdens die lessen bleek echt wel dat ik me een aantal foute rijgewoonten had aangeleerd. Als ge niets ervaring hebt, zou ik echt wel aanraden van een paar motorlessen te volgen voor ge u zo'n ding aanschaft. Zelfs voor ervaren motards worden jaarlijkse herhalingslessen aangeboden na de winterstop.

Uit ervaring sprekend: ik heb als tiener nooit geen brommer gehad. Op een bepaald moment een 125cc gekocht. Later voor een motor en tijdens die lessen bleek echt wel dat ik me een aantal foute rijgewoonten had aangeleerd. Als ge niets ervaring hebt, zou ik echt wel aanraden van een paar motorlessen te volgen voor ge u zo'n ding aanschaft. Zelfs voor ervaren motards worden jaarlijkse herhalingslessen aangeboden na de winterstop.
Personen die na 2011 hun rijbewijs B hebben gehaald en al minstens 2 jaar hun rijbewijs B hebben, moeten sowieso 4u les volgen vooraleer ze hun A1 krijgen.
Mensen die voor 2011 hun B hebben gehaald, zijn hiervan vrijgesteld.
Personen die het nog niet (lang genoeg) hebben gehaald, moeten meer praktijk volgen en een examen afleggen

ervaren motards
de winterstop
giphy.gif

sterretje in je vooruit,

wat denk je dan? carglass, ahja want ze rammen het in je strot op tv en radio :rofl:

kom ik daar toe: ah nee kunnen we nie vermaken, is te diep. :wtf:

ik zeg allé tis kleiner dan een 2 euro stuk! nenee te diep. :sop: , "ik kan nieuwe voorruit steken." zeggen ze
yeah right.

onderweg naar huis zie ik toevallig een andere ruitenhersteller, zoals hen. daar was het in half uurtje gepiept ! hewel zeg...

sterretje in je vooruit,

wat denk je dan? carglass, ahja want ze rammen het in je strot op tv en radio :rofl:

ik zeg allé tis kleiner dan een 2 euro stuk! nenee te diep. :sop: , "ik kan nieuwe voorruit steken." zeggen ze
yeah right.

onderweg naar huis zie ik toevallig een andere ruitenhersteller, zoals hen. daar was het in half uurtje gepiept ! hewel zeg...
En waarschijnlijk ook twee keer zo goedkoop. :rofl:

sterretje in je vooruit,

yeah right.

Carglass, als het geen salariswagen is of je bent niet verzekerd tegen glasbreuk, dan moet je daar zo ver mogelijk van weg blijven.
Welke firma ben je dan geweest?

Carglass, als het geen salariswagen is of je bent niet verzekerd tegen glasbreuk, dan moet je daar zo ver mogelijk van weg blijven.
werk camionette, niet verzekerd voor glasbreuk nee.

oei wat is het verschil dan?
Metaglas bvba. top hoor.

moet wel zeggen, die man zei er bij "ik kan die herstellen, maar niet onder volledige garantie". Geen idee wat dat wil zeggen, dat er een kans bestaat dat het binnen enkele jaren terug zal komen dat kuiltje/sterretje?

mja ondertussen toch weer in orde, want volgende week moest ik naar autokeuring, en ging anders zowiezo afgekeurd zijn.

werk camionette, niet verzekerd voor glasbreuk nee.

oei wat is het verschil dan?

Metaglas bvba. top hoor.

moet wel zeggen, die man zei er bij "ik kan die herstellen, maar niet onder volledige garantie". Geen idee wat dat wil zeggen, dat er een kans bestaat dat het binnen enkele jaren terug zal komen dat kuiltje/sterretje?

mja ondertussen toch weer in orde, want volgende week moest ik naar autokeuring, en ging anders zowiezo afgekeurd zijn.
Carglass is stervens duur. Die floreren op verzekeringen en lease. Wel goeie service (al eens een sterretje laten repareren en een nieuwe voorruit laten steken, telkens via verzekering).

Die garantie zal de reden zijn dat ze er bij Carglass niet aan wilden beginnen wss. Mogelijks scheurt het binnen afzienbare tijd verder, maar voor t zelfde geld blijft het jaren goed é.

Valt mee hoor. Ik heb voor mijn V70 ooit een nieuwe voorruit nodig gehad. Bij Carglass was dat 400 euro, bij Volvo en nog een andere garage 700.

Valt mee hoor. Ik heb voor mijn V70 ooit een nieuwe voorruit nodig gehad. Bij Carglass was dat 400 euro, bij Volvo en nog een andere garage 700.
Ik heb ooit voor mijn Opel Corsa een nieuwe voorruit nodig gehad..

Bij Carglass 500€, bij Autoglass 200€

vroeger nog ne maat gehad die ook autoruiten stak en die zijn prijzen waren ook veel lager. Dat die reclame constant op de radio te horen is en in alle boekskes staat, moet ook betaald worden he. Beste is informeren bij zelfstandige die dat als (bij)beroep heeft.

BTW: als ge dat bij uw merkgarage laat vervangen, dan bellen die waarschijnlijk die kleine zelfstandige of Carglass, betalen de 400euro en rekenen u nog 100 of 200 extra aan, want ze willen ook een deel van de koek.

Laatst bewerkt:
Carglass is het zoveelste bewijs dat, als er reclame van komt op TV, het zelden effectief de moeite waard is.

Heb de indruk dat er maar 2 marktstrategieën zijn: oftewel al je geld spenderen aan een kwaliteitsproduct dat zichzelf kan verkopen, of al je geld in reclame steken op de hoop dat genoeg goedgelovigen het kopen.

Niet dat dat voor alle producten zo is (Swiffer bv. is goed) maar toch de overgrote meerderheid ervan. Ik zie er wel iets positiefs in, als het op TV komt is het teken da ge ervan moe wegblijven. :D

Ik heb denk ik het toppunt van idioterie gezien. Gisterenavond na zonsondergang nog op een baan van 70 met een brede (en berrijdbare) moordstrook als fietspad (aan 60, want baan was leeg, ik was moe en het regende). Doemt er plots een fietser op die 1m+ op de rijstrook aan het rijden is. Vollédig in het zwart (pet, jas, broek, schoenen), op een fiets zonder licht (idioot), maar ook zonder ook maar enige reflector op zijn krel. Niet achteraan, niet op de banden of tussen de spaken, niet aan zijn trappers (toppunt)

Nee, wacht, er was wel iets licht aan hem: zijn AirPods, die waren wit.

Als ik 70 reed, had ik niet meer kunnen uitwijken. En de ironie is dat er parallel met die steenweg een fietsostrade loopt waarbij men tot diep achter de amandelen belicht wordt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan