De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Zaterdag de remmen van mijn auto nog eens goed kunnen gebruiken:
1) pipo die door rood reed
2) 2-banen om links af te slagen (op 2-baansvak), ik sta rechts en madam links van mij pakt haar bocht zodanig dat ze rechts uitkomt. En dan begon ze nog van haar oren te maken ook alsof ik in fout was :rofl:

Tijdens de spits een treintje van een tractor, een camion en een leerling aka the perfect storm :cheer:
Vrijdag op de ring in Lier tijdens de spits net daar waar het eventjes een éénrijvaks baan is. Ne tractor tegen letterlijk 10 km/u op de hoofdweg. :headshake:

En gelukkig zat ik er net achter want achter mij vormde zich snel een file. Dus na 10 minuten kon ik er al langs (Illegaal langs rechts -jaja ik geef het toe lol- maar ja ik heb dat geduld dan niet meer)

Iemand die publieke parkeerplaats blokkeerde op openbare weg in Saint-Tropez. Schoonmoeder rijdt er haar in wegens gewoon vrije parkeerplaats. Uren later bij terugkomst, 2 banden platgestoken.

Zwart koppel met kindje van jaar of 8. Prachtig voorbeeld voor uw kinderen. Bende margi's.
Auto getakeld naar bandencentrale uur van onze verblijfplaats. Leuke start van de verlof!

Aan nieuw gerechtsgebouw Gent.
ineens ene die stopt op de baan - 4 pinkers aan.

Mijn voorligger (die vlak achter die reed), had die te laat gezien en remt bruusk,

Gelukkig werkte de electronica van mijn auto goed, automatische rem.

Zomaar stoppen op midden van een tweevaksbaan.

Marginaal !

Iemand die publieke parkeerplaats blokkeerde op openbare weg in Saint-Tropez. Schoonmoeder rijdt er haar in wegens gewoon vrije parkeerplaats. Uren later bij terugkomst, 2 banden platgestoken.

Zwart koppel met kindje van jaar of 8. Prachtig voorbeeld voor uw kinderen. Bende margi's.
Auto getakeld naar bandencentrale uur van onze verblijfplaats. Leuke start van de verlof!
Op vakantie ook al geregeld meegemaakt, vooral dan buiten EU. Zijn typisch mensen die "parkeerwachter" spelen ook al weet je direct dat die totaal geen officiële parkeerwachter zijn. Het is de moeite niet om daarmee in discussie te gaan om nadien nog een beschadigde (huur)auto te riskeren.

Gisteren op de baan tussen het rondpunt en de shopping van Wijnegem. Een tweevaksbaan met een verkeerseiland, en 50kph.

Ik kom van het rondpunt (want den 313 zat weer eens potdicht). En ik zie in de verte een vijftiger met zo’n plastieken winkelzak van het voetpad komen om de straat over te steken (die rijrichting was leeg). Dus ik hou’m wat in de gaten zo ik zeker ben dat hij op de middenberm blijft staan. Al een geluk dat ik dat deed… want hij stopte op de middenberm, voor 5 seconden. Hij zag mij komen. Heel de tijd oogcontact houden, maar toen ik ~10m voor hem was wandelt die rustig over mijn rijstrook. Dus ik last-second mijn auto naar rechts moeten gooien (al een geluk reed er niemand naast mij op die strook, al moest die mens die daar n achter mij reed toch ook op de rem trappen) of hij stak eronder. Zotten os!

8T0oDWw.jpeg

Ik reed met de fiets een spoorweg over. Ik ben halverwege op de spoorweg zelf (dus aan de treinsporen) en het licht springt op rood.
Ineens brult er ne wandelaar: 'Hela door het rood rijden mag niet hé spast!' :unsure:

Aan nieuw gerechtsgebouw Gent.
ineens ene die stopt op de baan - 4 pinkers aan.

Mijn voorligger (die vlak achter die reed), had die te laat gezien en remt bruusk,

Gelukkig werkte de electronica van mijn auto goed, automatische rem.

Zomaar stoppen op midden van een tweevaksbaan.

Marginaal !
Stopte daar misschien efkes om z'n rijbewijs terug op te halen :oi22:

Dashcam installeren, dan hadden ze op beeld gestaan en kon je daarmee naar de politie gaan. Daarmee is de daad weliswaar niet gefilmd maar toch zijn ze wel ineens hoofdverdachte.

Nog ééntje van vorig week, Craeybeckxtunnel richting Brussel. Ik kom van de ring richting NL.
Ik rij dus helemaal rechts, wagens links mogen niet naar rechts. Pas na de tunnel wordt de volle lijn een onderbroken lijn.

In de tunnel nader ik een vrachtwagen. Ik zet m'n pinker op om naar links te gaan. Links achter me nadert er iemand me langzaam. Omdat ik daar niet te kort wil voor zitten wacht ik. Links van hem is't vrij dus hij kan opschuiven maar dat doet die niet. Dus wacht ik maar tot die me voorbij is.
Eens ik op schuif zet die z'n pinker op en gaat over de volle witte lijn naar rechts.

Da's een triple wft: waarom schuift die niet op? Waarom gaat die over de volle witte lijn naar rechts? Als hij dat toch persé wil doen waarom doet hij dat niet vroeger? (ok dan moest hij terug naar link voor die vrachtwagen).

En vanochtend: eentje die aan't ontbijten was in de auto. Geen boterhammetje maar een kommetje yoghurt ofzo.
Rustig binnen lepelen aan het rode licht. 't wordt groen en dan moet madam alles nog netjes wegsteken. Gelukkig stond ik er naast en zat ik er niet achter vast.

