De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik heb altijd geleerd + iedereen die ik ken ... = allemaal in koor in fout aldus aan een 100% ratio. :laugh:
(Ik lieg hier echt niet he :))

Ik ken nochtans veel van de wegcode en dit is de eerste keer in erg lange tijd dat ik echt fout ben / dacht (het staat er gewoon niet in). Mijn excuses. Mmm ...

Nu goed stilstaan voor een oprit (bij geen file) vind ik wel asociaal. In theorie mag je daar dus eeuwig stilstaan en de persoon die van zijn oprit wil afrijden eens goed uitlachen ??? Nice one.
Die termen van gestopt, stilstaan en parkeren zijn perfect gedefinieerd in de wegcode, dus nee, je kan niet eeuwig stilstaan.
In file sta je trouwens niet stil, maar ben je gestopt.

Gvd al 4u aan 't wachten aan de grens, aan Poolse kant. Op 300m van de grenspost in de file, om het uur eens 20-30m vooruit... We gaan de volgende keer toch eens proberen via Litouwen.

Die termen van gestopt, stilstaan en parkeren zijn perfect gedefinieerd in de wegcode, dus nee, je kan niet eeuwig stilstaan.
In file sta je trouwens niet stil, maar ben je gestopt.
Nu goed het is een van de redenen dat ik topics als 'ergernissen op de weg' bekijk en ook lees.

Iemand die zegt: Ik ken 100% de wegcode uit het hoofd: Die mens geloof ik vast en zeker maar 99% kent deze niet uit het hoofd en ik ben de eerste om toe te geven: Ik probeer nog steeds bij te leren want elke ergernis minder van iemand uit dit topic tov mijzelf (er zijn hier nog bestuurders uit Heist) is er ééntje te veel ;)

Hoe gaat hij bewijzen dat de tegenpartij zijn gegevens heeft gekregen? Een briefje onder de ruitenwisser steken is trouwens ook niet voldoende moest je ooit eens tegen iemand z'n auto zitten.
Uit interesse: wat moet je dan doen? Ik had altijd in gedachten dat als ik ooit ergens tegen zou zitten, ik gewoon een briefje zou schrijven met mijn gsm nr. Is het dan beter om even de politie te bellen om dat te melden? Of moet je in theorie wachten tot de eigenaar opdaagt?

Uit interesse: wat moet je dan doen? Ik had altijd in gedachten dat als ik ooit ergens tegen zou zitten, ik gewoon een briefje zou schrijven met mijn gsm nr. Is het dan beter om even de politie te bellen om dat te melden? Of moet je in theorie wachten tot de eigenaar opdaagt?
Briefje schrijven zou ik doen zodat de eigenaar snel contact kan opnemen, maar je moet idd gewoon even de lokale politie bellen om dat te melden. Stel dat er iemand uw briefje wegneemt, of het waait weg, of de tegenpartij is niet eerlijk, ... De eigenaar kan zo naar de politie stappen en jij hebt vluchtmisdrijf gepleegd. Meld je het op voorhand al zelf bij de politie, ben je daar ook al voor ingedekt.

Zomaar stilstaan wordt helemaal niet gezien als parkeren.
Je hebt "gestopt", "stilstaan" en "parkeren". Je mag wel degelijk stoppen en stilstaan, maar niet parkeren.
Hoe zit dat eigenlijk met een zebrapad? Iemand zei me onlangs dat je nooit mag stoppen op een zebrapad. Ik ken tientallen situaties in Kortrijk waar een zebrapad net voor de haaientanden ligt. Je kan dus onmogelijk aanschuiven tot voor de haaientanden en kijken of de rijweg vrij is om door te rijden zonder even stil te staan op het zebrapad.

Hoe zit dat eigenlijk met een zebrapad? Iemand zei me onlangs dat je nooit mag stoppen op een zebrapad. Ik ken tientallen situaties in Kortrijk waar een zebrapad net voor de haaientanden ligt. Je kan dus onmogelijk aanschuiven tot voor de haaientanden en kijken of de rijweg vrij is om door te rijden zonder even stil te staan op het zebrapad.
Je mag daar idd zelfs niet op stoppen, maar jouw voorbeeld komt jammer genoeg vaak voor, dus in zo'n geval kan je niet anders dan het toch te doen.

Meld je het op voorhand al zelf bij de politie, ben je daar ook al voor ingedekt.
Dus buiten de kantooruren moet je daarvoor serieus de 101 bellen (want op hun lokaal nummer zijn ze hier dan niet bereikbaar)?
Klinkt toch niet direct als "noodzakelijk" gebruik van die noodcentrales.

Chauffeurs die rap voor u op de baan draaien (waardoor je zelfs moet afremmen) maar dan beslissen om 45 - 50 te rijden op een baan van 70. Why?

Dit vind ik toch wel sterk... Dat er verzachtende omstandigheden zijn (slechte signalisatie?), kan ik nog begrijpen. Maar over de hele lijn vrijgesproken worden? Mijn inziens treft deze dame toch zeker wel wat schuld.

Dit vind ik toch wel sterk... Dat er verzachtende omstandigheden zijn (slechte signalisatie?), kan ik nog begrijpen. Maar over de hele lijn vrijgesproken worden? Mijn inziens treft deze dame toch zeker wel wat schuld.
Zeer vreemd. Dat de signalisatie niet in orde zou zijn geweest heeft toch helemaal niets te maken met het feit dat ze stopt op de sporen?

Die heeft zelf een hek verplaatst om de overweg over te geraken. Dat feit alleen al (en nog voor die kerel afkomt en ze panikeert).

Dat die werfleider niks gedaan heeft, heel de tijd zat te filmen en haar zat uit te schelden: dat is echt NOT DONE.
Ja ze ging zwaar in de fout maar het gaat hier wel over 'levens'. (Razend)kwaad of niet hij had beter moeten weten.

Maar ze is zelf toch ook ferm in de fout gegaan. Ik begrijp toch ook de volledige vrijspraak niet.

Het moest eens een jongere gast in een wat sportievere bak geweest zijn. No way dat die daar zo mee weggekomen was.

Het moest eens een jongere gast in een wat sportievere bak geweest zijn. No way dat die daar zo mee weggekomen was.
Die bedenking heb ik mezelf inderdaad ook gemaakt.
Als je ergens 11 km/h te snel rijdt, twijfelt die rechter niet om een straf uit te spreken. Maar het is toch ook dit soort van gedrag dat ongevallen veroorzaakt en dat we willen weren op de weg. Dat ze daar dan mee weg komt, vind ik toch onjuist.

Laatst bewerkt:
Dan maar hopen dat ze ne schrik heeft gepakt en zelf niet meer met de auto rijdt. Een zelf opgelegd rijverbod dus.
Na haar zoveelste interview bij HLN crosst ze al weer rond met mercedes GL klasse van 2.2 Ton hoor.
Ze is gewoonweg bijzonder dom en denkt dat ze zich alles kan permitteren.

Terug
Bovenaan