De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Fietser kan 100%in fout gesteld worden, maar is ook gegarandeerd dat hij kosten voor alle fysieke schade (lichaam niet materiaal of kledij) terug betaald krijgt, want zwakke weggebruiker.
Bron: zelf zo'n fietser geweest.

Te zot voor woorden hé. Dat van het lichamelijke wist ik wel, maar die negeren dus haaientanden, een voorrangsbord en nog kunnen ze in hun gelijk worden gesteld.
En of gij hem mee hebt of hij in uw flank zit dat is gewoon 1 a 2 seconden verschil eigenlijk.

Te zot voor woorden hé. Dat van het lichamelijke wist ik wel, maar die negeren dus haaientanden, een voorrangsbord en nog kunnen ze in hun gelijk worden gesteld.
En of gij hem mee hebt of hij in uw flank zit dat is gewoon 1 a 2 seconden verschil eigenlijk.

ze worden niet in hun gelijk gesteld. Ze worden wel lichamelijk vergoed door jouw verzekering maar het heeft geen invloed op de schuldvraag.
Ook gaat jouw bonusmalus niet de lucht in.

ze worden niet in hun gelijk gesteld. Ze worden wel lichamelijk vergoed door jouw verzekering maar het heeft geen invloed op de schuldvraag.
Als je van verzekering wilt veranderen, wordt er vaak gevraagd naar aantal ongevallen in de laatste x jaar. Dan gaat je premie omhoog, ook als de andere in fout was.

Daarnaast wordt er ook vaak gekeken of je het ongeval had kunnen voorkomen. Stel dat je bvb. een verhoogde drempel naderde met een bord dat een oversteekplaats aankondigde, kan het zijn dat je toch gedeeltelijk in fout wordt gesteld - ook al had de fietser geen voorrang - want je wist dat er een oversteekplaats was en je wordt geacht het voorzichtig te benaderen en een ongeval te kunnen voorkomen.

Laatst bewerkt:
Ik doelde op het voorbeeld van @Nineshots

Nu ik ga sowieso geen rotonde al driftend afgaan en aan hoge snelheid gaat ook nie dus je bent wel voorzichtig hé :) Zeker omdat je de fietsers meestal wel ziet. En alles hangt af van de situatie, is dat een mama met 2 kindjes en heb je niemand achter je dan stop je en laat je ze over.
Zijn het - zoals zondag - 2 spandexhelden die zonder omkijken willen overknallen voor hun strava tijd, dan pak ik gewoon mijn voorrang.

Discussie was of zij in fout zijn als ze tegen mijn auto oprijden :) Mijn verzekering komt dan tussen voor de lichamelijke schade bij hun, maar wie de schade aan de auto dan zou moeten vergoeden. Zij/hun familiale verzekering dus eigenlijk

Nog absurder wordt het bij het afrijden van de rotonde. De fietsers moeten voorrang verlenen aan iedereen op de rijbaan die hij oprijdt. Op de meeste rotondes is de oversteekplaats voor de fietsers max 1 a 2 m van de rotonde af. Dus moet hij in principe geen rekening houden met het verkeer op de rotonde, want dat is niet de rijbaan die hij oprijd. Eens hij vertrokken is heeft de fietser op een oversteekplaats dan weer voorrang op het overige verkeer.

Woon-school-werkverkeer-> dagelijks 9 wegenwerken waarvan 1 helemaal rondrijden en de andere vanaf 22/04 de oprit E40 afgesloten is.
Dus ook helemaal binnendoor naar een andere oprit. Kleine werken niet meegeteld want dan zit ik op 21 werken.

Woon-school-werkverkeer-> dagelijks 9 wegenwerken waarvan 1 helemaal rondrijden en de andere vanaf 22/04 de oprit E40 afgesloten is.
Dus ook helemaal binnendoor naar een andere oprit. Kleine werken niet meegeteld want dan zit ik op 21 werken.
Aangezien ze blijkbaar altijd aan de weg moeten werken waar gij rijdt: rijdt gij met zoiets rond? :unsure:

763

Misschien best even erbij vermelden over hoeveel kilometers het hier gaat om dit allemaal een beetje in perspectief te plaatsen?