In Brussel is de kans groter dat er iemand zich tussen gooit over een witte lijn of een verdrijvingsvak, dan op een gestreepte lijn.
Als ge in Brussel zo een aftandse strontkar ziet aankomen tegen een rotvaart mag ge er eigenlijk al van uit gaan dat die u langs rechts gaat voorbijsteken en/of de pas gaat afsnijden. Of ge nu op een rechte baan, binnenbaan, autosnelweg of een rond punt zijt aan het rijden, maakt allemaal niet uit.

Als ge in Brussel zo een aftandse strontkar ziet aankomen tegen een rotvaart mag ge er eigenlijk al van uit gaan dat die u langs rechts gaat voorbijsteken en/of de pas gaat afsnijden. Of ge nu op een rechte baan, binnenbaan, autosnelweg of een rond punt zijt aan het rijden, maakt allemaal niet uit.
Instinctief versnel ik dan om hem er niet tussen te laten, maar tegelijk wil ik ook niet gaan bumperkleven. Het voelt verkeerd aan om die ertussen te laten, maar dus nog verkeerder om te gaan bumperkleven. Dat is nog altijd mijn grootste ergernis in het verkeer.

Tenzij je 40 rijdt op een baan van 70. Dan vraag je erom. :unsure:

Instinctief versnel ik dan om hem er niet tussen te laten, maar tegelijk wil ik ook niet gaan bumperkleven. Het voelt verkeerd aan om die ertussen te laten, maar dus nog verkeerder om te gaan bumperkleven. Dat is nog altijd mijn grootste ergernis in het verkeer.

Tenzij je 40 rijdt op een baan van 70. Dan vraag je erom. :unsure:
Ik laat dat soort mensen vaker gewoon ertussen naarmate ik ouder word. Ik haaaaaat om te bumperkleven dus ik ben sowieso al nooit zo iemand geweest die elke centimeter ging dichtrijden. Vandeweek nog een keer. Een typ zoals we net hebben besproken, komt van rechts en rijdt zijn auto bijna de vernieling in om mij voorbij te gaan en in een klein gaatje voor mijn neus te duiken. Ik merkte hem naast mij op en kon dan even doorduwen maar ik dacht : Och, whatever.

Maar mensen zijn over het algemeen wat ambetant in dat fileverkeer en de laatste tijd vrachtwagens bij uitstek. Tijdje terug was er zo een chauffeur van een klein vrachtwagentje in de file op de afslag van de Antwerpse ring richting Hasselt/Luik/... Ik reed lop het linkerbaanvak voor de samensmelting van de baanvakken, want dat gaat veel sneller tijdens file, en voor mij reed een busje van Stadsbader die plots heel traag ging en dan plots zich ergens in smeet 200m voor het einde. De auto daarvoor ging ook plots heel traag waardoor ik bij de samensmelting naast dat busje waar terechtkom maar eigenlijk zou ik daarvoor inritsen maar die rijdt dat gat ostentatief dicht en ik dacht "whatever, ik voeg erachter in".

Maar de camion erachter besluit om ook gewoon door te rijden en ik toeter even want die week bovendien uit naar mijn richting waardoor ik een stukje neus dreigde te verliezen.

Parkeert die mens zich vervolgens halfdwars over de baan en het gearceerde vak waar ik beetje naar moest uitwijken om uit zijn raam te gaan hangen en gebaren naar mij dat ik naar zijn camion moest afkomen. Want ik ga in het midden van de file iemand aftuigen voor een klein akkefietje natuurlijk? Ik zag dan een gat links en ik dook daar lekker in terwijl hij zijn camion amper in beweging kreeg op die helling. Hoorde ik de mens achter mij ook toeteren en dan zag ik die camion (echt dwars over de oprit inmiddels) eigenlijk niet meer bewegen... :unsure:

Dan ook een taxichauffeur in Lier die zo diep in mijn gat zat terwijl ik de toegelaten snelheid reed in het centrum in de gietende regen. Ik ga daar niet sneller rijden op die plekken want dat is vlakbij het politiebureau en 50 is daar gewoon een prima snelheid gezien de fietsers/mensen met hondjes/... Ik zette mijn vriendin voor de deur van vrienden af, op een zeer brede baan met twee ruime baanvakken, en ik vertraagde daarvoor traagjes omdat hij zo dicht op mij reed. Ik zette vervolgens mijn vier pinkers aan ter duidelijkheid. Stak die mij toeterend voorbij met vanalle gebaren vandien... Okay omdat gij komt ruiken wat ik gisteren heb gegeten zit ge bijna op mijn auto, zelfs wanneer ik rem als een oma om te vermijden dat ik een nekbrace moet dragen voor een maand. Ik reed er dan even achter (ik moest blokje om parking zoeken) en dan reed ie door het rood toen ik naderde. :unsure:

Je moet naar rechts pinken he als je gaat stoppen om iemand af te zetten, die vier pinkers dienen daar niet voor. :unsure:
Werkelijke ergernis van mezelf trouwens, mensen die te pas en te onpas die vier pinkers misbruiken. :p

net terug uit Italie. Ik heb het twee jaar geleden al ervaren en nu was het weer van dat. Die mannen kunnen niet rijden. Of ze tuffen onverstoord aan 110 op het tweede / derde (indien vier rijvakken) vak . Beetje gelijk de Fransen, maar dan erger.

OF

Ze duwen u bijna de vangrails in, ook als je aan ruim 140 gezwind een kleine colonne inhaalt en je langs geen kanten kunt invoegen zonder ongelukken. En maar flikkeren met de grootlichten. Voor je het weet zit je ook van "basta" te doen in de auto en met de handjes te zwaaien.

Terug
Bovenaan