Idd, daarom dat je tussen de files gewoon volledig los moet gaan om de verloren tijd in te halen, idem met de verkeersdrempels - neem regelmatig een route waar er om de 500m een drempel is, je bent dus verplicht om tussen die 2 drempels tot 7-8000rpm te gaan en dan alles dicht te slaan om toch maar aan de aangegeven snelheid te geraken, das wel eens plezant maar nadeel is dat je verbruik op 20-25 liter licht, de banden maar 20 000 km meegaan en mijn remschijven regelmatig scheef trekken van de warmte - gelukkig heb ik een bedrijfswagen want anders zou het gene waar zijn. Ben eigenlijk wel blij in België te wonen, zo redelijk veilig slow en steady rijden, zonder stress - niks voor mij - geef mij maar wat files, wegenwerken en een triljoen hindernissen waar je kan slalommen en optrekken - zeker in Corona -tijden waar je elke dag je persoonlijke best -tijd kan proberen te verbeteren, enkel jammer dat de scholen dicht zijn want die statische hindernissen zijn leuk maar die onvoorspelbare fietsers die op de rijbaan moeten rijden zijn pas echt de max, daar kunnen diegenen met cohones zich pas echt onderscheiden. Gelukkig is er veel thuiswerk waardoor 50% van de thuiswerkers hun wagen op straat staat geparkeerd - zo is er toch nog wat variatie, in combinatie met beurtelings parkeren is dat voldoende om niet telkens in slaap te vallen en tegelijk is er ook wat compensatie van verbruik, anders was het nog een economische ramp ook.

Het is mogelijk dat er hier en daar een subtiele verwijzing naar een onderliggend probleem is vermeld.
Vanwaar komt deze reactie op mijn bericht? :p

En plus is het ook gewoon logischer om te flitsen buiten de spitsuren. Lege banen nodigen nu eenmaal een pak meer uit tot hardrijden, in de spits ben je veel meer onderhevig aan de flow van het verkeer.

Inderdaad, tijdens de spits ben je onderhevig aan de flow. Meerbepaald de flow van constant +110 km/u op een 90 baan.

Is dat uw punt?

Doen wat je wil? En al die traject controles? Of werken die niet...

Op mijn route geen last van. Ze kunnen die trouwens slechts beperkt aanzetten omdat er anders instant een overload aan boetes volgt waarbij de administratie niet langer kan volgen. Wat onmiddellijk ook het mentaliteitsprobleem van structurele hardrijders aantoont waar ik het over heb.

Vanwaar komt deze reactie op mijn bericht? :p

Soms zoek ik het wat ver - Uit je bericht: "Er zijn nog steeds stukken snelweg in ons land die tijdens de spits vlot zijn" en vervolgens mij eens laten gaan :ROFLMAO:

Mijn gevoel voor humor is soms niet helemaal duidelijk, een afwijking en ook wel liefhebber van sarcasme

Toyota RAV op een erg rustige autostrade. 20 km lang op 't middenvak rijdend. 20 km.
Rijdend aan net geen 120 km/h. Iedere keer ik hem voorbij wou op het linker rijvak, versnelde hij (tot 130 km/h). Ik ben er dan maar achtergebleven, op het rechterrijvak.
Tot er dus voor hem een andere middenbaanklever opdook. Dat vond de Toyotabestuurder dus absoluut not done. Hij stak die dus rechts voorbij, om net daarna terug naar het middenste vak te rijden :wallbash:

Toyota RAV op een erg rustige autostrade. 20 km lang op 't middenvak rijdend. 20 km.
Rijdend aan net geen 120 km/h. Iedere keer ik hem voorbij wou op het linker rijvak, versnelde hij (tot 130 km/h). Ik ben er dan maar achtergebleven, op het rechterrijvak.
Tot er dus voor hem een andere middenbaanklever opdook. Dat vond de Toyotabestuurder dus absoluut not done. Hij stak die dus rechts voorbij, om net daarna terug naar het middenste vak te rijden :wallbash:
Er zijn nu eenmaal mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het rechtse vak het "camionvak" is. Niks aan te doen :unsure:

Er zijn nu eenmaal mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het rechtse vak het "camionvak" is. Niks aan te doen :unsure:
het linkervak == het asociale snelheidsvak
het middenvak == het hier rij ik vak
het rechtervak == dat is voor seuten, oude pés en camions.

Ah ja en de lijnen == voorbehouden voor motards. Dus blijf er van af.

Dat weet nu toch iedereen zeg...

het linkervak == het asociale snelheidsvak
het middenvak == het hier rij ik vak
het rechtervak == dat is voor seuten, oude pés en camions.

Ah ja en de lijnen == voorbehouden voor motards. Dus blijf er van af.

Dat weet nu toch iedereen zeg...
Ge zijt de pechstrook vergeten, dat is het rijvak naar de volgende afrit wanneer ge in de file staat.

Terug
Bovenaan